Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Użytkownik GT/NEXO

Użytkownik
  • Ilość treści

    657
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    3

Użytkownik GT/NEXO wygrał w ostatnim dniu 16 kwietnia 2019

Użytkownik GT/NEXO ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

20 Excellent

Ostatnio na profilu byli

1628 wyświetleń profilu
  1. Dziękujemy. Ideałem byłoby aby wysyłka następowała z wskazanej stacji (serwera) i dodatkowo nie była wymagana włączona instancja NEXO. Wystarczy aby serwer jako maszyna i serwer jako oprogramowanie SQL było uruchomione. Wówczas funkcja opóznionej wysyłki, działająca całkowicie niezależnie i w tle, byłaby całkowicie niezawodna. Nawet realizacja częściowa postulatu, już będzie postępem w stosunku do tego co obecnie. Nie mniej jednak ona również ma minusy, o uruchomieniu instancji na serwerze trzeba pamiętać, zabiera licencja + nie jest to bezpieczne rozwiazanie.
  2. W korespondencji z klientem zdarzają się (a u nas są normą) sytuacje, ze od pierwszej wiadomości klienta do np. sfinalizowania zamówienia jest wiele ping-pongów (zwykle kilka - kilkanaście konwersacji). Nie muszę chyba bardziej tego opierać na przykładach bo w waszej branży, która z definicji jest trudną materią również musicie wymienić kilka widomości aby dany temat rozwiazać. Podczas kolejnych odpowiedzi w korespondencji z danym klientem często zachodzi potrzeba załączenia powtórnie już wcześniej (w którymś z poprzednich maili) wysłanego załącznika i ponownego jego wysłania w bieżącym mailu. Idelanie byłoby gdybyscie dobudowali mechanizm, gdzie podczas tworzenia wiaodmości byśmy mogli dodać załączniki już wysłane/odebrane od/do tego klienta. Tutaj można byłoby zrobić dodatkowo przełącznik gdzie decydowalibyśmy czy chcemy widzieć w tym mechanizmie dodawania załączniki które kiedykolwiek zostały wysłane/odebrane lub tylko te odebrane/wysłane w ramach bieżącego wątka. Operujemy mocno na załacznikach, w/w funkcja byłaby dużym usprawnieniem.
  3. Wprowadziliście fajną funkcję dot. wysyłki mail w zaplanowanej dacie. Ku memu zaskoczeniu, każdego dnia z niej korzystamy. Rygor, że dana stacja musi być włączona aby nastąpiła wysyłka jest dość uciążliwy. Wychodząc z pracy wyłączamy przecież stacje, dodatkowo mamy urlopy i inne nieplanowane dni wolne a wówczas funkcja planowania wysyłki w łeb strzela. Skoro i tak wiadomości są współdzielone (u nas wszyscy widzą wszystkich skrzynki) to może dodajcie gdzieś w konfiguracji, że wysyłka na stałe (lub awaryjnie jeśli nasza stacja jest wyłączona) zostanie zrobiona z skrzynki twórcy wiadomości ale dokona tego wskazana stacja. Tą wskazaną stacją mógłby być SERWER który przecież z definicji jest włączony 24h na dobę i idealnie nadaje do w/w zadań. W/w modyfikacja mocno usprawniłaby zaimplementowaną funkcję. W tej chwili wysyłka ważnego maila (np. odpowiedz na reklamację do danego dnia) jest narażona na duże prawdopodobieństwo niezadziałania mechanizmy wysyłki planowej.
  4. EDIT: Panie Piotrze :):):), Pomyliłem klawisze, przepraszam. Miałem na myśli klawisz F5 który zwyczajowo w WINDOWSACH powoduje odświeżenie. Obecnie po wciśnięciu F5 (w czasie dearchiwizacji), pasek postępu przyjmuje status Gotowy, czyli pasek komunikuje błędnie stan jakby program serwisowy nie robił dearchiwizacji. To mega potrafi człowieka wprowadzić w zakłopotanie. I mówi to osoba, która używam waszego oprogramowania od lat i wie jak trzymać myszkę P.S. Dzięki Radomił za wsparcie
  5. Poprawcie proszę w/w błąd, bo widzę, że w ver 30.0.2 nadal on występuje Przy okazji wyszedł kolejny temat (wydaje mi się, że jest to błąd) polegający na tym, że gdy wystawiamy KFL (do wczesniej wystawawionej FL) na np Gotówkę to BŁĘDNIE brane jest pod uwagę ustawienie o obsługiwanych formach płatności z stanowiska kasowego pierwotnej faktury FL (a nie z ustawień bieżacego stanowiska na KFL). Czyli mam kase głowną G a w nim dwa stanowiska kasowe s1 oraz s2. W przeszłosci poprzez stanowisko s2 wystawiono FL na gotówkę. W miedzyczacie wyłączono obsługe gotówki na s2. Teraz wytawiam korekte korzystajac z stanowiska s1, i nie mogę bo Nexo komunikuje, że na tym stanowisku (s1) nie ma obsługi gotówki. Powyzszy komunikat jest nieprawdziwy bo na s1 mamy obsługę gotówki. Metodą prób i błędów właczyłem na chwilę na s2 obługę gotówki i korektę mozna wystawić. Zatem Nexo nie stad co potrzeba (powinien z stanowiska wybranego na KFL a robi to z stanowiska wybranego na pierowtnej FL) pobiera informacje o obsługiwanych formach płatności.
  6. EDIT: Teraz sobie przypomniałem, ze już coś takiego zgłaszałem. Mam pewne podejerzenie - Czy w/w komunikat może występować gdy jednocześnie chcę zrobić kopię z reki i w tle leci kopia bezpośrednio z SQL ? (mamy skonfigurowany różnicowy mechanizm zapisywania kopii - TRN File)
  7. Gdy za pomocą programu serwisowego chce odtworzyć bazę danych z zapisanego backapu to tuż po rozpoczeciu dearchwizacji, mam na dole w pasku komunikat, że dokonywana jest dearchwizacja i fajnie. Wystarczy jednak nacisnać ESC i ten komunikat znika całkowcie i nie wiadomo czy ta dearchwizacja jest robiona i jaki jest ewentualnie jej postep. Powyższy brak komunikatu jest bardzo mylący. Mamy bazę 30GB więc ewentualna dearchwizacja trwa długo więc to tym bardziej komplikuje sprawę czy ta dearchwizacja jest faktycznie przeprowadzana czy moze jednak np. coś się zwiesiło i nie jest dokonywana dearchiwzacja. SUGESTIA: Mając na uwadze powyższe, proszę poprawcie w tym miejscu NEXO i dodajcie w pasku stałą informację + chociaż orientacyjny (pokazywany czasowo lub procentowo) wskaźnik postępu aby użytkownik miał wiedzę czy i na jakim etapie jest dearchwizacja. Zauważcie, że ewentualnie przywracanie z kopii robi się bardzo rzadko (szczególnie jeśli ktoś nie jest serwisantem a użytkownikiem) zatem tym bardziej ważne jest aby program serwisowy był intuicyjny, możliwie prosty i bardzo czytelny.
  8. Uzywamy Insert Nexo v30.0.0. Baza ma ok. 30GB (ale wielkosc głownie wynika z ilosci i ciezaru załaczników pocztowych) Wczoraj próbując zrobić Archwizację (menu hamburger -> Archiwizuj) dostałem na serwerze błąd jak niżej. Spróbowałem 3 razy i za każdym razem błąd jak niżej. Planowałem dziś przekręcić serwer ale przed jego restartem raz jeszcze spróbowałem dokonać Archwizacji i teraz poszła bez problemu. Informacje dodatkowe: W momencie gdy wczoraj wyskakiwał problem z archwizacją to normalnie pracowałem na podmiocie na moim kompouterze(na końcowce). Tuż po migracji do v 30.0.0 robiłem kompaktowanie bazy danych oraz przebudowywałem instynkt. Macie jakiś pomysł?
  9. Też mi to przeszkadza i miałem pisać w tej sprawie. Co prawda można zbiorczo dla wybranych (istniejących w kartotece) klientów zaznaczyć stosowne zgody no ale nadal jest "problem" z tymi nowo dodanymi. W szablonie nowego klienta, nie ma możliwości ustawienia zgód. Dodajcie je tam, to załatwi sprawę (przynajmniej w moim przypadku). BTW: Ten problem jest na forum Gestor NEXO.
  10. Dzień dobry Panie Romanie, kogo dotyczy ten problem? użytkowników ver 30.0.0 czy tylko 30.0.1?
  11. Wygląda na to, ze dziś będę gasił tu światło, nie pierwszy i ostatni raz! Do rzeczy: Znakomitą większość (jeśli nie wszystkie) oferty wysyłamy klientom mailem. Generalnie zwykle zanim dojdzie do etapu zamówienia (wystawienia ZK) jest kilka interakcji z klientem gdzie ta oferta jest "dopracowywana" bo klient ma wiele życzeń po drodze i np. zmienia ilość na danej pozycji, zmienia wybór produktu, rodzaj dostawy, dokłada lub ujmuje dodatki do produktu głównego itd. Mówiąc obrazowo, oferta żyje i dzieje się. W NEXO jest wygodna funkcja DRUKUJ, z pozycji której można wysłać dokument np. Oferty w PDF jako załącznik, tylko szkopuł w tym, że można wysłać go tylko w nowej wiadomości. Powyższe nie jest szczęśliwym rozwiązaniem z wielu powodów, najważniejszy jest taki, że oferta powstaje de facto w odpowiedzi na listę życzeń, którą chwile wcześniej klient zawarł nam wprost w mailu. Wysyłając zatem nowego maila (jeśli chcemy skorzystać z funkcji DRUKUJ), trzeba przełączać się do starej wiadomości a odpowiadać w nowym mailu, to oczywiscie też nie jest szczęśliwe bo klient mógł zapomnieć swoje pytania z poprzedniego maila. Można też w jednym mailu wysłać ofertę a w drugim udzielić odpowiedzi no ale to znów rozpycha nam ilość konwersacji z klientem. Aby uniknąć takich akcji, ostatecznie każdą ofertę zapisujemy na pulpicie a następnie załączamy w odpowiedzi na ostatnią wiadomość od klienta. Niby to drobiazg a przy wielu ofertach taka klikanina naprawdę boli i zaśmieca dodatkowo dziesiątkami dokumentów każdego dnia pulpit. Rozwiązania widzę dwa (idealnie byłoby mieć oba, ale jeśli jedno wdrożycie to już będzie błogo. 1. Dołóżcie proszę w oknie DRUKUJ pole typu check box (analogiczne do: Załącz dokument w treści e-maila), gdzie podczas wysyłki użytkownik zdecyduje czy ten aktualnie generowany załącznik w PDF mam załączyć w odpowiedzi do ostatniej wiadomości od klienta. 2. Dołóżcie klawisz "skopiuj do schowka załącznik" i wówczas podczas tworzenia nowej wiadomości EA powinna być możliwość wklejenia jej poprzez CTRL+V.
  12. Swego czasu pisałem miedzy innymi o powyższych sprawach, czyli wiązaniu/tworzeniu transferów gdy dany user ma zabraną opcję poprawy BP/BW oraz KP/KW oraz dodatkowo brak możliwości zmiany stanowiska kasowego. Wprowadziliście w ver. 30 Dodano uprawnienia "Operacje bankowe - Popraw powiązany transfer" oraz "Operacje kasowe - Popraw powiązany transfer". 1/ Jak wyżej wymieniona zmiana ma się do wnoszonych postulatów? 2/ Co to uprawnienie "robi"?
  13. Witam, Działamy w ten sposób, że zawsze najpierw wystawiamy OE, gdy klient się zdecyduje (dokona zapłaty 100% lub mniejszej zaliczki) wówczas OE staje się dopiero ZK. No i najpierw operujemy w korespondencji dokumentem OE z jakimś numerem a za chwilę wysyłamy klientowi ZK z innym numerem (dla Kowalskiego, który ma blade pojęcie o obiegu dokumentów jest to średnio niezrozumiałe). W praktyce też jest tak, że najpierw klient wpłaca z tytułem płatności OE a później ZK (łatwiej byłoby aby zawsze dokonywał wpłat na pierwotne OE bo wówczas np. łatwiej filtrować takie przedpłaty) Chcielibyśmy uprościć proces (powyższy mętlik) i do tego potrzebujemy aby pojawiła się w module ZN nowa kolumna "powiązana oferta". Na wydrukach ZK również używalibyśmy numeru powiązanej OE zamiast numeru ZK, wówczas z punktu widzenia klienta cały proces obsługi byłby na 1 numerze. Wówczas numer ZK nie byłbym używany z punktu widzenia kontaków z klientem lub też naszej wewnętrznej współpracy. Dodatkowo też czasem robimy cesje wierzytelności (w sensie wypisania umowy w mailu za pomocą autotekstów) no łatwiej byłoby gdyby wszystkie przedpłaty były jako OE. Czy i na kiedy moglibyście taką kolumnę dodać? W powiązaniach w danym ZK już OE jest ale chodzi o pokazanie tej infomacji w kolumnie w module ZN.
  14. Pomogło wyłączenie kolumn, zostawienie Rodzaj a następnie ponowne włączenie pożądanych kolumn. Wiele razy już miałem sytuacje, że na liscie kolumny zmieniają kolejność i w sumie troche jestem zaskoczony, że działa to jak działa. Często dodajecie nowe kolumny w NEXO w ramach rozwoju, byłoby dobrze zatem docelowo to jakoś przebudować aby wyeliminować takie anomalia. U mnie w konfiguracji grida AS na 1 miejscu jest (niewidoczna) kolumna o nazwie K (Liczba składników). W jaki sposób doprowadzić aby na 1 miescju (zgodnie z Pana powyzszą sugestią) był Rodzaj?
×