Skocz do zawartości

car-net

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

car-net's Achievements

0

Reputacja

  1. A tak na marginesie, skoro udało nam się na tyle skutecznie zwrócić uwagę na ten problem programistów Sello, że zdecydowali się już w najbliższej wersji go wprowadzić, to może udałoby się przeforsować również pomysł z eksportem danych do systemów on-line firm kurierskich lub przynajmniej zapisem w formatach przez nich wymaganych. Moim zdaniem czynność kopiowania wszystkich danych do tych listów przewozowych to największa strata czasu obecnie. ZRÓBCIE TO
  2. Fakt, że rozmowę klient zaczyna od pytania: "czy ma Pan to i to ...". Tyle że przecież, nie od razu zaczynasz wpisywać to w zamówienie. Najpierw zawsze jest krótka wymiana zdań - czy to na pewno to czego chce itd. Dla mnie logiczne jest rozpoczęcie wpisywania od danych klienta a później towar. Ale ostatecznie i tak strategicznego znaczenia to nie ma. Nawiązywałoby to jednak do obecnej struktury ułożenia szczegółów transakcji w Sello. Co do ptaszków - nie jestem programistą i nie wiem, czy mój pomysł fizycznie da się zrealizować. Chodzi mi o to, czy da się zdefiniować działanie tabulatora tak, żeby omijał pewne pola - konkretnie te co wypisałem wcześniej, czyli m.in. pola z ptaszkami
  3. Ja proponuję następującą kolejność i skoki tabulatora: 1. Imię 2. Nazwisko 3. Firma (pole aktywowane dopiero przez zaznaczenie "ptaszka" a przez tabulator zarówno ptaszek jak i to pole omijane) 4. ulica 5. Kod pocztowy 6. Miasto 7. Telefon 8. e-mail (pole aktywowane dopiero przez zaznaczenie "ptaszka" a przez tabulator zarówno ptaszek jak i to pole omijane) 9. Dane do faktury (pola takie jak wyżej + NIP aktywowane dopiero przez zaznaczenie "ptaszka" a przez tabulator zarówno ptaszek jak i to pole omijane, z łatwym kopiowaniem 1 przyciskiem wszystkich danych z danych wysyłkowych) 10. Nazwa towaru (inteligentnie podpowiadany z wprowadzonej bazy towarów, z możliwością dodania do tej bazy z tego poziomu) 11. Ilość 12. Cena 13. Dodanie kolejnej pozycji towaru (pole aktywowane dopiero przez kliknięcie na odpowiedni przycisk,a przez tabulator zarówno przycisk jak i to pole omijane) 14. Uwagi / notatki (pole omijane przez tabulator) 15. Zatwierdzenie (OK)
  4. Ja chętnie bym skorzystał z takiego sklepu + wtyczka do sello żeby wszystko mieć w jednym miejscu. Duży jednak problem w tym, że jak się napisze jakiś program, to zawsze ma jakieś błędy które trzeba naprawić. Także umowa z producentem musiałaby przewidywać taką ewentualność. Poza tym w razie zajścia potrzeby jakiejś zmiany go np. za rok bo sello zmieni jakiś kod i będzie niekompatybilne - to co wtedy? No i jeszcze jedna sprawa. Skoro my - kilka osób zrzucimy się na wyprodukowanie tego programu, to kto będzie jego właścicielem? My oczywiście tak, ale czy ktoś nie wpadnie na pomysł odsprzedawania go również innym za mniejsze pieniądze tak, żeby mu się zwróciło lub sam producent zgarnie od nas kasę za wyprodukowanie a to co sprzeda później to już czysty zysk
  5. + następny tabulator na towar cenę i ilość, Enter - OK i transakcja wprowadzona. 100% się zgadzam. Mam nadzieję, że admini dostrzegą ten nasz duży problem i szybciutko go wcielą w życie
  6. No właśnie o to chodzi. Można zmienić nazwę temu czemuś i funkcję tak, żeby np. z tego poziomu (dodawania zamówienia zewnętrznego) można było automatycznie dodać towar do kartoteki wraz z ceną a niekoniecznie najpierw kartoteka a później zamówienie. Ja tak mam w programie do faktur, gdzie wszystkie towary mogę dodawać w sekcji "towary" ale równie dobrze mogę je wprowadzać do bazy w momencie wypisywania konkretnej faktury po wypełnieniu już pól odbiorcy przypisując jednocześnie cenę, numer, kategorię itd
  7. Całkowicie popieram wypowiedź poprzednik. Ale widocznie my wychowaliśmy się na wersji okienkowej Windows a innym nadal pozostały przyzwyczajenia z nakładki na DOS
  8. Czy w wersji pudełkowej programu Sello kupionym w normalnym sklepie jest drukowana dokładna instrukcja obsługi tego programu - pełniejsza niż pomoc po kliknięciu na F1 ?
  9. 9. To właściwie uzupełnienie punktu 1 - możliwość eksportu danych do formatu XML. takim formacie można te dane zaimportować do programu drukującego listy przewozowe dla firmy DHL
  10. Ad 7. W takim razie już na pewno przydałaby się ta opcja do szybkiego odznaczania pełnej wpłaty za paczkę właśnie w sekcji "PACZKI", żeby nie trzeba było wchodzić w jej szczegóły.
  11. Co do pt 6 to może coś źle robimy, bo nam się nie udaje wprowadzić ceny dla towaru jednorazowego. Wygląda to tak: 1. Będąc w sekcji "Transakcje" klikam na "Utwórz transakcję" 2. Wprowadzam dane klienta (np. całkowicie nowe) dla transakcji dodanej ręcznie 3. Klikam na "Dodaj towar jednorazowy" 4. Wyskakuje mi okno "Towar jednorazowy", w którym mogę wprowadzić tylko i wyłącznie nazwę tego towaru. Robię to i wciskam OK 5. W części "Zawartość" okna "Transakcja" pojawia się wprowadzona nazwa towaru a obok Cena 0,00 (niby aktywna), Ilość 1 (niby aktywna) i inne kolumny już nie aktywne 6. I tu ciekawa sprawa która dopiero teraz odkryłem. Kiedy postawię kursor na wartości ceny (pole domyślnie 0,00) i na klawiaturze numerycznej wpiszę dowolną cyfrę i przeskoczę kursorem na inne pole, to wartość ta się zmieni. Natomiast jeżeli chcę się wkliknąć w to samo pole (2 x kliknięcie LPM) wyskakuje dymek "Operacja niedostępna dla transakcji jednorazowych". Moim zdaniem to takie małe niedociągnięcie, ale faktycznie cenę da się zmienić. Tylko, że w pomocy jest jeszcze napisane w treści tematu "Towary jednorazowe": "Towar jednorazowy nie ma swojego odzwierciedlenia w magazynie, zatem nie ma stanu, ceny, opisu itp."
  12. Kilka pomysłów do ulepszenia programu. Proszę kogoś z obsługi kiedy będzie to zrobione. 1. Koniecznie w pierwszej kolejności możliwość eksportowania danych z wybranych paczek (czy książek nadawczych) do formatu csv - wymaganego formatu do wprowadzania zbiorczego paczek do systemów on-line firm kurierskich a niedługo również poczty lub / i jakieś wtyczki do wszystkich firm kurierskich takie, żeby po wydruku z Sello listu przewozowego na druczku danej firmy automatycznie pojawił się w systemie on-line tej firmy. Bez jednego albo drugiego druk listów przewozowych kurierskich z poziomu Sello nie ma sensu 2. Import wszystkich danych (włącznie z kosztami wysyłki) z allegrowego formularza sprzedaży wysyłanego przez kupującego 3. Automatyczna zmiana kosztu wysyłki paczki / transakcji pobranej z odpowiednich pól na allegro po ustawieniu w jej szczegółach typu transakcji (płatne z góry / za pobraniem), Dostawca (Poczta Polska / Kurier) i Dostawy. 4. Po otworzeniu w nowym oknie wiadomości od klienta (dwukrotne kliknięcie na niej) możliwość pełnej obsługi Sello bez jej zamykania 5. Nr telefonu w danych do wysyłki - przecież nie zawsze jest taki sam jak z danych allegro a często firmy kurierskie życzą sobie takowy mieć 6. Przy zamówieniu z zewnątrz (nie przez serwis aukcyjny) możliwość łatwego dodania towaru wraz z ilością i ceną. Obecnie towar jednorazowy nie może mieć ceny a inny można wybrać tylko z listy towarów już wprowadzonych. Czasem jest jednak potrzeba już po rozpoczęciu wpisywania danych klienta którego mamy na telefonie dodatnie towaru nie zdefiniowanego odpowiednio wcześniej w Sello To jest kilka uwag po kilkunastu dniach użytkowania programu. Na pewno z czasem będzie ich znacznie więcej. Obecnie rozwijamy nowe konto na allegro i przy tej okazji chcielibyśmy jeszcze bardziej ułatwić i przyspieszyć pracę. Na starym koncie używamy programu konkurencji który jest bardzo prosty w obsłudze i o wiele bardziej przejrzysty od Sello. Jednak nie widząc u autorów chęci (przynajmniej na razie) do jego rozwijania względem naszych potrzeb szukamy czegoś lepszego. Mamy nadzieję, że uda się to właśnie tutaj. Wtedy z chęcią przeniesiemy również stare konto
  13. Jakieś rozwiązanie by to było. Mogło by być też jako dodatek procentowy do podstawowego kosztu wysyłki. To wszystko jest jednak skomplikowane i chyba w pierwszej kolejności powinno być rozwiązane przez allegro. Potwierdzam fakt,że bardzo niewielu ludzi korzysta ze strefy sello. Już więcej wypełnia ten allegrowy formularz sprzedaży. I dlatego myślę, że dużym ułatwieniem byłoby pobieranie przez sello danych z tego formularza wysyłanego przez klienta i na jego podstawie zaznaczenie odpowiedniego statusu danej paczki (przerzucanie do odpowiedniej sekcji) z automatycznym ustawieniem kosztów wysyłki, sposobu itd. przy jednoczesnym jakimś zwróceniu sprzedawcy uwagi na te transakcje które się "same" pozmieniały. Do tego powinno dojść taka funkcjonalność, że jak w transakcji ustawię ręcznie wysyłkę np. kurierską pobraniową, to automatycznie odpowiedni koszt wysyłki powinien mi wskoczyć z tej aukcji z danych ustawionych na allegro. Właśnie po to, że jak klient potwierdza mailem lub przez telefon to ustawiam to i nie muszę sam pamiętać o tych wszystkich kosztach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...