Skocz do zawartości

Drukarka DEON ONLINE a połączenie sieciowe wlan w Kasiarz GT

Polecane posty

Witam, drukarka fiskalna Novitus DEON online, chciałbym ją podłączyć przez sieć za pomocą WLAN.

 

Karta sieciowa w drukarce jest spięta z siecią, fiskalna komunikuje się z internetem potwierdza to wydruk parametrów, odpowiada na ping.

Niestety nie wiem czy coś pomijam ale po dodaniu jej do Kasiarza GT i wpisaniu IP do niej przypisanego nie da się ustanowić połączenia.

 

Po USB/COM komunikacja działa bez problemu.

 

Czy są jakieś specyficzne parametry które trzeba uwzględnić żeby to zadziałało ?

1f23g2.png

Link to postu
W dniu 7.12.2021 o 14:07, Karol Ziętara napisał:

Czy są jakieś specyficzne parametry które trzeba uwzględnić żeby to zadziałało ?

Nie, wszystko konfiguruje się standardowo, zaczyna się od konfiguracji interfejsu przez który będzie odbywała się komunikacja z komputerem - informacja z opisu, że działa na USB sugeruje, że nie ustawił Pan komunikacji po sieci. Dokładnie przez konfigurację nie poprowadzę, gdyż nie korzystam z drukarek marki Novitus.

 

Poza tym po co samemu się męczyć, polecam spytać dostawcę programów i/lub drukarki. 

Link to postu

Dostawca nie pamięta, obsługa techniczna novitusa nie wie i odsyła do sprzedawcy. 

A jak zwykle chodzi i pierdołę. Już znalazłem więc podzielę się tą tajemną wiedzą.

 

Wystarczy w menu połączenia portów (2.2.2.4) wyłączyć z domyślnego USB1 COM3 tryb PC i  PC ustawić w TCP COM5 lub COM6

Po tej operacji, jeśli drukarka jest prawidłowo podłączona przez wifi to Kasiarz komunikuje się bez problemu.

Link to postu
W dniu 7.12.2021 o 17:15, Karol Ziętara napisał:

Dostawca nie pamięta

Jeśli się nie pamięta to zagląda się do instrukcji użytkownika... Z drugiej strony regularnie powtarzam, aby dobrze wybierać dostawców programów i urządzeń, najlepiej mieć jednego dostawcę, wtedy nie ma "spychologii".

 

W dniu 7.12.2021 o 17:15, Karol Ziętara napisał:

A jak zwykle chodzi i pierdołę. Już znalazłem więc podzielę się tą tajemną wiedzą.

 

Wystarczy w menu połączenia portów (2.2.2.4) wyłączyć z domyślnego USB1 COM3 tryb PC i  PC ustawić w TCP COM5 lub COM6

Dokładne o tym pisałem.

 

W dniu 7.12.2021 o 17:15, Karol Ziętara napisał:

Po tej operacji, jeśli drukarka jest prawidłowo podłączona przez wifi to Kasiarz komunikuje się bez problemu.

Nie wszyscy będą wiedzieć, że należy jeszcze zadbać stały adres IP drukarki w sieci lokalnej (najlepiej po stronie routera).

Link to postu
W dniu 7.12.2021 o 17:25, Daniel Kozłowski napisał:

Dokładne o tym pisałem.

No niby tak, ale... ;) diabeł tkwi w szczegółach, to że chodzi o konfigurację komunikacji można samemu wywnioskować skoro problem jest z komunikacją.

O ile można zrozumieć że ktoś, kto robi to raz na kilka lat nie pamięta, że ustawienie PC jest tym głównym i należy przypisać go do wybranego portu komunikacji, tak pomocy serwisowej producenta czy sprzedawcy który codziennie programuje dla klientów drukarki, pierwsze co powinno przyjść do głowy kiedy klient mówi że USB działa a WLAN nie, to to żeby PC zmienić z jednego na drugie, ale może oczekuję zbyt wiele.

 

Cytat

Nie wszyscy będą wiedzieć, że należy jeszcze zadbać stały adres IP drukarki w sieci lokalnej (najlepiej po stronie routera).

Dokładnie, jako że IP do urządzeń w sieci domyślnie przypisywane jest dynamicznie, a IP fiskalnej w tym przypadku w Kasiarz GT przypisane jest statycznie, warto w routerze w zakładce DHCP przypisać IP do MAC na stałe.

Link to postu
W dniu 8.12.2021 o 12:00, Karol Ziętara napisał:
W dniu 7.12.2021 o 17:25, Daniel Kozłowski napisał:

Dokładne o tym pisałem.

No niby tak, ale... ;) diabeł tkwi w szczegółach, to że chodzi o konfigurację komunikacji można samemu wywnioskować skoro problem jest z komunikacją.

No nie, precyzyjnie wskazałem/zawęziłem potencjalną przyczynę problemu:

W dniu 7.12.2021 o 16:15, Daniel Kozłowski napisał:

zaczyna się od konfiguracji interfejsu przez który będzie odbywała się komunikacja z komputerem - informacja z opisu, że działa na USB sugeruje, że nie ustawił Pan komunikacji po sieci.

--

W dniu 8.12.2021 o 12:00, Karol Ziętara napisał:

O ile można zrozumieć że ktoś, kto robi to raz na kilka lat nie pamięta, że ustawienie PC jest tym głównym i należy przypisać go do wybranego portu komunikacji, tak pomocy serwisowej producenta czy sprzedawcy który codziennie programuje dla klientów drukarki, pierwsze co powinno przyjść do głowy kiedy klient mówi że USB działa a WLAN nie, to to żeby PC zmienić z jednego na drugie, ale może oczekuję zbyt wiele.

W pełni się z Panem zgadzam, to na prawdę podstawy obsługi drukarek fiskalnych. Tylko jeszcze raz zwracam uwagę, że to Pan wybiera osobę/firmę, a następnie ustala zakres zakres oczekiwań, a warto dopytać o jak najwięcej (to, że ktoś sprzeda program czy urządzenie nie oznacza, że pomoże przy jego serwisie).

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...