Skocz do zawartości

[Nowa funkcjonalność] Implementacja funkcji kopiowania danych z mailowego formularza zamówienia towaru do OF/ZK

Polecane posty

Niniejszym przedstawiam kolejną propozycję funkcjonalności do potencjalnego wdrożenia.

 

Swego czasu spotkałem się z bardzo pomocną funkcjonalnością dot. kopiowania zamówień internetowych do dokumentów OF/ZK.

Nie wiem jaka technologia została tam zaszyta więc skupię się na opisie - tak jak potrafię - jak to działało od strony użytkownika. 

 

Funkcjonalność polegała na tym, że była możliwość skopiowania (poprzez 1 klikniecie) internetowego zamówienia klienta, które przychodziło via mail na naszą skrzynkę pocztową obsługiwaną przez wewnętrznego klienta poczty do schowka programu a następnie za pomocą kolejnego 1 kliknięcia wklejenia danych do OF/ZK. Formularz ten zawierał bardzo typowe dane tj. dane do dostawy, dane do faktury, specyfikację towarową, ceny, uwagi i wszystko to bylo kopiowane do zk/of.

 

Czyli bardzo sprawnie (bo w 3 sekundy) byliśmy w stanie przenieść (a właściwie stworzyć) nowe ZK/OF na podstawie zamówienia internetowego złożonego przez klienta a otrzymanego w mailu.

Oczywiscie jak kontrahenta nie rozpoznalo (po mailu lub nipie) to rowniez go automatycznie tworzylo/dodawalo w bazie w ciagu tego 1-klikniecia.

 

Taki mechanizm mozna byloby wykorzystac tez np do obslugi formularza kontaktowego (ktory zwykle umieszczony jest w dziale kontakt na kazdej stronie www/sklepie internetowym) U nas np do kazdego kontaktu klienta przez taki formularz robi sie oddzielne zadanie i przypisuje je pracownikowi do wykonania (zadzwonic, przedstawic oferte, podjechac, wyslac zdjecia bo klient prosi, jednym slowem spelnic zachcianki klienta przedstawione w formularzu poprzez ktory z nami sie skontaktowal). Majac poprawnie oprogramowany formularz ktory by przychodzil na maila byloby bardzo latwo stworzyc takie zadanie (znow poprzez kopiuj i wklej).

 

Dziś bez integracji sklep-nexo trzeba ręcznie wklepać kontrahenta oraz specyfikację zamówienia/oferty (lub przepisywac do zadania tresc z formularza oraz dane potencjalnego klienta) co zajmuje cenny czas oraz narażą na błędy. 

 

Oczywiście zdaje sobie sprawę, że producenci sklepów z czasem się obudzą i docenią NEXO poprzez dołożenie integracji z tym pakietem, proszę jednak zauważyć, że minęło, 2.5 roku od debiutu NEXO a nadal mało który soft sklepowy ma taką integrację - o ile jakis ma? Pomijam Vendero. (osobiście interesuje się tematem i znam jedynie 2 integratory z ktorymi w dodatku są pewne jeszcze problemy). Nie mówię już o tysiacach autorskich sklepow/CMSow gdzie można pomarzyć o takiej funkcji. Poza tym nie czarujmy się - wszelkie zewnętrzne integracje czasem potrafią chwilowo przestać działać np. w wyniku Państwa większych zmian w programie/sferze w związku z wydaniem nowej wersji - dlatego osobiście ostrożnie podchodzę do wszlekich rozwiązań dodatkowych (przynajmniej w GT tak miałem i czasem wymagana jest poprawka/naprawa przez twórcę rozwiązania dodatkowego) 

 

Wnioskowana funkcjonalność byłaby doskonałym rozwiązaniem praktycznie dla wszsytkich klientow ktorzy pragną usprawnić pracę poprzez ten półautomat a z jakiś powodów nie mają integracji (bo np. ich sklep nie obsługuje takowej, bo implementacja byłaby za droga lub porostu przy 10 zamówieniach dziennie bylo po prostu szkoda zachodu..)

 

Tak naprawde przy tak zorganizowanej konwersji splywajacych zamowien internetowych (1klikniecie) w powiazaniu z mnemonikami (dzieki ktorym tez latwo wywolac obiekt) bardzo latwo mozna byloby tworzyc zadania / oferty / zamowienia. Przy takim polautomacie obsluga nawet kilkuset zamowien dziennie bylaby mozliwa a takie wyniki maja juz duze sklepy.

Zmierzam z ta konkluzja do tego ze rozwiazanie mogloby miec bardzo szerokie grono klientow je stosujacych.

 

Samo pole zastosowan mogloby byc zdecydowanie szersze niz tylko kopiowanie zamowienia oraz obsluga formularza kontaktowego.

 

Ja ta funkcje widzialem w jednym crmie juz z 5 lat temu i ten crm wtedy nie byl jakims mlodym rozwiazaniem wiec sadze ze w nowoczesnym nexo jest to do wykonania bez zajakniecia..

Dodam ze to nie byl zaden SAP tylko pudelkowy crm.

 

Ja zasugerowalem ze mozna byloby to zrobic poprzez schowek (bo tak bylo w oprogramowaniu ktore testowalem) Mysle jednak ze Wy moglibyscie to zrobic jeszcze prosciej (wystarczylby 1 klik a nie 2) implementujac poprsotu komende (w formie przycisku w menu) juz w wbudowanym kliencie poczty w GeNexo na zasadzie przetworz w of/zk/zadanie. Poprostu jak klient poczty rozpoznalby formularz w tresci maila z odpowiednimi polami to potrafilby to przekonwertowac na w/w obiekty.

 

Powyzsze pozwoliloby zaoszczedzic wiele czasu wielu firmom i pomoglo usprawnic zachodzace procesy (zamowien, kontaktow) w firmie i to te najwazniejsze bo na styku z klientem oczywiscie na nasza komende.

 

Jest szansa na implementację w/w pomysłu?

Krzysztof

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Dziękujemy za zgłoszenie sugestii odnośnie wprowadzenia opisanej wyżej funkcjonalności, jednak nie planujemy wprowadzania takich rozwiązań do wersji "pudełkowych" naszych programów. Głównym powodem jest przede wszystkim to, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć formatu danych, jakie mogą odbierać potencjalni klienci w wiadomościach mailowych. Ciężko zakładać, że przykładowo zewnętrzny system będzie używał naszych mnemoników, a jakieś zaawansowane heurystyki do rozpoznawania i analizowania treści raczej są dla nas niemożliwe do napisania.

 

Przygotowaliśmy natomiast furtkę w postaci możliwości dodania reguły wiadomości (wykonywanej automatycznie lub ręcznie), która jest w stanie wywołać dowolny kod sferyczny. Przesyłam link do pliku SDK, w którym (po rozpakowaniu) możemy odnaleźć przykład punktu rozszerzenia, które analizuje temat przesłanej wiadomości (Przykłady\Autoresponder Mailowy). W tym temacie wyszukiwane są symbole towarów i zwracana ich cena zwrotnym mailem. Przy okazji dodawane jest działanie tego klienta, czyli podobny scenariusz do opisanego przez Pana pomysłu.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...