Skocz do zawartości

Subiekt 123 a koszty rodzajowe w Rewizor Nexo Pro

Polecane posty

Dzień dobry

Czy ktoś próbował z powodzeniem wykorzystać dane z Subiekta 123 z działu WYDATKI w komunikacji z Rewizorem Nexo Pro lub Rachmistrzem Nexo Pro? W jaki sposób skategoryzować typy wydatków by możliwe było skonstruowanie sprawnego schematu importu i dekretacji, który rozsyłałby wydatki na konkretne konta 4-ek? Podczas webinarium z Rewizora Nexo 5-01-2023 zadałem to pytanie prowadzącemu i uzyskałem odpowiedź, że to da się zrobić, jednak po późniejszych konsultacjach z tech-supportem Insert stwierdzono, że nie ma takiej opcji. Może jednak ktoś próbował "niemożliwego" ? :-)

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Michał Lewandowski
Link to postu

Dzień dobry,

zgodnie z informacją, którą otrzymał Pan podczas webinarium - można to zrobić ;) Subiekt 123 nie posiada kategorii, żeby w Rewizorze nexo wyłapać ten dokument właśnie po niej, lecz pole Opis dokumentu na Wydatku przenosi się podczas komunikacji online i właśnie to pole można wykorzystać do skategoryzowania wydatków (brakło tej informacji podczas odpowiedzi na webinarium).

Wydatek:

image.thumb.png.218e29518c30068159d95686a678c917.png

Odebrany dokument w Rewizorze nexo:

image.thumb.png.38eb7ef418a7fd84c186a1b8b1fe7219.png

Tytuł dokumentu i można wykorzystać przy dodawaniu warunków wyboru dla schematu dekretacji:

image.thumb.png.2a0a8722a70dae3d72a2e2bc84d6274b.png

Drobne obejście, ale można dokonać "niemożliwego" :)

Edytowane przez Jacek Magiera
  • Lubię to 1
Link to postu

Dziękuję za odpowiedź.

To oczywiście jest pewne rozwiązanie, ale musimy przyznać, że bardzo ułomne. Mogłoby się przydać gdyby ilość rodzajów kosztów była niewielka a i tak wymagałoby od użytkownika nieustannego pamiętania o "dozwolonych" opisach w tym polu i przestrzegania za każdym razem pisowni tak by treść mogła spełnić rolę kryterium. Nie ma w tym polu listy rozwijalnej skąd można by wybrać przygotowane opisy. Jeśli mamy do czynienia z dużą ilością rodzajów kosztów na 4 (a gdzie pozostałe koszty na 7? ) to rozwiązanie to jest kompletnie nieprzydatne z księgowego punktu widzenia. Polem które nadawało by się do tego celu dużo lepiej jest pole NAZWA WYDATKU. Głównie z tego powodu, że opiera się ono o zdefiniowany słownik. Czemu nie można wykorzystać tego pola w komunikacji z Rewizorem czy Rachmistrzem? Wniosek jest wobec tego taki: jeśli nie można użyć pola NAZWA WYDATKU to dla celów komunikacji z Rachmistrzem czy Rewizorem Subiekt 123 jest kompletnie bezwartościowy. Dałoby się tę wadę usunąć przez udostępnienie pola NAZWA WYDATKU w komunikacji z Rew i Rach. Co stoi  na przeszkodzie?

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez Michał Lewandowski
Link to postu
1 godzinę temu, Michał Lewandowski napisał:

Wniosek jest wobec tego taki: jeśli nie można użyć pola NAZWA WYDATKU to dla celów komunikacji z Rachmistrzem czy Rewizorem Subiekt 123 jest kompletnie bezwartościowy. Dałoby się tę wadę usunąć przez udostępnienie pola NAZWA WYDATKU w komunikacji z Rew i Rach. Co stoi  na przeszkodzie?

Przekazałem sugestię do odpowiedniego działu.

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...