Skocz do zawartości

Kasa-Fiskalna odczyt sprzedaży

Polecane posty

Problem nie występuje w naszym środowisku testowym. Odbiór sprzedaży z kasy Elzab działa prawidłowo.

 

Proszę o przygotowanie danych diagnostycznych według poniższego opisu:

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna.html?query=diagnostyczne&program=11&category=9

 

Proszę o dane obejmujące:

- wykonanie odbioru sprzedaży

- próbę sprzedaży na kasie zakończoną komunikatem " zaległe dane do odczytu"

- ponowną próbę odbioru sprzedaży

 

Na podstawie takich danych będę mógł zapoznać się ze szczegółami technicznymi komunikacji z kasą fiskalną i ustalić przyczynę problemu.

 

Link to postu
9 godzin temu, Mariusz N. napisał:

Problem nie występuje w naszym środowisku testowym. Odbiór sprzedaży z kasy Elzab działa prawidłowo.

 

Proszę o przygotowanie danych diagnostycznych według poniższego opisu:

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna.html?query=diagnostyczne&program=11&category=9

 

Proszę o dane obejmujące:

- wykonanie odbioru sprzedaży

- próbę sprzedaży na kasie zakończoną komunikatem " zaległe dane do odczytu"

- ponowną próbę odbioru sprzedaży

 

Na podstawie takich danych będę mógł zapoznać się ze szczegółami technicznymi komunikacji z kasą fiskalną i ustalić przyczynę problemu.

 

Witam, poniżej treść wysłana na adres office@insert.com.pl

Witam,

nawiązując do postu na forum "Kasa-Fiskalna odczyt sprzedaży"

przesyłam w załączeniu plik z danymi odczytu sprzedaży z kasy.

 

Problem dotyczy kasy fiskalnej, po odczycie liczników jako paragon fiskalny odebrany z kasy (PF w Subiekt nexo PRO wer. 13.0.0.)

na kasach przed następną sprzedażą pojawia się komunikat zaległe dane do odczytu.

Były sytuacje w których zostały odebrane 2-razy takie same paragony (powielone)

Problem ten nie występuje w Kasiarzu-GT

 

22 kasy fiskalne Elzab Delta Lux

Subiekt nexo PRO wer. 13.0.0.

SUZ Wersja aplikacji: 11.1.1484.0 od 02-02-2017 wersja 11.2

 

Pozdrawiam

Jarosław Skorek

 

Link to postu

W przesłanych danych jest prawidłowo wykonany odczyt sprzedaży. Odczyt wykonywano w dniach 30 stycznia - 02 lutego, każdego dnia odczyt był tylko jeden i zakończony prawidłowo, nie było żadnych powtórzeń odczytu, czyli w tych dniach opisywany problem nie wystąpił.

Jeśli problem faktycznie występuje, proszę o zastosowanie się do mojej prośby:

Dnia 3.02.2017 at 07:12, Mariusz N. napisał:

Proszę o dane obejmujące:

- wykonanie odbioru sprzedaży

- próbę sprzedaży na kasie zakończoną komunikatem " zaległe dane do odczytu"

- ponowną próbę odbioru sprzedaży

Kasa fiskalna zgłasza ten komunikat w przypadku, gdy nie zostały prawidłowo odczytane dane sprzedaży. Jeśli wystąpi komunikat, należy ponownie wykonać odczyt sprzedaży, wtedy zostanie utworzony drugi paragon ze sprzedażą. Drugi paragon będzie zawierał sprzedaż, która powinna być odebrana za pierwszym razem, ale z jakiegoś powodu nie została odebrana. Na podstawie zawartości tego drugiego paragonu może Pan zweryfikować czy i gdzie może być problem, ewentualnie ja to mogę zrobić po przesłaniu takich danych diagnostycznych.

 

Link to postu

Dane są odczytywane z kas po zakończeniu sprzedaży w danym dniu i powstają Paragony Fiskalne.

Po ponownej próbie odczytu kas są komunikaty: Brak danych o sprzedaży na kasie fiskalnej

nawet gdybym odczytał kasę 10-razy komunikat jest taki sam: Brak danych o sprzedaży na kasie fiskalnej (program Subiekt-Nexo)

w następnym dniu kiedy ekspedientki zaczynają sprzedaż na kasach fiskalnych występuje komunikat: zaległe dane do odczytu

 

Gdy odczytam sprzedaż w Subiekt-Nexo (powstanie paragon fiskalny) a następnie zrobię to samo w Kasiarzu-Gt (komunikat Brak danych o sprzedaży)

to jest wszystko Ok i na kasach nie występuje komunikat: zaległe dane do odczytu

z tego wynika że Kasiarz-Gt kasuje dane sprzedaży a nie robi tego Subiekt-Nexo.

 

Kasy w Kasiarzu-Gt i Subiekcie-Nexo są tak samo skonfigurowane, na kasiarzu pracowałem do konca-2016 i przesiadka na nexo.

coś tu nie gra, tylko co?

Link to postu

Jeśli przy odczycie sprzedaży jest komunikat o braku danych o sprzedaży, to znaczy, że wcześniej dane zostały odczytane i usunięte z kasy, czyli aktualnie kasa jest "czysta".

Jeśli następnego dnia przed rozpoczęciem sprzedaży pojawia się komunikat o zaległych danych do odczytu, to oznacza, że ktoś poprzedniego dnia, już po tym, jak odczytano sprzedaż, dokonał kolejnej sprzedaży. Proponuję w tym właśnie momencie, kiedy pojawia się komunikat o zaległych danych, odebrać sprzedaż. Czy wtedy jest ona niezerowa?

 

Pisze Pan o kasach Delta Lux, a z danych wynika, że podłączona jest kasa Elzab Max. Ta nieścisłość prawdopodobnie nie jest przyczyną problemu, ale może warto spróbować użyć prawidłowego sterownika. Czy po takiej zmianie jest już dobrze?

Jakiego sterownika używa Pan w GT do odczytu sprzedaży (tego odczytu, który kończy się informacją, że brak sprzedaży)?

Link to postu

Do P. Mariusz N. InsERT  Pisze Pan:

Jeśli następnego dnia przed rozpoczęciem sprzedaży pojawia się komunikat o zaległych danych do odczytu, to oznacza, że ktoś poprzedniego dnia, już po tym, jak odczytano sprzedaż, dokonał kolejnej sprzedaży. Proponuję w tym właśnie momencie, kiedy pojawia się komunikat o zaległych danych, odebrać sprzedaż. Czy wtedy jest ona niezerowa? 

Więc wyjaśniam nikt nie dokonuje sprzedaży w poprzednim dniu po odczycie na 22-kasach, fizycznie jest to nie możliwe sklepy są czynne do godz. 18:00 a odczyty są dokonywane po godz. 21:00.

Jeszcze raz informuję że Kasiarz-Gt kasuje sprzedaż a Subiekt-Nexo nie, poniżej zrzuty ekranów z kasiarza i subiekta-nexo z 06-02-2017.

 

Kasy to: Elzab Delta, Elzab Delta Lux, Elzab Delta Max problem występuje na wszystkich.

Kasiarz wersja:1.44 SP1 (1.4402.20.3693)

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

0-Obraz4.png

0-Obraz3.jpg

0-Obraz2.jpg

0-Obraz6.png

0-Obraz4.jpg

0-Obraz7.png

Edytowane przez Jarosław Skorek
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...