Skocz do zawartości

Portal Biura dla GT

Polecane posty

Dzień dobry,

jak należy udostępniać Portal Biura Klientom biura rachunkowego? W instrukcji jest zapisane, że najpierw należy założyć konto InsERT. Czy dla każdego podmiotu mam zakładać osobne konto i przekazywać Klientom informacje o haśle czy też podłączać moje (biura rachunkowego) konto?

Na razie przeszłam testowo procedurę u jednego klienta. W podmiocie podłączyłam moje konto InsERT a następnie dodałam firmę do konta. Pojawiła się informacja, że operacja przebiegła poprawnie i mogę to zweryfikować pod linkiem. Sprawdziłam i nadal widzę tam jedynie moją firmę. Jednak wysłałam Klientowi link aktywacyjny korzystając z funkcji "Udostępnianie PB". Z tego co sie od niego dowiedziałam po kliknięciu w link został poproszony o założenie konta, zaznaczenie różnych opcji i zgód. Jest programistą, czyli osobą obeznaną z podobnymi działaniami. Jego zdaniem jednak proces był skomplikowany, nie spodziewał się że po "zaakceptowaniu zaproszenia" będzie musiał wykonać tyle czynności. Jego zdaniem osoba z awersją do komputerów raczej sobie z tym nie poradzi.

Na razie w Portalu Biura są u mnie widoczne jedynie wydruki z KPIR i Ewidencji VAT oraz wynagrodzenia. Brak jest informacji o podatkach. Czy dobrze rozumiem, że ta funkcjonalność nie została (jeszcze) aktywowana dla GT? Czy też ja coś źle zrobiłam?

Pozdrawiam

Link to postu

Dzień dobry,

testową procedurę przeszła Pani idealnie. Aby rozpocząć korzystanie z Portalu Biura i udostępniać go klientom, należy założyć lub podłączyć Konto Insert biura rachunkowego. A następnie dodać firmę klienta do konta. 

W moim Koncie InsERT powinna Pani widzieć tylko Pani firmy. Proszę kliknąć w Zarządzaj firmą, przejść na zakładkę Klienci biura i tam sprawdzić, czy dodawany klient się pojawił. 

Następnie należy, tak jak Pani to zrobiła, wysłać zaproszenie do korzystania z usługi. Niestety procedura ta na ten moment się nie zmieni. Do korzystania z Portalu Biura niezbędne jest Konto Insert klienta. Natomiast akceptacja regulaminu i wyrażenie zgód (związanych z RODO) to jednorazowa, choć niezbędna, czynność. 

Raporty Portalu Biura w GT funkcjonują w pełnym zakresie. Rozumiem, że po wysłaniu raportów brakuje danych podatkowo-składkowych. Zatem się upewnię:

1. Został wysłany raport Przelewy za wybrany miesiąc? Jeżeli tak, to:

2. Czy są sporządzone deklaracje? Jeżeli tak, to:

3. Proszę sprawdzić, czy na deklaracji może Pani wygenerować Przelew (Drukuj/Drukuj przelew). W razie problemów, rozwiązać je i spróbować ponownie wysłać raport. 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...