Skocz do zawartości

ITM

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

ITM's Achievements

0

Reputacja

  1. ITM

    Windows 10

    Problem rozwiązany!!! Po sugestii, żeby sprawdzić ustawienia regionalne postanowiłem sprawdzić wszystko krok po kroku i przeanalizować całą konfigurację. Okazuje się, że pomimo, iż wszystko ustawione jest jako profil "Polska (PL)", to z jakiegoś powodu zmienił się separator dziesiętny. Jednostki metryczne itp. się zgadzają, ale czy zmiana nastąpiła tylko w stosunku do tego parametru trudno mi powiedzieć, bo aktualnie nie mam możliwości czasowych, ani technicznych, żeby wszystkie parametry porównać. Pytanie zatem, czy zmiana została dokonana przez którąś z aktualizacji, a jeśli tak, to która? Bez względu na wszystko, jeżeli u kogoś wystąpi taki problem, to proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić w ustawieniach regionalnych (klasyczny panel sterowania) ustawienia dodatkowe. Proponuję się nie sugerować faktem, że wszystko jest ustawione jako "Polska", bo widać, że nie ma to znaczenia - trzeba sprawdzić każdy parametr. Pozdrawiam.
  2. ITM

    Windows 10

    Niestety nie jest to takie proste... W ustawieniach Windowsa wszystko jest ok. Z resztą jak wspomniałem poprzednio - cały czas było wszystko w porządku, problem pojawił się około ostatniego tygodnia sierpnia w zasadzie bez wyraźnego powodu, dlatego właśnie winą obarczyłem aktualizacje sytemu, chociaż ręczyć za to nie mogę. Generalnie problem nie polega na błędach podczas wprowadzania danych, tylko podczas zapisu pozycji. Przykład. Mogę otworzyć istniejącą pozycję i nawet nie wprowadzając żadnych zmian kliknąć przycisk "OK", to pola wspomnianego typu, które mają wartość różną od zera zostają zmodyfikowane. Czyli, gdybym tylko otwierał (bez wprowadzania zmian) daną pozycję i klikał "ok" kilka razy z rzędu, to za każdym razem pola różne od zera zostają zmodyfikowane. Wygląda to tak, jakby problem istniał z jakąś z funkcji powiązanej z przyciskiem "ok". Fakt, że dzieje się to tylko dla pól różnych od zera, świadczy prawdopodobnie o charakterze iloczynowym defektu, ale nie chcę tutaj nic sugerować...
  3. ITM

    Windows 10

    Przy okazji pierwszego postu - witam Wszystkich! Przechodząc do rzeczy - zauważyłem złe działanie na przykładzie dwóch aplikacji Insert (Sello i Subiekt) pod Windows 10 od ostatniego tygodnia sierpnia 2015. Wcześniej nie było żadnych problemów, zatem problem może być związany z którąś z ostatnich aktualizacji do systemu Win 10. Problem powstaje podczas zapisywania kolejnych pozycji zarówno w Sello jak i np. Subiekt i związany jest z polami reprezentowanymi przez obiekt liczbowy z charakterystycznym kalkulatorkiem np. pole "cena" w Sello. Po zatwierdzeniu wpisu przyciskiem "OK" cena mnożona jest razy 10 000. Np. podając cenę 500 zł po zapisaniu wpisu cena finalna wynosi 5 000 000 zł. Podobnie sprawa wygląda w Subiekcie np. w sekcji "Towary i usługi" w zakładka "miary". Podając wagę towaru 5 kg po zatwierdzeniu pozycji mamy wagę 50 000 kg. W subiekcie problem jest o tyle poważniejszy, iż na opisanym przykładzie, błąd widać dopiero w trybie edycji pozycji lub już w trakcie niezgodności podczas realizacji transakcji w oparciu o konkretną pozycję. W Sello można zauważyć to już w głównej tabeli w zakładce "Aukcje", że np. cena jest absurdalna. Ponieważ problem pojawił się stosunkowo niedawno trudno jest mi wskazać, że wina na 100% leży jednoznacznie po stronie systemu Win 10 (na komputerze z Win 7 wszystko jest ok). Fakt, że błąd pojawił się zarówno w Sello jak i Subiekt świadczy, że źródłem może być np. .NET Framework lub inna biblioteka systemowa. Nie mogę też na 100% stwierdzić, że wina nie leży np. po stronie jakiejś doinstalowanej, innej zewnętrznej aplikacji, która wpłynęła na takie zachowanie modyfikując środowisko. Jednoznaczne stwierdzenie tego faktu wymagałoby stworzenia systemu testowego i analizowanie, w którym momencie problem zaczyna się pojawiać. Niestety nie mam obecnie takiej możliwości. Fakt jest taki, że pod Windows 10 problem się pojawił nagle a pod Windows 7 póki co nie występuje. W załącznikach zrzuty ekranu pokazujące na czym polega problem. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...