Skocz do zawartości

Korekta faktury dla elementu kompletu

Polecane posty

Ze względu, że Sello nie ma opcji grupowania poszczególnych towarów w komplety (zestawy), w momencie sprzedania towaru, który w subiekcie jest zaznaczony jako komplet, na fakturze ląduje jedna pozycja tego kompletu (a nie poszczególne składniki kompletu). Problem pojawia się, kiedy klient reklamuje jeden składnik tego kompletu i chce zwrot kosztów. Korekta do takiej faktury robi się problemowa. Ja na chwilę obecną koryguje kwotę takiego kompletu, żeby wyszło na korekcie prawidłowa kwota do zwrotu (kwota tego reklamowanego elementu kompletu). Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Może macie lepszy pomysł?

Link to postu

Ja bym tak nie robił.

 

Po pierwsze wymagałbym od klienta zwrotu albo kompletu albo niczego :)

Zwykle cena kompletu jest inna niż wszystkich elementów osobno.

 

A jak już chcesz rozdzielić słuchawki od telefonu, to w przypadku sprzedania

Telefon Samsung Note7 komplet

gdyby okazało się, że bateria jest do reklamacji i klient chce ją zwrócić, to zrobiłbym:

korekta

Telefon Samsung Note7 komplet

-1 szt.

Telefon Samsung Note7

+1 szt.

 

Jeżeli w komplecie była by też ładowarka to oczywiście doszłaby do korekty

Ładowarka Samsung

+1 szt.

Link to postu

Ja bym tak nie robił.

 

Po pierwsze wymagałbym od klienta zwrotu albo kompletu albo niczego :)

Zwykle cena kompletu jest inna niż wszystkich elementów osobno.

 

 

Zgadzam się. Często spotykałem się z przypadkiem, że Klient kupował zestaw po to, aby zwrócić jego element i na tym dodatkowo "zaoszczędzić". Moim zdaniem sprzedawca jest tutaj prawnie chroniony, jeśli Klient zakupi zestaw to zwraca zestaw. Poza tym można spotkać promocje typu "kup 1 sztukę, drugą weź za 1zł", Klienci też chcieliby zostawić sobie tą sztukę za 1zł, a pierwszą zwrócić. Poza tym nie musisz przyjmować zwrotów od Klientów którzy kupili towar na firmę, w szczególności, jeśli taki zakup jest potwierdzony fakturą, dodatkowo wiele wielkich sklepów wysyłkowych (swego czasu kiedyś Komputronik) wyłączał rękojmię dla przedsiębiorców w regulaminie sklepu, stąd Klient taki miał tylko Gwarancję, na warunkach sprzedawcy.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Ja bym tak nie robił.

 

Po pierwsze wymagałbym od klienta zwrotu albo kompletu albo niczego :)

Proszę bardzo akurat robię zakupy świąteczne, no i jest nawiązanie do Twojego tematu, proszę tak robi np X-KOM na Allegro:

 

"... W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w  zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw ..."

 

Jestem tego samego zdania, trzeba się uczyć od większych :D

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...