Skocz do zawartości

Insert GT - nowy sposób wyliczania abonamentu - czy to kolejny krok w celu "wygaszania" linii GT?

Polecane posty

41 minut temu, Andrzej Rebell napisał:

Nie rozumie Pan problemu.

 

Są oprogramowania, firmy które oferują to w cenie lub za darmo. A jak w cenie to nie ograniczają tego ilością dokumentów. Zdaje sobie Pan sprawę, że są podmioty operujące tysiącami dokumentów?

 

Jak mi klient wyśle JPK czy po prostu dokument .epp to też to wgrywam za darmo. Ale przy takiej polityce pewnie już niedługo.

 

Przy Państwa rozwiązaniu pozostaje mi podnieść cenę dla klienta lub mieszać importy np. koszty w ksef, sprzedaż z jpk. Bez sensu-po coś ten ksef jest aby korzystać.... A księgowej tak czy siak muszę zapłacić...nie przeliczam jej na "maszynę do wprowadzania" bo nie od tego jest, nie tylko. Jest od merytorycznego rozpatrzenia dokumentów. A tak ją Pan potraktował.

Panie Andrzeju, doskonale rozumiem problem. Wiem, że są oprogramowania, które oferują to w cenie lub za darmo. Ciekawe jak długo? Uważam, że to jest teraz testowanie rynku, jeśli się przyjmie to inni też pójdą w tym kierunku. Proszę sobie przypomnieć rynek oprogramowania ze 20 lat temu. Kto słyszał o płatnych aktualizacjach? Kupiło się program w 1993 roku i przez 10 lat był darmowo aktualizowany. Później zaczęto wprowadzać abonamenty: jeden producent, kolejni i teraz każdy to ma. Już nawet odchodzi się od zakupu programów tylko do subskrypcji. Nie płacisz - nie masz danych.

 

Nie traktowałem księgowej jako "maszyny do wprowadzania" tylko chciałem Panu pokazać zależność. Będzie mogła więcej dokumentów obrobić - mniejszym nakładem pracy, mniej błędów (bo OCR źle odczytał lub nie zauważyła zmiany NIPu firmy) a czas, który jej pozostanie będzie mogła wykorzystać obsługę nowych podmiotów lub inne czynności, które są odkładane.

 

Osobiście korzystam z KSeF od kwietnia ubiegłego roku, wszystkie faktury sprzedażowe przez niego wystawiam. Żałuję na razie, że jeszcze żaden z moich stałych dostawców lub okazyjnych (np. z Allegro) jeszcze nie korzysta, bo widzę tutaj potencjał do wprowadzania np. faktur zakupu towarów i kosztowych. I przy mojej skali działalności nawet te 0,25 zł netto za InsPunkt spowoduje, ze będę czasowo na plusie.

 

 

Link to postu
2 godziny temu, Arkadiusz Cieśla napisał:

Z podanych kwot wnioskujemy, że prezentuje Pan ceny abonamentu za obsługę 15 podmiotów w Rewizorze i 30 podmiotów w Rachmistrzu (aktualnie). Pisząc „po zmianach” podaje Pan ceny Abonamentów dla 40 podmiotów obsługiwanych zarówno w Rewizorze jak i w Rachmistrzu. Wynika z tego, że podaje Pan ceny abonamentów dla różnej liczby podmiotów, nie dla tej samej.  

Napisałem ile płacę aktualnie za fakturę i ile będę płacił przy wyliczeniu kalkulatorem. 

 

2 godziny temu, Arkadiusz Cieśla napisał:

 

 

Informacje dotyczące Portfela InsERT dostępne są na stronie internetowej: Portfel InsERT i InsPunkty - system płatności.

Dziękuję, znalazłem już interesującą mnie informację. To dopiero początek...

 

Ogólnie patrząc na Portal Biuro i jego możliwości to myślałem, że firma InsERT pójdzie w kierunku czegoś w stylu : Hej Biuro zapłać nam stała kwotę x i daj możliwość aby Twój klient korzystał z portalu do komunikowania się z Tobą / podglądał faktury kosztowe itd. Ale w momencie jak ja mam pilnować ile on tych faktur ma i z nim to rozliczać od ilości pobranych wystawionych to się mija z celem. 

 

Screenshot_2024-01-12-16-22-45-556_com.android.chrome-edit.jpg

Edytowane przez Andrzej Rebell
Link to postu
35 minut temu, Marek Francuz napisał:

Panie Andrzeju, doskonale rozumiem problem. Wiem, że są oprogramowania, które oferują to w cenie lub za darmo. Ciekawe jak długo? Uważam, że to jest teraz testowanie rynku, jeśli się przyjmie to inni też pójdą w tym kierunku. Proszę sobie przypomnieć rynek oprogramowania ze 20 lat temu. Kto słyszał o płatnych aktualizacjach? Kupiło się program w 1993 roku i przez 10 lat był darmowo aktualizowany. Później zaczęto wprowadzać abonamenty: jeden producent, kolejni i teraz każdy to ma. Już nawet odchodzi się od zakupu programów tylko do subskrypcji. Nie płacisz - nie masz danych.

 

Nie traktowałem księgowej jako "maszyny do wprowadzania" tylko chciałem Panu pokazać zależność. Będzie mogła więcej dokumentów obrobić - mniejszym nakładem pracy, mniej błędów (bo OCR źle odczytał lub nie zauważyła zmiany NIPu firmy) a czas, który jej pozostanie będzie mogła wykorzystać obsługę nowych podmiotów lub inne czynności, które są odkładane.

 

Osobiście korzystam z KSeF od kwietnia ubiegłego roku, wszystkie faktury sprzedażowe przez niego wystawiam. Żałuję na razie, że jeszcze żaden z moich stałych dostawców lub okazyjnych (np. z Allegro) jeszcze nie korzysta, bo widzę tutaj potencjał do wprowadzania np. faktur zakupu towarów i kosztowych. I przy mojej skali działalności nawet te 0,25 zł netto za InsPunkt spowoduje, ze będę czasowo na plusie.

 

 

Skończy się tym, że pewna firma zaczynająca się jak wasza najpierw skasuje biura rachunkowe cenami i pośrednio was też. 

W sensie zostaną duże podmioty z wewnętrzna księgowością i jedna, dwie firmy na całą Polskę obsługujące małe podmioty online zapewniające kompleksową obsługę w jednym abonamencie. 

Link to postu

Tak, jestem już w tym fachu wiele lat i tak się samo działo z FAKT95, RAKS niby dobrze ale w pewnym chwili przestał być konkurencyjny, a biura zaczęły przechodzić na inne abonamenty, inne firmy, bo jeżeli dotychczas płaciło się około 3tyś za aktualizację i abonamenty na rok za Rewizor, Rachmistrz Gratyfikant i Biuro GT kwota orientacyjna, to teraz będą nas doić statystycznie za jednostkę i pewnie zrobi się z tego druga SYNFONIA gdzie za program, aktualizację trzeba swoje pieniążki wydać.

innymi słowy Zaczekamy na rozwój wydarzeń może jednak nie będziemy traktowani jak Dojne Krowy, tylko jak Partnerzy. Czekam na większą liberalizację lub większe pakiety nie po 20 szt tylko może po 50szt firm jak już ma tak być, to większość z nas jest to w stanie udźwignąć bez większych podwyżek dla klientów. Lub może będzie tylko jakaś 30-50 % podwyżka za Licencję ale bez wprowadzenia jakiegoś Abonamentulimitów 20 szt lub innych. Wówczas będziemy wiedzieli na czym stoimy.

Edytowane przez Dariusz Kreft
Link to postu
W dniu 12.01.2024 o 15:02, Dariusz Kreft napisał:

nawiązując do tematu odwieszania następnych Pakietów, dla sprostowania, jeżeli na przykład zakupi Pakiet załóżmy na obsługę 70 podmiotów czyli 30+20+20  i przekroczy w czasie roku ten limit 70 sztuk klientów to nie płaci teraz za zwiększenie Pakietu tylko dopiero przy następnej aktualizacji ? ? ?
wie Pan my tylko jesteśmy księgowi i lubimy wiedzieć coś merytorycznie.

Tak w takim przypadku należy dokupić tylko rozszerzenie licencji. A za zwiększoną liczbę obsługiwanych podmiotów płaci Pan dopiero w momencie kolejnego zakupu abonamentu.

Zgodnie z informacjami podanymi na naszej stronie: Nowy sposób wyliczania cen Abonamentów GT dla biur rachunkowych.

abo.thumb.png.0bcee12e372a4e5151fae65590366807.png

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

w odniesieniu do powyższej wypowiedzi, jak rozumiem że osoby takie jak my czyli Biura Rachunkowe które raczej wszystkie miały zakupione Licencje w wersji OPEN czyli na nie ograniczoną ilość podmiotów obsługiwanych, będą miały wyliczane dodatkowe podmioty post faktum czyli przez cały czas nie będzie trzeba kontrlować ile ma i ile obsługuje podmiotów, a w Przypadku zawieszanych działalności które oczywiście w niektórych przypadkach musimy trzymać do Maja następnego roku wystarczy przesłać do państwa informację, że na przykład posiadam 10, czy 20 firm zawieszonych i one nie będą wliczane do abonamentu, zarówno przy aktualizacji , jak i Upgrade do następnego poziomu.

Link to postu
W dniu 25.07.2023 o 09:18, Dariusz Nowak napisał:

Sposób wyliczania abonamentu dla rozszerzeń Open jest identyczny jak w przypadku rozszerzeń z określoną z góry liczbą obsługiwanych podmiotów np. licencja Rewizora GT na 30 podmiotów. Zadeklarowana u Partnera lub w InsERT liczba podmiotów zostanie podzielona przez określoną liczbę paczek co 20 (Rachmistrz GT) lub co 5 podmiotów (Rewizor GT, Gratyfikant GT) i przemnożona przez ich cenę.

Proszę zerknąć na tę odpowiedź.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Odkopię ten temat, bo jedna rzecz nie jest dla mnie jasna.

Klient z (zarejestrowaną) licencją Open przy opłaceniu abonamentu zadeklarował 15 podmiotów.

Niestety po miesiącu pracy zauważył pomyłkę - okazało się, że jednak ma 60 aktywnych podmiotów.

Z wcześniejszych wypowiedzi rozumiem, że różnicę w kwocie abonamentu będzie musiał opłacić dopiero za rok podczas przedłużania abonamentu.

Nie rozumiem jednak co klient ma zrobić - czy program pozwoli mu na pracę z nadmiarowymi podmiotami czy ma on jakoś zadeklarować prawidłową ilość i zostanie później na tej podstawie rozliczony? Jeżeli ma zadeklarować to w jaki sposób?

Link to postu
36 minut temu, Przemysław Półgrabia napisał:

Odkopię ten temat, bo jedna rzecz nie jest dla mnie jasna.

Klient z (zarejestrowaną) licencją Open przy opłaceniu abonamentu zadeklarował 15 podmiotów.

Niestety po miesiącu pracy zauważył pomyłkę - okazało się, że jednak ma 60 aktywnych podmiotów.

Z wcześniejszych wypowiedzi rozumiem, że różnicę w kwocie abonamentu będzie musiał opłacić dopiero za rok podczas przedłużania abonamentu.

Nie rozumiem jednak co klient ma zrobić - czy program pozwoli mu na pracę z nadmiarowymi podmiotami czy ma on jakoś zadeklarować prawidłową ilość i zostanie później na tej podstawie rozliczony? Jeżeli ma zadeklarować to w jaki sposób?

W takim przypadku należy do Firmy InsERT wysłać skan pisma:

  • numer NIP,
  • numer licencji programu (informację, jak sprawdzić numer licencji można znaleźć tutaj),
  • informację o docelowej liczbie podmiotów.

Tak przygotowany skan pisma należy przesłać na adres: sprzedaz@insert.com.pl.

 

Należy pamiętać, że odwieszenie podmiotów związane jest z koniecznością wniesienia opłaty. Jest ona uzależniona od ceny, w jakiej dokonano przedłużenia Abonamentu przed zgłoszeniem odwieszenia.

 

Więcej szczegółów znajdzie Pan na stronie: 
https://www.insert.com.pl/aktualnosci/informacje/2023/nowy_sposob_wyliczania_cen_abonamentow_gt_dla_biur_rachunkowych.html
 

36 minut temu, Przemysław Półgrabia napisał:

Z wcześniejszych wypowiedzi rozumiem, że różnicę w kwocie abonamentu będzie musiał opłacić dopiero za rok podczas przedłużania abonamentu.

 

Opisywany przypadek dotyczy, zakupu rozszerzeń licencyjnych programu o kolejne podmioty w trakcie trwania Abonamentu. W przypadku licencji OPEN taka sytuacja nie występuje.

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu

hmmm, ta sprawa dla mnie nadal nie jest do końca jasna, ale jak mi wytłumaczono, to jest to tak.
posiadając licencję OPEN to mogę obsługiwać nieograniczoną liczbę Firm na danym programie
natomiast oni sobie w 2023 roku wymyślili że skoro biura mają taką kasę to trzeba ją wydoić i dorzucili jeszcze opłatę za ilość obsługiwanych podmiotów, oczywiście dla każdego oprogramowania z osobna Gratyfikant, Rachmistrz i tym podobne, 
co do odpowiedzi na to czy jak się przekroczy limit zgłoszonym podmiotów np. Gratyfikant to można dalej pracować na zwiększonej liczbie podmiotów, i mi to wyjaśniono że w następnym roku będzie to uwzględnione przy zakupie Abonamentu.

A co to dokładnie będzie to nie wiem, może skończy się to że następnym razem będę musiał zakupić na 20 szt limitu Gratyfikant ja to tak rozumiem. bez żadnych dopłat, bo przecież jak kupowałem 15 szt to tylko tyle było mi potrzebne.

Link to postu
W dniu 1.03.2024 o 11:39, Dariusz Kreft napisał:

posiadając licencję OPEN to mogę obsługiwać nieograniczoną liczbę Firm na danym programie

Zgadza się. Licencja OPEN pozwala obsługiwać nieograniczoną liczbę podmiotów. Natomiast ceny Abonamentu są uzależnione od liczby używanych podmiotów. Obowiązująca cena Abonamentu będzie wyliczana automatycznie podczas generowania zamówienia na Abonament i będzie się składać z ceny bazowej i ceny za kolejne podmioty. Natomiast odwieszenie podmiotów w trakcie trwania Abonamentu związane jest z koniecznością wniesienia opłaty. Jest ona uzależniona od ceny, w jakiej dokonano przedłużenia Abonamentu przed zgłoszeniem odwieszenia.

 

Wyjątek stanowi sytuacja gdzie zakupowane jest rozszerzenia licencji o kolejne podmioty w trakcie trwania Abonamentu wtedy cena nie będzie ponownie przeliczana. Nowa cena Abonamentu zostanie wyliczona w momencie jego przedłużania.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...