Skocz do zawartości

Julia Wróblewska

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Julia Wróblewska's Achievements

0

Reputacja

  1. Witam, czy jest możliwość wygenerowania dwóch przelewów na różne konta bankowe na pojedynczą wypłatę jednego pracownika? Jeżeli tak to jak to zrobić? pozdrawiam
  2. Dzień Dobry czy istnieje możliwość wygenerowania za pomocą programu deklaracji ZUS IWA, którą można wysłać do Płatnika? pozdrawiam
  3. Dzień Dobry, zwracam się z zapytaniem, czy możliwe jest takie przekształcenie raportu " podliczenie wypłat i rachunków" w taki sposób, żeby: 1. Napiszę to w taki sposób, żeby to zobrazować: W tabeli o nazwie "brutto" mamy wypunktowane składniki stałe, zmienne , a na końcu podsumowanie całego wynagrodzenia brutto. W raporcie podsumowanie całego wynagrodzenia zostało skonstruowane w taki sposób, że wlicza w brutto 1. dofinansowanie pracodawcy do karty Fit-Profit, 2. Ryczałt z tytułu użytkowania samochodu służbowego do celów prywatnych. 3. Mogą być tu też np. bony pracownicze, jeżeli występowałyby na liście płac. Potrzebuję raportu skonstruowanego w taki sposób, żeby wyodrębnione zostały dodatkowe świadczenia i była widoczna ich wielkość. Tak żeby możliwe było zobaczenie realnego brutto pracownika, bez dodatkowych świadczeń, których nie dostaje jako realne wypłaty na konto. Potrzebuję, żeby w raporcie te narzuty pojawiały się odrębnie, bo to nie jest brutto pracownika tylko dodatkowe świadczenia, których nie dostaje jako wypłata na konto. 2. W raporcie "podliczenie wypłat i rachunków" w punkcie "potrącenia" wszystkie potrącenia naliczają się zbiorczo. Potrzebuję, żeby były te potrącenia poszczególnie wyodrębnione np. potrącenie za użytkowanie samochodu, potrącenia karta fit-profit, potrącenie ubezpieczenie grupowe, ale też mogą być potrącenia komornicze - jednym słowem wszystko co potrąca się od netto. Czy jest możliwa jakaś zmiana ustawień w raporcie, żeby raport był widoczny w powyższej formie? Dziękuję z góry za informację Pozdrawiam Julia Wróblewska Wstaw inne multimedia
  4. Dziękuję za szybką odpowiedź, spróbuję próbnie zrobić taką listę i zobaczę jak mi to wyjdzie. zapytałam też: 3) Jak ustawić tę listę, żeby nie naliczała się ulga podatkowa i koszty uzyskania przychodów dla wszystkich na tej liście płac? Nie mogę w Pana poście znaleźć odpowiedzi na to pytanie Pozdrawiam
  5. Witam, potrzebuję pomocy w danej kwestii ustawień programu kadrowo-płacowego. W grudniu planujemy wypłacać wynagrodzenie w dwóch turach ( nie jest to wypłacanie zaliczkowe wynagrodzenia) w połowie grudnia wypłacamy listę płac, na której znajdzie się tylko premia uznaniowa dla wszystkich pracowników, natomiast w z końcem grudnia wypłacimy standardowo wynagrodzenie dla wszystkich pracowników, zgodnie z ustalonymi dla nich listami płac. Ponieważ w przypadku więcej niż jednej listy płac koszty uzyskania przychodów i ulga podatkowa mogą być zastosowane tylko raz, chciałabym je zostawić przy zwykłych listach płac ( tych wypłacanych z końcem grudnia), żeby nie miało to wpływu na stałe wynagrodzenia pracowników netto i nie wzbudzało niepotrzebnego niepokoju. W związku z tym na liście płac z premią uznaniową wynagrodzenie było by naliczane bez uwzględniania kosztów uzyskania przychodów i ulgi podatkowej. Proszę o pomoc w kwestii : 1) Jak ustawić taką listę płac, z różnymi kwotami premii przypisanymi do różnych osób? 2) Jak podpiąć tę listę do poszczególnych osób? 3) Jak ustawić tę listę, żeby nie naliczała się ulga podatkowa i koszty uzyskania przychodów dla wszystkich na tej liście płac? 4) W jaki sposób ustawić listę płac żeby kwoty składek Zusowskich weszły zbiorczo z listą płac z końcówki grudnia na deklarację za grudzień oraz naliczył się podatek zbiorczo i ta kwota weszła na deklarację PIT4R za 2017 rok? Dziękuję z góry za pomoc
  6. Dzień Dobry, pracownik złożył do nas oświadczenie, że w tym roku będzie się rozliczał wspólnie z małżonkiem. Zaznaczyłam poprzez wejście w pracownika w zakładce INNE, że pracownik rozlicza się wspólnie z małżonkiem. w tym miesiącu pracownik przekroczy drugi próg podatkowy, ale według przepisów jeżeli złożył takie oświadczenie to jeżeli dochody podatnika przekroczą górną granicę pierwszego przedziału skali, a odpowiednio małżonek lub dziecko nie uzyskują żadnych dochodów z wyjątkiem renty rodzinnej lub dochody małżonka mieszczą się w niższym przedziale skali, zaliczki za wszystkie miesiące roku podatkowego wynoszą 18% dochodu uzyskanego w danym miesiącu. Próbuję naliczyć wypłatę , ale mimo zaznaczenia, że pracownik rozlicza się wspólnie z małżonkiem podatek nalicza się w wysokości 32%. Czy jest jakaś możliwość, żeby to zmienić w systemie czy muszę wypłatę z ręki przeprawiać? Dziękuję za szybką odpowiedź.
  7. Ale w ten sposób po wydrukowaniu ewidencji czasu pracy, ani nawet w systemie komputerowym w ewidencji nie jest zaznaczone, że ten dzień jest dniem wolnym za 11.11.2017, a powinno być to zaznaczone. Takie rozwiązanie powoduje, że osoba pracuje po prostu 160 h w miesiącu, czyli zgodnie z nominalnym czasem pracy. Z doświadczenia pracy z innymi systemami kadrowo-płacowymi wiem, że jest taka możliwość żeby to było w ewidencji czasu pracy czytelne. Dlatego prosiłabym o znalezienie takiego rozwiązania, które umożliwiłoby czytelne zobrazowanie dni odbioru za święto. Pozdrawiam
  8. Dzień Dobry, w listopadzie należy oddać dzień wolny za święto przypadające w sobotę. W jaki sposób można to wprowadzić do ewidencji czasu pracy w taki sposób, żeby podczas wydruku ewidencji w przypadku kontroli dla celów dowodowych było ewidentnie widać, że konkretny dzień jest dniem wolnym w zamian za święto przypadające w sobotę? W naszym zakładzie każdy pracownik będzie odbierał ten dzień w innym terminie w obrębie okresu rozliczeniowego. Ponadto w sumarycznej ewidencji czasu pracy wyświetla się 21 dni pracujących i 168 godzin, podczas gdy czas nominalny w listopadzie wynosi 160 godzin. Mogłabym każdemu indywidualnie stworzyć plan pracy tak , żeby pracowali 160 godzin, ale po pierwsze będę miała informację o tym , w jaki kto dzień odebrał wolny dopiero z końcem miesiąca, a pensje naliczane są w ostatnim dniu miesiąca. A po drugie w firmie wszystkie urlopy składa się przez portal pracowniczy i obawiam się, że takie tworzenie planów może spowodować, że pousuwają się już urlopy, które pracownicy złożyli przez system z wyprzedzeniem za listopad. Proszę o kontakt i informację w sprawie rozwiązania tego problemu. Pozdrawiam Julia Wróblewska
  9. Witam czyli myśli Pan, że to niczemu nie przeszkadza? Ja wcześniej pracowałam na Optima i Enova i przy wydrukach nigdy się coś takiego nie pokazywało. Po prostu jak patrzyłam na ewidencję to cały czas to interpretowałam jako informację, że to dodatkowy dzień wolny nadpracowany, który trzeba rozliczyć dodatkowym dniem wolnym. Ale teraz jak Pan o tym piszę, to widzę, że to jest po prostu informacja, że w tym dniu według grafiku był czas wolny, a pracownik w tym czasie pracował. Czyli jest to po prostu tylko komunikat o charakterze informacyjnym. Tak mam to rozumieć?
  10. Dzień Dobry, z tej strony pracownik działu Kadr Julia Wróblewska. Odwołując się do Pana ostatniej wypowiedzi, chodzi mi o to, że w dniu 4 miesiąca na ewidencji czasu pracy 8 nadgodzin występuje w tabeli "godziny nadliczbowe 8 godzin" i "dodatkowy dzień wolny od pracy 8 godzin" podczas gdy do ewidencji czasu pracy 8 godzin zostało zaznaczone przeze mnie jako "nadliczbowe płatne", a nie " nadliczbowe do rozliczenia". Pracodawca za nadgodziny wynikające z przekroczenia normy średniotygodniowej powinien zrekompensować to czasem wolnym do końca okresu rozliczeniowego, a jeżeli to niemożliwe to powinien z tego tytułu wypłacić wynagrodzenie wraz z dodatkiem. Jeżeli wypłacam dodatek to jestem rozliczona z pracownikiem i w podsumowaniu oraz treści ewidencji czasu pracy nie może mi wyskakiwać, że jest jakiś należny pracownikowi dodatkowy dzień wolny od pracy. Ja tą ewidencję w razie kontrolo PIP muszę wydrukować do wglądu i w takiej postaci nie może mi się ona drukować. Pisze Pan: "Tak samo zresztą jest to zobrazowane w innych dniach (na przykład 3. dzień miesiąca) gdy liczba 2 pojawia się także w dwóch kolumnach jednocześnie - w tym przypadku to nie przeszkadza? " W tym przypadku to nic nie przeszkadza i jest poprawne, ponieważ jeżeli nadgodziny wynikające z przekroczenia normy dobowej występują w godzinach nocnych to są płatne dodatkiem 100 %, zobaczy Pan na dzień 14 ewidencji, mamy 4 godziny nadliczbowe w tym 2 w porze nocnej - czyli wypłacamy dodatek za 4 godziny nadgodzin ale dla 2 godzin w wysokości 50% i dla 2 w wysokości 100%. Takie zobrazowanie graficzne jest jak najbardziej poprawne i nie jest z to identyczna sytuacja jak w przypadku problemu, który próbujemy rozwiązać. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...