Skocz do zawartości

Wyliczenie zarobku dla serwisanta za wykonane zlecenia oraz zysku

Polecane posty

Cześć,

 

Szukamy rozwiązania, które pozwoli mi na przeniesienie serwisu z Arkuszy do Gestora. Mam jedna niewiadomą. Naprawą urządzeń zajmuje się dedykowany pracownik na B2B.

 

W jaki sposób, po utworzeniu zlecenia naprawy urządzenia mogę przypisać pracownika,, aby mógł on wpisać koszt swojej usługi. Pod koniec miesiąca chciałbym podsumować wszystkie jego naprawy oraz łączny koszt w celu poinformowania go na ile ma wystawić fakturę.

Przykład.

- Naprawa nr 1 - serwisant wziął za usługę naprawy 100 zł. Ja mam 30% marży, więc program sugerowałby koszt dla klienta końcowego 130.
- Naprawa nr 2 - serwisant wziął za usługę naprawy 200 zł. Ja mam 30% marży, więc program sugerowałby koszt dla klienta końcowego 260.

 

Pod koniec miesiące generuje raport:
- łączny koszt serwisanta to: 300 zł.

Na taką kwotę wiem, że serwisant musi mi wystawić fakturę za wykonane usługi.
Jedyne co widzę to "działania", ale nie ma tam pola "koszt", na podstawie które wyliczana byłaby końcowa naprawa.

 

Czy ktoś z Was ma podobny scenariusz?

 

Link to postu

Niestety z tego co sie orientuje nie ma gotowego scenariusza. 

Ja wykorzystuje w zleceniu serwisowym pole opiekun. 

image.png.132de24d4e6685d96e341a5b145ed711.png

Nastepnie w asortymencie okreslam uslugi  i towar jaki zostaje przypisany do zlecenia. Trzeba na to uwazac aby okreslac co jest towarem i usługa bo inaczej raport policzy nam zle.

I tutaj trzeba zbudowac raport, ktory pokaze asortyment ze zlecen serwisowych w rozbiciu na towar i usługi. Swoja droga fajnie by było jakby insert dopisal takie pola w widoku zlecen (tak samo jak jest w dokumentach sprzedazy): warosc uslug, wartosc zlecen.

 

image.thumb.png.8a2eda5c6da53605768a0afea2ae5c47.png

Cos łatwiejszego:

U jednego z klientow dawno temu  wprowadzilem tez pole wlasne gdzie wprowadza kwote uslug z calego zlecenia. 

image.png.2b9c745ec88f26a6c787a3e2d9e16cd6.png

 

Kwote te mozna wyswietlic w podsumowaniu zlecen. Niestety wymaga to dodatkowej pracy w postaci wypelnienia pola wlasnego.

image.thumb.png.af73b5c4ab079b19e187f2c734c5413e.png

 

  • Dziękuję 1
Link to postu

Ewentualnie możesz spróbować również tak -> stworzyć sobie towar o nazwie - Robocizna Serwisant Andrzej, Robocizna Serwisant Tomasz, ....

W zleceniu serwisowym dopinasz te towary pod usługę jako kosztorys (z Twoim kosztem). Zlecenie serwisowe kończysz dokument Zamówienie Klienta -> WZ -> FS i później na kartotece towarowej w informatorze masz ruch asortymentu i wszędzie gdzie był użyty - korzystając z filtrowania - dokumenty z okresu możesz wyświetlić z danego miesiąca :)

  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...