Jakub Z 3 Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja Witam, zrobiliśmy inwentaryzację na bazie spisu inwentaryzacyjnego. Spis posortowaliśmy aby układal po nazwie rosnąco. Następnie miałem wpisać ilości i oczekiwałem, że wytworzone zostaną PZ i WZ na powstałe różnice... ale spis gdzie wszystkie stany = 0, gdy zapisuje nie pyta mnie czy ma zmienić stany magazynowe... 2. Stworzyłem więc dokument inwentaryzacyjny, tu wybrałem nasz spis... ale ilości też w żaden sposób to nie zmienia... WIdzę, jednak, że mogę wpisać różnice i może to wystawi WZ / PZ? 3. Drugie pytanie... Inwentaryzacja jest posortowana po chyba symbolu... gdy my chcemy aby była posortowana po nazwie... niestety nie widzę takiej opcji i zastanawiam się jak ja niby mam kilka tysięcy pozycji zaktualizować gdy spis inwentaryzacyjny i inwentaryzacja są zupełnie inaczej sortowane? Pytanie co robię źle? dlaczego nie aktualizuje mi stanów? i jak posortować inwetaryzację według nazw produktów...? Link to postu
Dariusz Nowak 138 Napisano 17 Września 2018 Udostępnij Napisano 17 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja 14 godzin temu, Jakub Z napisał: Następnie miałem wpisać ilości i oczekiwałem, że wytworzone zostaną PZ i WZ na powstałe różnice... ale spis gdzie wszystkie stany = 0, gdy zapisuje nie pyta mnie czy ma zmienić stany magazynowe... Faktycznie, spis inwentaryzacyjny nie generuje dokumentów magazynowych, jedynie Inwentaryzacja o statusie W - Wykonana generuje dokumenty RW/PW. 14 godzin temu, Jakub Z napisał: Stworzyłem więc dokument inwentaryzacyjny, tu wybrałem nasz spis... ale ilości też w żaden sposób to nie zmienia... WIdzę, jednak, że mogę wpisać różnice i może to wystawi WZ / PZ? Po włączeniu spisu do inwentaryzacji, dokument IW weźmie pod uwagę stany wpisane do spisu i po przeliczeniu odpowiednio wpisze rozchód i przychód. Ważnym jest, żeby skorzystać z opcji Włączony do inwentaryzacji. 14 godzin temu, Jakub Z napisał: Drugie pytanie... Inwentaryzacja jest posortowana po chyba symbolu... gdy my chcemy aby była posortowana po nazwie... niestety nie widzę takiej opcji i zastanawiam się jak ja niby mam kilka tysięcy pozycji zaktualizować gdy spis inwentaryzacyjny i inwentaryzacja są zupełnie inaczej sortowane? Tak jak wspomniałem wyżej, wystarczy uzupełnić dane na Spisie inwentaryzacyjnym, które zostaną później zaczytane w Inwentaryzacji. Niestety póki co nie dajemy możliwości sortowania Inwentaryzacji. 14 godzin temu, Jakub Z napisał: Pytanie co robię źle? dlaczego nie aktualizuje mi stanów? i jak posortować inwetaryzację według nazw produktów...? Polecam Panu zapoznać się z tematem e-pomocy technicznej, który przedstawia krok po kroku jak stworzyć Spis inwentaryzacyjny, jak włączyć go do dokumentu Inwentaryzacji oraz jak wygenerować rozchód/przychód towarów dokumentem IW. Temat znajdzie Pan tutaj: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1347,co-to-jest-inwentaryzacja-i-gdzie-ja-wykonac-w-subiekt-nexo.html Link to postu
Jakub Z 3 Napisano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja (edytowane) Temat napisałem na zapas później sporo się wyjaśniło. Choć szkoda że za późno przeczytałem o spisach, wtedy zamiast sumować je samemu po prostu przepisałbym na oddzielnych formularzach dziękuję za odpowiedź. PS. Mam kilka różnych pytań - zastanawiam się czy otwierać nowe wątki dla każdego, czy lepiej stworzyć jeden w stylu "kilka pytań" - byłby rozrzut od gestora / po niektóre inne funkcje? Edytowane 17 Września 2018 przez Jakub Z Link to postu
Jakub Z 3 Napisano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja (edytowane) Witam, Panie Dariuszu... jednak coś jest nie tak. Zrobiłem spis inwentaryzacyjny. Tam wpisałem wszystkie nasze produkty... zrobiłem uwzględnienie spisu w inwentaryzacji pokazał przychód/rozchód... Końcowo jednak wartość inwentaryzacji wynosi różnicę przychodu / rozchodu. W efekcie wartość inwentaryzacji to jakieś 2% wartości pierwszej inwentaryzacji... Pytanie czy to tak powinno być? czy jednak coś poszło nie tak? Wydaje mi się, że wcześniej wartość stanowiła = poprzednia wartość magazynu - różnice inwentaryzacyjne... teraz jakby "cały magazyn" poza różnicami nie istniał:/ Czy to tak powinno działać? 2. Próbowałem zmienić status inwentaryzacji i pojawia się błąd: Niewystarczająca ilość towaru na magazynie do zadysponowania pozycji. Zadysponowano 0. 1.. Nie bardzo rozumiem i nie widzę, żadnych podpowiedzi czy towar jest gdzieś zarezerwowany? czy o co chodzi? większość tych produktów nie mamy fizycznie na magazynie... włączamy synchronizację stanów magazynowych ze sklepem... i nie chce aby stan był większy niż 0, no bo nie mamy produktów i nie chcemy aby Klient mógł zamówić... Jednak z jakiegoś powodu Nexo upiera się, aby stan był większy od 0... Nie rozumiem, czemu w tych kilkunastu produktach błąd występuje. (w kilku miało to sens, bo na magazynie była 1 sztuka... a rozchód był 3 sztuki... ale tu są 3 sztuki... jak zrobię jak mi podpowiada nexo, to na magazynie zostają błędne stany dodatnie... ? Edytowane 17 Września 2018 przez Jakub Z Link to postu
Dariusz Nowak 138 Napisano 18 Września 2018 Udostępnij Napisano 18 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja (edytowane) 15 godzin temu, Jakub Z napisał: Zrobiłem spis inwentaryzacyjny. Tam wpisałem wszystkie nasze produkty... zrobiłem uwzględnienie spisu w inwentaryzacji pokazał przychód/rozchód... Końcowo jednak wartość inwentaryzacji wynosi różnicę przychodu / rozchodu. W efekcie wartość inwentaryzacji to jakieś 2% wartości pierwszej inwentaryzacji... Pytanie czy to tak powinno być? czy jednak coś poszło nie tak? Wydaje mi się, że wcześniej wartość stanowiła = poprzednia wartość magazynu - różnice inwentaryzacyjne... teraz jakby "cały magazyn" poza różnicami nie istniał:/ Czy to tak powinno działać? Jak najbardziej, inwentaryzacja pokazuje tylko różnice między przychodem o rozchodem. Jeżeli chciałby Pan poznać wartość magazynu, proszę wyliczyć raport dotyczący remanentu. 15 godzin temu, Jakub Z napisał: 2. Próbowałem zmienić status inwentaryzacji i pojawia się błąd: Niewystarczająca ilość towaru na magazynie do zadysponowania pozycji. Zadysponowano 0. 1.. Nie bardzo rozumiem i nie widzę, żadnych podpowiedzi czy towar jest gdzieś zarezerwowany? czy o co chodzi? większość tych produktów nie mamy fizycznie na magazynie... włączamy synchronizację stanów magazynowych ze sklepem... i nie chce aby stan był większy niż 0, no bo nie mamy produktów i nie chcemy aby Klient mógł zamówić... Jednak z jakiegoś powodu Nexo upiera się, aby stan był większy od 0... Nie rozumiem, czemu w tych kilkunastu produktach błąd występuje. (w kilku miało to sens, bo na magazynie była 1 sztuka... a rozchód był 3 sztuki... ale tu są 3 sztuki... jak zrobię jak mi podpowiada nexo, to na magazynie zostają błędne stany dodatnie... ? Proszę przejrzeć Informator danego towaru. Może Pan go otworzyć przechodząc do modułu Asortyment, zaznaczając konkretny towar, rozwijając górne menu Operacje i klikając na Informator (skrót CTRL + I). W razie, jakby Pan niczego nie znalazł proszę o zrzuty ekranu informatora i samej inwentaryzacji (tak, żebym mógł zobaczyć co się dzieje z towarem, którego informator Pan sprawdzał). Jeżeli Pan chce, to może Pan wysłać mi to w wiadomości prywatnej. Edytowane 18 Września 2018 przez Dariusz Nowak Link to postu
Jakub Z 3 Napisano 18 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja Właśnie przeglądałem informator, bo kilka razy miał rację, ale tu ewidentnie coś jest nie tak "sprzedać" też nie mogę, bo jest 0 na stanie. Czy informator pokazuje rezerwacje? (prześlę screeny w prywatnej wiadomości). TU od razu pytanie, czy rozwiązaniem jest wyzerowanie stanów magazynowych bezpośrednio w bazie? Link to postu
Dariusz Nowak 138 Napisano 18 Września 2018 Udostępnij Napisano 18 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja 2 minuty temu, Jakub Z napisał: Czy informator pokazuje rezerwacje? Jak najbardziej, na zakładce Stany w magazynach. 3 minuty temu, Jakub Z napisał: czy rozwiązaniem jest wyzerowanie stanów magazynowych bezpośrednio w bazie? Ciężko powiedzieć, wszystko zależy od tego, co chce Pan osiągnąć. Czekam na zrzuty ekranu, po analizie postaram się podpowiedzieć gdzie leży problem. Link to postu
Jakub Z 3 Napisano 18 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2018 w Subiekt Nexo - Inwentaryzacja (edytowane) Ok. Dziękuję za wskazówki, bo chyba dzięki nim udało się dotrzeć do problemu. Po przejściu do NExo pojawił się problem z "brakującym towarem". Czyli np. mieliśmy coś na stanie, ale nie mieliśmy w nexo, kiedyś robiliśmy usługi jednorazowe, a tutaj znaleziono coś takiego jak: "częściową rezerwację towaru". Wszystko niby się zgadzało, ale nie do końca... WAŻNE: taki produkt w informatorze nie widnieje jako sprzedany (Ruch Asortymentu / sprzedaż). Widnieje tylko w zakładce "Stany" w pozycji rezerwacje. Później już tylko pozostaje nam chwilę poczarować i stan się w końcu wyzeruje. Edytowane 18 Września 2018 przez Jakub Z Link to postu
Polecane posty