Skocz do zawartości

Problemy z połączeniem z Subiektem w sieci lokalnej przy równoczesnym włączonym Hamachi

Polecane posty

Dzień dobry,

posiadam Subiekta zainstalowanego na serwerze i na 6 stanowiskach klienckich (pracownicy). Jedna z pracowników na najbliższe 2 tygodnie musi pracować z domu i potrzebny jest mu dostęp do bazy z Subiekta. W związku z tym zainstalowałem Hamachi, skonfigurowałem w trybie Gateway i może pracować, tak jakby był tu na miejscu, włącznie z dostępem do plików współdzielonych na serwerze, drukarki i bazy danych w Subiekcie i UPS Wordship.

Problem zaczyna się pojawiać w tej chwili wśród pozostałych stanowisk klienckich (pozostałych pracowników). Nie mogą połączyć się z Subiektem, a jak się połączą to ciężko im chodzi (czyt. zamula i nie mogą wydrukować faktury, proformy, czegokolwiek). Pomaga dopiero wyłączenie sieci w Hamachi, ale i tym samym zablokowanie dostępu pracownikowi, który ma home office.

 

Czy ktoś z Państwa miał tego typu objawy i wie jak temu zaradzić?

Dziękuję z góry za pomoc.

Pozdrawiam,
Maciek

Link to postu

Gdzie zostało zainstalowane Hamachi ? Sam korzystam sporadycznie z takiego rozwiązania i nie miałem takich problemów, jak już to do pracy zdalnej konfiguruję dostęp z wykorzystaniem pulpitu zdalnego - proszę liczyć się z tym, że temu pracownikowi zdalnemu będzie się ciężko pracowało lub w ogóle nie będzie się dao pracować, o takiej pracy można myśleć przy szybkich łączach światłowodowych. Jak przy każdym temacie wykraczającym poza forum polecam też kontakt z dostawcą programu.

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu

Hamachi jest zainstalowany łącznie na 3 komputerach. Na dwóch stanowiskach klienckich i na serwerze i jest skonfigurowany w trybie Gateway, tak, aby komputery pracownika i szefa mogły połączyć się z serwerem, jeśli zajdzie taka potrzeba (tj. home office, delegacja, itp.). Nie jest często używany. Raczej wykorzystywany jako sytuacja awaryjna. Pracownik z przyczyn osobistych nie może dojeżdżać do pracy przez najbliższe dwa tygodnie i podczas kontaktu z klientami, przyjmowaniu zamówień musi mieć dostęp do danych z Subiekta. Alternatywa to telefon / e-mail do firmy z zapytaniem lub Hamachi. Wydajność ma tu drugorzędne znaczenie. Chodzi o to, aby mógł sam wszystko sprawdzić, wydrukować bez angażowania w to osób trzecich.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...