Skocz do zawartości

kilka sugestii

Polecane posty

Witam,

 

Zainstalowałem Sello i mam kilka uwag:

1) Dobrze by było ustawiać uprawnienia uzytkownikow do ogladania na stronie głownej programu takich paramterow jak finanse - nie kazdy pracownik musi wiedziec za ile w tej chwili pracodawca ma towaru na magazynie :) Albo mozna ograniczyc to tylko do administratora. Moim zdaniem jest to na prawde ważne.

 

2) przy wprowadzaniu nowego zamowienia z "palca", np. zamowienie telefoniczne -  dobrze by bylo jakby przy wyborze towarow bylyby Szukaj.

 

3) Albo cos źle robie, albo nie rozumiem, ale gdy zaznacze transakcje za pobraniem i przyjme poźniej platność, to w paczkach nadal wisi - do zapłaty.

 

4) Albo coś zle robie albo nie generuje mi automatycznie dokumentow koncowych w subiekcie. Dokument wstepny (tak) dokumen koncowy - nie.

 

5) czy istenieje mozliwosc wydrukowania listy magazynowej (tzn towaru ktory dzisiaj jest do wyslania - aby moc z nia isc do magazynu i odnaleźć towar) ? listy wysyłkowe jednak raczej nie sa do tego...

 

6) Chcialbym również dodawać zamowienia składane poprzez nasz sklep internetowy. Czy istnieje mozliwosc ustawienia "Dotyczy" na np. sklep ?

 

7) Ustawienie kosztow przesyłki jako pozycji w dokumencie do subiekta - nie dziala...

 

Z góry dziękujemy za odpowiedź.

Rafał

Link to postu

Witam,

ad1. sprawdzimy co da się zrobić w tej kwestii.

ad2. w tej chwili np. ctrl+f

ad3. w przyszłości zostanie to zmienione

ad4. musisz sprawdzić co jest zaznaczone w połączeniu z SubiektemGT Parametry - SubiektGT

ad5. jest taka mozliwość Paczki - Listy wysyłkowe - i jedną z drukowanych jest właśnie lista magazynowa.

ad.6 można skorzystać z zakładki Cechy lub Notatki

 

Pzdr

Wojtek

Link to postu

Ad3. Wszystkie informacje o nieopłaceniu są przechowywane w transakcji. W paczce zostanie dodana informacja, czy transakcja z której się ona wywodzi jest opłacona.

 

Ad4. A kiedy chciałbyś mieć wygenerowane dokumenty końcowe? Przyjeliśmy, że dokumenty końcowe, w zależności od tego jak zostało zdefiniowane w transakcji, są generowane w momencie kliknięcia na funkcję Utwórz zbiorczo dokumenty końcowe.

Link to postu

Panie Wojtku:

 

Ad.4 - Mam oczywiscie zaznaczone aby generowało paragon detaliczny w ustawieniach Sello, podobnie również tam mam zaznaczone ustawienie kosztow przesyłki jako pozycji w dokumencie do subiekta ktore nie dziala.

 

Ad.6 - duzo lepszym wyjsciem (przynajmniej dla mnie) byla by mozliwosc zdefiniowania wybrania z listy ze jest to np. sklep - w miejscu "Dotyczy"

 

Pani Ingo:

 

Ad.3. W takim razie juz wszystko rozumiem.

 

Ad.4 Dokumenty koncowe zdecydowanie powinny byc generowanie automatycznie w momencie wysyłki towaru. Mysle ze takie rozwiazanie jest najlepsze.

Natomiast rezerwacja w subiekcie powinna byc robiona w momencie przycieja transakcji - czyli tak jak to jest teraz.

 

Pozdrawiam,

Rafał

Link to postu

Ad.6 - duzo lepszym wyjsciem (przynajmniej dla mnie) byla by mozliwosc zdefiniowania wybrania z listy ze jest to np. sklep - w miejscu "Dotyczy"

 

Może Pan w tym polu wpisać ręcznie sklep. To chyba nie jest duży nakład w "klikaniu", a daje panu możliwość wpisania tam dowolnego napisu, np. Sklep A, Sklep B.

Link to postu

Ad.4 Dokumenty koncowe zdecydowanie powinny byc generowanie automatycznie w momencie wysyłki towaru. Mysle ze takie rozwiazanie jest najlepsze.

Natomiast rezerwacja w subiekcie powinna byc robiona w momencie przycieja transakcji - czyli tak jak to jest teraz.

 

Zdecydowanie nie!! Zresztą jest to niezgodne z prawem - a co zrobić w przypadku przełomu miesiąca?? Wpłata jest np. 31 lipca - wysyłka nastąpi 1 sierpnia - w tym przypadku do celów skarbowych liczy się DATA WPŁATY a nie wysyłki - taką transakcję musimy rozliczyć w lipcu.

Ja najpierw robię paragony dopiero później szykuję paczkę i nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej ;)

 

Przycisk Utwórz dokumenty zbiorczo jak najbardziej działa - jednak wg. mnie jest błędem to, że tworzenie dokumentu bazuje na zamówieniu - przy czasem drobnych zmianach nie możemy z niego korzystać (ew. musimy przeglądać ręcznie paragony w Subiekcie i dokonywać poprawek).

Jak wiadomo przy sprzedaży wysyłkowej mamy obowiązek rozliczyć dokładnie całą wpłatę od klienta - zdarzają się przypadki takie, że klient mając np. do załpaty 39,95 wpłaci nam kwotę 40 zł - na zamówieniu widnieje 1 kwota, my na paragonie mamy obowiązek wykazać kwotę nr 2. Ja przy rozliczaniu wpłaty od razu poprawiam koszty wysyłki w Sello (mam je zdefiniowane jako osobną pozycję w bazie towarów) i  żeby mieć prawidłowy paragon (zamówienie już w systemie) - muszę najpierw wyrzucić zamówienie - później dopiero zrobić paragon.

 

Dodatkowo - brakuje w ustawieniach Połączenia z Subiektem zakładka Dokumenty/Formy płatności - przedpłata - opcji: Zapłacono przelewem - przy sprzedaży wysyłkowej korzystam tylko i wyłącznie z paragonów immiennych gdzie taka opcja występuje

pracownik rozlicza się z gotówki w kasie, więc nie mogę w to wrzucać przelewów, a z kolei osobne rozliczanie przedpłat w rozrachunkach to strata czasu dla mnie :/

 

Przez ten brak również nie da się korzystać ze Zbiorczego wystawiania dokumentów.

Link to postu

Zdecydowanie nie!! Zresztą jest to niezgodne z prawem - a co zrobić w przypadku przełomu miesiąca?? Wpłata jest np. 31 lipca - wysyłka nastąpi 1 sierpnia - w tym przypadku do celów skarbowych liczy się DATA WPŁATY a nie wysyłki - taką transakcję musimy rozliczyć w lipcu.

Ja najpierw robię paragony dopiero później szykuję paczkę i nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej ;)

 

Masz racje :) W ogóle o tym zapomniałem :) Ok, niech będzie :)

 

Przycisk Utwórz dokumenty zbiorczo jak najbardziej działa...

 

Hmmm, to w takim razie jest dziwne... bo dla mnie z jakis powodow nie dziala.

Czy mozesz dokładnie napisac co robisz, bo dla mnie nie chce on dzialac.

 

Jak wiadomo przy sprzedaży wysyłkowej mamy obowiązek rozliczyć dokładnie całą wpłatę od klienta - zdarzają się przypadki takie, że klient mając np. do załpaty 39,95 wpłaci nam kwotę 40 zł - na zamówieniu widnieje 1 kwota, my na paragonie mamy obowiązek wykazać kwotę nr 2. Ja przy rozliczaniu wpłaty od razu poprawiam koszty wysyłki w Sello (mam je zdefiniowane jako osobną pozycję w bazie towarów) i  żeby mieć prawidłowy paragon (zamówienie już w systemie) - muszę najpierw wyrzucić zamówienie - później dopiero zrobić paragon.

 

Również przyznaje racje - dobra byłaby możliwość dokonywania zmian.

 

Pozdrawiam,

Rafał

 

Link to postu

 

Hmmm, to w takim razie jest dziwne... bo dla mnie z jakis powodow nie dziala.

Czy mozesz dokładnie napisac co robisz, bo dla mnie nie chce on dzialac.

 

Co robię??:P zaznaczam kilka transakcji (przed utworzeniem paczek) i klikam na utwórz dokumenty zbiorczo - ale drobna uwaga - wtedy nie pokaże Ci okna z paragonem - tylko od razu wrzuci wszystkie do Subiekta.

Nie testowałam tego na zwykłych paragonach - do sprzedaży wysyłkowej i wpłat na konto bądź pobraniowych używam tylko i wyłącznie paragonów imiennych (o wiele łatwiej jest później zidentyfikować wpłatę)

Czy Sello przenosi Ci zamówienie do Subiekta??

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...