-
Liczba zawartości
28 211 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
333
Community Answers
-
Bartosz Rosa's post in zmiana statusu paczki dla allegro delivery was marked as the answer
O ile dobrze pamiętam, w obsłudze WzA w starym Sello tak już było, że jest tam pokazywany status utworzenia przesyłki ale w serwisie WzA, nie zaś status przesyłki od kuriera docelowego.
-
Bartosz Rosa's post in Montowanie kompletów do ZK na podstawie EZ was marked as the answer
No i to jest przydatna informacja. Może mieć to związek zatem z aktualizowaniem się ZK po pobraniu EZ. W wersji 57 zoptymalizowaliśmy ten proces i niepotrzebne aktualizacje nie będą się robić, prosiłbym o zweryfikowanie na tej wersji, czy problem ustąpi.
-
Bartosz Rosa's post in Powielenie zbiorcze ofert na inne konto w Sello NX was marked as the answer
Zmianami zbiorczymi można zmienić konto po powieleniu.
-
Bartosz Rosa's post in Synchronizacja danych producentów z Allegro do Sello NX was marked as the answer
W każdym polu, które zawiera dane synchronizowane lub udostępniane przez plugin integracji znajduje się menu a w nim opcja Odśwież. Powoduje to odpytanie plugina (np Allegro) o te dane i odświeżenie ich w bazie danych i oknie programu.
Jeśli w polu brakuje jakichś danych, albo zostały zmienione w serwisie, za pomocą tego polecenia można te dane ponownie pobrać i zaktualizować w lokalnej bazie.
-
Bartosz Rosa's post in Problem ze skalowaniem etykiet po update Sello NX 56.0.0 was marked as the answer
-
Bartosz Rosa's post in Błąd: "Aktualizacja dokumentu........" was marked as the answer
Proszę sprawdzić na nowej wersji 56.0.1 czy nadal problem występuje.
-
Bartosz Rosa's post in Zestawienie ilościowe towarów - składniki kompletu. was marked as the answer
Sam wydruk można edytować i ma on w zasadzie nieograniczone możliwości. W obecnej wersji jednak takiej opcji nie ma i jeśli jest pilnie potrzebna, to pozostaje kontakt z serwisantem, który orientuje się w wydrukach nexo.
Samo dodanie obsługi składników zapiszę do realizacji ale to trochę może potrwać.
-
Bartosz Rosa's post in Wystawianie aukcji z szablonu- problem znacznika "[Towar::Opis]"-brak przejść do nowej linii w opisie. was marked as the answer
Dzieje się tak, ponieważ <br> nie jest obsługiwany przez opisy Allegro i ten znacznik, jak i każdy inny nieobsługiwany jest z opisu usuwany. Wstawianie automatyczne paragrafów zamiast nowej linii mogło by powodować dziwne wyświetlanie np list, które często są umieszczane w opisie w Subiekcie w ten sposób - ponieważ sam paragrag ma dużo większe marginesy na dole i na górze.
Można to natomiast zmienić korzystając z modyfikatorów, dodając je do tagu z opisem
[Towar::Opis | escape_xml | replace=`<br />==<p>` | unescape_xml] To spowoduje zamianę znaczników <br /> na <p> a domknięciem tagów </p> zajmie się fragment kodu odpowiedzialny za poprawną konstrukcję HTML. escape_xml i unescape_xml są użyte po to, aby można było tę składnię wpisać w opisie HTML i używać < i > w wartości modyfikatora replace. Bez nich zostały by one zamienione na < i > i sam modyfikator by nie zadziałał - bo nie znalazł by tych znaków.
-
Bartosz Rosa's post in cykliczny błąd was marked as the answer
O to, tylko proszę nie przesyłać logów załączając je na forum publicznie, bo tam są tokeny dostępowe do konta Allegro i każdy może je wykorzystać do uzyskania dostępu do konta Allegro. Na szczęście ich ważność nie jest długa, ale na przyszłość proszę tego nie robić.
Skontaktujemy się z Allegro żeby ustalić skąd ten błąd, bo niestety zbyt wiele informacji w nim nie ma.
-
Bartosz Rosa's post in Notatki na wydruku ZK was marked as the answer
W domyślnym szablonie notatki proszę zaznaczyć Dokument. To spowoduje, że notatki będą miały domyślnie zaznaczony ten znacznik (uwaga, wszystkie dodawane notatki!) i będą dostępne pod tagiem [Transakcja::NotatkiDoDokumentu].
-
Bartosz Rosa's post in Domyślny dokument sprzedaży w Sello was marked as the answer
Tutaj są zmieszane trochę dwa światy. Subiekt wraz ze swoimi ustawieniami, które były tworzone pod specyficzne przypadki raczej ręcznego dodawania dokumentów, oraz Sello NX, który dodaje zamówienia masowo na podstawie tego co klienci klikają w serwisie składając zamówienie. Możemy oczywiście uwzględnić te ustawienia Subiekta, a w zasadzie klienta w tym przypadku, ale jak to się będzie miało wtedy do tego czy klient chce fakturę czy nie - informacja, która przywędrowała z serwisu. Jak to ma następnie współgrać z automatami, które ustawiają w EZ typ tworzonego dokumentu. Któreś ustawienie musi być ważniejsze i jak znam życie, to najlepiej jakby i tym dało się sterować . Wygląda na to, że rodzi się tutaj dość skomplikowany twór a nie jestem przekonany czy faktycznie potem będą te funkcje używane. Dlatego też, raczej kierowałbym się tym, żeby ustawianie typu dokumentu było jednak scedowane na automaty (tak jak jest obecnie) a dodatkowo aby można było w tychże automatach wybrać opcję ustawienia typu w EZ na podstawie ustawień w kliencie. Choć jak mówię, to są trochę dwa różne światy i nie jest łatwo je pogodzić czasami.
Póki co sugestia zapisana, czekamy na głosy poparcia, że takie ustawienia z klienta powinny być respektowane przez Sello wraz z informacją, jak to się ma do informacji z serwisu dotyczącej tego, czy klient chce fakturę czy nie.
-
Bartosz Rosa's post in Problem z kategoriami was marked as the answer
Można spróbować tego rozwiązania:
-
Bartosz Rosa's post in Błąd - brak połączenia z Subiekt GT was marked as the answer
Na początek proszę spróbować odinstalować i zainstalować Subiekta GT ponownie na tym komputerze.
-
Bartosz Rosa's post in Pobieranie nieistniejącego zamówienia was marked as the answer
Wie, wie, tylko potrzebowałem skonsultować żeby dostać odpowiedni skrypt SQL, który to poprawia.
Za pomocą SQL Management Studio trzeba wykonać takie polecenie, podmieniając w nim fragment na identyfikator zamówienia, którego problem dotyczy.
delete from [ModelDanychContainer].[ElementySlownikowSerwisuInternetowego] where Nazwa like 'ZadaniePobraniaZamowieniaWysylkowego%' AND Nazwa like'%<TU_WKLEIĆ_IDENTYFIKATOR_ZAMOWIENIA>'
-
Bartosz Rosa's post in Przypisanie klientów z Allegro/Sello do odpowiedniej grupy w Subiekcie Nexo Pro + błąd przy tworzeniu dokumentu końcowego was marked as the answer
Nie ma takiej możliwości aby przypisać klientów z Sello NX do grupy. Zamiast tego w klientach jest dodana lista serwisów, z których danych klient kupował. Może się zdarzyć, że klient kupi zarówno na Allegro jak i innym serwisie czy sklepie internetowym (gdy już będą integracje z nimi) i pojedyncza grupa nie pozwala obsłużyć tego przypadku.
W wersji 55 będzie dodany również filtr Serwis internetowy, który pozwoli takich klientów filtrować po tym powiązaniu z serwisem.
Błąd mówi o braku uprawnień, więc zacząłbym od nich, czy użytkownik programu ma uprawnienia do tworzenia dokumentów w Subiekcie.
-
Bartosz Rosa's post in Mapowanie płatności was marked as the answer
W tym, że te płatności nie są kompatybilne z szybką płatnością online - mają niepoprawny typ lub walutę.
Dla takich płatności należy stosować typ Płatność cesyjna / za pobraniem / kredyt, jest ona dedykowana pod szybkie płatności z cesją na operatora płatności (Allegro, PayU, Przelewy) czy na firmę kurierską w przypadku pobrań.
Płatności dostępne wcześniej w nexo nie były dostosowane idealnie pod rynek e-commerce, lecz pod sprzedaż stacjonarną i takie fikołki trzeba było robić jak stosowanie kart, przelewów itp. Natomiast są to płatności niepoprawne bo wprowadzają one do systemu np. operacje kasowe, czy przelewy bankowe, które przy szybkich płatnościach nie mają miejsca (pomijam przelew zbiorczy rozliczeniowy, bo to inna sytuacja).
Ja bym to jednak przedyskutował z księgowością bo pod te płatności w nexo powstał cały nowy moduł rozliczania płatności cesyjnych - dostępny póki co w laboratorium.
Opisywałem podobny temat przed chwilą w tym wątku:
Gdyby jednak nie było chęci porozumienia , to takie niepoprawne mapowanie można zrobić z poziomu zakładki POWIĄZANIA edytując formę płatności. Ale to będzie powodować tylko dalszy bałagan.
-
Bartosz Rosa's post in Pobieranie ZK z Subiekta Nexo - od czego zacząć was marked as the answer
Tak, służy do tego funkcja EZ Przygotuj do wysłania dostępna dla ZK, PA, PI, FS i WZ.
Taką funkcję też planujemy, ale póki co należy wyjść od strony dokumentów w Subiekcie i utworzyć dla nich EZ.
Polecam filmy z nowościami na naszym kanale: https://www.youtube.com/@lubienexo/search?query=sello
-
Bartosz Rosa's post in Sello 1.44.3 problem kopia zapasowa was marked as the answer
Żeby zainstalować starszą, trzeba najpierw usunąć nowszą z systemu.
Wtedy należy wykonać w tej starszej wersji backup (archiwizację) bazy i zainstalować nową wersję oraz ponowić proces konwersji. Wtedy pojawi się dodatkowy przycisk umożliwiający pominięcie tworzenia kopii zapasowej.
Proszę się też upewnić, że konwersja jest wykonywana na komputerze, na którym jest zainstalowany serwer SQL z bazą Sello a nie na końcówce. Nie zaszkodzi również uruchomić program jako administrator, żeby nie natknąć się na problemy z ograniczeniem dostępu do plików i folderów roboczych.
-
Bartosz Rosa's post in Konfiguracja nowej dostawy w allegro , brak usług w konfiguracji Wysyłam z Allegro was marked as the answer
Proszę wejść w dane konta (kont) w oknie zarządzania kontami i licencjami i zalogować się ponownie na każde konto i potwierdzić po zalogowaniu nadanie dodatkowych uprawnień dla Sello.
-
Bartosz Rosa's post in Lista wysyłkowa - kolejność wydruków was marked as the answer
Podejrzewam, że kolejne dostawy lecą wg. kolejności dodawania ich w bazie danych. Niestety nie da się tego skonfigurować aby było inaczej.
-
Bartosz Rosa's post in Problem z połączeniem SUBIEKT GT was marked as the answer
Proszę odinstalować Subiekta GT i zainstalować go ponownie. Najlepiej też pozostawić włączony nowy synchronizator, ponieważ stary nie obsługuje wielu nowych funkcji i od dość dawna nie jest aktualizowany.
-
Bartosz Rosa's post in od dziś problem z wystawianiem paragonów Sello 1.44.2 was marked as the answer
Czy w parametrach Subiekta jest zaznaczony pstryczek Dla transakcji WSTO-OSS zawsze wystawiaj fakturę sprzedaży?
-
Bartosz Rosa's post in Transport jako istniejąca kartoteka usługi was marked as the answer
Jeszcze nie ale jest zaplanowane na wiosnę.
-
Bartosz Rosa's post in Kolumna sygnatur ofert Allegro i rozszerzenie informacji o podłączonym asortymencie was marked as the answer
Jeśli dużo osób z tego skorzysta to nosi to znamiona raczej funkcji potrzebnej w programie podstawowym. PRO+ jest z zasady przewidziany jeśli ktoś ma dodatkowe, specyficzne potrzeby, albo po prostu nie może czekać na wdrożenie tych zmian przez nas, lub też chce mieć bardziej elastyczne możliwości. A miejmy na uwadze to, że zespoły programistyczne nie siedzą z założonymi rękami i nie czekają aż pojawi się jakieś zgłoszenie, tylko realizują zgłoszenia wcześniejsze, rozwijają program i funkcje wg jakiegoś już ustalonego planu. W takim wypadku jeśli zgłoszenia nie są mega pilne to nie wpadają do realizacji na teraz (czyli na najbliższą wersję), bo tam już zazwyczaj zadania są zalane pod korek . Żeby zrobić coś w wersji nad którą pracujemy, coś innego z niej musi wypaść - więc znów ktoś inny będzie niezadowolony. Tak więc czas realizacji takich zgłoszeń nie jest natychmiastowy.
Zresztą, nexo ma swoje API i już teraz moglibyśmy powiedzieć, że po co rozwijać programy, skoro każdy może sobie wynająć programistę i napisać dowolne rozszerzenie . Ma to swoje plusy ale nie wariujmy .
Do tego, o ile mnie pamięć nie myli, PRO+ nie umożliwia ingerencji w gridy znajdujące się w formatkach obiektów, a tutaj mówimy o dodaniu kolumy w takim właśnie miejscu.
-
Bartosz Rosa's post in Problem z "Brak pobranej kategorii" was marked as the answer
Dokładnie to co jest opisane w tym wątku, być może trochę chaotycznie więc podsumuję.
Wykonać backup bazy (archiwizację) z menu Sello => Narzędzia => Archiwizacja Otworzyć program serwisowy do Sello (z menu start systemu Windows) Zalogować się do serwera SQL, podając dane takie same jak przy uruchamianiu Sello
U mnie akurat BARTEK-PC, ale zazwyczaj jest to nazwakomputera\INSERTGT, uwierzytelnianie Windows działa domyślnie tylko na komputerze serwerowym ( z bazą SQL), więc jeśli serwer jest na innym komputerze to domyślnie użytkownik sa, hasło puste. Wybrać na liście bazę danych, na której pracuje Sello, kliknąć Zaawansowane => Zapytanie SQL
Skopiować i wkleić poniższe polecenia update au__auction set au_shopCatId = null where au_shopCatId is not null i kliknąć przycisk Wykonaj
następnie zastąpić kolejnym poleceniem: delete from st_Category i również przycisk Wykonaj
Po zakończeniu zamknąć program serwisowy i przejść do Sello Wybrać z menu Sello => NARZĘDZIA => SYNCHRONIZUJ PARAMETRY Z SERWISU Zaznaczyć pobranie pełnego drzewa kategorii
Na koniec może być konieczne pobranie też danych ofert trwających aby kategorie się w nich uzupełniły.

Sello NX