Skocz do zawartości

Dwie listy płac w jednym miesiącu - ustawienia programu

Polecane posty

Witam,

potrzebuję pomocy w danej kwestii ustawień programu kadrowo-płacowego.

W grudniu planujemy wypłacać wynagrodzenie w dwóch turach ( nie jest to wypłacanie zaliczkowe wynagrodzenia) w połowie grudnia wypłacamy listę płac, na której znajdzie się tylko premia uznaniowa dla wszystkich pracowników, natomiast w z końcem grudnia wypłacimy standardowo wynagrodzenie dla wszystkich pracowników, zgodnie z ustalonymi dla nich listami płac.

Ponieważ w przypadku więcej niż jednej listy płac koszty uzyskania przychodów i ulga podatkowa mogą być zastosowane tylko raz, chciałabym je zostawić przy zwykłych listach płac ( tych wypłacanych z końcem grudnia), żeby nie miało to wpływu na stałe wynagrodzenia pracowników netto i nie wzbudzało niepotrzebnego niepokoju.

W związku z tym na liście płac z premią uznaniową wynagrodzenie było by naliczane bez uwzględniania kosztów uzyskania przychodów  i ulgi podatkowej.

Proszę o pomoc w kwestii :

1) Jak ustawić taką listę płac, z różnymi kwotami premii przypisanymi do różnych osób?

2) Jak podpiąć tę listę do poszczególnych osób?

3) Jak ustawić tę listę, żeby nie naliczała się ulga podatkowa i koszty uzyskania przychodów dla wszystkich na tej liście płac?

4)  W jaki sposób ustawić listę płac żeby kwoty składek Zusowskich weszły zbiorczo z listą płac z końcówki grudnia na deklarację za grudzień oraz naliczył się podatek zbiorczo i ta kwota weszła na deklarację PIT4R za 2017 rok?

Dziękuję z góry za pomoc

Link to postu

Można to zrobić na wiele sposobów. Wszystkie łatwe i przyjemne :)

Na przykład.

W module wynagrodzeń wybieramy "Nalicz wynagrodzenia". W pierwszym kroku kreatora wybieramy opcję "Stwórz wynagrodzenia nie opierając się na systemie wynagrodzeń", a niżej "Dodaj listę płac":

image.png.db1f75be9abdcc4141789e08f7e4ffb4.png

W kroku drugim nie musimy wybierać żadnej definicji listy płac.

W następnym kroku podajemy nazwę i numer listy płac wybieramy miesiąc (grudzień 2017) i datę (15.12.2017) i pozostawiamy niezaznaczone wszystkie znaczniki.

W kolejnym kroku naciskamy F2 (pojawia się lista umów), naciskamy Ctrl-A (zaznaczają się wszystkie umowy) i naciskamy "Wybierz".

Dalej wybieramy przygotowany wcześniej składnik, który chcemy wypłacić (premia uznaniowa).

W ostatnim kroku pozostaje nam podać wartości składnika dla poszczególnych pracowników:

image.png.d3b74538125e7c2d5920ccf95cf4b820.png

Jeśli składnik będzie miał w słowniku wpisaną jakąś wartość to ona się od razu u wszystkich pojawi, więc jeśli jakaś wartość powtarza się najczęściej to właśnie ją można wcześniej wpisać w składniku.

Pierwsze trzy pytania mamy załatwione. Jeśli chodzi o czwarte to czy jest tam jakieś drugie dno?

Program zawsze sumuje wszystkie wynagrodzenia wypłacone w danym miesiącu (liczy się data wypłaty) i takich sum używa w deklaracjach skarbowych i ZUSowskich

Link to postu

Dziękuję za szybką odpowiedź,

spróbuję próbnie zrobić taką listę i zobaczę jak mi to wyjdzie.

zapytałam też:

3) Jak ustawić tę listę, żeby nie naliczała się ulga podatkowa i koszty uzyskania przychodów dla wszystkich na tej liście płac?

Nie mogę w Pana poście znaleźć odpowiedzi na to pytanie

Pozdrawiam

Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na Dwie listy płac w jednym miesiącu - ustawienia programu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...