Skocz do zawartości

Marcin Pietrzak

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Marcin Pietrzak's Achievements

2

Reputacja

  1. Czy istnieje sposób aby sprawdzić jakie pozycje (towary) w zamkniętych zleceniach serwisowych nie zostały zdjęte ze stanu magazynowego przy pomocy faktur sprzedaży ( dokument WZ) albo rozchodów wewnętrznych ?
  2. Podpinam się z zapytaniem. Też mam ten problem a link do odpowiedzi nie działa.
  3. Nigdzie nie widzę gdzie można podejrzeć zysk lub stratę na "Zleceniu serwisowym" Opis problemu: Mamy podpięty w zakładce "urządzenia" sprzęt, który serwisujemy u klienta i na które sukcesywnie w ciągu roku zakładamy kolejne "zlecenia serwisowe". Ponieważ na części tych zleceń pojawiają się pozycje nie płatne (gwarancyjne) generowany jest dokument rozchodu wewnętrznego RW. Pozostałe zaś pozycje tego zlecenia są normalnie rozliczane za pomocą faktury sprzedażowej FV. Chciałbym wiedzieć czy na danym zleceniu i całej umowie zarabiamy czy generuj ono nam stratę. W programie brak takiego raportu W zakładce "urządzenia" pod konkretnym Urządzeniem powinien być też dostępny raport ze wszystkimi zleceniami dotyczącymi danego urządzenia a także bilans zawierający wystawione dokumenty sprzedaży FV i dokumenty rozchodów wewnętrznych RW Przy okazji przy wejściu w wygenerowany przez zlecenie dokument rozchodu wewnętrznego RW nie ma żadnej informacji, że jest on powiązany z konkretnym zleceniem oraz brak w nim informacji (musimy wpisać ręcznie) jakiego klienta dotyczy ten dokument. Utrudnia to późniejszą identyfikację tego dokumentu z poziomu Magazynu. Dodatkowo przy zamykaniu zakończonego zlecenia serwisowego pomimo iż zaznaczyliśmy aby program przenosił nam sprzedawany asortyment na dokument sprzedażowy FV, program nie zrobi nam tego automatycznie. Nie pokaże żadnego komunikatu tylko zamknie zlecenie a my musimy pamiętać aby to zrobić samemu. Brak też raportu, który wyłapywałby takie zlecenia bez rozliczonych pozycji asortymentowych za pomocą FV lub RW.
  4. Jest to dość istotne bo przy sprzedaży towarów nisko marżowych (w naszym przypadku etykiety samoprzylepne) koszt wysyłki jest wyższy niż zysk ze sprzedaży towaru. Program zaliczając koszt wysyłki do zysku przekłamuje istotnie faktyczny zysk ze sprzedaży. Podczas rozliczania handlowców może dojść do sytuacji, że handlowiec sprzedając towar poniżej faktycznych kosztów wykaże i tak zysk na dokumencie co jest w rzeczywistości bzdurą. Przykład: Kalkulacja: cena zakupu towaru 9 zł + 3 zł marża = 12 zł Wystawiając fakturę na ten towar z kosztem transportu (+15 zł) wychodzi mi w programie zysk 18 zł zamiast 3 zł.
  5. Mnie też dziwi, że program nie robi tego z automatu. Wpłynięcie EURO od klienta na konto złotówkowe i przewalutowanie to może być kilka tysięcy złotych w plecy. Ja wywaliłem numer konta z nagłówka dokumetu i zdefiniowałem nową formę płatności dla klienta rozliczającego się w EU gdzie jest zdefiniowany termin płatności i wskazany konkretny rachunek walutowy. Trzeba tylko pamiętać aby przypisać tą formę płatności jako domyślną dla tego kontrahenta.
  6. Witam. Jestem nowym użytkownikiem programu więc z góry przepraszam za ewentualne "głupie" pytania. Mam taki problem, że wystawiam fakturę sprzedaży towaru na której jest dodatkowo koszt wysyłki kurierem. Czy można wskazać w programie żeby nie wliczał kosztu wysyłki do zysku z tej faktury ? W poprzednim programie który użytkowałem miałem taką zakładkę "pozycja refakturowana" gdzie po jej zaznaczeniu wpisywałem mój koszt wysyłki i wtedy ta wartość pomniejszała zysk z tej faktury.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...