Skocz do zawartości

Sello nie pobiera wszystkich zamówień

Polecane posty

Do allegro nie są wysyłane statusy zmiany zamówienia, czy opcja zmieniaj status n nowe... musi być włączona aby statusy aktualizowały się w Allegro? Po włączeniu tej opcji z jakakolwiek zmiana w zamówieniu zmieniała status zamówienia w sello nx ale nie wysyłała statusu do allegro.

Link to postu
23 minuty temu, URSZULA SZCZEPANIAK napisał:

Do allegro nie są wysyłane statusy zmiany zamówienia, czy opcja zmieniaj status n nowe... musi być włączona aby statusy aktualizowały się w Allegro? Po włączeniu tej opcji z jakakolwiek zmiana w zamówieniu zmieniała status zamówienia w sello nx ale nie wysyłała statusu do allegro.

Sprawdzamy też numerację, bo jest ona zmieniona. Proszę o przesłanie jeszcze zrzutu z PZW, po kliknięciu w przycisk "pokaż"image.png.7be142975f9e336eb81c5b1f03cc6480.png

Link to postu

Dziś powtórka, nie pobrane zamówienie DPD złożone o 7,50. nie jest to zamówienie z wczoraj jak zgłaszałam wcześniej , automat nie pobrał zamówienia, niestety wymuszając pobranie ponowne zamówień również nie pobiera zamówienia, trzeba wszystko zrobić ręcznie łącznie z wypisaniem FV

Edytowane przez URSZULA SZCZEPANIAK
Link to postu

Ale tutaj musimy mieć pewność czy problem leży w samym pobieraniu czy zapisywaniu tego zamówienia - związany z numeracją o której pisaliśmy wcześniej.

Czy dla tego zamówienie o 7:50 jest w dzienniku zdarzeń błąd zapisywania tego zamówienia? Bo to by oznaczało, że samo pobierania działa poprawnie, natomiast problemu należy szukać przy zapisywaniu - co dla nas jest dość istotną informacją.

Link to postu

Nie wiem tego. Podejrzewam że sello nie pobiera i błąd jest w pobieraniu. Ponieważ nie pobiera również wszystkich danych  z zamowień które są utworzone ale jeszcze nie opłacone. Automat pobrał to co było dostępone i ponownie kiedy się uruchomi nie ma np. numeru NIP a klient chce FV, również tego nipu nie ma w suniekcie nexo w zamówieniu od klienta.  Tak wygląda zamówienie

image.thumb.png.4ede27cc5cc9ec987816461bae48bc19.png

A tak w dzienniku błędów

image.thumb.png.c9defbbfec7b72de8289cbb0465c4383.png

W dalszym ciągu nie uzyskałam informacji gdzi etego szukać, jak to uruchomić image.png.b7eb03a297905982020fd48ddd94b7dd.png

oraz gdzie jest ta lokalizacja

image.png.7bf5ffcef277726c3ca7d7a82fc06451.png

Inaczej nie będę w stanie pomóc. Jeżeli jest możliwa rozmowa telefoniczna można wówczas więcej przekazać.

 

 

Link to postu

Pani Urszulo, lokalizacja na przykładzie mojego profilu, u Pani nie będzie "danielsalamucha" tylko nazwa Pani konta w windowsie i druga sprawa, folder AppData jest ukryty domyślnie, należy w widoku "zaptaszkować" żeby się pojawił w katalogach :)

image.png.6909101c1af5e2104682f8f5568ab1f9.png

image.thumb.png.09c66ee88693adcde5cbb73a9593a5d0.png

Dodaje też jeszcze raz logowania zadań w załączniku, do pobrania i włączenia. 

 

 

LogowanieZadan-WYLACZ 3.regLogowanieZadan-WLACZ 3.reg

Link to postu

Pani @URSZULA SZCZEPANIAK i Panie @Przemysław Nowakowicz

 

Uporządkujmy jeszcze raz co potrzebujemy, mamy już pewne domysły, ale chcemy mieć pewność i potrzebujemy kilku kroków od Państwa oraz wykonania wszystkich punktów w takiej kolejności jak poniżej:

 

1. Wyłączyć Sello NX i zrestartować komputer.

2. Włączyć logowanie tasków oraz requestów z Allegro (dwa pliki poniżej)

3. Włączyć Sello NX i spróbować wywołać błąd z pobieraniem zamówień

4. Proszę o zrzut ekranu z dziennika błędów

5. W folderze c:\Users\<użytkownik windows>\AppData\Local\Insert\Logs\Sello\ stworzony zostanie plik Sello-[data].json. Proszę podesłać cały folder Insert\Logs na sello@insert.com.pl (może być spakowany .zip lub .rar)

6. Proszę wyłączyć logowanie tasków oraz requestów z Allegro (dwa pliki poniżej) następnie zrestartować Sello NX

7. Proszę przesłać dane diagnostyczne wg. instrukcji: InsERT nexo – Jak wygenerować dane diagnostyczne? - InsERT nexo, Subiekt nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Biuro nexo, Gratyfikant nexo, Gestor nexo, Sello NX - e-Pomoc techniczna - Dla użytkowników - InsERT    (są 3 sposoby do wyboru)

 

Proszę aby całość była realizowaną poprzez adres mailowy oraz formularz (dane diagnostyczne).

 

 

LogowanieZadan-WYLACZ 3.regLogowanieZadan-WLACZ 3.reglogowanieAllegro - WYŁĄCZ.reglogowanieAllegro - WŁĄCZ.reg

Edytowane przez Daniel Salamucha
Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Kolejne testy wykazały, że problem braku pobierania/zapisywania nowych zamówień wysyłkowych, objawiający się komunikatem:

Należy najpierw zainicjalizować obsługę poprzez wywołanie metody Zainicjalizuj

wynika z wystąpienia jakiegokolwiek problemu przy zapisywaniu klienta podczas pobierania zamówień.

Problemy z zapisem mogą wystąpić, gdy w nexo włączona jest np. unikalność oraz wymagalność NIP-u lub PESEL-u a z serwisu Allegro przylecą akurat dane klienta tak uzupełnione, że będzie tych danych brakować. Rozwiązaniem na teraz jest wyłączenie wymagalności oraz unikalności tych NIP-u i PESEL-u.

 

Rozwiązanie docelowe wymaga obsłużenia takiej sytuacji, a nie jest to trywialna rzecz, bo automat musi podjąć odpowiednie decyzje za człowieka, który dodaje takiego klienta ręcznie i może odpowiednio zareagować (wyszukać klienta, ocenić czy to ten sam czy dodać nowego itp.). Takim tematem będziemy się zajmować w najbliższym czasie.

 

Bardzo dziękujemy @URSZULA SZCZEPANIAK za pomoc w zdiagnozowaniu tego problemu.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...