Skocz do zawartości

Dekretacja faktury kosztowej z pozycją "koszt transportu"

Polecane posty

Witam.

Obsługa tego typu zapisów mogłaby wyglądać następująco:

 

W Konfiguracji, w Obsługa typów dokumentów, znajdujemy Zapis w Ewidencji VAT zakupu i zaznaczamy by z poziomu zapisu w ewidencji VAT dostępny był opis księgowy tego dokumentu:

5a4ce35922cfb_obslugatypowdokumentow.thumb.jpg.1dc2aab0c6bba201de0ced948b40752a.jpg

 

Następnie dodajmy kategorię księgową którą będziemy oznaczać pozycje w zapisie VAT zawierające usługę transportową - proszę zaznaczyć by ta kategoria widoczna była tylko w ewidencji VAT:

5a4ce3af033b4_kategoriaksiegowa.jpg.ee7fde00aab9719368c93a35106c5a9c.jpg

 

Dodając zapis do ewidencji VAT zakupu, dodajemy tzw. zapis złożony:

5a4ce59c0cae5_zapiszlozony.jpg.9e3ccec55b76c018cbc3015f0ae714c7.jpg

Podajemy wartości dokumentu i przechodzimy na zakładkę Księgowość:

5a4ce66761c5b_zapiswewidencji.jpg.2a93b724a91db78b4323e3bb78cb78c3.jpg

 

Na tej zakładce, dla pozycji, która dotyczy transportu wstawiamy odpowiednią kategorię:

5a4ce7354713e_zakladkaksiegowosc.jpg.c827540a2515336e4ae7d2652563c5bf.jpg

 

Zapisujemy.

 

Poprawiamy/Dodajemy schemat dekretacji. Tu sporo zależy jak ma już Pani zdefiniowane schematy i jaka jest przyjęta specyfika pracy, Przedstawię ideę definicji takiego schematu.

Należy w schemacie określić by do KPiR, kolumny Zakupy towarów, pobierane były wartości z pozycji takiego zapisu VAT, które nie posiadają przydzielonej kategorii usługa transportowa natomiast pozycje które posiadają przydzieloną kategorię usługa transportowa trafiały do kolumny Koszty uboczne zakupu.

Należy wobec tego, w definicji schematu upewnić się, że Kontekst został określony jako pozycje - pozwoli to programowi sięgnąć do wartości szczegółowych na pozycjach zapisu, upewnić się również, że wartość netto zapisu zostanie również pobrana z pozycji zapisu. Czyli:

1. Określamy kontekst Pozycje  - dostępne będą wartości również z pozycji zapisów VAT a nie tylko wartości ogólne dokumentu;

2. Określamy by do KPiR trafiała wartość danej pozycji

3. Wchodzimy do filtrowania pozycji by wskazać tylko te które nie dotyczą usługi transportowej:

5a4ceaedc3b47_definiwaniezakuputowarow.thumb.jpg.5f51287e6851a7cb03b2428a9a5a938b.jpg

Filtrowanie oprzemy ma warunku, który pobierze te wartości z dokumentu, które nie posiadają przypisanej kategorii usługa transportu:5a4cebe0f3a5a_zakuptowarowfiltrowanie.thumb.jpg.9d889fa4673bb446e92a71b9ab400c02.jpg

 

Podobnie definiujemy kolumnę kosztów ubocznych zakupu:5a4ced5590eba_kosztyubocznefiltrowanie.thumb.jpg.a9de80448112da9ce05a5b2ff5f39b52.jpg

Link to postu

Dziękuję za podpowiedź.

A czy jest może trochę łatwiejsze i szybsze wprowadzanie tego typu dokumentu? Czy można zrobić takie ustawienie aby program księgował do odpowiedniej kolumny po rozpoznaniu opisu w czasie wprowadzania faktury na zakładce "zdarzenie", bez wchodzenia na zakładkę "księgowość"?. Przyśpieszyłoby to pracę.

 

Pozdrawiam

Ewa

Link to postu

Odnośnie tej odpowiedzi powyżej, niestety nie mogę poradzić sobie z takim ustawieniem. 

Gdy wprowadzam przykładową fakturę kosztową z pozycją zakup i transport to dekretacja  wygląda tak, że transport jest wprowadzony prawidłowo do PKPiR natomiast w kolumnie zakup towarów wprowadzona jest suma wszystkich kwot netto czyli towar + transport.

Próbowałam utworzyć w schematach dekretacji w ewidencji VAT zakup trzy pozycje: zakup towarów. wydatki pozostałe i koszty uboczne zakupu. Niestety poległam. 

Czy jest jeszcze jakieś inne ustawienie, które ma wpływ na takie księgowanie? Może przestawiłam je przypadkowo przy wprowadzaniu nowego podatnika.

Proszę rozpisać także ustawienie dla trzech pozycji. zakup towarów, wydatki pozostałe i koszty uboczne zakupu.

Z góry dziękuję

Ewa

Link to postu
1 godzinę temu, Ewa Cieloszyk napisał:

Odnośnie tej odpowiedzi powyżej, niestety nie mogę poradzić sobie z takim ustawieniem. 

Gdy wprowadzam przykładową fakturę kosztową z pozycją zakup i transport to dekretacja  wygląda tak, że transport jest wprowadzony prawidłowo do PKPiR natomiast w kolumnie zakup towarów wprowadzona jest suma wszystkich kwot netto czyli towar + transport.

Próbowałam utworzyć w schematach dekretacji w ewidencji VAT zakup trzy pozycje: zakup towarów. wydatki pozostałe i koszty uboczne zakupu. Niestety poległam. 

Czy jest jeszcze jakieś inne ustawienie, które ma wpływ na takie księgowanie? Może przestawiłam je przypadkowo przy wprowadzaniu nowego podatnika.

Proszę rozpisać także ustawienie dla trzech pozycji. zakup towarów, wydatki pozostałe i koszty uboczne zakupu.

Z góry dziękuję

Ewa

Proszę pokazać zrzuty ekranu z definicji Pani schematu - popatrzymy i poprawimy. Proszę również napisać czy posiada Pani wersję PRO Rachmistrza nexo?

 

Link to postu

Jeżeli nie wrzuca Pani usług transportowych do podstawy opodatkowania towarów i usług, to znacznie ułatwia sprawę. Proszę dla kolumny 10-tej ustawić tak:

5a4e14cca633d_definiwaniezakuputowarow_1.thumb.jpg.c1b08ae333d632dfd08b9d33ad7aae94.jpg

Proszę się upewnić co do wartości zaznaczonych na czerwono (są decydujące). Więcej o definiowaniu schematu można poczytać tutaj i tutaj. Co prawda dotyczy to Rewizora nexo ale zasady obowiązują również do Rachmistrza nexo.

 

Taką samą definicję proszę stworzyć dla kolumny 11-tej wykorzystując (P) Rodzaj zakupu = Kosztowe.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...