Skocz do zawartości

Klient poczty email

Polecane posty

Witam,

Przymierzam się właśnie do przesiadki z GT na nexo PRO i po pewnym okresie testów pojawiło się kilka problemów które albo nie wiemy jak rozwiązać, albo są nierozwiązywalne... Oprócz osobistych kont mamy jedno ogólne do którego ma dostęp kilka osób i tu właśnie pojawiają się problemy:

1. Oznaczenie maila jako przeczytanego działa globalnie - wystarczy, że jedna osoba odczyta i pozostałym już ten mail także odznacza się jako przeczytany. Przy kilkudziesięciu mailach dziennie bardzo łatwo jakiś pominąć. Tym bardziej, że praktycznie każdy musi zajrzeć do maila, żeby stwierdzić czy to on się zajmie daną sprawą czy też podpada pod kompetencje kogoś innego. Czy można to jakoś zmienić? Tak żeby oznaczanie przeczytanego maila było per osoba a nie globalnie? Ze skrzynką łączymy się przez IMAP.

2. Zauważyliśmy dziwne zachowanie - pierwsza osoba która rano otwiera pocztę ma już WSZYSTKIE nowe maile z nocy zaznaczone jako przeczytane. Nikt ich wcześniej nie odbierał, nikt się z kontem nie łączył w żaden inny sposób. Tylko po datach i godzinach można dojść które są nowe a które nie.

3. Podczas tworzenia nowego maila podkreślane są słowa błędnie wpisane, ale nie ma możliwości wybrania prawidłowego ze słownika. 

4. Na jednym ze stanowisk nie działa prawidłowo podgląd treści maila. Tzn. klikamy na liście, na dole pojawia się podgląd. Potem klikamy kolejny mail, a na dole jest ciągle poprzednia niezależnie od tego jak długo czekamy - praktycznie powoduje to, że cały moduł pocztowy jest nieużyteczny. To zachowanie jest tylko na jednym stanowisku, na innych jest w miarę OK. W miarę, bo nie działa to płynnie, zawsze jest pewne opóźnienie zanim się pojawi podgląd aktualnego maila. 

5. Dlaczego nie można dodać pól własnych do poczty? Bardzo nam tego brakuje - jedna flaga którą można dodać to zdecydowanie za mało kiedy praktycznie każdy mail oprócz przypisania do osoby zajmującej się tematem powinien być jeszcze oznaczany chociażby stanem realizacji - załatwione, w trakcie, czeka na coś... 

6. Bardzo brakuje Drag'n'drop - przenoszenie do katalogów przez wybranie z menu jest akceptowalne przy kilku mailach, przy kilkudziesięciu to tragedia.

7. Wątki - Fajnie, że są, ale wejście do okna z "konwersacją" powinno być łatwiejsze. Skoro jest skrót klawiszowy to czemu nie mogłoby to działać przez kliknięcie na znaczek wątku? Pojedyncze kliknięcie w kolumnie flagi pokazuje listę dostępnych flag, więc można podpiąć zdarzenie także pod klik na kolumnie z oznaczeniem wątków.

Na razie tyle :-) 

Link to postu
4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

Witam,

Przymierzam się właśnie do przesiadki z GT na nexo PRO i po pewnym okresie testów pojawiło się kilka problemów które albo nie wiemy jak rozwiązać, albo są nierozwiązywalne... Oprócz osobistych kont mamy jedno ogólne do którego ma dostęp kilka osób i tu właśnie pojawiają się problemy:

1. Oznaczenie maila jako przeczytanego działa globalnie - wystarczy, że jedna osoba odczyta i pozostałym już ten mail także odznacza się jako przeczytany. Przy kilkudziesięciu mailach dziennie bardzo łatwo jakiś pominąć. Tym bardziej, że praktycznie każdy musi zajrzeć do maila, żeby stwierdzić czy to on się zajmie daną sprawą czy też podpada pod kompetencje kogoś innego. Czy można to jakoś zmienić? Tak żeby oznaczanie przeczytanego maila było per osoba a nie globalnie? Ze skrzynką łączymy się przez IMAP.

Dzień dobry,

To jest właśnie dobrodziejstwo protokołu IMAP, że zmiana  na jednym stanowisku czy urządzeniu (np mobilnym) powoduje zmianę dla tej wiadomości na serwerze co skutkuje tym, że skrzynka pocztowa wygląda tak samo na wszystkich urządzeniach, które mają do niej dostęp. 

Polecam dla Państwa dla tej ogólnej skrzynki korzystanie z flag i np jeśli wiadomość nie została oznaczona flagą przez żadnego z pracowników tzn, że nikt się nią nie zajął. Flaga też może oznaczać, który pracownik zajął się danym e-mailem.

Albo oznaczać każdą przychodzącą nową wiadomość flagą (reguła wiadomości) i dopóki nikt flagi nie zdejmie tzn, że sprawą się nikt nie zajął.

image.png.5679fb786833483225e5a6202b739baf.png

4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

2. Zauważyliśmy dziwne zachowanie - pierwsza osoba która rano otwiera pocztę ma już WSZYSTKIE nowe maile z nocy zaznaczone jako przeczytane. Nikt ich wcześniej nie odbierał, nikt się z kontem nie łączył w żaden inny sposób. Tylko po datach i godzinach można dojść które są nowe a które nie.

A czy ta skrzynka pocztowa nie jest jeszcze synchronizowana w innym programie pocztowym, albo na jakimś urządzeniu mobilnym? Może ktoś te wiadomości tam przeczytał.

4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

3. Podczas tworzenia nowego maila podkreślane są słowa błędnie wpisane, ale nie ma możliwości wybrania prawidłowego ze słownika. 

Takiej funkcjonalności nie mamy. Sprawdzamy pisownię (według ustawienia) dla j. polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego i j. rosyjskiego, ale poprawić błędny wyraz trzeba samemu.

4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

4. Na jednym ze stanowisk nie działa prawidłowo podgląd treści maila. Tzn. klikamy na liście, na dole pojawia się podgląd. Potem klikamy kolejny mail, a na dole jest ciągle poprzednia niezależnie od tego jak długo czekamy - praktycznie powoduje to, że cały moduł pocztowy jest nieużyteczny. To zachowanie jest tylko na jednym stanowisku, na innych jest w miarę OK. W miarę, bo nie działa to płynnie, zawsze jest pewne opóźnienie zanim się pojawi podgląd aktualnego maila. 

Czy ta sytuacja ma miejsce dla jakiejś konkretnej wiadomości?  Jeśli tak to prośba (o ile to możliwe) o wyeksportowanie takiej wiadomości do pliku .eml i podesłanie.

4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

5. Dlaczego nie można dodać pól własnych do poczty? Bardzo nam tego brakuje - jedna flaga którą można dodać to zdecydowanie za mało kiedy praktycznie każdy mail oprócz przypisania do osoby zajmującej się tematem powinien być jeszcze oznaczany chociażby stanem realizacji - załatwione, w trakcie, czeka na coś... 

A czy tego nie można rozwiązać właśnie różnymi flagami własnymi?

Zielona - czeka na zajęcie się sprawą
Pomarańczowa - w trakcie realizacji
Niebieska -załatwione

4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

6. Bardzo brakuje Drag'n'drop - przenoszenie do katalogów przez wybranie z menu jest akceptowalne przy kilku mailach, przy kilkudziesięciu to tragedia.

Temat mamy zapisany i czeka na realizację.

4 godziny temu, Adam Kozubowicz napisał:

7. Wątki - Fajnie, że są, ale wejście do okna z "konwersacją" powinno być łatwiejsze. Skoro jest skrót klawiszowy to czemu nie mogłoby to działać przez kliknięcie na znaczek wątku? Pojedyncze kliknięcie w kolumnie flagi pokazuje listę dostępnych flag, więc można podpiąć zdarzenie także pod klik na kolumnie z oznaczeniem wątków.

Na razie tyle :-) 

Tutaj raczej nie chcemy nic zmieniać. W łatwy sposób można przejść do konwersacji za pomocą skrótu. Jest kolumna Status która w prosty sposób obrazuje czy była jakaś odpowiedź na daną wiadomość:)

Link to postu
17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

Dzień dobry,

To jest właśnie dobrodziejstwo protokołu IMAP, że zmiana  na jednym stanowisku czy urządzeniu (np mobilnym) powoduje zmianę dla tej wiadomości na serwerze co skutkuje tym, że skrzynka pocztowa wygląda tak samo na wszystkich urządzeniach, które mają do niej dostęp. 

Zacznę od podziękowań za odpowiedź, bardzo fajnie, że tak szybko, duży plus :-) Dziękuję :) 

Co do IMAP - tak, właśnie o to chodziło, żeby wszyscy widzieli co się dzieje. Ale akurat to jedno - informacja o przeczytaniu danego maila mogłoby być per osoba. Wiem, nie da się zadowolić wszystkich, ale próbować można :)

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

Polecam dla Państwa dla tej ogólnej skrzynki korzystanie z flag i np jeśli wiadomość nie została oznaczona flagą przez żadnego z pracowników tzn, że nikt się nią nie zajął. Flaga też może oznaczać, który pracownik zajął się danym e-mailem.

Albo oznaczać każdą przychodzącą nową wiadomość flagą (reguła wiadomości) i dopóki nikt flagi nie zdejmie tzn, że sprawą się nikt nie zajął.

Na automatyczne flagowanie nie wpadłem, dziękuję za podpowiedź. Faktycznie jest to jakieś rozwiązanie choć nie wymarzone :) Bardziej chodzi mi o szybką informację - acha, ten mail już widziałem, nie do mnie, a ten jest nowy, trzeba zerknąć. Pod względem użyteczności w takim zastosowaniu flaga nie do końca się sprawdza.

 

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

A czy ta skrzynka pocztowa nie jest jeszcze synchronizowana w innym programie pocztowym, albo na jakimś urządzeniu mobilnym? Może ktoś te wiadomości tam przeczytał.

 

Myślałem, że nie jest, ale teraz się zastanawiam - w końcu nadal chodzi Gestor GT... tyle, że tam idzie po POP3.

 

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

Takiej funkcjonalności nie mamy. Sprawdzamy pisownię (według ustawienia) dla j. polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego i j. rosyjskiego, ale poprawić błędny wyraz trzeba samemu.

A jest "w planach"?

 

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

Czy ta sytuacja ma miejsce dla jakiejś konkretnej wiadomości?  Jeśli tak to prośba (o ile to możliwe) o wyeksportowanie takiej wiadomości do pliku .eml i podesłanie.

Raczej nie, ale jeszcze się temu dokładniej przyjrzę.

 

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

A czy tego nie można rozwiązać właśnie różnymi flagami własnymi?

Zielona - czeka na zajęcie się sprawą
Pomarańczowa - w trakcie realizacji
Niebieska -załatwione

Teoretycznie tak, ale znowu kwestia użyteczności i szybkiego "rzutu oka" na listę - dwie, trzy kolumny z różnego rodzaju znacznikami mocno by sprawę ułatwiły. Jedna kolumna z różnymi flagami zmusza do skupienia się na tym co konkretnie widzimy. Poza tym zdarza się, że jeden mail trzeba oznaczyć kilkoma flagami. Przykład pierwszy z brzegu - zaznaczenie KTO zajął się danym mailem i na jakim etapie jest sprawa. W tej chwili mamy różne flagi z konieczności opisowe i wielostanowe typu "OSOBA1 - DO ZROBIENIA", "OSOBA1 - ZROBIONE" i "OSOBA2 - DO ZROBIENIA", "OSOBA2 - ZROBIONE", itd. Ale jak pojawi się konieczność dodania trzeciego stanu typu "OSOBAX - STAN SPRAWY - JAKIŚ INNY STAN" to już jest problem - nie dość, że rozbudowujemy mocno same flagi i trzeba zmienić wszystkie już istniejące to robi się z tego kociokwik kombinacyjny żeby wyczerpać wszystkie możliwości. A wystarczy kolumna, nawet dwustanowa - tak / nie.

 

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

Temat mamy zapisany i czeka na realizację.

Super :)

 

17 godzin temu, Igor Bernakiewicz napisał:

Tutaj raczej nie chcemy nic zmieniać. W łatwy sposób można przejść do konwersacji za pomocą skrótu. Jest kolumna Status która w prosty sposób obrazuje czy była jakaś odpowiedź na daną wiadomość:)

Nie chodzi o sprawdzenie czy ktoś odpowiedział a raczej o podgląd całej konwersacji żeby poznać jej historię - i tu osobne okienko jest OK, wszystko widać, klik w kolejny mail, na dole podgląd, super. Tylko wywołanie tego okienka trochę kuleje, muszę pamiętać skrót ;) 

Link to postu
Dnia 2.02.2019 o 04:05, Adam Kozubowicz napisał:
Cytat

Takiej funkcjonalności nie mamy. Sprawdzamy pisownię (według ustawienia) dla j. polskiego, j. angielskiego, j. niemieckiego i j. rosyjskiego, ale poprawić błędny wyraz trzeba samemu.

A jest "w planach"?

Takich planów nie mamy.

Dnia 2.02.2019 o 04:05, Adam Kozubowicz napisał:

 

Cytat

Czy ta sytuacja ma miejsce dla jakiejś konkretnej wiadomości?  Jeśli tak to prośba (o ile to możliwe) o wyeksportowanie takiej wiadomości do pliku .eml i podesłanie.

Raczej nie, ale jeszcze się temu dokładniej przyjrzę.

Ok to czekamy na więcej informacji.

Dnia 2.02.2019 o 04:05, Adam Kozubowicz napisał:
Cytat

A czy tego nie można rozwiązać właśnie różnymi flagami własnymi?

Zielona - czeka na zajęcie się sprawą
Pomarańczowa - w trakcie realizacji
Niebieska -załatwione

Teoretycznie tak, ale znowu kwestia użyteczności i szybkiego "rzutu oka" na listę - dwie, trzy kolumny z różnego rodzaju znacznikami mocno by sprawę ułatwiły. Jedna kolumna z różnymi flagami zmusza do skupienia się na tym co konkretnie widzimy. Poza tym zdarza się, że jeden mail trzeba oznaczyć kilkoma flagami. Przykład pierwszy z brzegu - zaznaczenie KTO zajął się danym mailem i na jakim etapie jest sprawa. W tej chwili mamy różne flagi z konieczności opisowe i wielostanowe typu "OSOBA1 - DO ZROBIENIA", "OSOBA1 - ZROBIONE" i "OSOBA2 - DO ZROBIENIA", "OSOBA2 - ZROBIONE", itd. Ale jak pojawi się konieczność dodania trzeciego stanu typu "OSOBAX - STAN SPRAWY - JAKIŚ INNY STAN" to już jest problem - nie dość, że rozbudowujemy mocno same flagi i trzeba zmienić wszystkie już istniejące to robi się z tego kociokwik kombinacyjny żeby wyczerpać wszystkie możliwości. A wystarczy kolumna, nawet dwustanowa - tak / nie.

Proszę sobie włączyć kolumnę Flaga komentarz. Nadając flagę poprzez Ctrl+F2 można uzupełnić komentarz, który będzie widoczny w tej kolumnie. Dodatkowo do oznaczania TAK/NIE zawsze może Pan wykorzystać jeszcze kolumnę Oznaczona (oznaczanie gwiazdką).

Dnia 2.02.2019 o 04:05, Adam Kozubowicz napisał:
Cytat

Tutaj raczej nie chcemy nic zmieniać. W łatwy sposób można przejść do konwersacji za pomocą skrótu. Jest kolumna Status która w prosty sposób obrazuje czy była jakaś odpowiedź na daną wiadomość:)

 

Nie chodzi o sprawdzenie czy ktoś odpowiedział a raczej o podgląd całej konwersacji żeby poznać jej historię - i tu osobne okienko jest OK, wszystko widać, klik w kolejny mail, na dole podgląd, super. Tylko wywołanie tego okienka trochę kuleje, muszę pamiętać skrót ;) 

Skrót nie jest przekombinowany, wierzę, że uda się zapamiętać:) 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...