Skocz do zawartości

Promocje i blokada ceny

Polecane posty

Nexo 25.

1) Promocja na wszystkie artykuły w postaci rabatu (dla określonej grupy klientów).

Mimo blokady zmiany ceny na wybranych pozycjach asortymentowych - pozycje te są rabatowane.

Czy możliwe jest takie ustawienie, by blokada była nadrzędna wobec promocji?

Można to próbować obejść przez wykluczanie towaru na poziomie promocji, ale będzie to rozwiązanie trudne w utrzymaniu.

BTW na promocjach przydałby się cechy wykluczające, np. chcemy promować wszystkie wiertarki oprócz zielonych,  przy założeniu, że zbiór wiertarek jest zmienny i definiujemy je poprzez cechę.

2) Cenniki dodatkowe - poszukuję funkcjonalności cennika dynamicznego pobierającego cenę sprzedaży ze wskazanego cennika podstawowego. Taki cennik "pracowałby" wtedy razem z cennikiem podstawowym (na którym to określałoby się cenę sprzedaży), ale miałby swoje indywidualne rabaty. Opcja niejako pokrewna w działaniu z pkt. 1 ale z inną koncepcją zarządzania.

Link to postu

1) Znacznik blokada ceny, który dostępny jest w cenniku oznacza, że nie można zmienić ceny z cennika, nie blokuje on możliwości operowania rabatem.

2) Możliwość pobierania cen z innego cennika jest już zaimplementowana w programie. Podczas tworzenia cennika dodatkowego można wskazać Powiązany cennik główny oraz ustawić Typ cennika na Dynamiczny.

image.thumb.png.6017ce8a156afa767fc214ce88123a3e.png

Link to postu
1 godzinę temu, Jacek Magiera napisał:

1) Znacznik blokada ceny, który dostępny jest w cenniku oznacza, że nie można zmienić ceny z cennika, nie blokuje on możliwości operowania rabatem.

2) Możliwość pobierania cen z innego cennika jest już zaimplementowana w programie. Podczas tworzenia cennika dodatkowego można wskazać Powiązany cennik główny oraz ustawić Typ cennika na Dynamiczny.

 

Ad. 1 Moja sugestia zatem, aby dodać możliwość wykluczania wybranych pozycji z promocji (dla których cena jest "ostateczna") - to jedyny element, którego mi brakuje. W zasadzie mogę nadać dla całości asortymentu cechę "do promocji" i usunąć z pozycji z "blokadą ceny". Przy wielu promocjach jednak będzie to trudne w utrzymaniu. Może macie jakiś pomysł?

Ad. 2 Czy taki cennik dodatkowy może być przypisany tylko do wybranych klientów? Po dodaniu cennika "uzupełniającego do cennika głównego" rabat jest domyślnie stosowany dla wszystkich. A z kolei w cenniku "indywidualnym dla klientów" brak możliwości wskazania cennika powiązanego na etapie 3. Inaczej mówiąc chciałbym utrzymywać cennik podstawowy dla wszystkich i dziedziczący po nim cennik dodatkowy, z rabatem - dla wskazanej grupy klientów.

Edytowane przez Łukasz Czarnowski
Link to postu
12 minut temu, Łukasz Czarnowski napisał:

Ad. 1 Moja sugestia zatem, aby dodać możliwość wykluczania wybranych pozycji z promocji (dla których cena jest "ostateczna") - to jedyny element, którego mi brakuje.

W cenniku można skorzystać np. z Filtrowania, wyświetlić odpowiednie towary, czy też grupę towarów i ustalić dla nich Dopuszczalny rabat np. na 0%  (Operacje - Zmień rabaty), a następnie użytkownikom odebrać uprawnienie do Zapisu dokumentu sprzedaży, gdy dopuszczalny rabat został przekroczony.

W ten sposób, jeśli w cenniku dla towarów towar XYZ ma ustalony maksymalny dopuszczalny rabat na 0% oraz występuje w promocji, która nadaje mu np. 10% rabatu to na dokumencie podpowie się ten rabat, ale użytkownik nie będzie miał możliwości zapisu takiego dokumentu i program zaproponuje wstawienie maksymalnego dopuszczalnego rabatu.

24 minuty temu, Łukasz Czarnowski napisał:

Ad. 2 Czy taki cennik dodatkowy może być przypisany tylko do wybranych klientów? 

Cenniki dodatkowe można przygotować dla wybranego asortymentu, można je również powiązać do cenników głównych, przypisać do klientów, urządzeń, oddziałów.

Warto wiedzieć, że możliwość określenia wielu cenników i ich przypisywania do różnych obiektów powoduje, że w systemie tworzy się swoista hierarchia cenników. Poniżej lista od najważniejszego:

  1. Cennik indywidualny dla kontrahenta
  2. Cennik indywidualny dla oddziału
  3. Cennik główny dla kontrahenta (gdy nie istnieje cennik dodatkowy)
  4. Cennik przypisany dla danego typu dokumentów
  5. Cennik główny dla oddziału
  6. Cenniki obowiązujące w asortymencie.
Link to postu

W praktyce zastosowałem wspomniane rozwiązanie polegające na nadaniu dedykowanej cechy dla asortymentu podlegającego promocji i następnie usunięcie jej dla pozycji, które posiadają blokadę ceny. Dodatkowo oznaczam pozycje z blokadą cechą "Bez promocji", aby umożliwić ich wyszukiwanie w innych sekcjach programu.

Załączam przykładowy raport, który ułatwia zarządzenie cechami i ich weryfikację dla tego scenariusza.

(from aso in source
    
    let kod = aso.PodstawowaJednostkaMiaryAsortymentu.PodstawowyKodKreskowy.Kod
    
    where (
        (cechaQ.Id == -1 ||
        (from poz in aso.Cechy where poz.Id == cechaQ.Id select poz.Id).Count()==1)
        &&
        (cechaQ2.Id == -1 ||
        (from poz in aso.Cechy where poz.Id == cechaQ2.Id select poz.Id).Count()==1)
        &&
        (cechaQN.Id == -1 ||
        (from poz in aso.Cechy where poz.Id == cechaQN.Id select poz.Id).Count()==0)
        &&
        (eanQ == "" || kod.StartsWith(eanQ))
    )
    
    let blokada = (from poz in aso.PozycjeCennika where poz.Cennik.Id==cennikQ.Id select poz.CenaSztywnaNaDokumencie).FirstOrDefault()
    
    select new Wynik
    {
        Id = aso.Id,
        Symbol = aso.Symbol,
        Nazwa = aso.Nazwa,
        Kod = kod,
        Blokada = blokada,
    })

Dziękuję za wkład wniesiony w rozwój programu i pozdrawiam.

Asortyment wg cech - raport LINQ.xml

  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...