Skocz do zawartości

Jak usunąć klienta z Vendero?

Polecane posty

Witam

w jaki sposób można usunąć klienta z Vendero? Dla testu wystawiłem jednego klienta z Nexo to sklepu Vendero, z poziomu Vendero wysłałem zaproszenie. Idąc za otrzymanym linkiem zarejestrowałem się. Niestety ale Vendero/Nexo nie rozpoznał że rejestracja jest na ten sam NIP, firmę i nie powiązał rejestracji z zaproszeniem w wyniku czego w Vendero jest nowy klient o identycznych parametrach co w Nexo. W wyniku takiej sytuacji z Vendero nie można przesłać zamówienia do Nexo bo jest konflikt tych samych klientów (a dokładniej zapewne chodzi o nr NIP lub adres e-mail)  Pytanie jest takie: jak usunąć zarejestrowanego klienta z Vendero?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam Sławek

Link to postu

Witam ponownie

czyżby temat zarządzania klientem w Vendero a w szczególności usuwanie klienta z bazy był nierozwiązywalny. 

Temat jest szerszy - jak spełnić np. żądanie klienta który w ramach ochrony danych osobowych będzie chciał by jego dane zostały wykasowane z bazy klientów określonego sklepu (opartego na Vendero)?

Ktoś pomoże w powyższym temacie? Albo inaczej, do kogo z inserta/vendero z takim tematem się zwrócić? Podpowie ktoś?

Pozdrawiam

Sławek 

Link to postu

Witam, 

konflikt, o którym Pan wspomina wynika z ustawień synchronizacji kontrahentów (panel administracyjny - ustawienia - synchronizacja - sekcja "Synchronizacja kontrahentów" ) - prawdopodobnie ma Pan domyślnie ustawioną opcję "Zapytaj". Przy rozwiązywaniu konfliktu (panel administracyjny - zamówienia - konflikty  )proszę połączyć/powiązać tych klientów a następnie wystawić dokument - zostanie on powiązany z kartoteką klienta w Subiekcie. 

Link to postu

Pani Anno

opcje "zapytaj" mam ustawioną - bo chyba tak jest bezpieczniej.

Ale ten konflikt nie jest jest widoczny na liście w podmenu "konflikty" - teoretycznie nie ma konfliktów. Jest jakaś informacja o błędzie w podmenu "lista zamówień" - w kolumnie błędy stoi ikona wykrzyknika z informacją jak w załączonym zrzucie ekranu.

W podmenu lista klientów widzę dwóch identycznych klientów, jeden "wystawiony" z systemu NEXO a drugi zarejestrowany poprzez pasaż24.

Może naprowadzi na rozwiązanie problemu taka oto informacja. Formalnie w Nexo udostępniłem klienta do sklepu internetowego. Klient pokazał się w vendero i "zaprosiłem klienta poprzez skrót w tabeli z klientami. Następnie pod adres e-mail z Nexo został wysłany link do rejestracji. (Być może tu jest jakiś problem) Jak rejestrowałem się z zaproszenia w linku wydaje mi się, że rejestracja przebiegła tak jakbym to zrobił wprost w portalu pasaż24, stystem vendero nie powiązał rejestracji z zaproszeniem i potraktował rejestrację jako zupełnie nowego klienta (mino takich samych numerów NIP) - nie pokazał żadnych konfliktów w podmenu konflikty.

 

Tak na marginesie, administrator sklepu w Vendero nie ma żadnych narzędzi do usuwania klienta z listy?

Proszę jeszcze trochę pokombinować

Pozdrawiam

Sławomir Różycki

 

konflikt - vendero.png

Link to postu
  • 3 miesiące temu...
Dnia 23.05.2018 o 11:55, Magdalena Fajfer napisał:

Witam,
Problem wciąż aktualny. A RODO coraz bliżej i nie istnieje możliwość skasowania danych klienta...

Pani Magdaleno, o jakich konkretnie danych Pani mówi? 

Z poziomu Subiekta istnieje możliwość anonimizacji danych kontrahenta. Jeśli taki kontrahent jest również kontrahentem sklepu internetowego to nastąpi również anonimizacja tych danych po stronie sklepu. 
Odznaczenie zaś w kartotece kontrahenta znacznika "klient sklepu internetowego" usuwa takiego klienta z listy klientów w panelu administracyjnym.


 

Dnia 6.02.2018 o 18:23, Sławomir Różycki napisał:

 

Może naprowadzi na rozwiązanie problemu taka oto informacja. Formalnie w Nexo udostępniłem klienta do sklepu internetowego. Klient pokazał się w vendero i "zaprosiłem klienta poprzez skrót w tabeli z klientami. Następnie pod adres e-mail z Nexo został wysłany link do rejestracji. (Być może tu jest jakiś problem) Jak rejestrowałem się z zaproszenia w linku wydaje mi się, że rejestracja przebiegła tak jakbym to zrobił wprost w portalu pasaż24, stystem vendero nie powiązał rejestracji z zaproszeniem i potraktował rejestrację jako zupełnie nowego klienta (mino takich samych numerów NIP) - nie pokazał żadnych konfliktów w podmenu konflikty.

 

 

W sytuacji, gdy proces rejestracji odbywa się poprzez link z zaproszenia, to taki klient powinien powiązać się z tym "przesłanym" bezpośrednio z Subiekta. Być może jednak klient nie dokonał rejestracji poprzez zaproszenie, albo dokonał aktywacji poprzez inny link. Proszę o dokładną informację na temat tej sytuacji (nazwa sklepu, jaki to klient) bezpośrednio do mnie na maila anna.merta@insert.com.pl
Jeśli chodzi o sam proces rejestracji to konto zakładane jest z poziomu pasaz24.pl, bowiem jest to konto globalne. 

Natomiast komunikat, który pojawia się w panelu dotyczy sytuacji, gdy próbujemy dodać klienta o tym samym nipie, co klient już istniejący, przy oznaczonej opcji przestrzegania unikalności numerów NIP.  Ale w sytuacji, którą Pan opisuje problem taki wynika najprawdopodobniej z kwestii, o których wspominam wyżej, dlatego poproszę o przesłanie mi szczegółowych informacji - przyjrzymy się temu przypadkowi.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...