Piotr Żółtański 0 Napisano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2019 w Problemy z połączeniem z Subiektem w sieci lokalnej przy równoczesnym włączonym Hamachi Dzień dobry, posiadam Subiekta zainstalowanego na serwerze i na 6 stanowiskach klienckich (pracownicy). Jedna z pracowników na najbliższe 2 tygodnie musi pracować z domu i potrzebny jest mu dostęp do bazy z Subiekta. W związku z tym zainstalowałem Hamachi, skonfigurowałem w trybie Gateway i może pracować, tak jakby był tu na miejscu, włącznie z dostępem do plików współdzielonych na serwerze, drukarki i bazy danych w Subiekcie i UPS Wordship. Problem zaczyna się pojawiać w tej chwili wśród pozostałych stanowisk klienckich (pozostałych pracowników). Nie mogą połączyć się z Subiektem, a jak się połączą to ciężko im chodzi (czyt. zamula i nie mogą wydrukować faktury, proformy, czegokolwiek). Pomaga dopiero wyłączenie sieci w Hamachi, ale i tym samym zablokowanie dostępu pracownikowi, który ma home office. Czy ktoś z Państwa miał tego typu objawy i wie jak temu zaradzić? Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam, Maciek Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2019 w Problemy z połączeniem z Subiektem w sieci lokalnej przy równoczesnym włączonym Hamachi (edytowane) Gdzie zostało zainstalowane Hamachi ? Sam korzystam sporadycznie z takiego rozwiązania i nie miałem takich problemów, jak już to do pracy zdalnej konfiguruję dostęp z wykorzystaniem pulpitu zdalnego - proszę liczyć się z tym, że temu pracownikowi zdalnemu będzie się ciężko pracowało lub w ogóle nie będzie się dao pracować, o takiej pracy można myśleć przy szybkich łączach światłowodowych. Jak przy każdym temacie wykraczającym poza forum polecam też kontakt z dostawcą programu. Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez Daniel Kozłowski Link to postu
Piotr Żółtański 0 Napisano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2019 w Problemy z połączeniem z Subiektem w sieci lokalnej przy równoczesnym włączonym Hamachi Hamachi jest zainstalowany łącznie na 3 komputerach. Na dwóch stanowiskach klienckich i na serwerze i jest skonfigurowany w trybie Gateway, tak, aby komputery pracownika i szefa mogły połączyć się z serwerem, jeśli zajdzie taka potrzeba (tj. home office, delegacja, itp.). Nie jest często używany. Raczej wykorzystywany jako sytuacja awaryjna. Pracownik z przyczyn osobistych nie może dojeżdżać do pracy przez najbliższe dwa tygodnie i podczas kontaktu z klientami, przyjmowaniu zamówień musi mieć dostęp do danych z Subiekta. Alternatywa to telefon / e-mail do firmy z zapytaniem lub Hamachi. Wydajność ma tu drugorzędne znaczenie. Chodzi o to, aby mógł sam wszystko sprawdzić, wydrukować bez angażowania w to osób trzecich. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2019 w Problemy z połączeniem z Subiektem w sieci lokalnej przy równoczesnym włączonym Hamachi I mam rozumieć, że praca jest problematyczna na komputerach, na których nie ma zainstalowanego Hamachi ? Link to postu
Polecane posty