Skocz do zawartości

Błąd fiskalizacji PA

Polecane posty

Mamy problem z fiskalizacją PA.

Nexo Pro v33 (4155)


Wystawiamy PA jak zwykle i zaznaczamy "Fiskalizuj"
W podglądzie widzimy 
"Na urządzeniu Emar Tempo 3 jest wykonywana operacja fiskalizacji przez KASA_KOMP\User"
KASA_KOMP - to komputer na kasie, gdzie wystawiamy PA.
Nic potem się nie dzieje.
Od 3 dni to samo :(

W Handel > Urządzenia jest opis błędu "Urządzenie zablokowane"
Zapewne chodzi o drukarkę fiskalną. Pracujemy na Emar Tempo3.
Od ~5 lat nic się nie działo, nic nie zmienialiśmy, Antywirus jest ok.


Nagle przestało fiskalizować PA :(

Wyłączyliśmy, wszystkie komputery, serwer i drukarkę, resetowaliśmy urządzenia - dalej nic.
Reset i druk raportów, zerowanie pamięci drukarki - nic nie dały


Co jest nie tak?

Link to postu

Mamy 16.11.

Próba instalacji nowego SUZ 16.14 pokazuje błąd podczas "zatrzymywania usługi".

W Usługach > InsertSerwer Urządzeń Zewnętrznych (usuluga) jest w statusie "Zatrzymywanie" i nie mogę jej wyłączyć.

Mimo zmian w ustawieniach aby nie startował z systemem i ręczne sterowanie, usługa nadal nawet po restarcie kompa jest "zatrzymywanie"

 

Instalator też nie może jej zatrzymać a co za tym idzie, nie mogę zainstalować nowej wersji 16.14.

Powalczę z zatrzymaniem usługi jeszcze i spr. zainstalować nową wersję.

 

Nie mam takich ikonek w zasobniku systemowym :(

 

Edycja:

Niestety nic nie mogę zrobić.

Wygląda na to iż system wisi na zadaniu "zatrzymywania" SUZ w Usługach.

Reset komputera nie pomaga, ręcznie nie mogę zatrzymać bo mam "szare przyciski i nie są podświetlone do wyboru.

NIe mogę odpalić Nexo, przez to.

Nie mogę wystawiać dokumentów ani zrobić inwentaryzacji :(

Proszę o pomoc.

 

Do momentu próby instalacji SUZ 16.14 Nexo działało lecz nie fiskalizowało. Teraz nie mogę nawet Nexo włączyć.

 

 

Jak zatrzymać, zatrzymywanie usługi SUZ?

 

dldlfpnnjgaemlap.png

pcilglkhndaajpbn.png

aenfakfecpfnihbh.png

foiepjmdimddiicn.png

 

 

Edycja:

Problem rozwiązany.

Całość problemu polegała na zablokowanej usłudze SUZ.

 

Jeśli chcesz zamknąć usługę. możesz: 

1.

z konsoli CMD > Net Paus (tu_nazwa_zawieszonej_usługi) u mnie to "InsERTDeviceService" 

 

 

Jeśli nie zadziała to 

  1. W przystawce Services (services.msc) dwuklik na usłudze i sprawdzamy jej dokładną nazwę w polu Service name
  2. W wierszu poleceń (cmd.exe) wpisz
    sc queryex nazwa_uslugi
    i sprawdź zwrócone pole PID
  3. Dalej w wierszu poleceń wpisz
    taskkill /f /pid numerek_PID_usulugi_do_ubicia

 

To mi dopiero pomogło wyłączyć zawieszoną usugę.

Potem instalacja nowej wersji SUZ.

Restart

Odpalenie i dokończenie instalacji

Odpalenie NExo

Oraz brak zablokowanego zdalnego zadania z fiskalizacją PA

 

Zatem problem rozwiązany.

Dziękuję za pomoc i zostawiam opis dla innych.

Edytowane przez Marcin Niepodam
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...