Gonz P 12 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Przepisy stanowią, iż zwrot za zwrócony towar powinien nastąpić w takiej samej formie jak zapłata. Klient odebrał przesyłkę za pobraniem a następnie ją zwrócił i żąda zwrotu środków przekazem pocztowym. Czy w takim przypadku mam prawo potrącić koszty przekazu pocztowego ? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Moim zdaniem nie. Tak samo jak nie masz prawa potrącenia prowizji od zwrotu środków na rachunek bankowy. Pamiętaj jednak, że za przesyłkę pobraniową nie musisz mu zwracać, a jedynie za najtańszy sposób wysyłki. Może się zrekompensuje. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Na 100% nie, ale możesz oddać mniej za przesyłkę, jeśli miałeś np tańszą, a on wybrał droższą, to płacisz za najtańszą swoją. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Dokładnie tak jak piszą koledzy Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Oczywiście pomijając bezsensowność tego przepisu, bo np. gdy ktoś płaci kartą kredytową, to na rachunek kredytowy mu tego nie oddamy. Podobnie gdy ktoś wybrał pobranie kurierem, to kurier nie oferuje przekazów pieniężnych, a gdy ktoś zapłacił nam monetami Allegro, to nie zwrócimy mu tych monet. Tak więc w bardzo wielu przypadkach sprzedawca nie ma możliwości spełnienia przepisów. Działa bezprawnie, do więzienia ! Możesz spróbować innego rozwiązania - każ klientowi odesłać za pobraniem na podaną kwotę. Wówczas będzie miał zwrócone takim samym trybem jak on zapłacił, a Ty nie zapłacisz za przekaz. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Możesz spróbować innego rozwiązania - każ klientowi odesłać za pobraniem na podaną kwotę. Wówczas będzie miał zwrócone takim samym trybem jak on zapłacił, a Ty nie zapłacisz za przekaz. O Matko ! Błagam tylko nie odsyłanie pobraniem ;D Cytuj Link to postu
wilczusieq 8 Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Przekazy pocztowe można bardzo sprawnie wysyłac bez wychodzenia na pocztę. Na stronie poczty jest taka usługa. Kiedyś z tego korzystałem. Cytuj Link to postu
Gonz P 12 Napisano 31 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Możesz spróbować innego rozwiązania - każ klientowi odesłać za pobraniem na podaną kwotę. Wówczas będzie miał zwrócone takim samym trybem jak on zapłacił, a Ty nie zapłacisz za przekaz. Niemożliwe bo produkt już został odesłany pocztą. Generalnie nie ma o co kruszyć kopii bo to produkt za 400 zł ale gdyby przekaz miałby być wyższy to już się robią koszty. Cytuj Link to postu
Sebastian Mika 4 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Możesz spróbować innego rozwiązania - każ klientowi odesłać za pobraniem na podaną kwotę. Wówczas będzie miał zwrócone takim samym trybem jak on zapłacił, a Ty nie zapłacisz za przekaz. A skąd wiesz co klient Ci zwróci? Ja już kiedyś klientowi poszedłem na rękę i wymieniłem towar bez wcześniejszego otrzymania zwrotu. A potem dostałem zwrot używany i śmierdzący potem. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Możesz spróbować innego rozwiązania - każ klientowi odesłać za pobraniem na podaną kwotę. Wówczas będzie miał zwrócone takim samym trybem jak on zapłacił, a Ty nie zapłacisz za przekaz. A skąd wiesz co klient Ci zwróci? Ja już kiedyś klientowi poszedłem na rękę i wymieniłem towar bez wcześniejszego otrzymania zwrotu. A potem dostałem zwrot używany i śmierdzący potem. No racja, to nie jest dobry pomysł. Cytuj Link to postu
Konrad Cholewa 11 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Kolego poproś o numer konta - skoro masz jego pieniądze to masz lekką przewagę . Powiedz że nie masz kasy gotówkowej (bo nie musisz jej miec ) i wszystko załatwiasz przelewami. Tam w ustawie jest napisane że musisz oddać w sposób wybrany przez konsumenta chyba że jest to zbyt uciążliwe dla Ciebie - wiec przelew jest okay . Cytuj Link to postu
Gonz P 12 Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Kolego poproś o numer konta - skoro masz jego pieniądze to masz lekką przewagę . Przewagę powiadasz ?! Zwrócił towar jako konsument i żąda zwrotu za odesłanie produktu który został przeceniony o 50 %, "naturalnie" informacje o powodach przeceny umknęły mu... Niedawno wyczyściłem czarne listy na wszystkich kontach ale znowu zapełniają się i to w jeszcze szybszym tempie niż to miało miejsce przed zmianami w komentarzach... Cytuję pacjenta: " OCZEKUJĘ NA POZOSTAŁĄ KWOTĘ ZA TOWAR JAKI WYSŁALIŚCIE NA MÓJ ADRES. KWOTA JESZCZE DO ZWROTU 31 ZŁ./TRZYDZIEŚCI JEDEN zł./ NIE ZMUSZAJCIE ABY PODJĄŁ PRZECIWKO WAS TAKIE DZIAŁANIA , ŻE Z B A N K R U T U J E C I E. ZASTANÓWCIE SIĘ CZY TO JEST WARTE TYCH P I E N I Ę D Z Y ??. NEGATYW BĘDZIE TAKI ŻE PÓJDZIE WAM W PIĘTY. a i powiadomię odpowiednie instytucje. Pozdrawiam ! " Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Wygląda na nudzącego się rencistę. Tacy są zdolni poświęcić bardzo dużo czasu na bzdury, bo akurat czasu mają dużo i to za darmo. 31 zł to nie tak dużo. Pomyśl ile kłopotów możesz mieć przez tą kasę i czy to się opłaca. Już jedna wizyta u rzecznika konsumenta to parę godzin straconych, nawet jak wygrasz, bo wygląda na to, że masz rację. Ale co z tego. Oddaj i dodaj do czarnej listy. Cytuj Link to postu
Piotreo 2 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Przepisy stanowią, iż zwrot za zwrócony towar powinien nastąpić w takiej samej formie jak zapłata. Możesz podać podstawę prawną? A jak klient zakupił i zapłacił gotówką. Zwrócił towar i wyjechał do RPA, to trzeba jechać do RPA wręczyć mu gotówkę? Cytuj Link to postu
Piotreo 2 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Możesz spróbować innego rozwiązania - każ klientowi odesłać za pobraniem na podaną kwotę. Kazać to se można. Klient może dostarczyć zwracany towar każdym sposobem. Nawet też bez opakowania. Cytuj Link to postu
Gonz P 12 Napisano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Wygląda na nudzącego się rencistę. Tacy są zdolni poświęcić bardzo dużo czasu na bzdury, bo akurat czasu mają dużo i to za darmo. 31 zł to nie tak dużo. Pomyśl ile kłopotów możesz mieć przez tą kasę i czy to się opłaca. Już jedna wizyta u rzecznika konsumenta to parę godzin straconych, nawet jak wygrasz, bo wygląda na to, że masz rację. Ale co z tego. Oddaj i dodaj do czarnej listy. Do tej pory miałem z rzecznikiem do czynienia cztery razy w tym jeden przez ECK i wszystkie kontakty opierały się na korespondencji mailowej, więc to nie jest tak absorbujące jak piszesz. Do czarnej listy dodany a kasy nie dostanie... negatyw i tak by wleciał znając życie. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Do tej pory miałem z rzecznikiem do czynienia cztery razy w tym jeden przez ECK i wszystkie kontakty opierały się na korespondencji mailowej, więc to nie jest tak absorbujące jak piszesz. Do czarnej listy dodany a kasy nie dostanie... negatyw i tak by wleciał znając życie. No i jak to było, konsument wymusił coś na Tobie ? Czy kontakt był merytoryczny, typu przedstawiłeś fakty i się odczepił, czy groził Sądami dalej itd? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Przepisy stanowią, iż zwrot za zwrócony towar powinien nastąpić w takiej samej formie jak zapłata. Możesz podać podstawę prawną? Art. 32 ust. 2. A jak klient zakupił i zapłacił gotówką. Zwrócił towar i wyjechał do RPA, to trzeba jechać do RPA wręczyć mu gotówkę? Tak Cytuj Link to postu
Piotreo 2 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Czy kontakt był merytoryczny, typu przedstawiłeś fakty i się odczepił, czy groził Sądami dalej itd? Itd, to jest nieraz początek otchłani, czarnej dziury. Miałem takiego pana allegrowicza, co dziennie wysyłał kilka maili i przez dobry tydzień i w dodatku tez do Allegro. Ale się zmęczył. Cytuj Link to postu
Gonz P 12 Napisano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. No i jak to było, konsument wymusił coś na Tobie ? Czy kontakt był merytoryczny, typu przedstawiłeś fakty i się odczepił, czy groził Sądami dalej itd? Rzecznik oczekiwał jedynie przedstawienia naszego stanowiska i argumentów a, że były zgodne z prawem, to na tym się kończyła sprawa. Ciekawym przypadkiem była studentka drugiego roku prawa która nie rozumiała różnicy między instytucją gwarancji i rękojmi. Przyjęła też, że skoro częściowo poszliśmy jej na rękę i doprowadziliśmy przedmiot do stanu używalności jednocześnie odrzucając reklamację to powinniśmy spełnić jej wszystkie chore roszczenia. Nie warto iść na rękę, trzeba trzymać się twardo procedur bo inne postępowanie rozzuchwala i jest odbierane jako słabość. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Nie warto iść na rękę, trzeba trzymać się twardo procedur bo inne postępowanie rozzuchwala i jest odbierane jako słabość. Dokładnie tak samo uważam. Cytuj Link to postu
HotKey . 249 Napisano 3 Września 2017 Udostępnij Napisano 3 Września 2017 w Zwrot przesyłki przyjętej za pobraniem. Nie warto iść na rękę, trzeba trzymać się twardo procedur bo inne postępowanie rozzuchwala i jest odbierane jako słabość. Dokładnie tak samo uważam. Popieram, zasłaniasz się obowiązującymi przepisami prawa. W większości przypadków chodzi o to, kto ma ponieść koszt dodatkowej obłsugi, a Klienci raczej się do tych kosztów nie poczuwają. Oczywiśćie ofertujesz dodatkową obsługę, jeśli Klient chce, to ją opłaci. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.