Skocz do zawartości

Długa lista zauważonych błędów

Polecane posty

Aukcje zakończone przed czasem (sprzedaż wszystkich wystawionych produktów) nadal w towarach są pokazane jako wystawione.

 

Dodatkowo zauważyłam dziś, że nie zawsze przenosi stany magazynowe z Subiekta do Sello. Wczoraj miałam dostawę towaru, faktura wprowadzona, w Subiekcie towar ma stan + 3 - w Sello 0. Jest to mylące - szukając w towarach wg. filtrów - niewystawione o stanie niezerowym nie widzę wszystkich produktów.

 

Dodatkowo - przy listach wysyłkowych brakuje sortowania (typu ASC / DESC) oraz filtrowania - np. wg. konkretnej daty, bieżącego miesiąca, itp. takie filtry są w Subiekcie np. przy paragonach -  z dnia na dzień liczba list wysyłkowych rośnie i jest za dużo przewijania :) żeby dotrzeć do ostatnich.

 

Przy dodawaniu paczek do list wysyłkowych przydałaby się możliwość zaznaczania kilku paczek i dodawania zbiorczego - mowa tu o dodawaniu paczek z poziomu listy - u mnie często jest tak, że listę wysyłkową tworzę "na raty" zanim wpłyną mi pieniądze z bieżącego dnia na konto - księguję wpłaty z 2 sesji poprzedniego dnia - paczki pakuję i już wrzucam do listy wysyłkowej - wtedy w zakładce do wysłania widzę co nie jest jeszcze spakowane.

 

Kolejna uwaga: Druki do paczki - brakuje mi możliwości zmiany z tego poziomu dostawcy i dostawy - dostawa ważniejsza:) - u mnie jest tak, że 90% przesyłek to listy polecone, ale może się zdarzyć tak, że to co zakwalifikuję jako list polecony - po spakowaniu okazuje się, że nie spełnia wymogów poczty i musi być zakwalifikowane jako paczka - wtedy muszę wyrzucić transakcję z paczek - cofnąć sie "do paczek" zmienić status i znów utworzyć paczkę - zresztą to kolejny argument do tego, że list wysyłkowych nie mogę zrobić wcześniej.

 

Wydruki adresowe - proszę wyrzućcie z tego wydruku te numerki paczek - przecież to nie ma nic wspólnego z listami i trzeba to wycinać z listy - o wiele więcej pracy na gilotynce.

 

Kolejna uwaga - Lista magazynowa i Adresy nadawcze - dlaczego nie mogę wydrukować wszystkiego zbiorczo?? czasem szkoda papieru np. na 1 paczkę, 5 kurierów, 2 pobrania - bo to akurat przy 50-60 przesyłkach dziennie jest wysyłane obok listów poleconych. - Zamiast przykładowo 2-3 kartek (2 lista magazynowa, 1 adresy) muszę wydrukować 6 kartek. Jak dla mnie to jest zbędne.

 

Brakuje mi również zestawienia dla kuriera - czegoś na zasadzie książki nadawczej - gdzie będą dane klienta, adres, nr telefonu, kwota pobrania (jeśli taka będzie) oraz ew. uwagi, dodatkowo na takiej liście np. na samej górze powinien być nr konta bankowego - ułatwi to kurierowi wypisanie druczków nadawczych.

 

Dobra na razie to wszystko:) pewnie przez weekend troszkę tu napiszę :)

Link to postu

A ja próbowałem utworzyć za jednym razem 600 paczek i program się zawiesił.

 

Zakładka transakcje:

Dlaczego nie mogę zgrupować transakcji należących do różnych kupujących, może ta sama osoba posługuje się różnymi nickami?

 

Dlaczego nie grupuje transakcji automatycznie?

 

W jaki sposób mogę wydrukować sobie listę sprzedanych towarów i przygotowanych do wysyłki? Jeśli nie są zgrupowane transakcje sprawa jest oczywista, drukuję listę, a co jeśli mam pogrupowane transakcje?

 

Dlaczego nie mogę wycofać zaznaczając grupowo "rejestracji pełnej wpłaty" ?

 

Dlaczego nie mogę wydrukować wszystkich wydruków jednocześnie, czyli z sekcji "wydruki ogólne" i "wydruki Poczty Polskiej"

 

Dlaczego w czasie drukowania listy wysyłkowej program wymusza na mnie wypełnienie pól nazwisko i imię w ustawieniach "Moja firma" podczas gdy wpisałem dane firmy i odhaczyłem pola firma?

 

Dlaczego skoro utworzyłem listę wysyłkową (czyli domyślnie utworzyłem listę dla paczek, które za chwilą zostaną spakowane i wysłane) , muszę jeszcze raz zaznaczać te same paczki i oznaczać je jako wysłane?

 

Dlaczego drukując paczkę i np. ;list wysyłkowy mam odhaczone domyślnie te same dokumenty? Po co obciążać mój i tak przeciążony mózg zastanawianiem się co właśnie drukuję i jakie dokumenty mam aktualnie odhaczyć?

 

Dlaczego wreszcie wydruk naklejek adresowych, książki nadawczej itp. nie jest powiązany z listą wysyłkową. Dla mnie logiczne jest, że jeśli tworzę listę wysyłkową to od razu drukuję naklejki adresowe i inne dokumenty dotyczące zawartości listy wysyłkowej. Tutaj muszę ponownie wytężać mój mózg aby wydrukować

dokumenty wysyłkowe. Z drugiej strony widzę dbałość o moją formę, jak powszechnie wiemy organ używany nie zanika.

 

Dlaczego przy modyfikacji listy wysyłkowej, mogę dodać do niej tylko i wyłącznie paczki z listy do wysłania.

 

Dlaczego nie mogę poprawić paczki która jest już na liście wysyłkowej zawierającej kilka paczek ?

 

Dlaczego jeśli na liście wysyłkowej jest jedna paczka nie mogę jej usunąć, kasując jednocześnie listę wysyłkową? Tylko przeglądając listę wysyłkową muszę z niej wyjść kilkakrotnie klikając aby usunąć listę?

 

Dlaczego nie wstawia automatycznie kwoty pobrania do paczki, tylko muszę te wartości wypełniać ręcznie.?

 

Dlaczego mogę wysłać list polecony za pobraniem?

 

Skąd mam wiedzieć, jaka ma być kwota pobrania na paczce skoro nie wstawiło mi wartości towarów i kosztów przesyłki. Mam odszukać aukcję, wyjąć kalkulator i ręcznie liczyć?

 

Skoro na liście wysyłkowej nie mogę mieszać różnych rodzajów paczek, dlaczego nie widzę jakich paczek dana lista wysyłkowa dotyczy? Mam zgadywać na której liście wysyłkowej jakie są paczki, czy może lepiej jak zapamiętam? Bo kilka razy klikać aby to sprawdzić po prostu mi się nie chce.

 

Dlaczego jeśli w paczce zwykłej wpiszę i odhaczę kwotę pobrania, paczka nadal nazywa się paczką zwykłą. Już mam , muszę ręcznie zmienić rodzaj paczki. Nasuwa się pytanie, dlaczego ręcznie?

 

Dlaczego nie mogę powielić zwróconej paczki, jeśli chcę ją ponownie wysłać? Mogę co prawda zmienić dane paczki, ale giną mi wtedy informacje o tym, że dana paczka była już raz wysłana.

 

P.S postanowiłem pościgać się z kasienką11 w ilości zauważonych błędów, nieścisłości, nielogicznych opcji,czyli ogólnie rzeczy do poprawki. Jedna poprawka to jeden punkt.

Na razie jest 18 do 7 dla mnie ;) .

Jeśli powtarzam się to sorry, nie pamiętam wszystkich postów. Liczą się błędy wymienione w tym wątku.

Może ktoś jeszcze przyłączy się do zabawy  :) . Pole do rywalizacji jest olbrzymie. Stawiam duże, mocno schłodzone piwo, że liczba punktów do zdobycia przekracza 500.

 

 

 

Link to postu

P.S postanowiłem pościgać się z kasienką11 w ilości zauważonych błędów, nieścisłości, nielogicznych opcji,czyli ogólnie rzeczy do poprawki. Jedna poprawka to jeden punkt.

Na razie jest 18 do 7 dla mnie ;) .

Jeśli powtarzam się to sorry, nie pamiętam wszystkich postów. Liczą się błędy wymienione w tym wątku.

Może ktoś jeszcze przyłączy się do zabawy  :) . Pole do rywalizacji jest olbrzymie. Stawiam duże, mocno schłodzone piwo, że liczba punktów do zdobycia przekracza 500.

 

Ja stawiam 2 zimne :) a niech tam poświęcę się :D

Zmieniłam tytuł w temacie ;) może ktoś się jeszcze dołączy

 

CK ok:) możemy się pościgać :D dziś mi się już nie chce pisać, ale kolejna lista z błędami jest w trakcie tworzenia :]

Link to postu

Witam,

dziękujemy za sugestie do programu. Tak jak już wcześniej mówiliśmy nie wszystko da zrobić się od razu, program rozwija się cały czas i w kolejnych wersjach programu będziemy się starać wprowadzać Wasze sugestie.

Jeżeli chodzi o drukowanie listy wysyłkowej i wpisywanie pól nazwisko i imię, spróbuj może zapisać te dane jeszcze raz, mi nie udało się wygenerować takiej sytuacji.

Po wygenerowaniu listy wysyłkowej nie musisz wchodzić do paczek i zaznaczać im wysłane, tylko na liście wysyłkowej należy zaznaczyć dwa pola Wydruki ukończone i Wysłana dnia(w zasadzie to drugie).

Na zakładce Listy wysyłkowe, po kliknięciu na daną listę na dole okna pojawiają się paczki, które ta lista zawiera.

 

Link to postu

Przy dodawaniu klienta "z palca" program żąda podania przynajmniej 1 adresu e-mail dla klienta - a co zrobić z zamówieniami złożonymi telefonicznie, bądź faksem ??

 

Skoro program dopuszcza możliwość ręcznego utworzenia transakcji to powinien również brać pod uwagę to, że nie każdy klient poda do siebie adres e-mail.

 

Kolejna sprawa - rozliczanie pobrań (przede wszystkim kurierskich).

Tytuł przelewu z firmy kurierskiej dociera do mnie w formie nr listu przewozowego, bez nazwiska itp. i teraz, żeby rozliczyć takiego delikwenta musze znaleźć go po nr nadawczym - to działa ładnie ;) ale z poziomu wysłanych paczek nie mam możliwości zaznaczenia wpłaty. Muszę przejść do transakcji, znów go znaleźć i zaznaczyć wpłatę.

Troszkę skomplikowane.

 

P.S. Proponuję wypuścić jak najszybciej nową wersję, być może część błędów została już poprawiona, a my niepotrzebnie tylko się rozpisujemy na ten temat.

 

 

Link to postu

 

Po wygenerowaniu listy wysyłkowej nie musisz wchodzić do paczek i zaznaczać im wysłane, tylko na liście wysyłkowej należy zaznaczyć dwa pola Wydruki ukończone i Wysłana dnia(w zasadzie to drugie).

Na zakładce Listy wysyłkowe, po kliknięciu na daną listę na dole okna pojawiają się paczki, które ta lista zawiera.

 

 

Na jedno wychodzi, tak czy inaczej klikanie w miejscu gdzie coś powinno zostać zrobione automatycznie. Jeśli drukuję listę wysyłkową to oznacza, że wysyłam te paczki w dniu wydrukowania listy wysyłkowej.

Nawet jeśli te paczki trafią na pocztę na następnego dnia, nie ma to znaczenia. Wydrukowanie listy wysyłkowej = wysłaniu przesyłki.

Można oczywiście być masochistą i zaznaczać tą opcję w momencie faktycznego wysłania paczki, tylko po co?

Na potrzeby Sello ułożyłem wzór:

a*b=d , gdzie

 

a - liczba niepotrzebnych kliknięć, do których zmuszają nas twórcy Sello

b - czas poświęcony na jedno kliknięcie

d - poziom niezadowolenia użytkownika Sello wyrażony w zmarnowanym przez niego czasie

 

Wyniki pozostawiam do analizy, ku rozwadze.

Link to postu

 

 

 

P.S. Proponuję wypuścić jak najszybciej nową wersję, być może część błędów została już poprawiona, a my niepotrzebnie tylko się rozpisujemy na ten temat.

 

 

 

No właśnie., przydałoby się zobaczyć co zostało już zrobione. Bo jak na razie analizować program można tylko teoretycznie. Przy tej ilości błędów nie da się na nim normalnie pracować. 

 

P.S Ciekaw jestem czy ktoś już normalnie korzysta z Sello? Może ujawni się i podzieli z nami wrażeniami?

Link to postu

Wybaczcie, jeśli nie nadążam z odpowiedziami, ale poniżej "kilka":

 

Aukcje zakończone przed czasem (sprzedaż wszystkich wystawionych produktów) nadal w towarach są pokazane jako wystawione.

Punkt dla Ciebie. Błąd w filtrze modułu. Bierze pod uwagę wszystkie aukcje, a nie tylko trwające.

 

Dodatkowo zauważyłam dziś, że nie zawsze przenosi stany magazynowe z Subiekta do Sello. Wczoraj miałam dostawę towaru, faktura wprowadzona, w Subiekcie towar ma stan + 3 - w Sello 0. Jest to mylące - szukając w towarach wg. filtrów - niewystawione o stanie niezerowym nie widzę wszystkich produktów.

A czy masz ustawioną czasową synchronizację z Subiektem, czy robisz ją ręcznie? Stany same się nie przenoszą, dopiero po wywołaniu funkcji synchronizacji.

 

Dlaczego nie mogę zgrupować transakcji należących do różnych kupujących, może ta sama osoba posługuje się różnymi nickami?

Możesz. Zaznaczasz takie transakcje i dajesz grupuj.

 

Dlaczego nie grupuje transakcji automatycznie?

Ponieważ mogą być w różnym stanie zaawansowania. W następnej wersji grupowanie po kliencie będzie zautomatyzowane i polegać będzie na zaznaczeniu wszystkich transakcji i wybraniu opcji Grupuj według klienta

W jaki sposób mogę wydrukować sobie listę sprzedanych towarów i przygotowanych do wysyłki? Jeśli nie są zgrupowane transakcje sprawa jest oczywista, drukuję listę, a co jeśli mam pogrupowane transakcje?

Czy chodzi Ci o Listę magazynową? To taki wydruk jest. Jeśli o coś innego, to napisz szczegóły.

 

Dlaczego nie mogę wycofać zaznaczając grupowo "rejestracji pełnej wpłaty" ?

Czy chodzi Ci o grupowe wycofanie pełnej wpłaty (ta funkcjonalność chyba nie ma większego sensu) czy o wycofanie wpłaty dla jednej transakcji (to robi się z poziomu edycji transakcji).

 

Dlaczego nie mogę wydrukować wszystkich wydruków jednocześnie, czyli z sekcji "wydruki ogólne" i "wydruki Poczty Polskiej"

Czy „jednocześnie” to dla Ciebie tak jak dla Kasieńki „na jednej kartce”?

 

 

Dlaczego w czasie drukowania listy wysyłkowej program wymusza na mnie wypełnienie pól nazwisko i imię w ustawieniach "Moja firma" podczas gdy wpisałem dane firmy i odhaczyłem pola firma?

Ponieważ aktualnie są to pola wymagane. Twoja sugestia jest jednak bardzo trafna.

 

Dlaczego drukując paczkę i np. ;list wysyłkowy mam odhaczone domyślnie te same dokumenty? Po co obciążać mój i tak przeciążony mózg zastanawianiem się co właśnie drukuję i jakie dokumenty mam aktualnie odhaczyć?

Co masz na myśli pisząc w powyższym „dokumenty”? Bo bardzo chcę zrozumieć o co Ci chodzi, ale nie wiem, czy mi się to uda. Czy „dokumenty”=”wydruki”?  Wydruki i tak zrobią się takie, jakie powinny. Tzn. Nie utworzy się wydruk adresu pomocniczego dla listu.

Dlaczego wreszcie wydruk naklejek adresowych, książki nadawczej itp. nie jest powiązany z listą wysyłkową.

Ponieważ nie każdy od razu chce generować wszystkie wydruki.

Dlaczego przy modyfikacji listy wysyłkowej, mogę dodać do niej tylko i wyłącznie paczki z listy do wysłania.

Każdy automatyzm musi mieć pewne zabezpieczenia przed omyłkami userów. Założenie jest takie, że lista wysyłkowa jest przygotowywana przed wysłaniem towarów. Po co dawać do niej paczki, które już zostały wysłane? Zaraz posypałyby się argumenty, że jest to mylące i ktoś powysyłał sobie paczki już wysłane lub _niedajboże _ nieopłacone.

Dlaczego jeśli na liście wysyłkowej jest jedna paczka nie mogę jej usunąć, kasując jednocześnie listę wysyłkową? Tylko przeglądając listę wysyłkową muszę z niej wyjść kilkakrotnie klikając aby usunąć listę?

A jak często to robisz? Taki model danych przyjęliśmy, aby nie usuwać niechcąco obiektów zawierających inne obiekty. Wydaje mi się, że proponowane przez Ciebie obejście, jest trochę przesadzone. Czy naprawdę tak często usuwasz listy wysyłkowe?

Dlaczego nie wstawia automatycznie kwoty pobrania do paczki, tylko muszę te wartości wypełniać ręcznie.?

Jeśli tak jest, to jest to ewidentny błąd.

Dlaczego mogę wysłać list polecony za pobraniem?

j.w.

Skąd mam wiedzieć, jaka ma być kwota pobrania na paczce skoro nie wstawiło mi wartości towarów i kosztów przesyłki. Mam odszukać aukcję, wyjąć kalkulator i ręcznie liczyć?

To już też było zgłaszane i będzie naprawione w najbliższej wersji.

Dlaczego jeśli w paczce zwykłej wpiszę i odhaczę kwotę pobrania, paczka nadal nazywa się paczką zwykłą. Już mam , muszę ręcznie zmienić rodzaj paczki. Nasuwa się pytanie, dlaczego ręcznie?

Próbujemy to ujednolicić, dając tylko sposoby wysyłki dotyczące pobrania lub nie.

 

Dlaczego nie mogę powielić zwróconej paczki, jeśli chcę ją ponownie wysłać? Mogę co prawda zmienić dane paczki, ale giną mi wtedy informacje o tym, że dana paczka była już raz wysłana.

Obsługa ponownego wysyłania paczki jest zrobiona w transakcji. To z jej poziomu widać, że są jakieś niewysłane (tutaj: zwrócone)  towary. Jeśli np. w paczce masz zmienione dane do wysyłki, to bezpieczniej jest to zrobić w transakcji, wówczas nowa paczka będzie miała te same (zmienione) dane.

 

Link to postu

 

Dodatkowo zauważyłam dziś, że nie zawsze przenosi stany magazynowe z Subiekta do Sello. Wczoraj miałam dostawę towaru, faktura wprowadzona, w Subiekcie towar ma stan + 3 - w Sello 0. Jest to mylące - szukając w towarach wg. filtrów - niewystawione o stanie niezerowym nie widzę wszystkich produktów.

A czy masz ustawioną czasową synchronizację z Subiektem, czy robisz ją ręcznie? Stany same się nie przenoszą, dopiero po wywołaniu funkcji synchronizacji.

 

Mam ustawioną automatyczną synchronizację, ale również często robię ją ręcznie (jak potrzebuję na szybko dodać towary do Sello) zarówno z [poziomu Wyślij/Odbierz Subiekt Gt jak i za pomocą przycisku  Synchronizuj z Subiektem.

Uprzedzając pytanie - w towarze mam zaznaczoną Kontrolę stanów magazynowych (jeśli to ma jakieś znaczenie).

 

Kolejna sprawa - przydałaby się możliwość ustawienia statusu towaru na aktywny/nieaktywny - analogicznie jak to jest w Subiekcie - mam już kilka produktów o których wiem, że raczej już nie będę miała ich w sprzedaży - plączą mi się po towarach - aż się boję myśleć co będzie za rok :)

 

W przypadku zmiany w Subiekcie symbolu towaru - nie przenosi tego symbolu do Sello - tu zostaje stary i oczywiście bez możliwości poprawki - za to uparcie zmienia mi nazwę produktu na taką jaka jest w Subiekcie - niestety Subiekta mam bardziej ustawionego pod OSC GT niż Sello i część produktów w Sello jest nieczytelna - mają np. takie same nazwy bez rozróżnienia np. koloru/modelu - oczywiście w momencie edycji takiego towaru Sello "krzyczy", że nazwa musi być unikalna - co z tego jak za chwilę podmieni ją znowu na taką jak jest w Subiekcie.

 

z Asystenta wystawiam komentarze (po tym, jak mi Sello ostatnio wystawił nie te co potrzeba)

Czy możesz podać szczegóły tego błędu? Czy wyniknął on ze złego odfiltrowania komentarzy, czy z tego, że zostały wystawione dla zupełnie innych aukcji?

 

Trudno mi jest w tej chwili powiedzieć jak i dlaczego tak się stało, nie bardzo mam czas na analizowanie tego w tej chwili. Zresztą już nie ryzykuję wystawiania komenatrzy. Jedno jest pewne - komentarze wyfiltrowałam po otrzymane-pozytywne - zaznaczyłam je i dałam wystaw - no i okazało się, że kilka osób dostało komentarze jeszcze przed wpłatą i wysyłką.

 

Poza tym ten system jest troszkę "niebezpieczny" -

1. to, że klient  wystawił mi komentarz nie oznacza, że zapłacił za towar i że ja go wysłałam.

2. w przypadku przesyłek pobraniowych - komentarz wystawiam dopiero po wpłynięciu pieniędzy na konto - nie mam pewności czy klient paczkę odbierze

3. weszłam w tej chwili w komentarze Do wystawienia - filtr Otrzymane - pozytywne i są tam widoczne komentarze które wystawiłam z programu Sello - skoro są wystawione to co robią w zakładce Do wystawienia ???

 

 

W tej chwili (przynajmniej dla mnie) Moduły aukcje oraz Komentarze są w tym programie zbędne :) tylko przeszkadzają zamiast pomagać.

 

Link to postu

Uwag ciąg dalszy:

1. Przy dodawaniu ręcznie transakcji brakuje mi możliwości dodania od razu kilku produktów - zaznaczenie z ctrl bądź klikanie po kolei - na takiej samej zasadzie jak np. w Subiekcie działa dodawanie paragonu - za każdym razem okno z towarami zostaje zamknięte i znów trzeba klikać na Dodaj towar i wyszukiwać kolejnego produktu

2. Analogicznie (już o tym pisałam) - dodawanie paczek do listy

3. Brak możliwości podejrzenia transakcji/wysyłki/wpłaty z poziomu klienta - fajnie by było gdyby to wszystko było zgrupowane w 1 miejscu

4. Wysyłanie wiadomości jako zwykły tekst - niestety ostatnio doszły do mnie informacje, że część maili doszła do klientów nieczytelna - postanowiłam zmienić formatowanie na Zwykły tekst zamiast html. Wszystko wygląda prawie ładnie - niestety część jest nieczytelna - zostały "śmieci" z formatowania tekstu. Poniżej przykład (pod xxxx usunięte dane adresowe itp.)

 

Witaj xxxxx xxxxxx!

 

Informujemy, że zakupione przez Ciebie towary

zostały wysłane na adres: xxxxxxxxxxxx.

 

Lista towarów:

<table style='font-size: 12px; font-family: Arial, Verdana, Tahoma; border-collapse: collapse' cellSpacing=1 cellPadding=5 border=2><tr><th valign='top' align='middle'>Nazwa</th><th valign='top' align='middle'>Ilość</th></tr><tr><td valign='top' align='left'/>Tommee Tippee: Pojemnik na pokarm 4 szt.</td><td valign='top' align='right'/>1</td></tr><tr><td valign='top' align='left'/>Tommee Tippee: Pojemnik na pokarm 4 szt.</td><td valign='top' align='right'/>2</td></tr><tr><td valign='top' align='left'/>Koszty wysyłki - poczta pobranie</td><td valign='top' align='right'/>1</td></tr></table>

 

Data wysyłki: 2007-07-20.

 

Sposób wysyłki: Poczta Polska

 

Rodzaj przesyłki: Przesyłka pobraniowa

 

Nr nadawczy przesyłki: xxxxxxxxx

 

Zapraszamy do kolejnych zakupów na naszych

aukcjach: http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=xxxxxxxxx.

 

<P>xxxxxxxxx</P>

<P>xxxxxxxx</P>

<P>xxxxxx</P>

<P>xxxxxxx</P>

<P>tel. xxxxxx</P>

<P>tel. xxxxx</P>

 

Kto się kapnie bez usuwania zbędnego tekstu co wysłałam klientowi i w jakiej ilości temu stawiam zimne :):)

Tak samo to wygląda przy innych mailach.

 

P.S. mam jeszcze 30 minut do księgowania wpłat :)więc mam trochę czasu - jak coś jeszcze znajdę napiszę :):)

Link to postu

Poza tym ten system jest troszkę "niebezpieczny" -

1. to, że klient  wystawił mi komentarz nie oznacza, że zapłacił za towar i że ja go wysłałam.

Owszem. Dlatego jest filtr "Otrzymane dla transakcji zakończonych". Zakończone transakcje to takie, do których zarejestrowano płatność i wysłano wszystkie towary.

 

2. w przypadku przesyłek pobraniowych - komentarz wystawiam dopiero po wpłynięciu pieniędzy na konto - nie mam pewności czy klient paczkę odbierze

Dokładnie tak samo jak wyżej: Jeśli wysłałaś paczkę i wpłynęły pieniądze, to transakcje jest zakończona.

 

3. weszłam w tej chwili w komentarze Do wystawienia - filtr Otrzymane - pozytywne i są tam widoczne komentarze które wystawiłam z programu Sello - skoro są wystawione to co robią w zakładce Do wystawienia

Taka sytuacja może się zdażyć chyba tylko wtedy, gdy został utworzony już komentarz w Sello, ale jeszcze nie został on wysłany na serwis aukcyjny.

 

Link to postu

Dodatkowo zauważyłam dziś, że nie zawsze przenosi stany magazynowe z Subiekta do Sello. Wczoraj miałam dostawę towaru, faktura wprowadzona, w Subiekcie towar ma stan + 3 - w Sello 0. Jest to mylące - szukając w towarach wg. filtrów - niewystawione o stanie niezerowym nie widzę wszystkich produktów.

 

warto jeszcze sprawdzić może błachą sprawę, ale czy dany towar jest wprowadzany w Subiekcie GT na magazynie takim, jaki jest zaznaczony w parametrach Sello

Link to postu

 

 

 

Dlaczego nie mogę zgrupować transakcji należących do różnych kupujących, może ta sama osoba posługuje się różnymi nickami?

Możesz. Zaznaczasz takie transakcje i dajesz grupuj.

Nie mogę. Wyskakuje komunikat "Nie można grupować transakcji pochodzących z róznych źródeł"

 

Dlaczego nie grupuje transakcji automatycznie?

Ponieważ mogą być w różnym stanie zaawansowania. W następnej wersji grupowanie po kliencie będzie zautomatyzowane i polegać będzie na zaznaczeniu wszystkich transakcji i wybraniu opcji Grupuj według klienta

Czyli w dalszym ciągu brak automatyzmu. Co to znaczy w różnym stanie zaawansowania? Powinno automatycznie grupować transakcje niewysłane i nieopłacone od jednego klienta 

W jaki sposób mogę wydrukować sobie listę sprzedanych towarów i przygotowanych do wysyłki? Jeśli nie są zgrupowane transakcje sprawa jest oczywista, drukuję listę, a co jeśli mam pogrupowane transakcje?

Czy chodzi Ci o Listę magazynową? To taki wydruk jest. Jeśli o coś innego, to napisz szczegóły.

Nie znalazłem opcji druki listy magazynowej.

Jednak znalazłem, ale nie pełni ona takiej funkcji o jakiej myslałem. Chciałbym w dowolnym momencie wydrukować zestawienie sprzedanych, a niewysłanych towarów. Takie zestawienie potrzebne jest do zrobienia porządku w magazynie i odstawienia na odpowiednią półkę sprzedanych na Allegro produktów, albo do sporządzenia zamówienia. Tworzenie takiego zamówienia w momencie utworzenia paczek nie ma już sensu. Powinno ono być dostępne z zakładki transakcje.

Dlaczego nie mogę wycofać zaznaczając grupowo "rejestracji pełnej wpłaty" ?

Czy chodzi Ci o grupowe wycofanie pełnej wpłaty (ta funkcjonalność chyba nie ma większego sensu) czy o wycofanie wpłaty dla jednej transakcji (to robi się z poziomu edycji transakcji).

Ma, jeśli pomyliłem się grupowo odznaczając wpłaty. Przy szybkim tempie pracy, wcale nie rzadka sytuacja. Przy długiej liście, pojedyńcze wycofywanie zajmuje jednak sporo czasu.

Dlaczego nie mogę wydrukować wszystkich wydruków jednocześnie, czyli z sekcji "wydruki ogólne" i "wydruki Poczty Polskiej"

Czy „jednocześnie” to dla Ciebie tak jak dla Kasieńki „na jednej kartce”?

Nie, oznacza to wszystkie dostępne rodzaje wydruków do danej paczki. Jeśli drukuję adres pomocniczy, nie mogę wydrukować jednocześnie listy magazynowej, książki nadawczej itp.

 

 

Dlaczego drukując paczkę i np. ;list wysyłkowy mam odhaczone domyślnie te same dokumenty? Po co obciążać mój i tak przeciążony mózg zastanawianiem się co właśnie drukuję i jakie dokumenty mam aktualnie odhaczyć?

Co masz na myśli pisząc w powyższym „dokumenty”? Bo bardzo chcę zrozumieć o co Ci chodzi, ale nie wiem, czy mi się to uda. Czy „dokumenty”=”wydruki”?  Wydruki i tak zrobią się takie, jakie powinny. Tzn. Nie utworzy się wydruk adresu pomocniczego dla listu.

Dokumenty= dokumenty wysyłkowe= wydruki Chodzi o to, zeby drukując paczkę pobraniową, automatycznie odhaczyły się powiązane z nią wydruki, list polecony - powiązane z nim wydruki itp.  Bez sensu jest za każdym razem zastanawiać się jaki aktualnie rodzaj przesyłki drukuje.

Dlaczego wreszcie wydruk naklejek adresowych, książki nadawczej itp. nie jest powiązany z listą wysyłkową.

Ponieważ nie każdy od razu chce generować wszystkie wydruki.

Podejrzewam, że takich osób jest wyraźna mniejszość. Można zatem zrobić to opcjonalnie.

Dlaczego przy modyfikacji listy wysyłkowej, mogę dodać do niej tylko i wyłącznie paczki z listy do wysłania.

Każdy automatyzm musi mieć pewne zabezpieczenia przed omyłkami userów. Założenie jest takie, że lista wysyłkowa jest przygotowywana przed wysłaniem towarów. Po co dawać do niej paczki, które już zostały wysłane? Zaraz posypałyby się argumenty, że jest to mylące i ktoś powysyłał sobie paczki już wysłane lub _niedajboże _ nieopłacone.

Dodając mam świadomośc, co robię. Wcale nierzadką sytuacją jest zmiana czegoś w trakcie pakowania, bo okazało się, że towar jednak jest, bo wpłata się odnalazła itp. , takie ograniczenie powoduje konieczność dodatkowego klikania.

Dlaczego jeśli na liście wysyłkowej jest jedna paczka nie mogę jej usunąć, kasując jednocześnie listę wysyłkową? Tylko przeglądając listę wysyłkową muszę z niej wyjść kilkakrotnie klikając aby usunąć listę?

A jak często to robisz? Taki model danych przyjęliśmy, aby nie usuwać niechcąco obiektów zawierających inne obiekty. Wydaje mi się, że proponowane przez Ciebie obejście, jest trochę przesadzone. Czy naprawdę tak często usuwasz listy wysyłkowe?

Zgadzam się, że jest przesadzone, ale potwierdza moja tezę. Za dużo klikania, tam gdzie można go uniknąć.

 

 

Dlaczego nie mogę powielić zwróconej paczki, jeśli chcę ją ponownie wysłać? Mogę co prawda zmienić dane paczki, ale giną mi wtedy informacje o tym, że dana paczka była już raz wysłana.

Obsługa ponownego wysyłania paczki jest zrobiona w transakcji. To z jej poziomu widać, że są jakieś niewysłane (tutaj: zwrócone)  towary. Jeśli np. w paczce masz zmienione dane do wysyłki, to bezpieczniej jest to zrobić w transakcji, wówczas nowa paczka będzie miała te same (zmienione) dane.

Nigdy bym na to nie wpadł. Jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie. Będąc w "transakcjach" taka paczka niczym nie odróżnia się od innych. Może więc zostać ponownie wysłana, pomimo, ze klient sobie tego nie życzy.

 

 

Link to postu

Owszem. Dlatego jest filtr "Otrzymane dla transakcji zakończonych". Zakończone transakcje to takie, do których zarejestrowano płatność i wysłano wszystkie towary.

::) fakt co ślepemu po oczach :) nie zauważyłam tego filtra

 

Taka sytuacja może się zdażyć chyba tylko wtedy, gdy został utworzony już komentarz w Sello, ale jeszcze nie został on wysłany na serwis aukcyjny.

Tu też masz rację - sprawdziłam - te komentarze próbowałam wystawić na samym początku - wtedy wyskakiwał mi błąd - i prawdopodobnie zostały już wystawione za pomocą Asystenta - co zrobić, żeby się ich pozbyć ??:)

 

warto jeszcze sprawdzić może błachą sprawę, ale czy dany towar jest wprowadzany w Subiekcie GT na magazynie takim, jaki jest zaznaczony w parametrach Sello

Wojtku - operuję tylko 1 magazynem więc to nie to.

Nie wiem może, to ma jakieś znaczenie - produkty o których piszę (przynajmniej te 2 które wyłapałam)  nie były nigdy wystawiane na Allegro - sprzedaję je w sklepie - były dodawane do ręcznie utworzonych transakcji - czyli najpierw zamówienie - stan produktu 0, zakup - wprowadzenie na magazyn - sprzedaż - ponowne zamówienie i wprowadzenie na magazyn - i tu już stan magazynowy jest = 0  powinno być sztuk: 2

Bez problemu z poziomu programu utworzyłam dokument końcowy - tak więc połączenie z produktem w Subiekcie jest prawidłowe - do sprzedaży pozostała 1 sztuka i nie ma na nią wprowadzonych żadnych rezerwacji.

Link to postu

 

warto jeszcze sprawdzić może błachą sprawę, ale czy dany towar jest wprowadzany w Subiekcie GT na magazynie takim, jaki jest zaznaczony w parametrach Sello

Wojtku - operuję tylko 1 magazynem więc to nie to.

Nie wiem może, to ma jakieś znaczenie - produkty o których piszę (przynajmniej te 2 które wyłapałam)  nie były nigdy wystawiane na Allegro - sprzedaję je w sklepie - były dodawane do ręcznie utworzonych transakcji - czyli najpierw zamówienie - stan produktu 0, zakup - wprowadzenie na magazyn - sprzedaż - ponowne zamówienie i wprowadzenie na magazyn - i tu już stan magazynowy jest = 0  powinno być sztuk: 2

Bez problemu z poziomu programu utworzyłam dokument końcowy - tak więc połączenie z produktem w Subiekcie jest prawidłowe - do sprzedaży pozostała 1 sztuka i nie ma na nią wprowadzonych żadnych rezerwacji.

 

sprawdziłem dokładnie z twoim opisem i u mnie stan jest ok (po synchronizacji), może lista nie odświeżyła się, można spróbować f5, lub ewentualnie z menu kontekstowego wybrać Operacje na liście - Parametry listy i Przywróć domyślne.

Link to postu

Brakuje mi też przy nicku klienta ilości punktów za komentarze i tego czy konto jest aktywowane. Przy przesyłkach pobraniowych jest to ważne, i muszę za każdym razem sprawdzać delikwenta na Allegro.

Całkiem niepotrzebnie przechodzisz na Allegro ;) Ilość punktów jest pokazana na dolnej zakładce w szczegółach klienta.

 

Pisałam już chyba że ja to ślepa jestem :):) Dzięki:)

Tylko chyba nie widać tam "kopertki" ??

Jest to ważne - mam na aukcjach zastrzeżenie, że za pobraniem wysyłam tylko osobom z aktywowanym kontem i min. 10 pozytywnymi komentarzami, a jak wiadomo "kopertki" tych komentarzy mogą mieć więcej niż 10 (a i tak nie są sprawdzonymi użytkownikami  :-\)

Link to postu

Zaraz utworzę jeszcze dłuższy wątek... Więc może podzielę odpowiedź na raty ;)

 

 

Dlaczego nie mogę zgrupować transakcji należących do różnych kupujących, może ta sama osoba posługuje się różnymi nickami?

Możesz. Zaznaczasz takie transakcje i dajesz grupuj.

Nie mogę. Wyskakuje komunikat "Nie można grupować transakcji pochodzących z róznych źródeł"

To chodzi o sprzedawcę. Teraz nie można grupować transakcji z różnych kont sprzedaży.

 

 

Dlaczego nie grupuje transakcji automatycznie?

Ponieważ mogą być w różnym stanie zaawansowania. W następnej wersji grupowanie po kliencie będzie zautomatyzowane i polegać będzie na zaznaczeniu wszystkich transakcji i wybraniu opcji Grupuj według klienta

Czyli w dalszym ciągu brak automatyzmu. Co to znaczy w różnym stanie zaawansowania? Powinno automatycznie grupować transakcje niewysłane i nieopłacone od jednego klienta 

"w różnym stanie zaawansowania" = np. do jednej transakcji są już jakieś ustalenia z klienten, zmieniony sposób wysyłki, adres, utworzone dokumenty. Takie rzeczy zwiąkszają ryzyko połączeń automatycznych.

 

W jaki sposób mogę wydrukować sobie listę sprzedanych towarów i przygotowanych do wysyłki? Jeśli nie są zgrupowane transakcje sprawa jest oczywista, drukuję listę, a co jeśli mam pogrupowane transakcje?

Czy chodzi Ci o Listę magazynową? To taki wydruk jest. Jeśli o coś innego, to napisz szczegóły.

Nie znalazłem opcji druki listy magazynowej.

Jednak znalazłem, ale nie pełni ona takiej funkcji o jakiej myslałem. Chciałbym w dowolnym momencie wydrukować zestawienie sprzedanych, a niewysłanych towarów. Takie zestawienie potrzebne jest do zrobienia porządku w magazynie i odstawienia na odpowiednią półkę sprzedanych na Allegro produktów, albo do sporządzenia zamówienia. Tworzenie takiego zamówienia w momencie utworzenia paczek nie ma już sensu. Powinno ono być dostępne z zakładki transakcje.

Przyjmujemy jako sugestię.

 

Dlaczego nie mogę wycofać zaznaczając grupowo "rejestracji pełnej wpłaty" ?

Czy chodzi Ci o grupowe wycofanie pełnej wpłaty (ta funkcjonalność chyba nie ma większego sensu) czy o wycofanie wpłaty dla jednej transakcji (to robi się z poziomu edycji transakcji).

Ma, jeśli pomyliłem się grupowo odznaczając wpłaty. Przy szybkim tempie pracy, wcale nie rzadka sytuacja. Przy długiej liście, pojedyńcze wycofywanie zajmuje jednak sporo czasu.

j.w. przyjmujemy jako sugestię.

 

Dlaczego nie mogę wydrukować wszystkich wydruków jednocześnie, czyli z sekcji "wydruki ogólne" i "wydruki Poczty Polskiej"

Czy „jednocześnie” to dla Ciebie tak jak dla Kasieńki „na jednej kartce”?

Nie, oznacza to wszystkie dostępne rodzaje wydruków do danej paczki. Jeśli drukuję adres pomocniczy, nie mogę wydrukować jednocześnie listy magazynowej, książki nadawczej itp.

Wynika to z faktu, że aktualna wersja nie ma wyboru drukarki do każdego wydruku osobno. Zatem adres pomocnicy (jako jedyny w tym momencie) musi być drukowany osobno. Postaramy się zrobić definiowanie osobnych drukarek dla wydruków i wówczas Twoja sprawa się rozwiąże.

 

Dlaczego drukując paczkę i np. ;list wysyłkowy mam odhaczone domyślnie te same dokumenty? Po co obciążać mój i tak przeciążony mózg zastanawianiem się co właśnie drukuję i jakie dokumenty mam aktualnie odhaczyć?

Co masz na myśli pisząc w powyższym „dokumenty”? Bo bardzo chcę zrozumieć o co Ci chodzi, ale nie wiem, czy mi się to uda. Czy „dokumenty”=”wydruki”?  Wydruki i tak zrobią się takie, jakie powinny. Tzn. Nie utworzy się wydruk adresu pomocniczego dla listu.

Dokumenty= dokumenty wysyłkowe= wydruki Chodzi o to, zeby drukując paczkę pobraniową, automatycznie odhaczyły się powiązane z nią wydruki, list polecony - powiązane z nim wydruki itp.  Bez sensu jest za każdym razem zastanawiać się jaki aktualnie rodzaj przesyłki drukuje.
Jeśli np. masz różne rodzaje przesyłek i zaznaczysz wszystkie wydruki, to do każdej przesyłki zostaną wydrukowane tylko te, co trzeba. Jeśli ten mechanizm nie działa jeszcze w 100% dobrze, to będzie dopracowywany.

 

Dlaczego wreszcie wydruk naklejek adresowych, książki nadawczej itp. nie jest powiązany z listą wysyłkową.

Ponieważ nie każdy od razu chce generować wszystkie wydruki.

Podejrzewam, że takich osób jest wyraźna mniejszość. Można zatem zrobić to opcjonalnie.

Dodaję to do zgłaszanych sugesti.

 

Link to postu

 

Dlaczego wreszcie wydruk naklejek adresowych, książki nadawczej itp. nie jest powiązany z listą wysyłkową.

Ponieważ nie każdy od razu chce generować wszystkie wydruki.

Podejrzewam, że takich osób jest wyraźna mniejszość. Można zatem zrobić to opcjonalnie.

Dodaję to do zgłaszanych sugesti.

 

 

No tak, tylko że ja akurat NIE CHCĘ powiązania listy magazynowej z nadawczą.

Ja chciałabym 1 listę wysyłkową dla wszystkich rodzajów paczek i do tego adresy

 

Listy nadawcze powinny być ODDZIELNE!!! nie zawsze to co znajduje się na liście wysyłkowej zostanie wysłane z innymi produktami - różne są przypadki.

 

 

Link to postu

Dzięki za głos w tej sprawie! To jest świetny dowód na to, że każdy pracuje inaczej, ma inne przyzwyczajenia, wymagania itd. Z ja_CKiem już kilka razy rozmawialiśmy na temat zrealizowania jego konkretnych potrzeb i tego, że my chcemy dać program w miarę elastyczny. Elastyczny niestety dla większości oznacza dodatkową liczbę kliknięć. Ale inny wzór mógłby być taki:

 

[liczba_funkcjonalności]*[liczba_sposobów_pracy_userów]=[liczba_klikniec]

 

gdzie:

[liczba_klikniec] może być optymalizowana przprzez konfigurowalność dwóch pierwszych parametrów.

Link to postu

Dzięki za głos w tej sprawie! To jest świetny dowód na to, że każdy pracuje inaczej, ma inne przyzwyczajenia, wymagania itd. Z ja_CKiem już kilka razy rozmawialiśmy na temat zrealizowania jego konkretnych potrzeb i tego, że my chcemy dać program w miarę elastyczny. Elastyczny niestety dla większości oznacza dodatkową liczbę kliknięć. Ale inny wzór mógłby być taki:

 

[liczba_funkcjonalności]*[liczba_sposobów_pracy_userów]=[liczba_klikniec]

 

gdzie:

[liczba_klikniec] może być optymalizowana przprzez konfigurowalność dwóch pierwszych parametrów.

 

Zgadzam się, powinien być elastyczny, ale jednocześnie nie można zapominać o jak największej automatyzacji. Tylko wtedy ma to sens.

Może przesadzam trochę pisząc o błedach , błędów sensu stricte jest niewiele. Jednak za dużo jest klikania i do tego cały czas sprowadza sie problem.

Mógłbym np. zacząć wystawiać aukcje z Sello, momentami byłoby to nawet wygodniejsze niż w systemie z którego korzystam, tylko co z tego, jak muszę do każdej aukcji dogrywać zdjęcie. Aby dograć zdjęcie muszę je znaleźć na dysku, albo skopiować na dysk ze sklepu internetowego.

Kilka miesięcy temu uznałbym, że nie ma problemu. Mus to mus. Jednak w tej chwili mam zdjęcie do każdego produktu wprowadzone w Subiekcie i nie mogę z tego korzystać. Dogrywając zdjęcia w Sello wykonuję podwójną pracę. Drobiazg ,ale sprawia, że nie chce  mi się korzystać z Sello . Takich drobiazgów jest po prostu zbyt dużo.

 

P.S Aby uprzedzić odpowiedź. Mogę co prawda wgrać zdjęcie , ale wtedy muszę od nowa tworzyć opis aukcji.

Link to postu

 

Dlaczego wreszcie wydruk naklejek adresowych, książki nadawczej itp. nie jest powiązany z listą wysyłkową.

Ponieważ nie każdy od razu chce generować wszystkie wydruki.

Podejrzewam, że takich osób jest wyraźna mniejszość. Można zatem zrobić to opcjonalnie.

Dodaję to do zgłaszanych sugesti.

 

 

No tak, tylko że ja akurat NIE CHCĘ powiązania listy magazynowej z nadawczą.

Ja chciałabym 1 listę wysyłkową dla wszystkich rodzajów paczek i do tego adresy

 

Listy nadawcze powinny być ODDZIELNE!!! nie zawsze to co znajduje się na liście wysyłkowej zostanie wysłane z innymi produktami - różne są przypadki.

 

 

 

Przydałoby się stworzyć słownik wyrazów związanych z obsługą aukcji, bo wiele nieporozumień bierze się z odmiennego pojmowania danego wyrażenia.

 

Dla mnie lista magazynowa w Sello = lista wysyłkowa . Czyli biorąc się za wysyłkę, drukuję taką listę. Znajdują się na niej tylko i wyłącznie produkty przeznaczone do wysyłki .Wkładam tą listę do jednego koszyczka, razem z etykietami , książką nadawczą i produktami do spakowania. Taka lista jest potrzebna mi do przygotowania produktów i pracownikom w czasie pakowania, aby wiedzieli co i komu mają zapakować.

 

Natomiast do zarządzania magazynem służy mi lista " zestawienie sprzedanych towarów" Lista ta służy do przygotowania/odkładania na odpowiednią półkę towarów sprzedanych na Allegro, oraz do przygotowania ewentualnego zamówienia, jeśli akurat towaru nie ma w magazynie. Chyba w takim znaczeniu/funkcjonalności widzisz kasienko11 listę magazynową. Wg. mnie drukowanie w tym miejscu Sello takiej listy jest niefunkcjonalne. Po co wiedza o sprzedanych towarach w momencie, gdy klient zapłacił za towar i czas go wysyłać? Taka lista powinna być dostępna w momencie sprzedaży.

 

Wydaje mi się, że jest takie rozwiązanie jest lepsze, tym bardziej , że Inga taką listę przyjęła jako sugestię, mam nadzieję, że do wdrożenia.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...