Skocz do zawartości

Okno rozrachunku przy dekretacji pieczęcią księgową

Polecane posty

Dzień dobry,

Po ostatniej aktualizacji w Rewizorze nie pojawia się okno rozrachunku przy wprowadzaniu zapisu na konto rozrachunkowe z użyciem pieczęci księgowej. Do wersji 16 pojawiło się. Teraz aby zmienić np. termin płatności trzeba wywoływać okno rozrachunku (i pamiętać o tym). Niestety Rewizor nexo nie używa terminu płatności przypisanego kontrahentowi w jego kartotece (tak jak to było w Rewizorze GT) tylko stosuje jeden domyślny dla wszystkich.

 

Link to postu
20 godzin temu, Piotr M. napisał:

Dzień dobry,

Po ostatniej aktualizacji w Rewizorze nie pojawia się okno rozrachunku przy wprowadzaniu zapisu na konto rozrachunkowe z użyciem pieczęci księgowej. Do wersji 16 pojawiło się. Teraz aby zmienić np. termin płatności trzeba wywoływać okno rozrachunku (i pamiętać o tym). Niestety Rewizor nexo nie używa terminu płatności przypisanego kontrahentowi w jego kartotece (tak jak to było w Rewizorze GT) tylko stosuje jeden domyślny dla wszystkich.

 

Tak, wygląda na to, że popsuło się w wersji 17-tej. Będziemy poprawiać. Co do księgowania wg terminu płatności przypisanego kontrahentowi; proszę zwrócić uwagę na ustawienie w Konfiguracji, w Parametrach rozrachunków:

59e75dce0e159_parametryrozrachunkow.jpg.ee3f092264d319027d4f7126e99f98d6.jpg

 

Oczywiście wcześniej należy dla danych klientów ustawić na zakładce Handel wartość dla Maksymalny termin płatności

Link to postu
2 minuty temu, Piotr M. napisał:

Witam,

Czy właściwe jest ustawienie: "na podstawie domyślnego kredytu kupieckiego"?

Tak, wybranie "na podstawie domyślnego kredytu kupieckiego" spowoduje, że termin płatności rozrachunku tworzonego do zapisu na koncie, będzie określany na podstawie wartości zdefiniowanej w polu Maksymalny termin płatności w danych klienta na zakładce Handel. Ustawienie "Na podstawie rodzaju rozrachunku" określać będzie termin płatności tak jak do tej pory, czyli na podstawie definicji tworzonego rozrachunku.

Link to postu

Niestety takie ustawienia nie pomagają. Prowadzę biuro rachunkowe. W przypadku jednego z klientów importuję faktury sprzedażowe z subiekta GT przez epp a zakupy i inne dokumenty księguję "z ręki" - tak musi być. Do wersji 16 rewizora nexo rozrachunki przy imporcie były OK. Przy zakupowych pomagałem sobie pieczęciami i  musiałem poprawić jedynie termin płatności (niestety). Obecnie korzystanie z pieczęci staje się bezcelowe bo po zadekretowaniu trzeba na zapisie rozrachunkowym wywołać rozrachunek i go poprawić. Boję się co jeszcze zostało "udoskonalone" w wersji 17 a najbardziej obawiam się błędów z trakcie kolejnego importu z epp. (Chodzi o ponad 1 tys. dok. sprzedażowych miesięcznie i związanych z nimi rozrachunków).

 

Link to postu
49 minut temu, Piotr M. napisał:

Niestety takie ustawienia nie pomagają.

Prawdę mówiąc nie zrozumiałem. Pytał Pan przecież o to czy termin płatności rozrachunku może wyznaczać się na podstawie domyślnego terminu płatności przypisanego kontrahentowi - nie działa u Pana to ustawienie?

 

53 minuty temu, Piotr M. napisał:

Do wersji 16 rewizora nexo rozrachunki przy imporcie były OK.

Proszę dokładnie napisać co obecnie jest nie OK z rozrachunkami przy imporcie.

58 minut temu, Piotr M. napisał:

Przy zakupowych pomagałem sobie pieczęciami i  musiałem poprawić jedynie termin płatności (niestety). Obecnie korzystanie z pieczęci staje się bezcelowe bo po zadekretowaniu trzeba na zapisie rozrachunkowym wywołać rozrachunek i go poprawić.

Tu faktycznie okienko rozrachunku przestało się wywoływać  - poprawimy to. Jeżeli jest to dla Pana znaczna niedogodność w obecnej chwili, to postaramy się o rozszerzenie własne, które poprawi u Pana ten problem.

 

1 godzinę temu, Piotr M. napisał:

Boję się co jeszcze zostało "udoskonalone" w wersji 17 a najbardziej obawiam się błędów z trakcie kolejnego importu z epp. (Chodzi o ponad 1 tys. dok. sprzedażowych miesięcznie i związanych z nimi rozrachunków).

Nie ma się czego obawiać - wszelkie zmiany dotyczące działania programu są opisane w liście zmian. Oczywiście zdarzają się potknięcia, np takie jak tu wystąpiły ale sądzę, że zostaną one rozwiązane szybko i pozytywnie.

Link to postu

1. Niestety to ustawienie nie działa. Mam 3 firmy w rewizorze nexo i nie działa  żadnej. Wszystkie były importowane z GT

2. Nie napisałem że nie jest OK tylko opisałem sposób działania i że obawiam się że po aktualizacji coś w tym zakresie mogło się popsuć .

3. Ogólnie nie boję się zmian. Przecież zdecydowałem się na nexo :)

Link to postu
Dnia 20.10.2017 o 10:15, Piotr M. napisał:

1. Niestety to ustawienie nie działa. Mam 3 firmy w rewizorze nexo i nie działa  żadnej. Wszystkie były importowane z GT

2. Nie napisałem że nie jest OK tylko opisałem sposób działania i że obawiam się że po aktualizacji coś w tym zakresie mogło się popsuć .

3. Ogólnie nie boję się zmian. Przecież zdecydowałem się na nexo :)

Ad. 1. Nie potwierdzam - proszę o zrzuty ekranu ustawień parametrów rozrachunków i zakładki Handel klientów dla których ustawiany ma być termin płatności wg Maksymalnego terminu płatności, przy czym (tu cytat z helpa dotyczący parametrów rozrachunków, podczas dekretacji dokumentów księgowych, gdyż wcześniej powstało małe niedomówienie): "

  • Na podstawie domyślnego kredytu kupieckiego - termin płatności pobrany zostanie z formy płatności, którą wybrano w danych klienta. Jeżeli ustawiono w kliencie maksymalny termin płatności, w pierwszej kolejności właśnie ten termin płatności zostanie pobrany. Jeżeli w danych klienta wybrano wartość nie zezwalaj na kredyt kupiecki, wtedy termin płatności zostanie pobrany z rodzaju rozrachunku.

 

Link to postu

Witam ponownie,

Ustawienia w zakładce handel i parametrach rozrachunków mam prawidłowe.

Zauważyłem jednak coś nowego. Konto 201 to konto rozrachunków z dostawcami. Ustawienia: zapisy dodatnie WN to spłata zobowiązania, zapisy dodatnie MA to zobowiązanie. Zapisy ujemne WN to spłata należności zapisy ujemne MA to należność (np korekty zakupu "in -"). Księgując z ręki fakturę zakupu rozrachunek powstaje bez uwzględniania danych w zakładce handel kontrahenta. Jednak gdy księguję fakturę korygującą in - powstaje rozrachunek zgodnie z danymi z zakładki handel kontrahenta.

Co może być przyczyną takiej sytuacji?

Link to postu
Dnia 27.10.2017 o 12:00, Piotr M. napisał:

Witam ponownie,

Ustawienia w zakładce handel i parametrach rozrachunków mam prawidłowe.

Zauważyłem jednak coś nowego. Konto 201 to konto rozrachunków z dostawcami. Ustawienia: zapisy dodatnie WN to spłata zobowiązania, zapisy dodatnie MA to zobowiązanie. Zapisy ujemne WN to spłata należności zapisy ujemne MA to należność (np korekty zakupu "in -"). Księgując z ręki fakturę zakupu rozrachunek powstaje bez uwzględniania danych w zakładce handel kontrahenta. Jednak gdy księguję fakturę korygującą in - powstaje rozrachunek zgodnie z danymi z zakładki handel kontrahenta.

Co może być przyczyną takiej sytuacji?

Wydaje się, że dla rozrachunków typu Zobowiązanie, pobieranie danych z zakładki klienta chyba trochę szwankuje - będziemy to weryfikować i ew. poprawiać.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...