Skocz do zawartości

Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka

Polecane posty

Witam.

 

Zgłaszam się do was z prośbą o pomoc w zakresie integracji ustawienia Sello NX w poniższych tematach:

 

1. Mapowanie wysyłek.
Jak wiemy, tych wysyłek w zakresie obsługi zamówień z Alle jest dość sporo, czy jest jakaś możliwość szybkiego wprowadzenia poszczególnych konfiguracji? Nie dość, że rozbijamy się na typy wysłek ze względu na kuriera: INPOST, DPD, UPS, ONE BOX, ONE Kurier, UPS, DHL, to dochodzi multiplikacja wysyłek pod kątem: przedpłata, pobranie, dostaw do drzwi, odbiór w punkcie, to dodatkowo dochodzi: dostawa krajowa w kraju, dostawa krajowe poza kraj, dostawa indywidualne do kraju: np. CZ, inpost, we-do, packeta itp itd.
Klepanie tego trochę zejdzie, biorąc pod uwagę, że SELLO NX nawet rozbija allegrowe ONE BOX/PUNKT na ONE BOX oraz ONE PUNKT

image.png.9f4e946ea0a969b8ebb95ee401fd2421.png

 

 

2. Mapowanie wysyłek pk. 2

Czy z każdym zmapowanie wysyłki, trzeba z tzw. "ręki" wpisywać adres nadawcy?
O ile rozumiem to do "identyfikatora punktu nadawczego", to czemu standardowe, te same, dane trzeba za każdym razem klepać z ręki.

 

image.thumb.png.d905ab8a8afeb9d6fc58b43a807535bd.png

 

3. Stany magazynowe: systemowe (z Nexo) vs stany dostępne na aukcji/sklepie

Jak w nowym Sello planowane jest kontrolowanie stanów produktów dostępnych na aukcjach allegro/sklepach?
Czy będzie to kopia 1:1, powiązana stricte z realną informacją z kartotek Nexo? Czy będzie jakaś możliwość własnej konfiguracji tego parametru?

Ze względu na specyfikę naszej branży, a posiadamy tzw. mała produkcję, oznacza to, że pewne produkty robione są w locie (korzystamy z kompletów) - dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Co oznacza, że normalnie nie trzymamy ich na stanie, w "starym Sello" pozycje takie kontrolowane są z ręki (brak synchronizacji stanów).
Czy taka funkcja będzie również dostępna w NX?

 

4. Konfiguracja okien zamówień.
Aktualnie, nie ma możliwości ustawienia okien zamówień wg dokonanej płatności - coś co jest w starym Sello, tj. oczekujące na płatność, do paczek, itp. Próbowałem to zrobić tworząc nową zakładkę z góry zdefiniowanymi filtrami, ale niestety - te odpowiedzialne za statusy płatności, jak: SO (status oryginału - ikona), PO (płatność oryginału - ikona) czy O (opłacone) :  - są niedostępne do ustawienia. Może te widoki będą z góry zdefiniowane względem poprzednika.

image.png.a8c7a77e85d899e5c0fc00e9a8d916a3.png

 

5. Lista kolumn z typem dokumentu końcowego.

U nas często, pod kątem weryfikacji, wykorzystywana jest kolumna z informacją o typie dokumentu końcowego: PA, FS, PA+FsD. W nowym sello występuje możliwość ustawienia takiej kolumny widoku, niestety w naszym przypadku jest ona pusta. Czy to kwestia konfiguracji, czy to pole jest jeszcze martwe

image.png.556b812887c619a215d4cc97db072f3e.png

6. Zewnętrzne integracje.
O ile integracje z zewnętrznymi marketplaceami/sklepami/innymi to sprawa drugorzędna, jak to się ma do możliwości włączenia własnych integracji kurierskich: epaka/furgonetka, Poczta Polska, własny kurier? Niestety często korzystamy z takich, co aktualnie ogranicza użycie programu.

 

7. Akcje automatyczne z użyciem skrótów klawiaturowych, zewnętrznych klawiatur czy też skanera kodów.

Aktualnie mamy fajnie skonfigurowanego BL-a gdzie do całego przebiegu procesu pakowania/fakturowania/generowania wysyłki potrzebujemy użyć trzykrotnie aukcji automatycznych.

1. rozpoczęcie zamówienie, przypisanie do stanowiska pakowania

2. kompletacja zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem dokumentu sprzedaży (jego wydrukiem czy wyslaniem @ i/lub do marketplace)

3. zakończenie zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem etykiety kurierskiej (tutaj pakujący dokonuje wyboru: tutaj mamy zdefiniowanych 14 możliwości ze względu na wielkość oraz wagę paczki). na nasze ustawienia nie ma wpływu marketplace/sklep (allegro, erli, wszystko, olx, sklep) czy firma kurierska (DPD, DHL, UPS, Allegro ONE) a jedynie sposób integracji (WZA, manager paczek, umowa własna PP/DHL/DPD, manager INPOST).

 

Aktualnie nie korzystamy z funkcji "asystenta pakowania/wsparcia kompletacji - jak zwał tak zwał, temat dopiero do wprowadzenia (to będzie podpunkt w puncie 2.)
Ale dzięki powyższej konfiguracji, oszczędzamy sporo czasu na zbędnym klikaniu/wpisywaniu/wybieraniu z listy i oczywiście ograniczeniu pomyłek w przypadku podania złych gabarytów paczek (waga, wymiary).

Czy i jak Insert planuje dać możliwości ustawień konfiguracyjnych pod kątem akcji automatycznych?

Czy będzie możliwość tak skrócenia procesu przetwarzania zamówień jak na powyższym przykładzie?

 

8. Sytuacja prosto z użycia: możliwości sprawdzania powstałych błędów podczas intergracji.
Dzisiaj, z jakiegoś powodu dostałem komunikat o braku możliwości zaimportowania paru zamówień.

Wszędzie wyskoczył ten sam komunikat o błędzie NIPu (screen poniżej).
Niestety nigdzie nie ma informacji dotyczącej szczegółów konkretnego błędu.

A nawet jak się okazało, to ten sam błąd wyskakuje w przypadku zamówień z dokumentem końcowym FS oraz Pa.

Co dziwi, gdzie Pa a wymogi wpisania NIPu....

image.thumb.png.2f8dd729a8b21969ae43aa9dde36756a.png

9. Czy istnieje możliwość automatycznej weryfikacji poprawności danych firmy w Vies?

 

10. Wish-list :)

W nawiązaniu do punktu trzeciego, części asortymentu typu "komplet" trzymamy w pewnych ilościach na magazynie.
Aktualnie mamy możliwość ustawienia ręcznego montażu kompletów w przypadku otrzymania zamówienia na taką pozycję.

Czy jest możliwość uzależnienia takiego automatu od informacji o dostępnym stanie, np:

a. jest dostępna ilość - nie montuj!

b. jest zero - montuj zgodnie z ilością z zamówienia!

c. dostępne 3, potrzebne jeszcze dwa - uzupełnij o brakującą ilość!

 

 

PS.
BL dał dzisiaj do myślenia wielu, więc pewnie zaraz się zacznie.... ;)

 

Dzięki, pozdrawiam.

Adam.

Edytowane przez Adam Uliński
  • Lubię to 1
Link to postu
9 godzin temu, Adam Uliński napisał:

3. Stany magazynowe: systemowe (z Nexo) vs stany dostępne na aukcji/sklepie

Jak w nowym Sello planowane jest kontrolowanie stanów produktów dostępnych na aukcjach allegro/sklepach?
Czy będzie to kopia 1:1, powiązana stricte z realną informacją z kartotek Nexo? Czy będzie jakaś możliwość własnej konfiguracji tego parametru?

Ze względu na specyfikę naszej branży, a posiadamy tzw. mała produkcję, oznacza to, że pewne produkty robione są w locie (korzystamy z kompletów) - dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Co oznacza, że normalnie nie trzymamy ich na stanie, w "starym Sello" pozycje takie kontrolowane są z ręki (brak synchronizacji stanów).
Czy taka funkcja będzie również dostępna w NX?

Również przydałoby nam się coś takiego. Mamy pewien integrator do Subiekta ze sklepem internetowym i tam właśnie jest taka fajna opcja - ' integrator przesyła stan magazynowy wyliczając potencjalną ilość na podstawie dostępnych składników, powiększoną o ilość zmontowanych kompletów w magazynie'

 

Coś takiego przydałoby się w Sello.

Edytowane przez Karol Czajka
  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

1. Mapowanie wysyłek.

Tak, idą na rekord z liczbą usług :). Mamy plan aby zająć się tym tematem w inny sposób. W zasadzie to mamy do rozważenia dwie możliwe opcje:

  • automatyczne dodawanie nowych konfiguracji dostaw na podstawie tego co pojawia się w zamówieniu pobranym z Allegro
  • zupełnie inna obsługa WzA, tak aby był to jeden (lub nieduża ich liczba) sposób dostawy, a usługa będzie się ustawiać sama na podstawie danych z zamówienia

W wersji 47 część konfiguracji będzie się uzupełniać sama a i jeszcze przypomnę, że nie trzeba ich klepać od razu w słowniku sposobów dostawy paczki, ale można dodawać taką dostawę z poziomu samego zamówienia zastępując dostawę niezmapowaną ?? jakaś dostawa Allegro na dostawę Sello - wtedy powiązanie tworzy się samo. Wystarczy dodać powiązanie raz dla danej dostawy i pozostałe zamówienia z taką dostawą można pobrać ponownie aby się podpięły do niej.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

2. Mapowanie wysyłek pk. 2

Czy z każdym zmapowanie wysyłki, trzeba z tzw. "ręki" wpisywać adres nadawcy?
O ile rozumiem to do "identyfikatora punktu nadawczego", to czemu standardowe, te same, dane trzeba za każdym razem klepać z ręki.

W wersji 47 te dane będą pobierane z ustawień firmy

image.png.de6b36c2a8e946e2d3c2f82da082ac3d.png

więc nie trzeba będzie tego wpisywać ręcznie. Tutaj miałby być obsługiwane tagi Sello, ale póki ich jeszcze nie ma to dodaliśmy takie klasyczne rozwiązanie.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

3. Stany magazynowe: systemowe (z Nexo) vs stany dostępne na aukcji/sklepie

Jak w nowym Sello planowane jest kontrolowanie stanów produktów dostępnych na aukcjach allegro/sklepach?
Czy będzie to kopia 1:1, powiązana stricte z realną informacją z kartotek Nexo? Czy będzie jakaś możliwość własnej konfiguracji tego parametru?

Ze względu na specyfikę naszej branży, a posiadamy tzw. mała produkcję, oznacza to, że pewne produkty robione są w locie (korzystamy z kompletów) - dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Co oznacza, że normalnie nie trzymamy ich na stanie, w "starym Sello" pozycje takie kontrolowane są z ręki (brak synchronizacji stanów).
Czy taka funkcja będzie również dostępna w NX?

Tutaj stawiamy na automaty nexo. W 47 będą dodane nowości w automatach do obsługi monitorowania stanów i modyfikacji ich w ofertach. W odróżnieniu od Sello 1, w samej ofercie nie będzie dedykowanych pól, którymi steruje się sposobem synchronizacji stanów, zakończenia i wznawiania. Planujemy aby można było synchronizować automatycznie dowolne pola w ofercie z kartoteką asortymentu - stąd przyjęliśmy rozwiązanie nieco bardzie luźne i rozwojowe. Mianowicie do wskazania co ma się synchronizować posłużą cechy oferty internetowej, które będą także wybierane w konfiguracji automatu synchronizującego. Innymi słowy, automat będzie reagował np. na zmianę stanu w asortymencie, zmiana ta będzie uruchamiać czynność aktualizacji stanów w ofertach ze wskazaną cechą. Cechę taką można sobie nazwać dowolnie, np. synchronizuj stany i oferty z wybraną taką cechą będą brane pod uwagę, przy wyliczaniu stanu itp. Takie podejście daje dość dużą elastyczność w konfiguracji co i gdzie ma się synchronizować.

 

Większe możliwości w kształtowaniu tego jak i skąd wyliczają się stany pojawią się zapewne wraz z dodaniem nowych tagów do Sello.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

Aktualnie, nie ma możliwości ustawienia okien zamówień wg dokonanej płatności - coś co jest w starym Sello, tj. oczekujące na płatność, do paczek, itp. Próbowałem to zrobić tworząc nową zakładkę z góry zdefiniowanymi filtrami, ale niestety - te odpowiedzialne za statusy płatności, jak: SO (status oryginału - ikona), PO (płatność oryginału - ikona) czy O (opłacone) :  - są niedostępne do ustawienia. Może te widoki będą z góry zdefiniowane względem poprzednika.

W zasadzie nie chcieliśmy z góry narzucać takiego samego podejścia jak było w Sello 1, gdyż mieliśmy sygnały, że niektórym użytkownikom taki układ nie pasuje. Ale faktycznie, brakuje filtrów umożliwiających odtworzenie tych zakładek. Dodamy je przy najbliższej okazji.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

5. Lista kolumn z typem dokumentu końcowego.

U nas często, pod kątem weryfikacji, wykorzystywana jest kolumna z informacją o typie dokumentu końcowego: PA, FS, PA+FsD. W nowym sello występuje możliwość ustawienia takiej kolumny widoku, niestety w naszym przypadku jest ona pusta. Czy to kwestia konfiguracji, czy to pole jest jeszcze martwe

Pole jest takie na wpół żywe :). Czyli pojawia się tam to, co jest ustawione jako dokument końcowy w zamówieniu

image.png.95d62163e1d066f5fb394a8e95ccbc1c.png

Docelowo będą ustawienia domyślne dla zamówienia oraz automat umożliwiający zmianę tego typu zależnie np od tego, czy klient chce fakturę.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

6. Zewnętrzne integracje.
O ile integracje z zewnętrznymi marketplaceami/sklepami/innymi to sprawa drugorzędna, jak to się ma do możliwości włączenia własnych integracji kurierskich: epaka/furgonetka, Poczta Polska, własny kurier? Niestety często korzystamy z takich, co aktualnie ogranicza użycie programu.

Szczegóły w sprawie integracji podamy wkrótce.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

7. Akcje automatyczne z użyciem skrótów klawiaturowych, zewnętrznych klawiatur czy też skanera kodów.

Aktualnie mamy fajnie skonfigurowanego BL-a gdzie do całego przebiegu procesu pakowania/fakturowania/generowania wysyłki potrzebujemy użyć trzykrotnie aukcji automatycznych.

1. rozpoczęcie zamówienie, przypisanie do stanowiska pakowania

2. kompletacja zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem dokumentu sprzedaży (jego wydrukiem czy wyslaniem @ i/lub do marketplace)

3. zakończenie zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem etykiety kurierskiej (tutaj pakujący dokonuje wyboru: tutaj mamy zdefiniowanych 14 możliwości ze względu na wielkość oraz wagę paczki). na nasze ustawienia nie ma wpływu marketplace/sklep (allegro, erli, wszystko, olx, sklep) czy firma kurierska (DPD, DHL, UPS, Allegro ONE) a jedynie sposób integracji (WZA, manager paczek, umowa własna PP/DHL/DPD, manager INPOST).

Dążymy do tego i mamy w planach w zasadzie podobne możliwości.

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

Czy i jak Insert planuje dać możliwości ustawień konfiguracyjnych pod kątem akcji automatycznych?

To wymaga wspólnych prac projektowych naszego zespołu z zespołem od automatyzacji nexo, więc sam nie chcę teraz niczego obiecywać czy podawać rozwiązania, ale myślę, że będzie dobrze :)

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

Czy będzie możliwość tak skrócenia procesu przetwarzania zamówień jak na powyższym przykładzie?

Powinno to być jak najbardziej możliwe. Od początku projektujemy Sello pod kątem możliwości dużej automatyzacji.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

8. Sytuacja prosto z użycia: możliwości sprawdzania powstałych błędów podczas intergracji.
Dzisiaj, z jakiegoś powodu dostałem komunikat o braku możliwości zaimportowania paru zamówień.

Wszędzie wyskoczył ten sam komunikat o błędzie NIPu (screen poniżej).
Niestety nigdzie nie ma informacji dotyczącej szczegółów konkretnego błędu.

A nawet jak się okazało, to ten sam błąd wyskakuje w przypadku zamówień z dokumentem końcowym FS oraz Pa.

Co dziwi, gdzie Pa a wymogi wpisania NIPu....

To są jeszcze problemy wieku młodzieńczego. Sello zostało zbudowane na istniejących już fundamentach programów nexo i ich złożoność i wewnętrzne zależności czasami ujawniają się w taki sposób. Samo Sello oczywiście takiego NIPu nie wymaga, ale wykorzystuje kartotekę klientów nexo, która takie obostrzenia może mieć. Zachęcam do zgłaszania takich problemów, będą sukcesywnie poprawiane. Wiele z nich wyłapujemy w testach czy codziennych pracach nad programem, ale jednak środowisko użytkownika jest o wiele bardziej bogatsze w różnorakie scenariusze.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

9. Czy istnieje możliwość automatycznej weryfikacji poprawności danych firmy w Vies?

Funkcja taka jest zaimplementowana w kartotece nexo, ale nie wiem czy jest dostępna jako czynność w automatyzacji, którą można by było uruchomić np po pobraniu zamówienia lub zapisaniu klienta. Przyjrzymy się tematowi.

 

W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

10. Wish-list :)

W nawiązaniu do punktu trzeciego, części asortymentu typu "komplet" trzymamy w pewnych ilościach na magazynie.
Aktualnie mamy możliwość ustawienia ręcznego montażu kompletów w przypadku otrzymania zamówienia na taką pozycję.

Czy jest możliwość uzależnienia takiego automatu od informacji o dostępnym stanie, np:

a. jest dostępna ilość - nie montuj!

b. jest zero - montuj zgodnie z ilością z zamówienia!

c. dostępne 3, potrzebne jeszcze dwa - uzupełnij o brakującą ilość!

Sprawą montowania kompletów mamy w planach się zająć, ale nie są to na pewno plany na najbliższy czas - więc trudno mi teraz bez przygotowania powiedzieć coś więcej. Mogę jedynie dodać, że Sello ma swój dostęp przez API i można do niego stworzyć (bądź zlecić) dowolne w zasadzie rozszerzenie według własnych potrzeb.

 

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał:

4. Konfiguracja okien zamówień.
Aktualnie, nie ma możliwości ustawienia okien zamówień wg dokonanej płatności - coś co jest w starym Sello, tj. oczekujące na płatność, do paczek, itp. Próbowałem to zrobić tworząc nową zakładkę z góry zdefiniowanymi filtrami, ale niestety - te odpowiedzialne za statusy płatności, jak: SO (status oryginału - ikona), PO (płatność oryginału - ikona) czy O (opłacone) :  - są niedostępne do ustawienia. Może te widoki będą z góry zdefiniowane względem poprzednika.

W następnej wersji programu pojawi się możliwość filtrowania po płatności czy statusie oryginału.
Pozdrawiam.

Link to postu
21 minut temu, Damian Janusiak napisał:

W następnej wersji programu pojawi się możliwość filtrowania po płatności czy statusie oryginału.
Pozdrawiam.

Czy raz ustawiony filtr np. zamówienie opłacone, będzie działał w trybie automatyczny: czyli jeżeli dane zamówienie spełni odpowiednie wymagania to pojawi się w danym widoku?

Niestety często filtry i ich ustawienia działają tylko z danymi dostępnymi w momencie ustawiania warunków filtracji.

 

Link to postu

Tu chyba trzeba rozróżnić dwa typy filtrów, a w zasadzie wartości filtrów. Część z nich jest stała i one zawsze filtrują to co jest w nich wybrane. Niezależnie od tego czy podczas ustawiania były na liście dane czy nie, zawsze są one filtrowane ponownie przy odświeżaniu.

 

I tak w przypadku np. filtra Sposobów dostawy, są dwa obszary:

image.thumb.png.3428b6ab89c02f4e2bf16026c72aac86.png

1 - tutaj są sposoby dostawy i jest ich tyle ile zdefiniowanych w słowniku sposobów, nawet jeśli na liście aktualnie nie ma danego sposobu dostawy

2 - tutaj są niezmapowane sposoby dostawy, czyli takie, które wynikają nie z obecności ich na liście dostaw, tylko z tego jakie aktualnie dostępne są zamówienia zawierające dostawy z serwisu. 

 

Wspomniane filtry można zrobić jako ten pierwszy typ i tak zrobimy, dzięki czemu wartości nie będą zależne od posiadanych danych.

 

 

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...