Marcin Niepodam 1 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 w Błąd fiskalizacji PA Mamy problem z fiskalizacją PA. Nexo Pro v33 (4155) Wystawiamy PA jak zwykle i zaznaczamy "Fiskalizuj" W podglądzie widzimy "Na urządzeniu Emar Tempo 3 jest wykonywana operacja fiskalizacji przez KASA_KOMP\User" KASA_KOMP - to komputer na kasie, gdzie wystawiamy PA. Nic potem się nie dzieje. Od 3 dni to samo W Handel > Urządzenia jest opis błędu "Urządzenie zablokowane" Zapewne chodzi o drukarkę fiskalną. Pracujemy na Emar Tempo3. Od ~5 lat nic się nie działo, nic nie zmienialiśmy, Antywirus jest ok. Nagle przestało fiskalizować PA Wyłączyliśmy, wszystkie komputery, serwer i drukarkę, resetowaliśmy urządzenia - dalej nic. Reset i druk raportów, zerowanie pamięci drukarki - nic nie dały Co jest nie tak? Link to postu
Mariusz N. 34 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 w Błąd fiskalizacji PA W jakiej wersji jest SUZ? Jeśli <16.9, proszę zaktualizować do najnowszej (aktualnie 16.14), zgodnie z sugestią, którą podałem w innym Pana zgłoszeniu. Ewentualny restart SUZ. gdyby była taka potrzeba, najwygodniej jest wykonać z ikonki w zasobniku systemowym: Link to postu
Marcin Niepodam 1 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 w Błąd fiskalizacji PA (edytowane) Mamy 16.11. Próba instalacji nowego SUZ 16.14 pokazuje błąd podczas "zatrzymywania usługi". W Usługach > InsertSerwer Urządzeń Zewnętrznych (usuluga) jest w statusie "Zatrzymywanie" i nie mogę jej wyłączyć. Mimo zmian w ustawieniach aby nie startował z systemem i ręczne sterowanie, usługa nadal nawet po restarcie kompa jest "zatrzymywanie" Instalator też nie może jej zatrzymać a co za tym idzie, nie mogę zainstalować nowej wersji 16.14. Powalczę z zatrzymaniem usługi jeszcze i spr. zainstalować nową wersję. Nie mam takich ikonek w zasobniku systemowym Edycja: Niestety nic nie mogę zrobić. Wygląda na to iż system wisi na zadaniu "zatrzymywania" SUZ w Usługach. Reset komputera nie pomaga, ręcznie nie mogę zatrzymać bo mam "szare przyciski i nie są podświetlone do wyboru. NIe mogę odpalić Nexo, przez to. Nie mogę wystawiać dokumentów ani zrobić inwentaryzacji Proszę o pomoc. Do momentu próby instalacji SUZ 16.14 Nexo działało lecz nie fiskalizowało. Teraz nie mogę nawet Nexo włączyć. Jak zatrzymać, zatrzymywanie usługi SUZ? Edycja: Problem rozwiązany. Całość problemu polegała na zablokowanej usłudze SUZ. Jeśli chcesz zamknąć usługę. możesz: 1. z konsoli CMD > Net Paus (tu_nazwa_zawieszonej_usługi) u mnie to "InsERTDeviceService" Jeśli nie zadziała to W przystawce Services (services.msc) dwuklik na usłudze i sprawdzamy jej dokładną nazwę w polu Service name W wierszu poleceń (cmd.exe) wpisz sc queryex nazwa_uslugi i sprawdź zwrócone pole PID Dalej w wierszu poleceń wpisz taskkill /f /pid numerek_PID_usulugi_do_ubicia To mi dopiero pomogło wyłączyć zawieszoną usugę. Potem instalacja nowej wersji SUZ. Restart Odpalenie i dokończenie instalacji Odpalenie NExo Oraz brak zablokowanego zdalnego zadania z fiskalizacją PA Zatem problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc i zostawiam opis dla innych. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez Marcin Niepodam Link to postu
Polecane posty