Skocz do zawartości

Nowy Klient Biura Rachunkowego w Rachmistrzu


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Arkadiusz Cieśla,

Polecane posty

Nowy Klient Biura rachunkowego w "Biuro Nexo" został założony ale proces zakładania klienta w Rachmistrzu został przerwany. Teraz mam klienta w Biuro nexo ale nie mam go w Rachmistrzu. 
Otwierając Rachmistrza wybieram tego klienta i pojawia się kreator wdrożeniowy. Problem pojawia się już w punkcie nr 2 "Przeniesienie danych" pt.: " Przygotowanie podmiotu do pracy należy dokończyć będąc zalogowanym na tego samego użytkownika windows co osoba zakładająca podmiot". 
Co robię nie tak?

 

Kreator wdrożeniowy.PNG

Link to postu
  • Rozwiązanie

Dzień dobry, proszę usunąć "niedokończony" podmiot klienta, używając w tym celu Programu serwisowego. Następnie usunąć klienta biura w Biurze nexo. Na koniec powtórzyć proces dodawania klienta w Biurze nexo. Przed wszelkimi operacjami zalecam archiwizację. Proszę również zwrócić uwagę na to, który podmiot jest usuwany.

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.02.2023 o 07:57, Arkadiusz Cieśla napisał:

Dzień dobry, proszę usunąć "niedokończony" podmiot klienta, używając w tym celu Programu serwisowego. Następnie usunąć klienta biura w Biurze nexo. Na koniec powtórzyć proces dodawania klienta w Biurze nexo. Przed wszelkimi operacjami zalecam archiwizację. Proszę również zwrócić uwagę na to, który podmiot jest usuwany.

Dzień dobry. Ciekawa odpowiedź :) Mam ten sam problem, lecz usuwanie podmiotu nie wchodzi w grę, gdyż dotyczy klienta, który przeszedł z KPIR na KH. Tym samym podmiot z Rachmistrza jest tworzony w Rewizorze i kreator utknął dokładnie w tym miejscu jak u Pani Iwony. Proszę o inne sugestie niż usuwanie. Poza tym miło by było wiedzieć o co w ogóle chodzi z tym komunikatem i dlaczego się pojawia?

Link to postu

Rozumiem, że muszę założyć oddzielny wątek, gdyż tak wspaniałe rozwiązanie jak usuwanie podmiotu z bazy danych i założenie go na nowo uznano za "rozwiązanie" na tyle doskonałe, że nie ma co dopytywać dalej w tym wątku o inne opcje. Rozwiązanie na miarę "informatyka", którego głównym orężem na problemy jest format dysku i przywracanie systemu.

Link to postu

Błąd może pojawiać się w sytuacji, gdy kreator wdrożeniowy został przerwany, a ponowna próba jego dokończenia odbywa się na innym koncie Windows niż to, które zainicjowało kreator. Dane o użytkowniku Windows, zapisywane są w bazie danych (rekord Szefa w ModelDanychContainer.Uzytkownicy, kolumna LoginWindows). Rozwiązaniem jest albo dokończenie kreatora faktycznie będąc zalogowanym na tym samym użytkowniku Windows, albo ręczna zmiana w bazie danych.

  • Dziękuję 1
Link to postu
  • 3 tygodnie później...
W dniu 27.02.2023 o 11:25, Arkadiusz Cieśla napisał:

Błąd może pojawiać się w sytuacji, gdy kreator wdrożeniowy został przerwany, a ponowna próba jego dokończenia odbywa się na innym koncie Windows niż to, które zainicjowało kreator. Dane o użytkowniku Windows, zapisywane są w bazie danych (rekord Szefa w ModelDanychContainer.Uzytkownicy, kolumna LoginWindows). Rozwiązaniem jest albo dokończenie kreatora faktycznie będąc zalogowanym na tym samym użytkowniku Windows, albo ręczna zmiana w bazie danych.

Dziękuję za konkretne rozwiązanie. Po ręcznej zmianie rekordu problem komunikatu zniknął. Jednak, gdy mogłem już zweryfikować tę kłopotliwą bazę jak i zajrzeć w pozostałe bazy danych klientów wg powyższych wytycznych, to mogę wskazać, co generuje taki błąd. Nie jest nim z pewnością przerwanie działania kreatora. W naszym przypadku będzie to sytuacja uruchomienia kreatora, gdy podmiot już istniał od lat np. przejście z KPiR na KH (Rewizor uruchamia wtedy kreator). Użytkownik Windows w takim przypadku zapisany w bazie to użytkownik z roku założenia podmiotu i dodatkowo przypisany do stanowiska/domeny jaka wtedy obowiązywała. U nas był to rok 2017, czyli 6 lat temu. Od tego czasu zmieniła się infrastruktura IT, konta użytkowników oraz komputery w domenie. Jeżeli w zespole mamy więcej osób, które mogą zakładać nowe podmioty, to po latach jest niemal niemożliwe aby 'strzelić' w to konto użytkownika, które zostało przypisane do bazy, o ile w ogóle jest taka możliwość (mógł to być np. admin lokalny na stanowisku o numerze/nazwie wycofanej z użycia). W każdym razie powyższe rozwiązanie usuwa problem ale wymaga wiedzy z zakresu ingerencji w bazę danych. Pozdrawiam.

Edytowane przez Artur Mechliński
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...