Skocz do zawartości

Archiwizacja do chmury

Polecane posty

Dzień dobry Forum!

Niestety nie mogę sobie poradzić z automatyczną archiwizacja do chmury.
Ręcznie wszystko działa OK.
Harmonogram ustawiony na archiwizację do pliku działa OK.
Harmonogram ustawiony na archiwizacje do pliku i do chmury tworzy normalnie pliki skompresowane w katalogu docelowym, ale nie wysyła do chmury.
Jak ustawię harmonogram na archiwizacje tylko do chmury to w katalogu docelowym tworzy nieskompresowane archiwum *.bak i nic więcej się nie dzieje.
Gdzie w konfiguracji harmonogramu wpisuję dane do logowania do chmury? Jak w okienku konfiguracji harmonogramu w archiwizatorze wybiorę odnośnik "konto e-archiwizacji" to za każdym razem są tam puste labele. Czy to normalne? Wydaje mi się, że powinien gdzieś zapisać na "zaś" dane do logowania tak jak np. z poziomu subiekta.
Tak pomyślałem, że może to moja niecierpliwość, bo wszak archiwum małe (ok 360 Mb) ale przy uploadzie na poziomie 1MB/s trochę to trwa zanim prześle do chmury. Ale jak uruchomię archiwizację ręcznie to na liście archiwów w chmurze jest widoczne to aktualnie wysyłane do chmury tylko ma status niekompletne i sukcesywnie jego pojemność się zwiększa. Jak harmonogram wystartuje z archiwizacją do chmury to dość szybko tworzy plik *.bak i kończy działanie (widać w monitoringu sieci, że nic nie wysyła)
Dodatkowe pytanie: Dlaczego przy archiwizacji(ręcznej, bo inna j.w. nie działa) z opcją do pliku i do chmury archiwum "waży" więcej o jakieś 15%? (317 vs 360 Mb)
 
 
Link to postu

Jaki to jest system Windows? Czy robi Pan to wszystko ze stanowiska serwerowego? Czy uruchamia Pan archiwizator jako administrator?

W dniu 3.02.2021 o 09:07, Grzegorz Sz napisał:

Gdzie w konfiguracji harmonogramu wpisuję dane do logowania do chmury? Jak w okienku konfiguracji harmonogramu w archiwizatorze wybiorę odnośnik "konto e-archiwizacji" to za każdym razem są tam puste labele. Czy to normalne?

Tak to normalne zachowanie programu, dane logowania przy modyfikacji harmonogramu nie są zapamiętywane i właśnie tam trzeba je wpisać.

 

W dniu 3.02.2021 o 09:07, Grzegorz Sz napisał:

Dodatkowe pytanie: Dlaczego przy archiwizacji(ręcznej, bo inna j.w. nie działa) z opcją do pliku i do chmury archiwum "waży" więcej o jakieś 15%? (317 vs 360 Mb)

Nie jestem w stanie powtórzyć takiej sytuacji, na pewno wszystkie ustawienia odnośnie kompresji są takie same w obu przypadkach?

Link to postu

@Kamil Goleń Dziękuję za odpowiedź.

System to Windows Server 2012. Wszystkie operacje wykonuję z konta administratora. Dodawanie zadania do harmonogramu i tak wymaga potwierdzenia hasłem administratora.

Wszystkie ustawienia archiwizacji w obu przypadkach są dokładnie takie same. Nic mi nie wiadomo, żebym mógł mieć wpływ na jakiekolwiek ustawienia kompresji w archiwizacji. Mogę jedynie zaznaczyć archiwizuj z kompresją lub bez. Oczywistym, że w obu przypadkach jest archiwizacja z kompresją.  Zmieniam tylko miejsce docelowe: do pliku, do chmury. W przypadku archiwizacji do chmury archiwum ma te 15% więcej objętości.

Jeszcze raz podsumowując:

W harmonogramie zmieniam tylko i wyłącznie parametr "Lokalizacja"

Do pliku - działa i tworzy plik archiwum skompresowany ok 317 Mb

Do pliku i chmury - tworzy tylko plik archiwum, skompresowany ale ok 360 Mb

Do chmury - tworzy tylko plik *.bak nieskompresowany ok. 1,6 Gb. O dziwo plik się tworzy w folderze docelowym, a nie w folderze roboczym.

Ręczna archiwizacja (nie z harmonogramu) działa poprawnie. Jest jednak również różnica w wadze archiwów do pliku/do chmury.

Oczywiście różnica w objętości plików mi nie przeszkadza i bardziej pytam w celach informacyjnych, bo rozumiem, że do archiwizacja do chmury może zawierać jakieś dodatkowe dane. Dziwi mnie tylko, że aż tyle więcej.

Najbardziej zależy mi na uruchomieniu archiwizacji harmonogramem do chmury, bo jak już ją uruchomiliśmy to nie po to by robić archiwizację ręcznie.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...