Magdalena Richter 2 Napisano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2020 w Portal Biura dla GT Dzień dobry, jak należy udostępniać Portal Biura Klientom biura rachunkowego? W instrukcji jest zapisane, że najpierw należy założyć konto InsERT. Czy dla każdego podmiotu mam zakładać osobne konto i przekazywać Klientom informacje o haśle czy też podłączać moje (biura rachunkowego) konto? Na razie przeszłam testowo procedurę u jednego klienta. W podmiocie podłączyłam moje konto InsERT a następnie dodałam firmę do konta. Pojawiła się informacja, że operacja przebiegła poprawnie i mogę to zweryfikować pod linkiem. Sprawdziłam i nadal widzę tam jedynie moją firmę. Jednak wysłałam Klientowi link aktywacyjny korzystając z funkcji "Udostępnianie PB". Z tego co sie od niego dowiedziałam po kliknięciu w link został poproszony o założenie konta, zaznaczenie różnych opcji i zgód. Jest programistą, czyli osobą obeznaną z podobnymi działaniami. Jego zdaniem jednak proces był skomplikowany, nie spodziewał się że po "zaakceptowaniu zaproszenia" będzie musiał wykonać tyle czynności. Jego zdaniem osoba z awersją do komputerów raczej sobie z tym nie poradzi. Na razie w Portalu Biura są u mnie widoczne jedynie wydruki z KPIR i Ewidencji VAT oraz wynagrodzenia. Brak jest informacji o podatkach. Czy dobrze rozumiem, że ta funkcjonalność nie została (jeszcze) aktywowana dla GT? Czy też ja coś źle zrobiłam? Pozdrawiam Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 6 Maja 2020 Udostępnij Napisano 6 Maja 2020 w Portal Biura dla GT Dzień dobry, testową procedurę przeszła Pani idealnie. Aby rozpocząć korzystanie z Portalu Biura i udostępniać go klientom, należy założyć lub podłączyć Konto Insert biura rachunkowego. A następnie dodać firmę klienta do konta. W moim Koncie InsERT powinna Pani widzieć tylko Pani firmy. Proszę kliknąć w Zarządzaj firmą, przejść na zakładkę Klienci biura i tam sprawdzić, czy dodawany klient się pojawił. Następnie należy, tak jak Pani to zrobiła, wysłać zaproszenie do korzystania z usługi. Niestety procedura ta na ten moment się nie zmieni. Do korzystania z Portalu Biura niezbędne jest Konto Insert klienta. Natomiast akceptacja regulaminu i wyrażenie zgód (związanych z RODO) to jednorazowa, choć niezbędna, czynność. Raporty Portalu Biura w GT funkcjonują w pełnym zakresie. Rozumiem, że po wysłaniu raportów brakuje danych podatkowo-składkowych. Zatem się upewnię: 1. Został wysłany raport Przelewy za wybrany miesiąc? Jeżeli tak, to: 2. Czy są sporządzone deklaracje? Jeżeli tak, to: 3. Proszę sprawdzić, czy na deklaracji może Pani wygenerować Przelew (Drukuj/Drukuj przelew). W razie problemów, rozwiązać je i spróbować ponownie wysłać raport. Link to postu
Magdalena Richter 2 Napisano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 w Portal Biura dla GT Dziękuję za odpowiedź. Dodałam numery mikrorachunków i wszystko działa Link to postu
Katarzyna Tubielewicz 35 Napisano 27 Maja 2020 Udostępnij Napisano 27 Maja 2020 w Portal Biura dla GT Problem z niepowodzeniem wysyłki Raportu Przelewy do Portalu Biura, spowodowany brakiem wpisanego mikrorachunku został naprawiony w wersji GT 1.62 SP2, która już się ukazała. Link to postu
Polecane posty