Skocz do zawartości

Problemy z pocztą na serwerach Microsoft

Polecane posty

Szanowna społeczności!

Mamy generalnie nieustające problemy z pocztą w następującej konfiguracji skrzynki pocztowej: posiadamy na serwerach home.pl domenę i skrzynki pocztowe tak zwane hybrydowe czyli połączone z Office 365 oznacza to że pocztę odbieramy i wysyłamy przez serwer Microsoft natomiast poczta przychodząca przekazywana jest home.pl na serwer Microsoft. Na telefonach i w Outlook korzystamy z protokołu Exchange natomiast w Gestorze Nexo z protokołu imap. Nie jest to jakaś nietypowa konfiguracja poczty, dotyczy ona wszystkich którzy mają domeny na home.pl, a korzystają serwerów pocztowych Microsoft. Często mamy różne poczty problemy z pocztą: na przykład jednego dnia nagle przestaje nam odbierać pocztę protokole imap zgłaszając błędy nieprawidłowego hasła natomiast po protokole Exchange w Outlooku i na telefonach tą pocztę możemy odbierać. Po tygodniowych przepychankach między home.pl i Microsoft, gdzie jedni i drudzy twierdzą, że wszystkie ustawienia są dobre ani home.pl ani Microsoft nie wykonują żadnych czynności nagle poczta w Gestorze zaczyna prawidłowo być odbierana i wysyłana. Często również zdarza się również, że poczta zaznaczona jako odczytana w Gestorze po synchronizacji z serwerem ponownie jest zaznaczona jako nie odczytana. Problem potrafi pojawiać się i znikać samoczynnie na dowolnych w skrzynkach pocztowych. Przy jednej ze skrzynek rozwiązaniem tego problemu było całkowite jej usunięcie Gestorze i ponowne jej wprowadzenie. Obecnie od grudnia na wszystkich skrzynkach hybrydowych generalnie nie możemy w Gestorze przenosić wiadomości do podfolderów (ręcznie, czy automatycznie), gdyż po synchronizacji z serwerem maile te znikają. Dotyczy to już dawno utworzonych folderów, chociaż na jednej ze skrzynek jest również dawno utworzony folder, gdzie ten problem nie występuje!!! To samo się dzieje nie tylko przy przenoszeniu poczty w Gestorze do podfolderu, ale również przy wykonaniu tej czynności w samym Outlooku. Wygląda to nam na problemy przy współpracy poczty umieszczonej na serwerach Microsoft z protokołem imap. Wielokrotnie próbowaliśmy rozmawiać z home.pl i z Microsoft na ten temat jednakże wszystkie ustawienia po ich stronie są podobno prawidłowe. W związku z tym zastanawiam się, czy ktoś inny również doświadczył podobnych problemów przy takiej konfiguracji poczty home.pl i Microsoft, czy problem dotyczy nas? Może i jest to jakiś problem w ustawieniach po stronie Microsoft lub też Gestora, ale niestety nie jesteśmy w stanie go zidentyfikować. Jednocześnie nadmieniam, że mamy również skrzynki umieszczone tylko na home.pl nie współpracujące z Microsoft i tam nie mamy powyższych problemów.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Link to postu
19 minut temu, Artur Rożnowski napisał:

Obecnie od grudnia na wszystkich skrzynkach hybrydowych generalnie nie możemy w Gestorze przenosić wiadomości do podfolderów (ręcznie, czy automatycznie), gdyż po synchronizacji z serwerem maile te znikają.

Ten błąd został już zgłoszony i poprawiony w wersji 45, na którą nadal trzeba będzie chwilę poczekać. 

31 minut temu, Artur Rożnowski napisał:

Często mamy różne poczty problemy z pocztą: na przykład jednego dnia nagle przestaje nam odbierać pocztę protokole imap zgłaszając błędy nieprawidłowego hasła natomiast po protokole Exchange w Outlooku i na telefonach tą pocztę możemy odbierać. Po tygodniowych przepychankach między home.pl i Microsoft, gdzie jedni i drudzy twierdzą, że wszystkie ustawienia są dobre ani home.pl ani Microsoft nie wykonują żadnych czynności nagle poczta w Gestorze zaczyna prawidłowo być odbierana i wysyłana. Często również zdarza się również, że poczta zaznaczona jako odczytana w Gestorze po synchronizacji z serwerem ponownie jest zaznaczona jako nie odczytana. Problem potrafi pojawiać się i znikać samoczynnie na dowolnych w skrzynkach pocztowych.

Takich problemów nie zauważyliśmy. Proszę włączyć logowanie błędów w konfiguracji logów w parametrach klienta poczty:
1592200601_Konfiguracjalogow.png.cdd1eec1b700c65302856be113f8d0f8.png
Jeśli problem się powtórzy, proszę wysłać zapisane logi przez formularz kontaktowy: Formularz kontaktowy - Dla użytkowników - InsERT 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...