Skocz do zawartości

Scenariusz obsługi i zlecenia serwisowe dla biura rachunkowego

Polecane posty

Szukając programu do zarządzania biurem rachunkowym, podjęłam próbę wykorzystania do tego celu Gestora Nexo Pro. Na razie testuję możliwości i brakuje mi kilku informacji:

1) tworzę scenariusz obsługi klienta biura - gdzie mogę zmienić pozycje status zlecenia? W standardzie są diagnozy i naprawa, ja chciałabym wprowadzić inne etapy. Czy można?

image.png.e0c2e12828ebdce65194cb879c90a873.png

2) zlecenie serwisowe - dlaczego nie można dodać zwykłego zlecenia, ale musi ono być serwisowe? Dla usługi nie potrzebuję danych urządzenia, numeru seryjnego itp. Ok, mogę tego nie wypełniać, ale nawet na ewentualnym wydruku nie potrzebuję tych danych. A może mogę dodać na bazie zlecenia serwisowego inne zlecenie, nie dotyczące naprawy?

 

3) zadania - wprowadzam zadanie, podaję mu planowany czas trwania np. godzinę (60 min.) i włączam rejestrowanie czasu. Dlaczego program nie widzi upływu czasu i nie zmienia stopnia realizacji lub postępu prac? Skoro zarejestrowany czas wyniósł 30 min, to stopień realizacji to 50%.

Link to postu
47 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

tworzę scenariusz obsługi klienta biura - gdzie mogę zmienić pozycje status zlecenia? W standardzie są diagnozy i naprawa, ja chciałabym wprowadzić inne etapy. Czy można?

Niestety nie ma możliwości dodania/edycji statusów zlecenia.

56 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

zlecenie serwisowe - dlaczego nie można dodać zwykłego zlecenia, ale musi ono być serwisowe? Dla usługi nie potrzebuję danych urządzenia, numeru seryjnego itp. Ok, mogę tego nie wypełniać, ale nawet na ewentualnym wydruku nie potrzebuję tych danych. A może mogę dodać na bazie zlecenia serwisowego inne zlecenie, nie dotyczące naprawy?

Dane urządzenia można usunąć ze wzorca wydruku za pomocą opcji Popraw wzorzec, usuwając sekcję Dane urządzenia, jednak jest to zaawansowana edycja wzorca wydruku. Konfiguracja wydruku przez program Stimulsoft przeznaczona jest dla zaawansowanych użytkowników znających strukturę bazy danych programów linii nexo, posiadających wiedzę programistyczną z języka C#, a także znających działanie aplikacji Stimulsoft. W razie problemów prosimy o kontakt z naszymi lokalnymi serwisantami w celu konfiguracji.

2022-12-07_13h02_56.png.2e8b415f12f58e2f368f671c231d6de2.png

Godzinę temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

zadania - wprowadzam zadanie, podaję mu planowany czas trwania np. godzinę (60 min.) i włączam rejestrowanie czasu. Dlaczego program nie widzi upływu czasu i nie zmienia stopnia realizacji lub postępu prac? Skoro zarejestrowany czas wyniósł 30 min, to stopień realizacji to 50%.

Rejestrowanie czasu nie współdziała ze stopniem realizacji zadania. Stopień realizacji można zmieniać tylko ręcznie.

Link to postu
4 minuty temu, Dariusz Nowak napisał:

Niestety nie ma możliwości dodania/edycji statusów zlecenia.

 

To kiepsko. W tej sytuacji do czego mam wykorzystać scenariusze, skoro de facto są one przeznaczone tylko do napraw?

Można użyć tych statusów tylko do krótkiego scenariusza nieudanej współpracy....

image.png.d641f91afe25c513f6f3861ce043b7cc.png

 

Czy dlatego nie ma wzorców innych scenariuszy, choć w e-pomocy został po nich ślad? 

image.png.0c390dece2477b02137822d5389b55f7.png

 

 

Zleceń serwisowych bez naprawy również nie da się wykorzystać, a przecież Gestor mógłby mieć po prostu moduł "Zlecenie", z "przebiegiem" w miejsce "przebiegu naprawy", z "czynnością" zamiast "serwisem" itd. 

Link to postu
47 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

To kiepsko. W tej sytuacji do czego mam wykorzystać scenariusze, skoro de facto są one przeznaczone tylko do napraw?

Scenariusze mogą być wykorzystywane bez statusów. Sam moduł jest stworzony stricte pod zlecenia serwisowe, dlatego też wiele pól związanych jest z serwisem. Wciąż jednak nie muszą być wykorzystywane w scenariuszach działania.

47 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

Można użyć tych statusów tylko do krótkiego scenariusza nieudanej współpracy....

Nie zgadzam się. Przedstawiony przez Państwa scenariusz można zakończyć również powodzeniem, może zostać rozbudowany o inne kroki, ponieważ jeden status zlecenia można wykorzystać wielokrotnie. Polecam podejrzeć przykładowy scenariusz obsługi klienta.

47 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

Czy dlatego nie ma wzorców innych scenariuszy, choć w e-pomocy został po nich ślad? 

Scenariusz widoczny na załączonym zrzucie ekranu jest już niedostępny, dziękuję za wskazanie linku, którego tam nie powinno być. Sam temat mówił o wykorzystaniu procesów ofertowych, nie było w nim nic o zleceniach serwisowych.

49 minut temu, Kancelaria Iustus-Lex napisał:

Zleceń serwisowych bez naprawy również nie da się wykorzystać, a przecież Gestor mógłby mieć po prostu moduł "Zlecenie", z "przebiegiem" w miejsce "przebiegu naprawy", z "czynnością" zamiast "serwisem" itd. 

Naturalnie, Gestor nexo mógłby mieć wiele funkcji, których nie posiada. Dziękujemy za zgłoszenie sugestii, postaramy się w przyszłych wersjach zastanowić nad wprowadzeniem przedstawionej przez Państwa funkcjonalności.

  • Lubię to 1
Link to postu
41 minut temu, Dariusz Nowak napisał:

Scenariusze mogą być wykorzystywane bez statusów. Sam moduł jest stworzony stricte pod zlecenia serwisowe, dlatego też wiele pól związanych jest z serwisem. Wciąż jednak nie muszą być wykorzystywane w scenariuszach działania.

Mogą być wykorzystane bez tych statusów, ale kłopot w tym, że zależy mi na statusach, ale innych, najlepiej dopasowanych indywidualnie do potrzeb. I tu dochodzimy do ściany...

43 minuty temu, Dariusz Nowak napisał:

Nie zgadzam się. Przedstawiony przez Państwa scenariusz można zakończyć również powodzeniem, może zostać rozbudowany o inne kroki, ponieważ jeden status zlecenia można wykorzystać wielokrotnie. Polecam podejrzeć przykładowy scenariusz obsługi klienta.

Oczywiście, to był żart z wykorzystaniem wbudowanych statusów, które do obsługi przez biuro rachunkowe zupełnie nie pasują.

43 minuty temu, Dariusz Nowak napisał:

Naturalnie, Gestor nexo mógłby mieć wiele funkcji, których nie posiada. Dziękujemy za zgłoszenie sugestii, postaramy się w przyszłych wersjach zastanowić nad wprowadzeniem przedstawionej przez Państwa funkcjonalności.

Proszę o odnotowanie sugestii. Na bazie już istniejącego programu można stworzyć wiele funkcjonalności, jak sądzę, wcale nie tak dużym kosztem.

Jak pisałam na początku: szukam programu do zarządzania biurem. Na rynku jest ich kilka, współpracują z konkretnymi programami księgowymi. Ponieważ ja używam Nexo, chciałabym wykorzystać program oferowany przez Insert, a nie konkurencję 😉

Link to postu
  • 4 miesiące temu...

Po kilku miesiącach używania Gestora, podejmuję kolejną próbę wykorzystania zlecenia, choćby serwisowego. Jednak nie rozumiem, w jaki sposób on funkcjonuje. Dodałam scenariusz i mam w nim konkretne czynności do wykonania. 

image.thumb.png.46fcd8adcc3b4c16184e38add5241c74.png

Dodałam zlecenie wg. tego scenariusza, ale nie mam w nim żadnych domyślnych czynności.

W przebiegu pojawia się pierwszy etap "Oczekuje na dostarczenie dokumentów". Po zaznaczeniu statusu "Dostarczono", mogę ręcznie przejść do kolejnego etapu "Przygotowanie dokumentów do księgowania", ale on już jest zakończony, bo status naprawy to "dostarczono".

image.png.5c39ad1a9d2afce90f660241cc93a11b.png

Czy w części "Działania" nie powinny pojawić się zadania do wykonania? Jest tylko wiadomość z poz. 1

image.thumb.png.9018282d84b6e8b09282f01e9232d11c.png

 

Czy zbyt wiele oczekuję od scenariusza "zlecenia serwisowego"?

Link to postu

Proszę ustawić w swoim scenariuszu Automatyczna zmiana etapu w przypadku zakończenia powiązanego działania na Dla działania automatycznego. Przy zmianie etapu tworzone by było automatyczne działanie na konkretnego pracownika, który mógłby kontynuować sprawę. Gdy działanie zostanie zrealizowane, to pracownik je kończy, a etap w zleceniu zmienia się automatycznie na kolejny i powstaje działanie do kolejnego etapu według przypisanego szablonu na wybranego w scenariuszu pracownika.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...