Ewa Natalie 4 Napisano 27 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2022 w JPK-zmiana nazwiska podatnika-błąd danych w jpk-nie można wysłać pliku - kod statusu - 419 Dzień dobry, podatnik zmienił nazwisko - tzn. po zawarciu związku małżeńskiego nazwisko jest obecnie dwuczłonowe. Data zmiany w CEIDG to 20/06. Przy wysyłce jpk za maj w dniu 27/06 nie udało się wysłać jpk z powodu błędnych danych (kod statusu - 419). Domyślam się, że wysyłka jest błędna z powodu zmiany nazwiska- zmieniam więc w Rachmistrzu dane podatnika w danych firmy i wspólnika, niestety nadal nie można wysłać jpk! Wygenerowałam plik jpk, zapisałam na dysku i wysłałam go za pośrednictwem strony MF do wysyłki jpk - plik wysłany! upo pobrane! Jak to możliwe?? widać dane są już ok, dlaczego w Insert nexo to nie działa? Wygenerowałam przecież plik z programu! Na stronie MF udana wysyłka a w programie bez wysyłki - to dopiero zagadka! Co jeszcze trzeba zmienić? gdzie? dlaczego? w Rachmistrzu w zakresie danych podatnika! Proszę o pomoc. Pozdrawiam Edyta Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2022 w JPK-zmiana nazwiska podatnika-błąd danych w jpk-nie można wysłać pliku - kod statusu - 419 Dzień dobry, jakiej metody Pani używa do podpisania pliku JPK w programie Rachmistrz nexo oraz stronie MF? Link to postu
Ewa Natalie 4 Napisano 28 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2022 w JPK-zmiana nazwiska podatnika-błąd danych w jpk-nie można wysłać pliku - kod statusu - 419 Plik podpisany był danymi autoryzującymi. Ale to raczej nie ma związku z problemem z wysyłką. Pytałam - gdzie trzeba zmienić dane właściciela firmy, żeby plik po zmianie nazwiska wysłał się bez problemu. Kod błędu jaki wyskoczył w Insert to: kod statusu 419 - błąd w danych autoryzujących - i nie chodziło tu na pewno o kwotę przychodu z 2020 roku, ta jest prawidłowa i wcześniejsze pliki jpk w tym roku wyszły bez problemu. Chodzi o zmianę nazwiska. Link to postu
Arkadiusz Cieśla 199 Napisano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2022 w JPK-zmiana nazwiska podatnika-błąd danych w jpk-nie można wysłać pliku - kod statusu - 419 Jeżeli w danych firmy w sekcji podatki wskażemy "Przedsiębiorstwo prywatne osoby fizycznej wymagające wskazania właściciela", dane do deklaracji pobierane są z kartoteki wskazanego wspólnika. Natomiast przy opcji "Inna niż własność prywatna" - dane do deklaracji pobierane są z kartoteki Mojej Firmy. Cytat zmieniam więc w Rachmistrzu dane podatnika w danych firmy i wspólnika Czy po dokonaniu zmian na kartotece wspólnika/mojej firmy, deklaracja JPK była wyliczana ponownie? Proszę również zweryfikować czy w module Wspólnicy, nie ma zdublowanych pozycji? Link to postu
Polecane posty