Skocz do zawartości
Forum użytkowników
Bartosz Roszewski

Wydruk listy do sprawdzenia

Polecane posty

Witam,

Zapewne w każdym biurze po wpisaniu dokumentów do programu, drukuje się listę faktur do sprawdzenia. Czy to z pozycji KPIR czy z ewidencji VAT. Niestety żaden wydruk nie daje pełni możliwości. Może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie przez Państwa jednolitego wydruku, w którym znajdowałyby się najważniejsze informacje niezbędne do sprawdzenia czy dana faktura została dobrze wpisana do programu. Według mnie takie informacje to:

1) Data wystawienia

2) Kontrahent z podstawowymi danymi i NIP

3) Kwoty netto, VAT, brutto wraz z rodzajem transakcji (nabycie krajowe, wewnątrzwspólnotowe nabycie itp.)

4) Kolumna w KPIR

5) Numer faktury

6) Data otrzymania/data zapisu w KPIR

7) Miesiąc odliczenia VAT

8 ) Koszt eksploatacji przy fakturach dotyczących samochodów wraz z informacją ile VAT zostało odliczone (czy 50 % czy 100 %)

Kolejność przypadkowa. Może ktoś ma jeszcze pomysł czy tu coś powinno się jeszcze znaleźć?

Gdyby taką możliwość dodać w KPIR lub w ewidencji VAT lub w innym dowolnym miejscu w programie bardzo by to ułatwiło kontrolę nad wpisywanymi do programu dokumentami. Na ten moment, przynajmniej w naszej firmie, drukowana jest lista z KPIR i na jej podstawie sprawdzane są faktury. Problem jest jednak taki, że przy większej ilości pracowników, każdy może tą listę wydrukować w inny sposób. Przez ten fakt może pominąć niektóre rzeczy, ważne dla sprawdzenia. Ponadto, nie może na jednej liście wydrukować kilku ważnych informacji np. typu transakcji VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu

U nas jest drukowany rejestr sprzedaży VAT, rejestr zakupów VAT oraz PKPiR za dany miesiąc i to wszystko jest sprawdzane, taka "lista" o której mowa powyżej (szczególnie nr 3 i 8 z powyższego zestawienia) nie jest dostępna w żadnym znanym mi programie. Jedyne czego mi brakuje w rejestrze zakupu VAT w Rachmistrzu nexo to brak daty wystawienia, jest tylko data rozliczenia VAT,  jakby się udało wprowadzić datę wystawienia to by było super (wzorem z tego co jest rejestrze sprzedaży). W PKPiR z kolei na wydruku jest tylko data zdarzenia (wystawienia) a nie ma daty ujęcia w PKPiR. Myślę, że wprowadzenie obu tych dat w obu rodzajach wydruków byłoby porządane.

Ponadto jak już przy wydrukach jesteśmy, trochę słabo wygląda kształtowanie wydruków przez użytkownika, przez co np. PKPiR czasami przy długiej nazwie kontrahenta na jednej stronie (wydruk poziomo) mieści się 3-4 faktury, IMHO nie ma potrzeby żeby na wydruku znajdowała się cała nazwa ale niestety nie można ograniczyć wydruku do na przykład dwóch linijek, tego mi bardzo brakuje, możliwości tworzenia własnych szablonów wydruków, ewentualnie możliwość swobodnego kształtowania szerokości poszczególnych kolumn, pozwoliłoby to na znaczne oszczędności w materiałach biurowych. Do stycznia pracowałam na Buchalterze i tam taka opcja była (zarówno ilość linijek jak i szerokość kolumn) i jestem do tego mocno przywiązana (praca na programie naście lat więc i siła przyzwyczajenia), tu natomiast mam wrażenie zmarnowania olbrzymiej ilości papieru i tonera. Wydruk kontrahenta w PKPiR również można byłoby zmienić i zrobić adres pod nazwą zamiast obok, też myślę, że to by zmniejszyło ilość wierszy potrzebnych do dokonania pełnego wydruku, w każdym razie kolumna kontrahent w części dotyczącej nazwy jest zdecydowanie za wąska.

Udostępnij ten post


Link to postu

×