Skocz do zawartości

Daniel Kozłowski

Partner
  • Liczba zawartości

    16 422
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    126

Community Answers

  1. Daniel Kozłowski's post in Błąd podczas wydruku paragonu was marked as the answer   
    Mi to jednak przypomina zero

  2. Daniel Kozłowski's post in Flagi własne w zestawieniu SQL dla Subiekt GT was marked as the answer   
    Ogólna zasada to "podejrzeć jak robi to program i zrobić tak samo" - koniec. Można podejrzeć poprzez formatowanie warunkowe SQL czy narzędzia typu profiler.
     
     fl_Wartosc 
     
    Treść zapytania z podglądu listy faktur sprzedaży z formatowania warunkowego SQL:
    SELECT Dok.dok_Id,Dok.dok_Status,Dok.dok_StatusFiskal,Dok.dok_DataWyst,Dok.dok_Typ,CASE WHEN Dok.dok_Typ=2 AND Dok.dok_Podtyp=0 AND Dok.dok_FakturaUproszczona=1 THEN 6 ELSE Dok.dok_Podtyp END AS dok_Podtyp,Dok.dok_NrPelny,Adres.adrh_Nazwa,Dok.dok_KwWartosc,Dok.dok_Uwagi,Dok.dok_RodzajOperacjiVat,Dok.dok_Tytul,Dok.dok_Podtytul,Flagi.flg_Numer,FlagiWartosci.flw_CzasOstatniejZmiany,FlagaUzytk.uz_Identyfikator,Dok.dok_DefiniowalnyId,CASE WHEN Dok.dok_SzybkaPlatnosc=1 AND Dok.dok_KwDoZaplaty > 0 THEN 1 ELSE 0 END AS dok_SzybkaPlatnosc,CASE WHEN dok_SzybkaPlatnosc = 1 AND dok_KwDoZaplaty > 0 THEN  CASE WHEN lsp_Status = 0 THEN 'Zapłacony'  WHEN lsp_Status = 1 THEN 'Wygenerowany'  ELSE 'Niewygenerowany' END  END as StatusSzybkiejPlatnosci  ,Dok.dok_FormaDokumentowania,Dok.dok_TerminWysylkiDoKSeF,FlagiWartosci.flw_Komentarz,FlagiWartosci.flw_IdFlagi,Flagi.flg_Text,Flagi.flg_Id,Dok.dok_TransakcjaId FROM vwDok4FSFZGrid AS Dok LEFT JOIN adr_Historia AS Adres ON Dok.dok_PlatnikAdreshId=Adres.adrh_Id LEFT JOIN sl_Kategoria AS kat ON Dok.dok_KatId=kat.kat_Id LEFT JOIN fl_Wartosc AS FlagiWartosci ON Dok.dok_Id=FlagiWartosci.flw_IdObiektu AND flw_IdGrupyFlag = 4 LEFT JOIN pd_Uzytkownik AS FlagaUzytk ON FlagiWartosci.flw_IdUzytkownika=FlagaUzytk.uz_Id LEFT JOIN fl__Flagi AS Flagi ON FlagiWartosci.flw_IdFlagi=Flagi.flg_Id LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKarta ON Dok.dok_KartaId=FormyPlatnosciKarta.fp_id LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKredyt ON Dok.dok_KredytId=FormyPlatnosciKredyt.fp_id LEFT JOIN adr_Historia AS AdresOdbiorca ON Dok.dok_OdbiorcaAdreshId=AdresOdbiorca.adrh_Id LEFT JOIN dok_OznaczeniaJpkVat AS Oznaczenia ON Dok.dok_Id=Oznaczenia.doj_IdDokumentu AND doj_IdObiektu = 1 LEFT JOIN dok_StatusWydruku AS StatusWydruku ON Dok.dok_Id=StatusWydruku.dsw_IdDokumentu WHERE (dok_Typ = 2 or dok_Typ = 4 or dok_Typ = 62) AND Dok.dok_MagId = 1 and dok_DataWyst>= '20250101' AND '20251231' >= dok_DataWyst ORDER BY dok_DataWyst DESC, dok_Nr DESC --
    Zapraszam do regularnej współpracy, bez problemu dzielimy się z naszymi klientami naszą wiedzą i doświadczeniem, również taką techniczną.
  3. Daniel Kozłowski's post in Szybkie dodawanie produktu - brak pokazywania produktów ze stanem magazynowym 0 was marked as the answer   
    Takie podstawy obsługi programu są opisane w pomocy do programu: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/9181,subiekt-nexo-–-jak-wykluczyc-towary-niedostepne-na-magazynie-z-listy-wyszukiwania-dokumentow-rozchodowych.html
  4. Daniel Kozłowski's post in kompensata zbiorcza was marked as the answer   
    To jeszcze inaczej... Zrobiła Pani tak: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2639%2Crewizor-nexo-schemat-kompensaty-na-podstawie-wartosci-naglowkowych.html, a należało tak: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2640.html lub tak: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2602.html
  5. Daniel Kozłowski's post in KLIENT - ZAKOŃCZONA WSPÓŁPRACA was marked as the answer   
    https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1958,insert-nexo-–-jak-wyrejestrowac-klienta-biura-rachunkowego.html
  6. Daniel Kozłowski's post in 2 biura rachunkowe, 2 licencje, 1 serwer - problem. was marked as the answer   
    Od lat, niezliczoną liczbę razy podawałem rozwiązanie takiego i wielu innych problemów, a co ważniejsze jak unikać takich i wielu innych problemów - wystarczy na dostawcę programów i abonamentów wybrać firmę, która oferuje usługi wdrożeniowe i serwisowe i ma w tym obszarze doświadczenie, najlepiej kiedy się w tym specjalizuje...
     
    Co do opisanej potrzeby to najprostsze będzie skorzystanie z dwóch instancji serwera SQL i utworzenie skrótów do programów, które będą odwoływały się do tych serwerów SQL... Jeśli będzie chciał Pan korzystać z Biura GT to będzie to jedyne rozwiązanie... Instalacja serwera SQL jest opisana w pomocy do programu, można też skorzystać z dowolnej innej instrukcji, należy tylko pamiętać, że ma być po polsku (collation serwera POLISH_CI_AS)... Tworzenie skrótów do programów też jest opisane w pomocy do programu: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1630%2Cjak-skonfigurowac-program-tak-aby-miec-mozliwosc-korzystania-z-dwoch-roznych-instancji-microsoft-sql-server.html...
     
    Nie, nie bazę danych tylko instancję serwera SQL, to mniej więcej taka różnica jak między "mieszkańcem" a "mieszkaniem", czyli zasadnicza, jeśli tak podstawowe pojęcia nie są dla Pana znane tym bardzie proszę rozważyć skorzystanie z czyjegoś doświadczenia, przy okazji można dokonać audytu infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa danych oraz wydajności (praca z wieloma podmiotami ma specyficzne wymagania).
     
     
  7. Daniel Kozłowski's post in Brak możliwości wykonania ruchów magazynowych. was marked as the answer   
    Niczego nie trzeba się domyślać, wystarczy sprawdzić stan magazynowy na dzień, z którym próbujemy go wydać, jak to sprawdzić było nie raz opisywane na forum, można poszukać i poczytać, można też przeszklić się z podstaw obsługi programu w obszarze prowadzenia magazyny, każdy powinien wybrać rozwiązanie dla siebie z jego konsekwencjami.
     
    Wystarczy zajrzeć do informatora towaru na zakładkę Stany lub Dostawy, gdzie będzie widać dostępne dostawy, czyli daty przyjęcia towaru na magazyn i pozostałą / dostępną ilość.
     
    Na posprzątanie bałaganu jest kilka możliwości, niestety żadna nie jest przyjemna, najlepsze rozwiązanie to unikanie bałaganu / problemów. Jedna z możliwości uporządkowania danych to przeprowadzenie inwentaryzacji. Inna to wycofanie wprowadzonych dokumentów i ich ponowne, poprawne wprowadzenie, czyli wprowadzenie z zachowaniem chronologii. Można też doraźnie naciągać daty magazynowe dokumentów czy przenosić towar do przeszłości (RW i PW z datą magazynową FS).
  8. Daniel Kozłowski's post in Subiekt GT w połączeniu z Gestor GT - nie wyskakują powiadomienia was marked as the answer   
    Czy ten przykład jest na pewno reprezentatywny - na użytkowniku Szef nikt nie powinien pracować w programie ?
     
    Na użytkowniku programu jest parametr "Sprawdzaj alarmy działań co", którym można wyłączyć przypomnienia.
     
    ps.
    Sprawdziłem, u mnie działa.
  9. Daniel Kozłowski's post in Wydruk Zamówienie do dostawcy was marked as the answer   
    Doceniam szczerość i ja na taką sobie pozwolę - to najczęściej popełniany błąd użytkowników programów, niepotrzebne komplikowanie sobie życia, strata czasu... Zapłacił Pan za program, płaci / zapłaci Pan za abonament, więc mógłby Pan mieć coś w zamian...
     
    Gdyby skorzystał Pan ze szkolenia z podstaw obsługi programu to wiedziałby, że program posiada pomoc do programu, z której warto skorzystać zanim zacznie się przeszukiwać internet... I tak w pomocy do modułu "Wzorce wydruku" znajduje się odpowiedź na Pana pytanie:
    --
    Nie mniej na tę konkretną, dość częstą potrzebę przygotowaliśmy darmowe rozwiązanie, które pozwala wykonać taką modyfikację wzorca wydruku, jest dostępne publicznie w internecie, proszę wyszukiwać rozwiązanie pod jego nazwą "Zmiana widoczności pola razem do zapłaty dla InsERT GT / Navireo".
  10. Daniel Kozłowski's post in Sfera i pobieranie atrybutów was marked as the answer   
    Tak, takie informacje należy pobierać bezpośrednio z bazy danych.
  11. Daniel Kozłowski's post in Uprawnienie użytkowników -> podgląd ceny zakupy was marked as the answer   
    Powinna widzieć osoba, które odbierała te uprawnienia... Link do pomocy opisujące te zagadnienia: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/7550,subiekt-nexo-–-jak-ukryc-dane-wrazliwe-tj-koszty-marza-czy-zysk.html
  12. Daniel Kozłowski's post in Kwalifikowany podpis mobilny was marked as the answer   
    Wystarczy przeczytać doświadczenia innych użytkowników opisane na forum, aby się dowiedzieć:
     
  13. Daniel Kozłowski's post in sumy nie pokazuje dobrze wyliczen w CIT 8 was marked as the answer   
    Ustawienia regionalne systemu Windows.
  14. Daniel Kozłowski's post in Nexo + POS, problem z wybranymi kodami kreskowymi was marked as the answer   
    Zapewne błędnie skonfigurował Pan program do obsługi wykorzystywanych kodów kreskowych, powinno pomóc wyłączenie usuwania początkowych zer: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/8197,subiekt-nexo-jak-wlaczyc-usuwanie-poczatkowych-zer-kodu-kreskowego.html
  15. Daniel Kozłowski's post in Przypisanie podstawowej grupy towarowej was marked as the answer   
    Czyli jak napisałem należy skorzystać z szablonów asortymentu... Szablon na podstawie innego asortymentu to nie myk tylko standardowa funkcjonalność programu, która pozwala uzyskać oczekiwaną funkcjonalność i wiele innych, gdzie możemy utworzyć wiele szablonów i ustawić każdą z wielu informacji o towarze, dużo bardziej rozbudowana niż w GT.
  16. Daniel Kozłowski's post in Terminal płatniczy Desk/3500 długo łączy się z programem subiekt gt was marked as the answer   
    To może jest problem zapisem dokumentu i/lub odświeżeniem listy dokumentów... Takie problemy najszybciej i najsprawniej analizuje się w miejscu ich występowania, proszę rozważyć skorzystanie z usług wybranego przez siebie dostawcy programów / serwisanta.
     
    Proszę zacząć stosować się do sugestii:
     
  17. Daniel Kozłowski's post in rozszerzenie menu SubiektaGT was marked as the answer   
    No NIE można, linia GT NIE posiada takich funkcjonalności, oferuje je Navireo i nexo PRO+.
  18. Daniel Kozłowski's post in Dearchiwacja błąd was marked as the answer   
    Proszę sobie pomóc i opisać co Pan robi, między innymi na jakim stanowisku znajduje się serwer SQL, a na jakim uruchamia Pan program ? Czy zapewnił Pan dostęp dla serwer SQL do folderu tymczasowego, który Pan wskazał w programie, gdyż komunikat sugeruje, że Pan tego nie zrobił ?
  19. Daniel Kozłowski's post in Nie można zalogować sie do konta Insertu was marked as the answer   
    Należało podać źródło tego cytatu, nie widzę go w tym wątku, więc zapewne pochodzi z innego wątku i dotyczy innej przyczyny problemu...
     
    Powinno to być wiadome, ale powtórzę - ten sam objaw problemu, może posiadać różne przyczyny, więc nie należy zgadywać tylko analizować potencjalne jego przyczyny.
     
    Widać też, że nikt inny nie zgłasza takich problemów jak Pan, co jednoznacznie sugeruje, że to nie jest problem z serwerami firmy InsERT tylko lokalny problem występujący w Pana środowisku, w którym korzysta Pan z programów InsERT i tam należy szukać przyczyny problemu.
     
    Zostało już przedstawione w tym wątku, proszę się z nim zapoznać, jeśli coś nie jest jasne to proszę wprost dopytać.
  20. Daniel Kozłowski's post in Błąd ze zmianą stawki VAT w Subiekt GT dla VAT OSS - Słowacja was marked as the answer   
    Kiedy powstał program i obsługa stawek VAT to tego forum jeszcze nie było, a stawki zagraniczne konfiguruje się analogicznie jak stawki krajowe, czyli tą domyślną jest pierwsza na liście...
     
    To nie błąd programu tylko błąd użytkownika programu...
     
    To nie wystarczy, aby ukryć stawkę VAT na dokumencie, odpowiada za to dodatkowy parametr Subiekta:

    --
    To już zostało wyjaśnione:
     
  21. Daniel Kozłowski's post in Przyjęcie zewnętrzne - umowa kupna sprzedaży was marked as the answer   
    Pogram nie posiada przecież takiej funkcjonalności, ale ten sam efekt handlowy i magazynowy można uzyskać wykorzystując fakturę zakupu.
  22. Daniel Kozłowski's post in Zbiorczy jeden zwrot do kilku paragonów was marked as the answer   
    Tak, można wykorzystać do tego dokumenty do nieistniejącego: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/3755,jak-wystawic-zwrot-do-paragonu-ktory-nie-jest-wprowadzony-do-subiekta-gt.html#, https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1516%2Cjak-wystawic-korekte-do-faktury-sprzedazy-ktora-nie-jest-wprowadzona-do-subiekta-gt.html
     
    W takim przypadku powinny być wystawiane korekty tych faktur.
     
    Opakowania można przyjmować również na dokumentach sprzedaży, czyli można wystawić kolejny paragon lub fakturę: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2561,subiekt-gt-–-jak-przyjac-opakowanie-na-dokumencie-sprzedazy.html
     
    Takie funkcjonalności programu są omawiane na szkoleniu z podstaw obsługi programu, gdyż często zachodzi potrzeba skorzystania z takich dokumentów (do nieistniejącego) przy rozpoczynaniu pracy z programem... Informacje takie najszybciej można znaleźć / uzupełnić u wybranego przez siebie dostawcy programów. 
  23. Daniel Kozłowski's post in Spis inwentaryzacyjny - nie liczy wartości netto/brutto- są 0.00 was marked as the answer   
    W tym roku poznałem dwie firmy, który żyły w takiej niewiedzy przez około 10 lat, nie twierdzę, że tak samo jest u Pana tyko, że informacje, które Pan przytacza niczego nie potwierdzają.
     
    Jak wyżej, nie widzę problemu po stronie programów InsERT, widzę jedynie błędy użytkownika programu.
     
    Jakie dane wprowadził Pan do programu, takie widzi - wprowadził Pan cuda, to widzi te cuda.
     
    Nie, tak nie jest, musi Pan zmienić myślenie - Subiekt niczego nie wylicza, prezentuje dane, które wprowadził Pan do programu, zostały wprowadzone chore wartości to program wyświetla te chore wartości.
     
    To dlatego, że nigdy nie zrobił Pan tego co należało, czyli nie dowiedział się jak działa przed rozpoczęciem korzystania z niego. Z programów korzysta wielu użytkowników, z zaawansowanych funkcjonalności, z pełną księgowością w której są kontrolowane wartości z handlu i magazynu, i wszystko się zgadza jeśli patrzy się i porównuje poprawne wartości.
     
    Nie widzę żadnego związku między fiskalizacją dokumentu, a edycją cen sprzedaży w cenniku (asortymencie)... Proszę podać kroki do powtórzenia problemu, może być na podmiocie demo.
     
    Jak zawsze proponuję wstrzymać się z takimi wnioskami do czasu wyjaśnienia problemu, gdyż jak w przypadku spisu może okazać się, że problem wynika z nieznajmości obsługi programu, a nie błędu programu. 
     
    Jak wyżej, proszę wprowadzić do spisu ilości różne od zera:

  24. Daniel Kozłowski's post in Spis inwentaryzacyjny - cena was marked as the answer   
    Ukrył Pan tę informację na zrzucie ekranu, więc nie wiem, proszę pokazać całe okno, to będzie będzie odpowiedzieć. Ogólnie decyduje o tym domyślna cena spisu, ale może to zostać zmienione przez sposób generowania pozycji (rozbicie na dostawy) jak również ręcznie przez użytkownika.
     
    Wyświetlają się wartości jakie wprowadził Pan do programu, proszę opisać co Pan dokładnie zrobił, jakie ma oczekiwania to może uda się wskazać, gdzie został popełniony błąd.
     
    Mam też wątpliwość czy zna Pan i rozumie różnicę między inwentaryzacją a remanentem kontekście funkcjonalności programów InsERT. 
  25. Daniel Kozłowski's post in Wzorce wydruku faktury sprzedaży Subiekt GT vs. Subiekt nexo PRO was marked as the answer   
    Zwracam uwagę, że to Pan wybrał dostawcę programów, a nie odwrotnie... Potwierdza Pan to co często sugeruję - należy wybierać takiego dostawcę programów, który później pomoże przy wdrożeniu, serwisowaniu / utrzymaniu programów. Oczywiście każdy może zdecydować, że będzie próbował radzić sobie sam, ale należy wtedy przyznać się do błędu i mieć pretensje do siebie, a nie wszystkich dookoła, w tym do producenta programu.
     
     Jest, z poziomu konfiguracji wzorca wydruku przez użytkownika:

    gdzie "dokładnie takich" możliwości nexo jeszcze nie oferuje.
    Ja niestety nie rozumiem co według Pana oznacza "umożliwia wprost użytkownikowi"... W nexo jest pełna analogia do GT - wile modyfikacji można wprowadzić poprzez konfigurację wzorca wydruku z poziomu programu, pozostałe poprzez edycję wzorca wydruku w edytorze wzorców wydruków (w GT Crystal Reports, w nexo Stimulsoft), w jednym i drugim przypadku należy poznać te narzędzia, aby móc się nimi posługiwać, różnica i ułatwienie w nexo jest takie, że edytor jest wbudowany w program oraz nowszy edytor ma więcej możliwości jak wbudowane wsparcie dla graficznych kodów kreskowych czy grafiki. Tak więc odpowiedź brzmi "to zależy" w zależności od konkretnej potrzeby, której Pan nie wskazał.
     
     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...