Julia Wróblewska 0 Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 w Dwie listy płac w jednym miesiącu - ustawienia programu Witam, potrzebuję pomocy w danej kwestii ustawień programu kadrowo-płacowego. W grudniu planujemy wypłacać wynagrodzenie w dwóch turach ( nie jest to wypłacanie zaliczkowe wynagrodzenia) w połowie grudnia wypłacamy listę płac, na której znajdzie się tylko premia uznaniowa dla wszystkich pracowników, natomiast w z końcem grudnia wypłacimy standardowo wynagrodzenie dla wszystkich pracowników, zgodnie z ustalonymi dla nich listami płac. Ponieważ w przypadku więcej niż jednej listy płac koszty uzyskania przychodów i ulga podatkowa mogą być zastosowane tylko raz, chciałabym je zostawić przy zwykłych listach płac ( tych wypłacanych z końcem grudnia), żeby nie miało to wpływu na stałe wynagrodzenia pracowników netto i nie wzbudzało niepotrzebnego niepokoju. W związku z tym na liście płac z premią uznaniową wynagrodzenie było by naliczane bez uwzględniania kosztów uzyskania przychodów i ulgi podatkowej. Proszę o pomoc w kwestii : 1) Jak ustawić taką listę płac, z różnymi kwotami premii przypisanymi do różnych osób? 2) Jak podpiąć tę listę do poszczególnych osób? 3) Jak ustawić tę listę, żeby nie naliczała się ulga podatkowa i koszty uzyskania przychodów dla wszystkich na tej liście płac? 4) W jaki sposób ustawić listę płac żeby kwoty składek Zusowskich weszły zbiorczo z listą płac z końcówki grudnia na deklarację za grudzień oraz naliczył się podatek zbiorczo i ta kwota weszła na deklarację PIT4R za 2017 rok? Dziękuję z góry za pomoc Link to postu
Jacek Filipkiewicz 373 Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 w Dwie listy płac w jednym miesiącu - ustawienia programu Można to zrobić na wiele sposobów. Wszystkie łatwe i przyjemne Na przykład. W module wynagrodzeń wybieramy "Nalicz wynagrodzenia". W pierwszym kroku kreatora wybieramy opcję "Stwórz wynagrodzenia nie opierając się na systemie wynagrodzeń", a niżej "Dodaj listę płac": W kroku drugim nie musimy wybierać żadnej definicji listy płac. W następnym kroku podajemy nazwę i numer listy płac wybieramy miesiąc (grudzień 2017) i datę (15.12.2017) i pozostawiamy niezaznaczone wszystkie znaczniki. W kolejnym kroku naciskamy F2 (pojawia się lista umów), naciskamy Ctrl-A (zaznaczają się wszystkie umowy) i naciskamy "Wybierz". Dalej wybieramy przygotowany wcześniej składnik, który chcemy wypłacić (premia uznaniowa). W ostatnim kroku pozostaje nam podać wartości składnika dla poszczególnych pracowników: Jeśli składnik będzie miał w słowniku wpisaną jakąś wartość to ona się od razu u wszystkich pojawi, więc jeśli jakaś wartość powtarza się najczęściej to właśnie ją można wcześniej wpisać w składniku. Pierwsze trzy pytania mamy załatwione. Jeśli chodzi o czwarte to czy jest tam jakieś drugie dno? Program zawsze sumuje wszystkie wynagrodzenia wypłacone w danym miesiącu (liczy się data wypłaty) i takich sum używa w deklaracjach skarbowych i ZUSowskich Link to postu
Julia Wróblewska 0 Napisano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 w Dwie listy płac w jednym miesiącu - ustawienia programu Dziękuję za szybką odpowiedź, spróbuję próbnie zrobić taką listę i zobaczę jak mi to wyjdzie. zapytałam też: 3) Jak ustawić tę listę, żeby nie naliczała się ulga podatkowa i koszty uzyskania przychodów dla wszystkich na tej liście płac? Nie mogę w Pana poście znaleźć odpowiedzi na to pytanie Pozdrawiam Link to postu
Jacek Filipkiewicz 373 Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 w Dwie listy płac w jednym miesiącu - ustawienia programu Napisałem, żeby zostawić wszystkie znaczniki niezaznaczone. Link to postu
Polecane posty