Skocz do zawartości

Vendero Migracja z DotPay do Przelewy24


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Aga Zgaga,

Polecane posty

Cześć,

w związku z migracją z DotPay do Przelewy24, zmieniliśmy na sklepie wszystkie najważniejsze informacje, dotyczące płatności, natomiast mamy kilka pytań :)

1. Czy musimy coś jeszcze zrobić w panelu administracyjnym sklepu, czy wystarczy poinformowanie klientów o płatnościach poprzez Przelewy24?

2. Czy w związku z migracją należy na sklepie odinstalować wtyczkę DotPay, a zainstalować Przelewy24?

- próbowaliśmy coś takiego zrobić, ale niestety danymi z Przelewy24 nie chciało nam to przepuścić - wyskakiwał komunikat o błędnych danych :(

3. Klient w koszyku przy wyborze formy zapłaty, w dalszym ciągu widzi płatność przez DotPay - niestety nie potrafimy tego zmienić na Przelewy24. W jaki sposób to zmienić?

- wydaje się, że jest to sztywno ustawione, ponieważ wchodząc do panelu administracyjnego Ustawienia -> Płatności -> Płatność przez DotPay, można edytować i tu zmieniliśmy "Forma płatności z Subiekta" z "Dotpay" na "Przelewy24 - vendero".

 

Poniżej informacja o migracji:

https://www.przelewy24.pl/migracja-dotpay

Link to postu

Ps. Czy można ustawić domyślną formę zapłaty w koszyku tak, żeby klient widział jako pierwsze Przelewy24, bo w tej chwili widzi domyślnie "Przelew pieniężny"?

Dużo osób później się odzywa, że chciało zapłacić np. blikiem i musimy generować link do płatności, a druga kwestia to, pewnie przez to jest sporo transakcji, które nie kończą się opłaceniem zakupów.

Dodam tylko, że w panelu administracyjnym, można zmieniać domyślny "Sposób dostawy", który klient widzi na pierwszym miejscu w koszyku :)

Link to postu

Dzień dobry, 

1. A co Pani zrobiła na sklepie do tej pory? Pisząc o zmianie informacji na sklepie ma Pani na myśli treści stron, zdjęcia itd.?

2. Tak, na ten moment wtyczka dotpay już nie działa. Należy korzystać z wtyczki Przelewy24.

3. Klient widzi te formę, ponieważ dalej prawdopodobnie używa Pani wtyczki dotpay. Nazwy płatności dla wtyczek płatności w vendero (dotpay, PayU, Przelewy24, PayPal) nie można zmienić. Ta opcja jest zablokowana od zawsze choćby dlatego, żeby płatności powiązanej z wtyczką dotpay nie nadać nazwy np. Przelewy24 co byłoby mylące.

4. Niestety nie można tego zrobić. W vendero można ustawić tylko domyślny sposób dostawy

 

Czy ma Pani swoje dane do konta Przlewy24 (id klienta, klucz CRC i klucz do raportów (reports key)? Czy używała Pani guzika Testuj połączenie? Jaki był rezultat?

 

image.png.d5351c28e850be2e512373908603b08f.png

 

Z wyrazami szacunku,

Paweł Żółtaniecki

Software Engineer

InsERT S.A.

 

 

Edytowane przez Paweł Żółtaniecki
Link to postu
2 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

1. A co Pani zrobiła na sklepie do tej pory? Pisząc o zmianie informacji na sklepie ma Pani na myśli treści stron, zdjęcia itd.?

:D Nie o to chodziło :D

Chodzi o migrację z DotPay na Przelewy24

Sklep na Vendero działa, dość długo, prawie od początku istnienia Vendero.

Chodzi o to, że pozmienialiśmy na sklepie informację o płatności odnośnie Przelewy24 (wszędzie tam gdzie wcześniej mieliśmy informację o płatności DotPay)

 

2 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

2. Tak, na ten moment wtyczka dotpay już nie działa. Należy korzystać z wtyczki Przelewy24.

Ok. tylko, że - próbowaliśmy coś takiego zrobić, ale niestety danymi z serwisu Przelewy24 (chodzi o obecne dane, już po migracji) nie chciało nam to przepuścić - wyskakiwał komunikat o błędnych danych :(

Robimy tak:

Logujemy się do panelu administracyjnego Vendero -> Wtyczki -> Lista wtyczek -> Przelewy24 "Zainstaluj"

Tu rozumiemy, że nie klikamy "Zarejestruj się", bo już mamy, aktywne konto na Przelewy24, w którym odbywa się ruch, klienci mogą płacić, a my możemy robić wypłaty i zwroty :) - no chyba, że źle to rozumiemy i należy się zarejestrować :)

 

Przechodzimy na zakładkę "Przelewy24 - Konfiguracja i integracja"

W "Konfiguracja" ustawiamy wszystko wedle uznania;

Następnie w "Moduł Integracje" uzupełniamy danymi z panelu Przelewy24:

"Id sprzedawcy:" XXXXX

"Klucz Crc:" XXXXXXXXX - i tu otrzymujemy komunikat "Klucz musi zawierać 16 znaków (tylko alfanumerycznych)." W panelu Przelewy24 obok tego klucza jest "(generuj nowy)", tylko, że po kliknięciu pojawia się komunikat "Link był już wykorzystany!"

"Klucz do raportów:" XXXXXXXXX

 

2 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

3. Klient widzi te formę, ponieważ dalej prawdopodobnie używa Pani wtyczki dotpay. Nazwy płatności dla wtyczek płatności w vendero (dotpay, PayU, Przelewy24, PayPal) nie można zmienić. Ta opcja jest zablokowana od zawsze choćby dlatego, żeby płatności powiązanej z wtyczką dotpay nie nadać nazwy np. Przelewy24 co byłoby mylące.

No tak, czyli najpierw musimy uporać się z punktem 2. :)

 

2 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

4. Niestety nie można tego zrobić. W vendero można ustawić tylko domyślny sposób dostawy

Więc zgłaszamy sugestię, żeby można było zmieniać domyślną formę zapłaty, podobnie jak to ma miejsce z dostawą :)

 

2 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

Czy ma Pani swoje dane do konta Przlewy24 (id klienta, klucz CRC i klucz do raportów (reports key)? Czy używała Pani guzika Testuj połączenie? Jaki był rezultat?

Tak, jak wyżej, przy kluczu CRC otrzymujemy komunikat: "Klucz musi zawierać 16 znaków (tylko alfanumerycznych)." I najprawdopodobniej z wiadomych przyczyn :), po naciśnięciu "Testuj połączenie" otrzymujemy informację "Połączenie nie powiodło się. Sprawdź poprawność danych autoryzujących i spóbuj ponownie. Incorrect authentication"

Link to postu
22 godziny temu, Aga Zgaga napisał:

Wygląda na to, że nie spełnia... bo dobrze rozumiemy, że nie należy tworzyć nowego konta w serwisie Przelewy24?

Jeżeli ma Pani już tam konto nie ma takiej potrzeby. Proszę w takim razie zasięgnąć porady od Pani Magdaleny Borkowskiej z Przelewy24 magdalena.borkowska@przelewy24.pl. Możliwe, że coś należy aktywować po stronie P24. Niestety nie jestem w stanie odtworzyć Pani scenariusza, gdyż nie mam konta dotpay, które mógłbym migrować na Przelewy24.

 

Z wyrazami szacunku,

Paweł Żółtaniecki

Link to postu
  • 3 tygodnie później...
W dniu 1.02.2023 o 12:44, Karol Rompkowski napisał:

Czy udało się uzyskać jakaś pomoc w zakresie zmiany wtycki @Aga Zgaga? Mam ten sam problem...

Niestety nie...

Coś zaczęli grzebać, bo można już wygenerować nowy klucz do CRC...

Profilaktycznie wygenerowaliśmy również nowy klucz API.

Wpisujemy wszystkie dane, a właściwie kopiujemy i tym razem nic się nie podświetla na czerwono, że jest jakiś błąd... jednak po kliknięciu "Testuj połączenie" otrzymujemy informację "Połączenie nie powiodło się. Sprawdź poprawność danych autoryzujących i spóbuj ponownie. Incorrect authentication"

 

Po konfiguracji można normalnie zainstalować wtyczkę, jednak przy zakupie kontrolnym i próbie zapłaty poprzez Przelewy24 otrzymujemy komunikat o błędzie:

"Coś poszło nie tak.

Spróbuj ponownie za parę minut.

Kod błędu: 00-6dbbc94d0c4f234f89c9bfb2d941559f-7390f97bb3709341-00"

 

@Paweł Żółtaniecki, czy przy wpisywaniu danych konfiguracyjnych w wierszu "Klucz do raportów", powinniśmy wpisać klucz API z Przelewy24?

- tylko ten klucz API nie pokazuje komunikatu o błędzie

Edytowane przez Aga Zgaga
Link to postu
W dniu 3.02.2023 o 16:35, Aga Zgaga napisał:

Niestety nie...

Coś zaczęli grzebać, bo można już wygenerować nowy klucz do CRC...

Profilaktycznie wygenerowaliśmy również nowy klucz API.

Wpisujemy wszystkie dane, a właściwie kopiujemy i tym razem nic się nie podświetla na czerwono, że jest jakiś błąd... jednak po kliknięciu "Testuj połączenie" otrzymujemy informację "Połączenie nie powiodło się. Sprawdź poprawność danych autoryzujących i spóbuj ponownie. Incorrect authentication"

 

Po konfiguracji można normalnie zainstalować wtyczkę, jednak przy zakupie kontrolnym i próbie zapłaty poprzez Przelewy24 otrzymujemy komunikat o błędzie:

"Coś poszło nie tak.

Spróbuj ponownie za parę minut.

Kod błędu: 00-6dbbc94d0c4f234f89c9bfb2d941559f-7390f97bb3709341-00"

 

@Paweł Żółtaniecki, czy przy wpisywaniu danych konfiguracyjnych w wierszu "Klucz do raportów", powinniśmy wpisać klucz API z Przelewy24?

- tylko ten klucz API nie pokazuje komunikatu o błędzie

W logach systemu widzę, że faktycznie jest Pani nieautoryzowana do dostępu do Przelewy24. Zastanawia mnie czemu udało się Pani zainstalować wtyczkę, pomimo błędnego testu - wygląda to na błąd w Panelu Admina - zapisuję go do poprawy na kolejną wersję.

 

Klucz do raportów to to samo co klucz API:

4s.png

 

A czy w panelu Przelewy24 ma Pani znak % podany w polu Adres IP 1?

 

5s.png

 

Tu link do instrukcji Instrukcja Przlewy24 dla vendero.

 

Z tego co widzę zmianie uległ wygląd panelu P24 więc załączam dodatkowy screen (poproszę też o aktualizację artykułu):

image.thumb.png.d1df8968da214408d8da670048a50469.png

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Paweł Żółtaniecki
Link to postu
1 godzinę temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

W logach systemu widzę, że faktycznie jest Pani nieautoryzowana do dostępu do Przelewy24. Zastanawia mnie czemu udało się Pani zainstalować wtyczkę, pomimo błędnego testu - wygląda to na błąd w Panelu Admina - zapisuję go do poprawy na kolejną wersję.

Kiedy można spodziewać się poprawki?

Dopytuję, bo wygenerowaliśmy nowy klucz API i w tej chwili stary klucz ma status wygasający i nie wiemy, czy jeżeli on wygaśnie, to klienci będą mogli normalnie płacić tak jak do tej pory?

1 godzinę temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

A czy w panelu Przelewy24 ma Pani znak % podany w polu Adres IP 1?

Adresy IP wyglądają dokładnie tak jak na ostatnim screenie, czyli "wszyscy (%)".

Tak jak poniżej, na Twoim screenie:

image.png

 

"Nie wiem, nie znam się... zarobiony jestem" :D ... ale, chyba te adresy IP nie mają związku, z naszym stałym adresem IP?

Link to postu

@Aga Zgagaa to klienci mogą korzystać z płatności wtyczki Przelewy24 w Pani sklepie? Czy problem nadal występuje?

 

Póki co nie planujemy wypuszczać nowej wersji. Ww. błąd dotyczy tylko możliwości zapisania klucza API we wtyczce PA. Jeśli klucz ma status wygasający to powinno się go zmienić na nowy - najlepiej zanim stary wygaśnie.

 

Vendero do komunikacji na zewnątrz używa wielu (kilkunastu) adresów IP należących do Azure. Czasem mogą się one zmieniać. Stąd nie chcemy blokować żadnych adresów IP w panelu p24.

Edytowane przez Paweł Żółtaniecki
Link to postu
3 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

a to klienci mogą korzystać z płatności wtyczki Przelewy24 w Pani sklepie?

W koszyku mogą wybrać płatność przez DotPay i dalej są przekierowywani do Przelewy24 :) - tak to funkcjonuje od momentu migracji z DotPay na Przelewy24 :)

Najgorsze jest to, że wszędzie na sklepie zmieniliśmy informację i grafiki, że płatności przechodzą przez Przelewy24, a w koszyku nie ma informacji, że płatność jest poprzez Przelewy24, tylko poprzez DotPay, a dalej jest przekierowanie na Przelewy24.

Zauważyliśmy, że bardzo wzrosła liczba transakcji poprzez przelew tradycyjny (gdzie dla nas jest to bardziej opłacalne, bo nie płacimy prowizji :) ), natomiast zapewne zdarzają się porzucone koszyki, bo klienci są błędnie poinformowani i nie widzą w koszyku Przelewy24, a zawsze dużo płatności odbywało się Blikiem :(

 

3 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

Czy problem nadal występuje?

Tak, nadal występuje. Działa to tak jak powyżej opisaliśmy.

 

3 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

Póki co nie planujemy wypuszczać nowej wersji. Ww. błąd dotyczy tylko możliwości zapisania klucza API we wtyczce PA.

To nie może czekać! To nie jest poprawka kosmetyczna, to jest błąd wprowadzający klientów w błąd.

Błąd dotyczy uruchomienia wtyczki Przelewy24. Tak jak już wyżej opisywaliśmy mogliśmy zapisać wtyczkę, pomimo test pokazywał komunikat o błędzie połączenia, a to z kolei powodowało błąd w koszyku, jak klient chciał zapłacić poprzez Przelewy24.

Prosimy o jak najszybsze naprawienie błędu lub informację jak sobie z tym poradzić, żeby funkcjonowało tak jak powinno, prawidłowo?

 

 

Ps. zauważyliśmy, że nie jesteśmy jedyni z podobnym problemem. Poniżej podobny problem, ale z poziomu Subiekta Nexo:

 

Edytowane przez Aga Zgaga
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...