Skocz do zawartości

PIT-11 emeryta

Polecane posty

W kartotece pracownika jest zaznaczone prawo do emerytury. Cały okres zatrudnienia pobiera emeryturę, wszystkie dochody weszły w PIT w pozycję 68 zamiast w pozycję 60.

Inny pracownik nie pobierał emerytury do 31.08.2022 roku mimo posiadania wieku emerytalnego, od 1.09.2022 roku zaczął pobierać emeryturę. Mimo zaznaczenia tego w kartotece wszystkie dochodu weszły w pozycję 68, a te uzyskane po 1.09.2022 roku powinny wejść w pozycję 60

Link to postu

Skąd przekonanie, że dochody pracownika w wieku emerytalnym niepobierającego emerytury powinny trafić do pola 60 zamiast do 68?

 

Być może wynika to z błędnego opisu tych pól w Gratyfikancie - proszę porównać je z opisami na papierowym druku PIT-11.

W Gratyfikancie opisy pochodzą z tzw. schemy udostępnionej przez ministerstwo finansów - z niewyjaśnionych przyczyn są one inne niż na druku papierowym, a my tego nie zauważyliśmy.

Link to postu

Nie opisał Pan tych "różnych" przypadków - ja w Pana wiadomości widzę, że wszystkich pracowników program obsługuje tak samo.

 

Według naszej wiedzy:

1. Przychody zleceniobiorców, którzy osiągnęli wiek emertytalny powinny trafić do wiersza 8 w deklaracji PIT-11. Oczywiście jeśli wiek został osiągnięty w ciągu roku przychody powinny być odpowiednio podzielone pomiędzy wiersze 6 i 8.

2. Pobieranie lub niepobieranie emerytury nie wpływa na sposób wypełniania PIT-11 - decyduje wiek

3. Nie mamy w programie oznaczenia czy pracownik pobiera czy nie pobiera emerytury - mamy kod, który mówi o ustalonym prawie do emerytury (lub renty), który nie jest jednoznaczny z pobieraniem świadczenia.

Link to postu

Dzień dobry, mam problem z Pit 11 Zleceniobiorcy, który w tym roku 16.03.1962 roku skończył 60 lat. pierwsze 3 miesiące przychodu umieszczone są w poz.58 natomiast kolejne w po. 66. Podział  przychodu jest zgodny. Zleceniobiorca w 2 i 3 miesiącu roku otrzymał zasiłek oraz w 10 i 11 otrzymał zasiłek. Suma zasiłków jest poprawnie zsumowana w pozycji 99. Natomiast suma przychodu z poz 58. pomniejszona jest o wartość zasiłków z 10 i 11 miesiąca roku a powinna byc pomniejszona o wartość zasiłków z 2 i 3 miesiąca roku.

230123131850_0001.pdf

Link to postu

Są tutaj dwie kwestie.

Pierwsza - rzeczywiście coś jest nie tak z tym pomniejszaniem przychodu przez zasiłki z innych okresów niż powinno być.

Druga kwestia to pytanie czy w ogóle te zasiłki powinny być w przychodach pomijane?

Jak ma Pani ustawione naliczanie zaliczki od zasiłków w parametrach zasiłków:

image.thumb.png.e36598ef3d02ca76ba085f1d480a506a.png

Przyznaję, że nie wiem jak powinno się wypełnić PIT-11 w obu przypadkach - gdy naliczamy i gdy nie naliczamy zaliczki.

Mi się zdaje, że jeśli zaliczka jest naliczana to pozycje w wierszach 6 i 8 powinny zawierać zasiłki i zaliczki od nich (sekcja F powinna pozostać pusta), a jeśli zaliczka nie jest naliczana to zasiłków w wierszach 6 i 8 nie powinno być i powinny one trafić do sekcji F.

 

Czy mam rację?

 

Niemniej - niezależnie od wszystkiego nie będziemy już w stanie przed końcem stycznia naprawić tych problemów - pozostaje ręczna edycja deklaracji.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...