Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam serdecznie, Mam techniczny problem z subiektem nexo. Posiadam wersje 17.0.3

Otóż problem związany jest z fakturą zaliczkową. Klient w Lutym zamówił towar np 10 produktów za kwote 1000 zł. Zapłacił od razu w całości. Wiec aby rozliczyć Vat od otrzymanej wpłaty została wystawiona faktura zaliczkowa na całość kwoty obejmująca wszystkie produkty. Klient miał otrzymać towar w 1 dostawie w marcu. Jednakże okazało się ze towar będzie wydany w 2 dostawach- marzec i kwiecień. W marcu klient otrzymuje tylko 8 produktów ujętych w fakturze zaliczce a 2 w kwietniu. Jak rozliczyć te 8 produktów tak aby wystawić faktury aby móc z urzędem rozliczyć podatek dochodowy.

Kroki jakie podjąłem to:

Od wystawionej faktury zaliczkowej częsciowej z 28 lutego chce wystawić fakturę zaliczkową końcową- system podbiera całość zamówienia i nie pozwala skorygować pozycji których nie ma na magazynie (te 2 towary ktore będą w kwietniu) wiec nie moge zapisać faktury rozliczeniowej końcowej

Próbowałem wystawić WZ od faktury zaliczkowej tej z 28 lutego na 8 rzeczy, jednakże później system nie pozwala wystawić faktury zaliczkowej. 

Nie wiem co robić. Jak prawidłowo powinienem rozliczyć tą fakturę zaliczkową.

Bardzo proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam

Link to postu

Nie powinno być problemów. W opisywanym przez Pana scenariuszu klient dokonał zamówienia i od razu dokonał zapłaty - jak rozumiem 28 lutego został zapisany dokument faktury zaliczkowej (FL) z wprowadzoną zaliczką pokrywającą zamówienie:

FL1.png.99b09d609afabc49d5c06cec9fe81081.png

 

Następnie w marcu chce Pan wydać część asortymentu, jaka znajduje się na stanie, czyli 8 szt. Do w/w faktury zaliczkowej (FL) należy wystawić wydanie zewnętrzne (WZ) na 8 szt. Dokument ten potwierdzi wydanie towaru. Gdy przyjdzie pora i brakujące 2 szt. pojawi się na stanie, wystawi Pan kolejną WZ do FL i w zasadzie transakcję można na tym zakończyć, bo w tym scenariuszu nie ma obowiązku wystawiania faktury końcowej - VAT został rozliczony w całości na pierwszej fakturze zaliczkowej. Fakturę końcową może Pan wystawić - proszę pamiętać, aby wystawić ją do pierwszej faktury zaliczkowej (można kontekstowo z menu pod prawym przyciskiem myszy).

Do obsługi faktur zaliczkowych polecam widok "Faktury zaliczkowe" w module Sprzedaż - dobrze widać powiązania między dokumentami zaliczkowymi. Poniżej widok dokumentów z opisywanego scenariusza:

FL2.png.8abe5c1312e8d461e02ce5412c6cbf01.png

 

Link to postu

Tak, vat został rozliczony już w lutym, ale towar został wydany dopiero w marcu i kwietniu. Wiec mamy różne okresy rozliczeniowe dotyczące podatku dochodowego. W marcu sprzedaliśmy tylko 8 sztuk z 10. Wiec podatek dochodowy jest w marcu na sprzedaż 8 sztuk. Natomiast w kwietniu tylko 2 sztuki zostały sprzedane. Jeśli wykonamy fakturę zaliczkową końcową w kwietniu to tak jakbysmy się rozliczyli z tej zaliczki jednorazowo w kwietniu. Tak mi się wydaje. dlatego staram sie szukać możliwej odpowiedzi jak to rozliczyć aby było prawidłowo.

Od razu zrobiłem to Pana sposobem i zostawiłem to w taki sposób. Ale nie jestem pewny czy to do końca jest poprawny sposób tego rozliczenia. 

Pozdrawiam

Link to postu

Tradycyjnie, przychód oczywiście można rozliczać w terminach wydań i tu podstawą takich księgowań może być dokument wydania zewnętrznego (WZ). Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jako podatnik zadeklarował Pan rozliczanie zaliczek w podatku dochodowym identycznie jak dla VATu, a więc w momencie otrzymania zaliczki. Taka możliwość jest zawarta w art 14 ust 1j - 1l ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wymaga jednak zawiadomienia naczelnika właściwego urzędu skarbowego.

Nie ma obowiązku wystawiania faktury zaliczkowej końcowej (de facto zerowej), jeśli nie ma kolejnych wpłat, czyli gdy klient od razu wpłaca 100% zaliczki - VAT jest rozliczony na fakturze zaliczkowej cząstkowej.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...