Adam Uliński 12 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka (edytowane) Witam. Zgłaszam się do was z prośbą o pomoc w zakresie integracji ustawienia Sello NX w poniższych tematach: 1. Mapowanie wysyłek. Jak wiemy, tych wysyłek w zakresie obsługi zamówień z Alle jest dość sporo, czy jest jakaś możliwość szybkiego wprowadzenia poszczególnych konfiguracji? Nie dość, że rozbijamy się na typy wysłek ze względu na kuriera: INPOST, DPD, UPS, ONE BOX, ONE Kurier, UPS, DHL, to dochodzi multiplikacja wysyłek pod kątem: przedpłata, pobranie, dostaw do drzwi, odbiór w punkcie, to dodatkowo dochodzi: dostawa krajowa w kraju, dostawa krajowe poza kraj, dostawa indywidualne do kraju: np. CZ, inpost, we-do, packeta itp itd. Klepanie tego trochę zejdzie, biorąc pod uwagę, że SELLO NX nawet rozbija allegrowe ONE BOX/PUNKT na ONE BOX oraz ONE PUNKT 2. Mapowanie wysyłek pk. 2 Czy z każdym zmapowanie wysyłki, trzeba z tzw. "ręki" wpisywać adres nadawcy? O ile rozumiem to do "identyfikatora punktu nadawczego", to czemu standardowe, te same, dane trzeba za każdym razem klepać z ręki. 3. Stany magazynowe: systemowe (z Nexo) vs stany dostępne na aukcji/sklepie Jak w nowym Sello planowane jest kontrolowanie stanów produktów dostępnych na aukcjach allegro/sklepach? Czy będzie to kopia 1:1, powiązana stricte z realną informacją z kartotek Nexo? Czy będzie jakaś możliwość własnej konfiguracji tego parametru? Ze względu na specyfikę naszej branży, a posiadamy tzw. mała produkcję, oznacza to, że pewne produkty robione są w locie (korzystamy z kompletów) - dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Co oznacza, że normalnie nie trzymamy ich na stanie, w "starym Sello" pozycje takie kontrolowane są z ręki (brak synchronizacji stanów). Czy taka funkcja będzie również dostępna w NX? 4. Konfiguracja okien zamówień. Aktualnie, nie ma możliwości ustawienia okien zamówień wg dokonanej płatności - coś co jest w starym Sello, tj. oczekujące na płatność, do paczek, itp. Próbowałem to zrobić tworząc nową zakładkę z góry zdefiniowanymi filtrami, ale niestety - te odpowiedzialne za statusy płatności, jak: SO (status oryginału - ikona), PO (płatność oryginału - ikona) czy O (opłacone) : - są niedostępne do ustawienia. Może te widoki będą z góry zdefiniowane względem poprzednika. 5. Lista kolumn z typem dokumentu końcowego. U nas często, pod kątem weryfikacji, wykorzystywana jest kolumna z informacją o typie dokumentu końcowego: PA, FS, PA+FsD. W nowym sello występuje możliwość ustawienia takiej kolumny widoku, niestety w naszym przypadku jest ona pusta. Czy to kwestia konfiguracji, czy to pole jest jeszcze martwe 6. Zewnętrzne integracje. O ile integracje z zewnętrznymi marketplaceami/sklepami/innymi to sprawa drugorzędna, jak to się ma do możliwości włączenia własnych integracji kurierskich: epaka/furgonetka, Poczta Polska, własny kurier? Niestety często korzystamy z takich, co aktualnie ogranicza użycie programu. 7. Akcje automatyczne z użyciem skrótów klawiaturowych, zewnętrznych klawiatur czy też skanera kodów. Aktualnie mamy fajnie skonfigurowanego BL-a gdzie do całego przebiegu procesu pakowania/fakturowania/generowania wysyłki potrzebujemy użyć trzykrotnie aukcji automatycznych. 1. rozpoczęcie zamówienie, przypisanie do stanowiska pakowania 2. kompletacja zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem dokumentu sprzedaży (jego wydrukiem czy wyslaniem @ i/lub do marketplace) 3. zakończenie zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem etykiety kurierskiej (tutaj pakujący dokonuje wyboru: tutaj mamy zdefiniowanych 14 możliwości ze względu na wielkość oraz wagę paczki). na nasze ustawienia nie ma wpływu marketplace/sklep (allegro, erli, wszystko, olx, sklep) czy firma kurierska (DPD, DHL, UPS, Allegro ONE) a jedynie sposób integracji (WZA, manager paczek, umowa własna PP/DHL/DPD, manager INPOST). Aktualnie nie korzystamy z funkcji "asystenta pakowania/wsparcia kompletacji - jak zwał tak zwał, temat dopiero do wprowadzenia (to będzie podpunkt w puncie 2.) Ale dzięki powyższej konfiguracji, oszczędzamy sporo czasu na zbędnym klikaniu/wpisywaniu/wybieraniu z listy i oczywiście ograniczeniu pomyłek w przypadku podania złych gabarytów paczek (waga, wymiary). Czy i jak Insert planuje dać możliwości ustawień konfiguracyjnych pod kątem akcji automatycznych? Czy będzie możliwość tak skrócenia procesu przetwarzania zamówień jak na powyższym przykładzie? 8. Sytuacja prosto z użycia: możliwości sprawdzania powstałych błędów podczas intergracji. Dzisiaj, z jakiegoś powodu dostałem komunikat o braku możliwości zaimportowania paru zamówień. Wszędzie wyskoczył ten sam komunikat o błędzie NIPu (screen poniżej). Niestety nigdzie nie ma informacji dotyczącej szczegółów konkretnego błędu. A nawet jak się okazało, to ten sam błąd wyskakuje w przypadku zamówień z dokumentem końcowym FS oraz Pa. Co dziwi, gdzie Pa a wymogi wpisania NIPu.... 9. Czy istnieje możliwość automatycznej weryfikacji poprawności danych firmy w Vies? 10. Wish-list W nawiązaniu do punktu trzeciego, części asortymentu typu "komplet" trzymamy w pewnych ilościach na magazynie. Aktualnie mamy możliwość ustawienia ręcznego montażu kompletów w przypadku otrzymania zamówienia na taką pozycję. Czy jest możliwość uzależnienia takiego automatu od informacji o dostępnym stanie, np: a. jest dostępna ilość - nie montuj! b. jest zero - montuj zgodnie z ilością z zamówienia! c. dostępne 3, potrzebne jeszcze dwa - uzupełnij o brakującą ilość! PS. BL dał dzisiaj do myślenia wielu, więc pewnie zaraz się zacznie.... Dzięki, pozdrawiam. Adam. Edytowane 29 Września 2023 przez Adam Uliński 1 Cytuj Link to postu
Karol Czajka 3 Napisano 30 Września 2023 Udostępnij Napisano 30 Września 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka (edytowane) 9 godzin temu, Adam Uliński napisał: 3. Stany magazynowe: systemowe (z Nexo) vs stany dostępne na aukcji/sklepie Jak w nowym Sello planowane jest kontrolowanie stanów produktów dostępnych na aukcjach allegro/sklepach? Czy będzie to kopia 1:1, powiązana stricte z realną informacją z kartotek Nexo? Czy będzie jakaś możliwość własnej konfiguracji tego parametru? Ze względu na specyfikę naszej branży, a posiadamy tzw. mała produkcję, oznacza to, że pewne produkty robione są w locie (korzystamy z kompletów) - dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Co oznacza, że normalnie nie trzymamy ich na stanie, w "starym Sello" pozycje takie kontrolowane są z ręki (brak synchronizacji stanów). Czy taka funkcja będzie również dostępna w NX? Również przydałoby nam się coś takiego. Mamy pewien integrator do Subiekta ze sklepem internetowym i tam właśnie jest taka fajna opcja - ' integrator przesyła stan magazynowy wyliczając potencjalną ilość na podstawie dostępnych składników, powiększoną o ilość zmontowanych kompletów w magazynie' Coś takiego przydałoby się w Sello. Edytowane 30 Września 2023 przez Karol Czajka 1 Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 2 Października 2023 Udostępnij Napisano 2 Października 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 1. Mapowanie wysyłek. Tak, idą na rekord z liczbą usług . Mamy plan aby zająć się tym tematem w inny sposób. W zasadzie to mamy do rozważenia dwie możliwe opcje: automatyczne dodawanie nowych konfiguracji dostaw na podstawie tego co pojawia się w zamówieniu pobranym z Allegro zupełnie inna obsługa WzA, tak aby był to jeden (lub nieduża ich liczba) sposób dostawy, a usługa będzie się ustawiać sama na podstawie danych z zamówienia W wersji 47 część konfiguracji będzie się uzupełniać sama a i jeszcze przypomnę, że nie trzeba ich klepać od razu w słowniku sposobów dostawy paczki, ale można dodawać taką dostawę z poziomu samego zamówienia zastępując dostawę niezmapowaną ?? jakaś dostawa Allegro na dostawę Sello - wtedy powiązanie tworzy się samo. Wystarczy dodać powiązanie raz dla danej dostawy i pozostałe zamówienia z taką dostawą można pobrać ponownie aby się podpięły do niej. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 2. Mapowanie wysyłek pk. 2 Czy z każdym zmapowanie wysyłki, trzeba z tzw. "ręki" wpisywać adres nadawcy? O ile rozumiem to do "identyfikatora punktu nadawczego", to czemu standardowe, te same, dane trzeba za każdym razem klepać z ręki. W wersji 47 te dane będą pobierane z ustawień firmy więc nie trzeba będzie tego wpisywać ręcznie. Tutaj miałby być obsługiwane tagi Sello, ale póki ich jeszcze nie ma to dodaliśmy takie klasyczne rozwiązanie. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 3. Stany magazynowe: systemowe (z Nexo) vs stany dostępne na aukcji/sklepie Jak w nowym Sello planowane jest kontrolowanie stanów produktów dostępnych na aukcjach allegro/sklepach? Czy będzie to kopia 1:1, powiązana stricte z realną informacją z kartotek Nexo? Czy będzie jakaś możliwość własnej konfiguracji tego parametru? Ze względu na specyfikę naszej branży, a posiadamy tzw. mała produkcję, oznacza to, że pewne produkty robione są w locie (korzystamy z kompletów) - dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Co oznacza, że normalnie nie trzymamy ich na stanie, w "starym Sello" pozycje takie kontrolowane są z ręki (brak synchronizacji stanów). Czy taka funkcja będzie również dostępna w NX? Tutaj stawiamy na automaty nexo. W 47 będą dodane nowości w automatach do obsługi monitorowania stanów i modyfikacji ich w ofertach. W odróżnieniu od Sello 1, w samej ofercie nie będzie dedykowanych pól, którymi steruje się sposobem synchronizacji stanów, zakończenia i wznawiania. Planujemy aby można było synchronizować automatycznie dowolne pola w ofercie z kartoteką asortymentu - stąd przyjęliśmy rozwiązanie nieco bardzie luźne i rozwojowe. Mianowicie do wskazania co ma się synchronizować posłużą cechy oferty internetowej, które będą także wybierane w konfiguracji automatu synchronizującego. Innymi słowy, automat będzie reagował np. na zmianę stanu w asortymencie, zmiana ta będzie uruchamiać czynność aktualizacji stanów w ofertach ze wskazaną cechą. Cechę taką można sobie nazwać dowolnie, np. synchronizuj stany i oferty z wybraną taką cechą będą brane pod uwagę, przy wyliczaniu stanu itp. Takie podejście daje dość dużą elastyczność w konfiguracji co i gdzie ma się synchronizować. Większe możliwości w kształtowaniu tego jak i skąd wyliczają się stany pojawią się zapewne wraz z dodaniem nowych tagów do Sello. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: Aktualnie, nie ma możliwości ustawienia okien zamówień wg dokonanej płatności - coś co jest w starym Sello, tj. oczekujące na płatność, do paczek, itp. Próbowałem to zrobić tworząc nową zakładkę z góry zdefiniowanymi filtrami, ale niestety - te odpowiedzialne za statusy płatności, jak: SO (status oryginału - ikona), PO (płatność oryginału - ikona) czy O (opłacone) : - są niedostępne do ustawienia. Może te widoki będą z góry zdefiniowane względem poprzednika. W zasadzie nie chcieliśmy z góry narzucać takiego samego podejścia jak było w Sello 1, gdyż mieliśmy sygnały, że niektórym użytkownikom taki układ nie pasuje. Ale faktycznie, brakuje filtrów umożliwiających odtworzenie tych zakładek. Dodamy je przy najbliższej okazji. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 5. Lista kolumn z typem dokumentu końcowego. U nas często, pod kątem weryfikacji, wykorzystywana jest kolumna z informacją o typie dokumentu końcowego: PA, FS, PA+FsD. W nowym sello występuje możliwość ustawienia takiej kolumny widoku, niestety w naszym przypadku jest ona pusta. Czy to kwestia konfiguracji, czy to pole jest jeszcze martwe Pole jest takie na wpół żywe . Czyli pojawia się tam to, co jest ustawione jako dokument końcowy w zamówieniu Docelowo będą ustawienia domyślne dla zamówienia oraz automat umożliwiający zmianę tego typu zależnie np od tego, czy klient chce fakturę. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 6. Zewnętrzne integracje. O ile integracje z zewnętrznymi marketplaceami/sklepami/innymi to sprawa drugorzędna, jak to się ma do możliwości włączenia własnych integracji kurierskich: epaka/furgonetka, Poczta Polska, własny kurier? Niestety często korzystamy z takich, co aktualnie ogranicza użycie programu. Szczegóły w sprawie integracji podamy wkrótce. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 7. Akcje automatyczne z użyciem skrótów klawiaturowych, zewnętrznych klawiatur czy też skanera kodów. Aktualnie mamy fajnie skonfigurowanego BL-a gdzie do całego przebiegu procesu pakowania/fakturowania/generowania wysyłki potrzebujemy użyć trzykrotnie aukcji automatycznych. 1. rozpoczęcie zamówienie, przypisanie do stanowiska pakowania 2. kompletacja zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem dokumentu sprzedaży (jego wydrukiem czy wyslaniem @ i/lub do marketplace) 3. zakończenie zamówienia, jednocześnie z wygenerowaniem etykiety kurierskiej (tutaj pakujący dokonuje wyboru: tutaj mamy zdefiniowanych 14 możliwości ze względu na wielkość oraz wagę paczki). na nasze ustawienia nie ma wpływu marketplace/sklep (allegro, erli, wszystko, olx, sklep) czy firma kurierska (DPD, DHL, UPS, Allegro ONE) a jedynie sposób integracji (WZA, manager paczek, umowa własna PP/DHL/DPD, manager INPOST). Dążymy do tego i mamy w planach w zasadzie podobne możliwości. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: Czy i jak Insert planuje dać możliwości ustawień konfiguracyjnych pod kątem akcji automatycznych? To wymaga wspólnych prac projektowych naszego zespołu z zespołem od automatyzacji nexo, więc sam nie chcę teraz niczego obiecywać czy podawać rozwiązania, ale myślę, że będzie dobrze . W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: Czy będzie możliwość tak skrócenia procesu przetwarzania zamówień jak na powyższym przykładzie? Powinno to być jak najbardziej możliwe. Od początku projektujemy Sello pod kątem możliwości dużej automatyzacji. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 8. Sytuacja prosto z użycia: możliwości sprawdzania powstałych błędów podczas intergracji. Dzisiaj, z jakiegoś powodu dostałem komunikat o braku możliwości zaimportowania paru zamówień. Wszędzie wyskoczył ten sam komunikat o błędzie NIPu (screen poniżej). Niestety nigdzie nie ma informacji dotyczącej szczegółów konkretnego błędu. A nawet jak się okazało, to ten sam błąd wyskakuje w przypadku zamówień z dokumentem końcowym FS oraz Pa. Co dziwi, gdzie Pa a wymogi wpisania NIPu.... To są jeszcze problemy wieku młodzieńczego. Sello zostało zbudowane na istniejących już fundamentach programów nexo i ich złożoność i wewnętrzne zależności czasami ujawniają się w taki sposób. Samo Sello oczywiście takiego NIPu nie wymaga, ale wykorzystuje kartotekę klientów nexo, która takie obostrzenia może mieć. Zachęcam do zgłaszania takich problemów, będą sukcesywnie poprawiane. Wiele z nich wyłapujemy w testach czy codziennych pracach nad programem, ale jednak środowisko użytkownika jest o wiele bardziej bogatsze w różnorakie scenariusze. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 9. Czy istnieje możliwość automatycznej weryfikacji poprawności danych firmy w Vies? Funkcja taka jest zaimplementowana w kartotece nexo, ale nie wiem czy jest dostępna jako czynność w automatyzacji, którą można by było uruchomić np po pobraniu zamówienia lub zapisaniu klienta. Przyjrzymy się tematowi. W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 10. Wish-list W nawiązaniu do punktu trzeciego, części asortymentu typu "komplet" trzymamy w pewnych ilościach na magazynie. Aktualnie mamy możliwość ustawienia ręcznego montażu kompletów w przypadku otrzymania zamówienia na taką pozycję. Czy jest możliwość uzależnienia takiego automatu od informacji o dostępnym stanie, np: a. jest dostępna ilość - nie montuj! b. jest zero - montuj zgodnie z ilością z zamówienia! c. dostępne 3, potrzebne jeszcze dwa - uzupełnij o brakującą ilość! Sprawą montowania kompletów mamy w planach się zająć, ale nie są to na pewno plany na najbliższy czas - więc trudno mi teraz bez przygotowania powiedzieć coś więcej. Mogę jedynie dodać, że Sello ma swój dostęp przez API i można do niego stworzyć (bądź zlecić) dowolne w zasadzie rozszerzenie według własnych potrzeb. 1 Cytuj Link to postu
Damian Janusiak 0 Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka W dniu 30.09.2023 o 00:37, Adam Uliński napisał: 4. Konfiguracja okien zamówień. Aktualnie, nie ma możliwości ustawienia okien zamówień wg dokonanej płatności - coś co jest w starym Sello, tj. oczekujące na płatność, do paczek, itp. Próbowałem to zrobić tworząc nową zakładkę z góry zdefiniowanymi filtrami, ale niestety - te odpowiedzialne za statusy płatności, jak: SO (status oryginału - ikona), PO (płatność oryginału - ikona) czy O (opłacone) : - są niedostępne do ustawienia. Może te widoki będą z góry zdefiniowane względem poprzednika. W następnej wersji programu pojawi się możliwość filtrowania po płatności czy statusie oryginału. Pozdrawiam. Cytuj Link to postu
Adam Uliński 12 Napisano 12 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka 21 minut temu, Damian Janusiak napisał: W następnej wersji programu pojawi się możliwość filtrowania po płatności czy statusie oryginału. Pozdrawiam. Czy raz ustawiony filtr np. zamówienie opłacone, będzie działał w trybie automatyczny: czyli jeżeli dane zamówienie spełni odpowiednie wymagania to pojawi się w danym widoku? Niestety często filtry i ich ustawienia działają tylko z danymi dostępnymi w momencie ustawiania warunków filtracji. Cytuj Link to postu
Damian Janusiak 0 Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka Niestety, dodane filtry będą działały podobnie do pozostałych, czyli wykorzystają dane dostępne w momencie ustawienia filtrów. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 16 Października 2023 Udostępnij Napisano 16 Października 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka Tu chyba trzeba rozróżnić dwa typy filtrów, a w zasadzie wartości filtrów. Część z nich jest stała i one zawsze filtrują to co jest w nich wybrane. Niezależnie od tego czy podczas ustawiania były na liście dane czy nie, zawsze są one filtrowane ponownie przy odświeżaniu. I tak w przypadku np. filtra Sposobów dostawy, są dwa obszary: 1 - tutaj są sposoby dostawy i jest ich tyle ile zdefiniowanych w słowniku sposobów, nawet jeśli na liście aktualnie nie ma danego sposobu dostawy 2 - tutaj są niezmapowane sposoby dostawy, czyli takie, które wynikają nie z obecności ich na liście dostaw, tylko z tego jakie aktualnie dostępne są zamówienia zawierające dostawy z serwisu. Wspomniane filtry można zrobić jako ten pierwszy typ i tak zrobimy, dzięki czemu wartości nie będą zależne od posiadanych danych. Cytuj Link to postu
Infobot nexo 99 Napisano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2023 w Pomoc w zakresie intergracji: mapowanie wysyłek, stany magazynowe vs stany do sprzedaży, zewnętrzne integracje/umowy własne: poczta polska/furgonetka Zgłoszenie zostało zrealizowane w wersji 48.0.0. Fragment listy zmian: "W module zamówień wysyłkowych dodano nowe filtry: status oryginału, płatność oryginału"; Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.