Skocz do zawartości

rejestr VAT - zapis złożony - kolumna "koszty"

Polecane posty

Dlaczego podczas wprowadzania dokumentów z portalu biura, tworząc zapis złożony program dzieli koszty na KUP/NKUP pomimo braku zaznaczenia opcji eksploatacji. Program zaczyna dobrze pokazywać powyższe wartości po wyborze np. częściowego odliczenia i powrocie do opcji "nie dotyczy". Czy gdzieś to zachowanie jest parametryzowane?

 

2023-02-08_12-54-51.png

Link to postu

dokumenty po przejściu przez OCR Inserta są wstępnie kategoryzowane jako konkrety typ zapisu VAT: prosty, bądź złożony a następnie są wprowadzane przez opcję "wprowadź dokumenty". Faktury, które chcę poźniej z rejestru VAT zadekretować do dziennika na wiele różnych kont w zależności od opisu pozycji VAT od razu kwalifikuje jako zapis złożony. OCR uzupełnia pozycje VAT w zależności od stawki, które póżniej ewentualnie rozbijam na kolejne. I wtedy pomimo opcji "nie dotyczy" przy eksploatacji pojazdu w nagłówku program rozbija koszt na kup i nkup zgodnie z proporcją 75/25. Dopiero zmiana w pozycjach "w koszty" na inną i z powrotem na "jak w nagłówku" poprawia przeliczenia. Bądź chwilowa zmiana "nie dotyczy" w nagłówku na inną i przywrócenie ponownie poprzedniej też naprawia przeliczenia. Na kontrahencie nie mam w ustawieniach wskazanej innej opcji eksploatacji pojazdu niż "nie dotyczy".

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...