Skocz do zawartości

kwazik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kwazik's Achievements

1

Reputacja

  1. Ad 2. W sumie to nie zauważyłem, żeby oferowało dużo więcej niż Pomocnik czy Asystent, a ilość pracy, którą trzeba włożyć w przeprowadzenie całości transakcji jest większa - więcej klikania i skakania po zakładkach. Ale już do tego się kiedyś ustosunkowywaliście twierdząc, że wreszcie rzeczy są nazwane po imieniu i transakcja to transakcja, do wysłania rzeczy są w paczkach itd. U konkurencji zrezygnowałem z tworzenia paczek bo rzadko sprzedaję jednorazowo więcej niż 1 parę a dokładało mi dodatkowych kliknięć i skakania. W sello nie mogę, bo ma być jak Bozia przykazała Ad 3. To jak już tak chcecie z tymi filtrami to dajcie chociaż możliwość wyłączania niektórych opcji w filtrach. Jak ktoś nie korzysta w wysyłek kurierskich to po co mu taka opcja w filtrach ? Zaciemnia obraz. Można też dołożyć przy każdej opcji w filtrze ilość rekordów, którą znajdzie wybierając dany filtr. Co do filtrów chodzi mi o te wysuwane menu. Mam filtr, muszę na niego kliknąć, zobaczyć co jest w środku, wybrać i dopiero otrzymuję odpowiednie rekordy. Niby tylko o 1 kliknięcie więcej niż jak mam foldery, ale przy folderach mam liczbę rekordów. Wiem od razu, że jak kliknę to coś znajdę. Twierdzenie, że od tego jest strona startowa. W sumie to po co w Thunderbirdzie / Outlook'u ilość nowych wiadomości w danym folderze - przecież od tego jest strona startowa. Niech użytkownik sobie zapamięta a potem przejdzie dalej. Dokładnie w tym tonie napisałeś. A po coś te informacje są powtórzone. Słowniki - Tak, zgadza się. Ale dlaczego na stronie link do forum nazwaliście forum a nie "SPOTKANIOWNIA" Dlaczego w stronie www jakoś potraficie przełknąć, że wszystko ma być czytelne od samego początku a nie jak w cytacie Przecież właśnie przez takie Państwa podejście ten program jest nieczytelny i odstrasza. Wiadomo - jak ktoś przeczyta te 50 stron pomocy, forum i straci 10h czasu na rozgryzienie to będzie umiał. Ale w ten sposób to można nauczyć się każdego programu. Ilu z Was korzystało z pomocy, aby zacząć przygodę z allegro, żeby wystawić aukcję, żeby kupić. Niewielu z nas. Wszystko jest intuicyjne. Czasem się sprawdzi, żeby rozgryźć np. regulaminowe zastrzeżenia itd. Pomoc jest tylko uzupełnieniem. W sello od pomocy trzeba zacząć. Zapytajcie 10 nowych użytkowników Sello z czym się im kojarzy hasło Słowniki w administracji - sami zobaczycie. Tutaj właśnie chodzi o te wszystkie stracone minuty i kolejne wkur######, że coś jest tam gdzie go nie powinno być. Jak można dać pole grupy i nie dać przy nim możliwości dodania nowej opcji. Tworzę nową aukcję i muszę pamiętać wcześniej, że jest to nowa grupa, pójść do opcji, stworzyć i cieszyć się jakie to sello jest wygodne Tak samo jak jest pole Zapisz w... (mówię ogólnie o Windowsie) i tam nie ma tylko samej opcji wyboru folderu, w którym chcę zapisać, ale też możliwość stworzenia nowego folderu. Nie projektuję oprogramowania, zdecydowanie bliższe jest mi www. W biblioteczce mam taką książkę Serwisy WWW Projektowanie, tworzenie i zarządzanie June Cohen. Dużaaa część tej książki jest poświęcona sprawdzaniu, sprawdzaniu i jeszcze raz sprawdzaniu czy dany produkt pasuje użytkownikowi. Dla projektanta program / strona zawsze (chociaż z tym bym się czasem kłócił ) jest czytelny i łatwy. A tu chodzi o nowego użytkownika, który ma jak najwięcej umieć zrobić intuicyjnie. Wygląda tak, ze w testach rozdaliście program b-testerom, bawcie się i jak coś wam nie pasuje to napiszcie. Potem była darmówka i opinie z forum. A zabrakło tego najważniejszego - testowania zadaniowego. Bierzecie do komputera kogoś nowego. Kto nie zna Sello (takich już chyba nie ma)...kto nie używał sello i każecie mu wykonać konkretne zadania. Patrzycie ile dana czynność mu zajęła czasu, sprawdzacie z czym miał problem. Dlaczego danej opcji tak długo / krótko szukał. Porównujecie ile dana czynność zajęła mu czasu w konkurencyjnym programie, dlaczego tam jest lepiej / gorzej. Niestety przy podejściu takim, że użytkownik sobie poklika, poczyta pomoc to będzie wiedział gdzie co jest. Nie tędy droga. Chyba, że wystarcza Wam ta ilość użytkowników, która już się nauczyła obsługi sello. Taka wypowiedź jestem w stanie zrozumieć w odniesieniu do PS czy Accessa a nie prostego programu do zarządzania sprzedażą allegro. Pozdrawiam kwazik
  2. Niestety nie mam za dużo czasu na pisanie, a tutaj przydałby się dłuższy opis 0. jest chyba nie za dobrze, jeżeli użytkownicy muszą intensywnie szukać w pomocy aby coś zrobić w sumie dość prostym programie Ew. jeżeli się domagają jakiegoś przewodnika po programie. Nie jest to olbrzymi program w Excel ale niewielki program do obsługi transakcji. 1. kolorystyka - wszystko jest w jednakowej kolorystyce. Niby są zakładki ale w takim samym kolorze - na początku w tej ilości opcji wszystko się zlewa. Nie ma graficznie wydzielonych obszarów. Podkreślonych szczególnie ważnych opcji 2. jeżeli przeprowadzam pierwszą w swoim życiu transakcje w Sello i muszę poczytać o tym module w pomocy to coś jest nie tak. Na początku W OGÓLE nie wiedziałem jak to ugryźć A przecież najważniejsze jest opcja - zaksięgowałem kasę i że transakcja jest w trakcie realizacji. Zmienia się statusy i...znika. Gdzie ona może być Potem poszukiwanie jak zrobić, że wysłałem tą paczkę itd. Cały czas trzeba rozgrywać program Tym bardziej, że przeszedłem przez wszystkie programy do zarządzania allegro i taki problemów jak z Sello nigdzie nie miałem... 3. Filtry - dramat. Wydawałoby się, że super opcja - można dokładnie określić jakie transakcje chcemy wyświetlić, ale co z tego jeżeli często nie wiadomo, czy pod którymś parametrem są jakieś aukcje. W takim przypadku jest to bez sensowna opcja, dokłada tylko klikania i szukania czy czegoś nie przegapiliśmy. Niestety jest to problem całego sello - podobnie jest w kliencie pocztowym. Nie można również zmienić ilości opcji w filtrach - np. ja wysyłam wyłącznie pocztą polską - priorytet / zwykła. Po co inne opcje ? Byłem i jestem zwolennikiem folderów z wyświetloną ilością elementów w danym folderze. Nie wiem na ile ergonomia tworzenia www przekłada się na oprogramowanie, ale kiedyś przeczytałem bardzo mądrą uwagę, żeby nie robić schowanych zakładek (list menu wysuwanych po najechaniu na nie myszką) bo użytkownik się zgubi. Tutaj jest dokładnie to samo. Za miast filtrów przydałyby się proste przełączniki wysłane / nie wysłane a filtrowanie po dacie itd powinno przejść na nagłówki kolumn. 4. O wiadomościach już pisałem w oddzielnym wątku - http://forum.sello.pl/index.php?topic=889.msg6160#msg6160 5. Towary - opcja zupełnie zbędna jeżeli nie łączy się Sello z Subiektem i pilnuje stanów magazynowych. Dokładacie tym pracy większości użytkownikom. Dla mnie dana aukcja to dany towar. Chyba, że wprowadzicie mechanizmy w pełni automatyzujące tworzenie aukcji na podstawie danych wpisanych do kartoteki towar - tak jak opisałem to w tym wątku - http://forum.sello.pl/index.php?topic=957.msg6162#msg6162. Wtedy to ma sens. 6. Administracja - kolejny chaos. Długo nie zaglądałem do opcji słowniki - dla mnie kojarzy się to wyłącznie z tym co jest napisane ze Słownikiem do sprawdzania pisowni. A ukryliście tam masę różnych opcji. 7. Grupy / filtry itd. Zwykle aby dodać jakąś nową opcję do tych zakładek trzeba wejść do admin. / słowniki i dodać odpowiednie hasło - dramat i pierońska uciążliwość. Jakby nie można było dodać opcji dodaj w pobliżu pola, które wyświetla grupy / filtry. Szczególnie dokuczliwe w zakładce Aukcje. 8. Aukcje i grupy - tak jak powyżej a w sumie to bezsensowna opcja. Może jak ktoś ma 4-10 grup towarów to się sprawdza, ale problem jest jak się ma kilka grup towarów + w każdej grupie kolejne podgrupy. Foldery są niezastąpione Handluję obuwiem i muszę mieć podzielone na GRUPY (kozaki, czółenka itd) i podgrupy (model 1, model 2), gdyż w każdym modelu mam jeszcze rozmiarówkę. Folder, foldery, foldery... !!! Trudno jest wystawiać nowe aukcje. Przystosowałem się do takie układu pracy - tworzę szablon danej aukcji. Zaznaczam i klikam wystaw. Towar jest wystawiony. W sello mam szablon, klikam dodaj aukcje i co mam - muszę znów się naklikać aby utworzyć gotową aukcję. W takim razie opcja szablon opisu i szablon nie różni się. Tylko, żeby skorzystać z szablonu opisu mam jeszcze więcej klikania... 9. To co już ktoś pisał na forum - sello jest przeklikane. Za dużo klikania aby załatwić prostą sprawę czy to wystawić aukcję na sprzedaż czy przeprowadzić transakcję od sprzedane do wysłane. 10. Niestety musicie posadzić u siebie kilku zupełnie nowych użytkowników. Dać im do zrobienia konkretne zadania. Przeanalizować co im sprawiło trudność. Bez tego program będzie się coraz bardziej rozrastał, pomoc będzie się rozbudowywać a nowi użytkownicy będą się wyłącznie jeżyć i wracać do konkurencji... Wiadomo - każdy program kiedyś staje się czytelny. Ale tu nie o to chodzi. Oprogramowanie ma ułatwiać, a nie dokładać roboty. Większość użytkowników sello dobrze umie obsługiwać komputer, internet, office itd. żyją / dorabiają na tym, a dość często pojawiają się opinie, że sello ich przeraża. Dla Was jest wszystko jasne. Urodziliście tego bobasa. Wiecie gdzie co jest, a nawet wiecie jak to jest skonstruowane. Gorzej z kimś nowym. 11. Jeżeli nie macie w zespole kogoś od ergonomii oprogramowania to zatrudnijcie !!! Jeżeli macie - zmieńcie !!! W sumie to tyle. Na odległość, w mailu, bez pokazania palcem i opowiedzenia dokładnie co nie pasuje się nie da. A wygląda tak jakby jedyne testy jakie przeprowadziliście tworząc program były testy wykrywające błędy bez sprawdzenia u siebie czy towar, który stworzyliście jest jadalny dla użytkownika końcowego Pozdrawiam ciepło cały zespół
  3. Niestety po 2 tygodniach prób przejścia na Sello poddaję się i wracam na stare śmieci. Sello jest zdecydowanie za bardzo nieczytelne, chaotyczne. Jakby zabrakło kogoś od ergonomii oprogramowania. W sumie trudno streścić co nie pasuje. Podobnie jak allegro i ebay. Allegro ma świetnie rozwiązane menu - intuicyjnie wiadomo co gdzie jest. Ebay nie... Podobnie z Sello... Szkoda, gdyż czuć, że zespołowi zależy. Pozdrawiam kwazik
  4. Witam!!! Wygląd i personalizacji nie ma w XP, ale jest Pulpit --> Właściwości --> ogólne --> Ekran --> zmiana ilości dpi czcionek Miałem ustawione 120 dpi, zmieniłem na 96 i wszystko poprawnie jest wyświetlane Niestety wielkość czcionek jest skrajnie mała... Tak czy inaczej dzięki Mariusz za pomoc Pozdro
  5. Witam!!! Tak, ale jest to funkcja z Visty. W XP nie mam czegoś takiego. Pozdro
  6. Witam!!! Mój monitor to Lenovo 220x (panorama 22" full HD). Zakładka start Sello wygląda u mnie następująco: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3edb4d0d9af51775.html Pozdrawiam kwazik
  7. Witam!!! Dziękuję za odpowiedź. Zmylił mnie przycisk wyślij/odbierz wszystko. Zaznaczyłem odpowiednie opcje w administracji i już całość danych pobiera Pozdrawiam kwazik
  8. Albo coś w stylu działający / nie działający przycisk zakładki
  9. LCD powinien pracować w rozdziałce natywnej. U mnie to jest 1900x1200 i wtedy obraz jest najostrzejszy. A oprogramowanie nie powinno się rozjeżdżać tylko dlatego, że panorama...
  10. Witam!!! Dołączam się do tej prośby. Wiadomo - allegro na ile tylko będzie mogło będzie utrudniać odzyskanie prowizji i tu przydałoby się Sello W transakcji zaznaczam zwrot prowizji - Sello samo sprawdza czy już można tego dokonać czy nie. Jeżeli nie to wyświetla aukcję w specjalnej zakładce problemowe. Kiedy aukcja osiągnie termin stosowny do odzyskania prowizji zmienia kolor np. z czerwonego na zielony i już wiadomo, że można odzyskać pieniądze. Pozdro kwazik
  11. Witam!!! Nie działa mi funkcja w zakładce aukcje / trwające / wyświetlenia strony i ilość obserwujących. Na allegro systematycznie ilość wzrasta, a w Sello ciągle "0". Pozdrawiam kwazik
  12. Witam!!! Powoli przestawiam się na Sello i trochę bym go pozmieniał Skoro stworzyliście taką zakładkę jak Towar to przydałoby się, aby była bardziej użyteczna niż wyświetlanie kilku informacji (na aukcjach, w tranzakcjach itd). Marzy mi się opcja PEŁNEJ SYNCHRONIZACJI zakładki towary z zakładką Szablony. Coś w stylu funkcji makrokodów znanej z Pajączka 5 NxG Pro. W zakładce danego towaru mogę samodzielnie zdefiniować różne jego atrybuty [a1], [a2] i przypisać im konkretne wartości. Następnie umieścić w odpowiednich polach szablonu aukcyjnego te atrybuty [a1], [a2], dzięki czemu po kliknięciu "wystaw na aukcji z szablonu" miałbym gotową, wypełnioną opisami aukcję. Może opiszę to na konkretnym przykładzie. Handluję obuwiem. Dodaję nowy model czółenek. Oprócz opisu potrzebuję dodać pole materiał, rozmiar, długość wkładki, napisy reklamowe, kod galerii itd. Więc tworzę własne tagi [opis], [materiał], [rozmiar], [długość], [kod_galerii]. Do tagów/zmiennych wpisuję odpowiednie dane. Teraz dostosowuję szablon aukcyjny i w odpowiednich miejscach wpisuję [opis], [materiał], [rozmiar], czy [kod_galerii]. Przechodzę do towaru i klikam Wystaw na aukcji z szablonu - dzięki temu mam gotową, uzupełnioną wszystkimi danymi aukcję Będę chciał zmienić szablon - aukcji - nie ma sprawy - zmieniam jeden szablon i wszystkie aukcje mam poprawione . Chcę wystawić towar z różnych szablonów i sprawdzić, który lepiej zarabia - nie ma problemu - tworzę jeden nowy szablon. Wpisuję własne tagi i gotowe Resztę za mnie robi Sello. Stworzylibyście najdoskonalszy system tworzenia aukcji - pełne rozdzielenie opisu od szablonu ---> łatwość zmiany szablonu, czy wprowadzenia motywów sezonowych itd. Przyjrzałem się ponownie Sello i coś takiego jest - "autotekst", ale wystarczy odrobinę rozbudować tą funkcję i będzie SUPER . W sumie to chodzi o jedno - o dołożenie możliwości samodzielnego definiowania pól autotekstu Pozdrawiam kwazik
  13. Witam!!! Pracuję w panoramie full HD i mam taki problem z Sello, że obcina dwuwierszowe zakładki: - wstecz ma obcięte "cz" (znaczy pół "cz" jest obcięte ) - wiadomości mają obcięte "ci" - administracja - "cja" Nie jest to wielki problem, ale brzydko wygląda Druga sprawa to przydałaby się możliwość zmiany wielkości czcionek w Sello. Wszystkich pewnie się nie da, ale najbardziej boli mikroczcionka w zakładce Start. Pozdrawiam kwazik
  14. Witam!!! Miałem właśnie o tym pisać, ale skoro jest w miarę podobny wątek to podepnę się pod niego. Klient pocztowy - uwagi Człowiek to takie wygodne zwierze, że lubi to co było i zna. Przebudujcie Sello-poczte na wzór Thunderbirda / Outlook'a, a nawet nie przebudujcie, a rozbudujcie. Brakuje mi: - łatwo znajdowalnego pola ZNAJDŹ. Ile się naszukałem na początku używania sello, żeby je odnaleźć. W innych czytnikach pole znajdź jest zawsze na wierzchu, łatwo dostępne. Spokojnie może być z prawej strony obok zakładek wiadomości z okresu, z konta itd. - modyfikacji ZNAJDŹ. Możliwość szukania w treści maili (ma to każdy czytnik). W sumie to by się przydały dwie dodatkowe opcje - szukaj w treści i szukaj wszędzie (w temacie, nadawcy, treści). - zmiana grup wiadomości. Z ukryciem dodawania nowych grup wiadomości to przesadziliście. Dlatego użytkownikom brakuje folderów. Jeżeli muszę wejść do administracji/słowniki/grupy wiadomości aby dodać coś co w Th/O zajmuje jeden prawo-klik - dodaj nowy folder to mnie bierze ##### Sami rozumiecie Jaki problem dołożyć to w Funkcje dodatkowe pod Oznacz jako nieprzeczytane - foldery - w sumie to walałbym mieć drzewo folderów niż grupy wiadomości. Ktoś kiedyś wymyślił taki format ułożenia wiadomości w najpopularniejszych czytnikach i to się sprawdza. Niedobrze jest zmieniać przyzwyczajenia użytkowników. Od razu widzę jakie nowe wiadomości przyszły (reguły je automatycznie przerzucają do określonych folderów). Wiem, które muszę przeczytać od razu, a które później itd. Jeżeli jest trudno przebudować Sello na to można poniżej Fukcje dodatkowe dołożyć zakładkę Grupy wiadomości, w której byłby wyświetlone wszystkie rodzaje grup i możliwość dołożenia nowych oraz ile wiadomości nowych jest w danej grupie. - wątkowanie - jak narazie tego nie znalazłem...może gdzieś jest w opcjach... Zdecydowanie ułatwia funkcjonowanie jeżeli od razu widzę całość korespondencji w danym wątku - odpowiedź szablonem z prawo-klika Duża część pracy na allegro to odpisywanie na podobne maile podobnymi wiadomościami. Fajnie, że jest możliwość użycia szablonu w ramach Odpowiedz, ale można zrobić to jeszcze wygodniej używając prawokliku. Klikam temat pkm - odpowiedz szablonem - wybieram szablon Otwiera się okienko podglądu czy wszystko OK. Zatwierdzam wyślij i po robocie W sumie to nie wiem czy nie lepiej byłoby rozróżnić szablony wiadomości używane automatycznie przez sello (przy zmianie statusów) a szablony używane przez użytkownika. Wtedy w prawokliku będziemy mieli zdecydowanie mniej opcji do wyboru - zła interpretacja ENTER - piszę wiadomość i jeżeli chcę przejść do nowej lini i kliknę ENTER to robi mi podwójny odstęp, a powinien przejść wyłącznie do nowej lini - gotowy słownik - niestety mam czasem problem z ortografią i taki automatyczny sprawdzo-podkreślacz się bardzo przydaje To chyba tyle spostrzeżeń po dwóch dniach obsługi modułu pocztowego w Sello
  15. Witam!!! Ufff...dobrze, że natknąłem się na ten wątek. Nigdzie w programie nie mogłem znaleźć pomocy. Skoro poświęciliście czas na napisanie pomocy to wyszczególnijcie ją na gdzieś w głównych opcjach. Niestety sello jest nieczytelne (przynajmniej dla osób pracujących wcześniej na pomocniku / asystencie) i pomoc jest bardzo ważna. Przydałby się też krótki przewodnik - "JAK ZACZĄĆ" / "EFEKTYWNIE KORZYSTAĆ Z SELLO". Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...