Jolanta Czamańska-Sawicka 2 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 w Pytanie dotyczące zmiany nazwiska pracownika Dzień dobry. W związku ze zmianą nazwiska pracownika - pracownik kadr dokonał stosownej zmiany w programie Gratyfikant nexo (Kadry/Pracownicy). W programie Płatnik nie dokonano jeszcze zmiany (7 dniowy termin), taki dokument ZUIA nie został wygenerowany też z poziomu Gratyfikanta. Po wygenerowaniu pliku wymiany do ZUS dokumentów rozliczeniowych powstał błąd krytyczny i nie było możliwości przekazania ich do ZUS. Aby móc wysłać dokumenty rozliczeniowe do ZUS skorygowaliśmy ponownie nazwisko pracownika podając poprzednie. Ponownie wygenerowano plik wymiany, nazwisko nie uległo zmianie. Ręcznie usunęliśmy w RCA poz. dot. tego pracownika ze starym nazwiskiem i ponownie wprowadzono z nowym tak aby można było przesłać dokument do ZUS. Niestety dane pracownika z jakiegoś powodu zaktualizowały się w rejestrze ubezpieczonych w Płatniku i nie ma w tej chwili możliwości sporządzenia dokumentu ZIUA ponieważ system informuje, że dane muszą się różnić a stare jak i nowe nazwisko jest to samo. Jak poprawić błąd wyjaśnię oczywiście w ZUS, natomiast proszę o instrukcję jak w taki przypadku powinniśmy postąpić aby uniknąć takiego problemu w przyszłości. Dziękuję. Jolanta Link to postu
Jacek Filipkiewicz 373 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 w Pytanie dotyczące zmiany nazwiska pracownika Wydaje się, że sama Pani przyznała, że wysłała Pani deklarację rozliczeniową z nowym nazwiskiem przed utworzeniem ZIUA. Zakładam, że odwrócenie kolejności będzie dobrym rozwiązaniem. Link to postu
Polecane posty