Skocz do zawartości

Bartosz Rosa

InsERT
  • Liczba zawartości

    26 179
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    283

Ostatnia wygrana Bartosz Rosa w dniu 19 Marca

Użytkownicy przyznają Bartosz Rosa punkty reputacji!

12 obserwujących

O Bartosz Rosa

Informacje osobiste

  • Tytuł własny
    Administrator

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Bartosz Rosa's Achievements

1,8tys.

Reputacja

101

Community Answers

  1. Sello ukrywa część konfiguracji automatycznie scalając dostawy ze wszystkich używanych kont Allegro a scala je po kilku informacjach, takich jak typ umowy, przewoźnik, nazwa. W przypadku allegrowych dostaw powinny one być identyczne bo dla każdego konta zostaną one zwrócone... chyba, że do jednego konta nie udało się dostać i odpytać o listę dostaw WzA (powinien być wtedy w raporcie zapisany błąd pobierania tych danych) i może pomóc ponowna autoryzacja tego konta, jak wspomniał Marcin.
  2. Prosiłbym o podesłanie takiej faktury na sello@insert.com.pl w postaci PDF.
  3. Nie ma niestety możliwości przypisania drukarki do stanowiska na poziomie konfiguracji. Przy drukowaniu można natomiast zmienić drukarkę z domyślnej na inną.
  4. W wersji 50 nexo Sello NX musi być uruchomione razem z Subiektem nexo w multiprogramie aby ta funkcja działała. W wersji 51 będzie to działać również jeśli Subiekt pracuje samodzielnie a na bazie jest uruchiomione Sello NX z włączoną funkcją pilnowania stanów.
  5. Dokładnie tak. Jest to prototyp mechanizmu aktualizacji ofert, który obecnie służy tylko do aktualizacji stanów, dezaktywowania i aktywowania ofert. Chcielibyśmy, aby można było w jakiś sposób zrealizować dowolny scenariusz aktualizacji ofert i można było dowolne pola aktualizować np. po zmianach w towarze. Badania nasze jednak pokazują, że to nie zawsze jest tak, że 100% ofert ma być aktualizowanych dokładnie tak samo. W części mają być aktualizowane stany, niektóre mają być dezaktywowane, niektóre nie. Podobnie będzie z innymi polami, np. zmiana nazwy towaru w niektórych przypadkach powinna zostać rozpropagowana do pozostałych serwisów a innych nie. Możliwe, że i zajdzie potrzeba aby aktualizować takie dane w sklepie ale na Allegro niekoniecznie. I to wszystko w jednej bazie jednej firmy. Do tematu można było podejść tworząc odpowiednie szablony aktualizacji, które mogły by być przypisywane do ofert, ale z szablonami mamy takie doświadczenie, że będzie ich coraz więcej i nie sposób będzie nad tym potem zapanować. Innym rozwiązaniem są pstryczki w ofercie przy każdym polu, które wskazują czy dane pole ma być synchronizowane. Takie podejście zostało w zasadzie wdrożone w Sello1, gdzie stan oraz ceny dla serwisów PL, CZ, SK mają takie pstryczki obok pola z ceną. Zaciemnia to natomiast interfejs okna oferty a w wielu przypadkach można by było załatwić temat 1 pstryczkiem pt. aktualizuj wszystko, albo synchronizuj ceny, synchronizuj opis i tytuł itp. Dlatego wybór padł na cechy własne, który każdy użytkownik może dodać samodzielnie wedle uznania i potrzeb i można sobie dodać jedną cechę, ale też nic nie stoi na przeszkodzie aby dodać kilka cech do oferty, otrzymując w ten sposób w zasadzie nieograniczone możliwości. Dokładnie tak. Mechanizm działa następująco: w słowniku cech ofert tworzymy sobie cechy, może to być jedna cecha pt. synchronizuj wszystko, albo synchronizuj stan i zamykaj ofertę w parametrach ofert internetowych obecnie jest dostępna tylko synchronizacja stanu/zamykanie/wznawianie ofert i tutaj są 3 funkcje, które są wywoływane na zbiorze ofert, posiadających daną cechę. Można ustawić cechę synchronizuj wszystko we wszystkich 3 funkcjach i wtedy jedna cecha będzie odpowiadać za synchronizację stanów, dezaktywację i aktywację ofert, albo różne cechy, np dla zmiany stanu ustawić cechę synchronizuj stan, dla wyczerpania zamykaj ofertę a dla uzupełniony (nic nie rób). w ofertach internetowych należy nadać odpowiednią do potrzeb cechę lub cechy, aby funkcje wymienione w punkcie 2 brały wybrane oferty pod uwagę przy zmianie stanu towaru. Pierwszy przytoczony scenariusz z jedną cechą powoduje, że oferty oznaczone cechą synchronizuj wszystko będą zarówno aktualizować stan w serwisie, jak i będą się zamykać i wznawiać gdy towar się wyczerpie lub powróci na stan. Drugi scenariusz daje większą swobodę, można synchronizować stany w serwisach zupełnie niezależnie od tego czy oferta ma się dezaktywować po wyczerpaniu stanu magazynowego. Jak te cechy się nazywają, nie ma to znaczenia. Ale rozsądnie nazwać je tak aby było wiadomo co dana cecha robi . A że może robić różne rzeczy, stąd nie ma predefiniowanych cech i należy je dodać samodzielnie. Wiemy, że obecnie trzeba się "naklikać" ale jest to wersja początkowa tego mechanizmu, okrojona do samych tylko podstaw. Docelowo mamy w planach dodanie możliwości przypinania cech w oknie oferty, dzięki czemu będą one widniały jako zwykłe pstryczki (jak w Sello1) ale każdy będzie mógł sobie dostosować to do własnych potrzeb. Poniżej plan jak to mniej więcej będzie wyglądać: Więc w zasadzie będzie to samo co w Sello 1, ale możliwości będą dużo większe i każdy w zasadzie scenariusz będzie można zrealizować. Umożliwia to sterowanie wszystkim za pomocą 1 pstryczka, albo osobno pojedynczymi aktualizacjami lub też grupami aktualizacji jeśli ktoś będzie miał taką potrzebę i tak mu będzie wygodniej.
  6. Z tego co sprawdziliśmy, to adresy odbiorcze w kilku paczkach, które mają taki lub podobny błąd, nie mają numerów domów bądź ulic. Dotyczy to zazwyczaj wsi, w których nie ma ulicy, np. Taki adres bez nazwy ulicy jest odrzucany przez kurierów. Możemy dodać obejście tego problemu i uzupełniać ulicę nazwą miejscowości, ale dobrze by było podesłać nam wygląd przykładowych adresów w Sello NX (dane osobowe można zamazać, wystarczy żeby było widać jakie pola i jak są uzupełnione). W nexo adres występuje w dwóch postaciach: 3 linie oraz ustrukturyzowany, więc tutaj przydała by się nam wiedza jak to jest w nexo (Sello NX) zapisane.
  7. Takie fikołki można by było w Sello NX za pomocą automatyzacji zrealizować. Brakuje w niej jeszcze obsługi zbiorów danych (czyli np. zaciągnięcie listy ofert wg cech), ale możliwe, że kiedyś się tego doczekamy . Na tę chwilę w Sello1 wydaje się, że w grę wchodzi rozwiązanie operujące bezpośrednio na bazie i dodające odpowiednią zmianę czasu wysyłki do oczekujących na wysłanie lub automat, który będzie klikał po interfejsie programu, odpalany z harmonogramu.
  8. Wymiar paczki pojawia się tylko, jeśli dostawa Sello jest powiązana z serwisem typu WzA albo InPost. Tutaj najwyraźniej nie jest.
  9. Nie. Komplety trzeba najpierw zmontować, wtedy będzie w Subiekcie dostępny ich stan, który Sello pobiera. Taką możliwość planujemy wprowadzić ale w Sello NX. W tej chwili nie jestem w stanie podać jeszcze terminu.
  10. Trudno powiedzieć. Trzeba zobaczyć jak oni to będą zwracać, czy jako jeden ID dostawy czy jako różne. Jeśli jako różne to i tak należy je osobno powiązać z dostawami w Sello więc będzie się dało odróżnić.
  11. tw_Zmiana - z tej tabeli korzysta Sello i Sello NX a samą modyfikacją w tych polach steruje Subiekt chyba z poziomu kodu, tw_ZmianaTw - to jest chyba coś od vendero ale możliwe, że działa na triggerach. Możesz zerknąć co się tam zmienia i kiedy. Sello bazuje na dacie ostatniej zmiany w towarach i porównuje z datą ostatniej synchronizacji. Natomiast zmiany stanów nie są w tych tabelach uwzględniane i tam robimy porównanie stanów w Sello i w Subiekcie w tw_Stan.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...