Skocz do zawartości

Portal Biura - brak rozwiązań do zarządzania biurem rachunkowym

Polecane posty

Insert nie ma w ogóle rozwiązań w zakresie zarządzania biurem rachunkowym. 
Same  biuro nie jest dobrym rozwiązaniem, bardzo  brakuje rozwiązań takich jak w saldeo czy  podatkipodatki. 
Niestety nieracjonalne i niezrozumiałe jest to, że trzeba korzystać  z zewnętrznych programów czy aplikacji ( które łączą się z bazą nexo ) by wyciągnąć niezbędne  informacje. 
Proszę przyjrzeć się aplikacji  podatkipodatki, i przemyśleć rozwiązania. Wiemy wszyscy, że jest to zrobienia ale czy oby na pewno mamy korzystać z zewnętrznych informatyków, firm?

Brakuje bardzo na wzór podatkipodatki czy saldeo: 
- jedna aplikacja w której możemy zweryfikować jednym kliknięciem podatki w  podziałach na klientów, rodzaje  podatków,  terminy, w  tym samym miejscu wiemy, gdzie są pobrane upo, komu już wysłane podatki, kiedy dostarczone dokumenty, ilość dokumentów, lista klientów według rodzajów zadań typu nie wysłane  jpk i wyświetlają się klienci u których należy jeszcze coś  zrobić. 
- wysyłka maili z programu zewnętrznego  pocztowego- chociażby gestor nexo a nie dodawania kont pocztowych u każdego klienta, by móc automatycznie wysyłać  kwoty podatków, listy płac czy inne informacje mailowe, 
- brak możliwości  kontroli  limitów, terminów : vat, kasa fiskalna, ulgi zus  itp !
- teczki osobowe- tu porażka w  nexo  totalna ! podatki podatki czy saldeo to aplikacja w której klient również widzi zawartość teczek pracowniczych,  ma zawsze dostęp do dokumentacji  pracowniczej, terminów badań, szkoleń. Prosty szybki dostęp do dokumentów ( w chmurze a nie w bazie, które obciążają bazy danych). 
- brak możliwości  kontroli czasu wykonywania zadań przez pracowników  biura 
- wiele, wiele innych,  które są w aplikacjach podatkipodatki za parę  groszy i potrafią pobrać  większość danych z insert automatycznie ! więc czemu insert nie  ma takich rozwiązań !
- kolejny temat to KSEF ! brak informacji, brak rozwiązań! i tu  nie chodzi  o  możliwość wystawiania faktur sprzedaży czy  ich  pobierania ale opisywanie dokumentów, zbiorcze pobieranie dokumentów z ksef wszystkich klientów,  możliwość zatwierdzania,  opisywania  dokumentów wystawionych Faktur sprzedaży ale również faktur zakupowych pobranych z ksef w  jednym miejscu dla klienta. Co z subiekt 123 ? co z portalem  biura ? Jakie rozwiązania planujecie ? 

- kolejna kwestia e-zla brak możliwości pobrania zbiorczo dla wszystkich klientów, brak automatyzacji w tym zakresie

Lista jest  bardzo  długa ! Programy dają wiele możliwości ale z jakiś  powodów zatrzymaliście się na etapie udzielenia korzystającym z możliwości a nie dajecie gotowych rozwiązań. 3

Czy istnieje szansa na jakieś zmiany :)

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Mnie też interesują powyższe pytania. Rok się kończy, a pytań jest więcej niż odpowiedzi. Dlaczego o wszystko mamy się dopytywać?

O ile wzrosną opłaty związane z wprowadzeniem KSef?
Jakie są planowane rozwiązania ułatwiające życie użytkownikom (biurom)?

Jakie są strategiczne kierunki rozwoju firmy? Na razie, jako biura rachunkowe czujemy niepokój czy zdążymy wdrożyć w naszych biurach ksef w oparciu o insert?
 

  • Lubię to 1
Link to postu

Tutaj InsERT jest zatwardziałym dziadkiem, jeżeli chodzi o jakiekolwiek rozwiązania do zarządzania biurem. Automaty weszły chyba przez przypadek, jako produkt dedykowany Rew/Rach/Gratyf. Brak najprostszych rzeczy jak choćby zbiorcze checklisty dla podmiotów.  Od lat nic się nie dzieje w tym zakresie, a stosunek do tego tematu najlepiej wyraża stan tego wątku: założony 5.10 - do dziś nic.

Link to postu
W dniu 5.10.2023 o 10:03, Agnieszka Pokus napisał:

- jedna aplikacja w której możemy zweryfikować jednym kliknięciem podatki w  podziałach na klientów, rodzaje  podatków,  terminy, w  tym samym miejscu wiemy, gdzie są pobrane upo, komu już wysłane podatki, kiedy dostarczone dokumenty, ilość dokumentów, lista klientów według rodzajów zadań typu nie wysłane  jpk i wyświetlają się klienci u których należy jeszcze coś  zrobić. 

W tym przypadku zachęcam do przetestowania usługi Raporty, o której można przeczytać w temacie e-Pomocy technicznej:

Ponadto można korzystać ze wbudowanych w Biuro nexo raportów, lub stworzyć raport na potrzeby własne. Tworzeniem raportów zajmują się lokalni serwisanci, których listę można znaleźć poniżej:

image.thumb.png.8cb7cbd9bba8b81fe013c3d8f3358be2.png

W dniu 5.10.2023 o 10:03, Agnieszka Pokus napisał:

- wysyłka maili z programu zewnętrznego  pocztowego- chociażby gestor nexo a nie dodawania kont pocztowych u każdego klienta, by móc automatycznie wysyłać  kwoty podatków, listy płac czy inne informacje mailowe, 

Istnieje możliwość korzystania zarówno ze wbudowanego konta pocztowego, jak i zewnętrznego oprogramowania. Wyboru można dokonać w parametrach użytkownika.

image.thumb.png.7b2785d282cc14f90d5cc77679b75d2f.png

Jeśli chodzi o zbiorczą wysyłkę e-mail, można z poziomu modułu Klienci biura zaznaczyć odpowiednich klientów, i z górnego menu Operacje wybrać Wyślij e-mail. Używając Szablonów wiadomości i Autotekstów można konstruować dowolnie treść wiadomości. Więcej o Autotekstach można znaleźć poniżej:

W dniu 5.10.2023 o 10:03, Agnieszka Pokus napisał:

- brak możliwości  kontroli  limitów, terminów : vat, kasa fiskalna, ulgi zus  itp !
- teczki osobowe- tu porażka w  nexo  totalna ! podatki podatki czy saldeo to aplikacja w której klient również widzi zawartość teczek pracowniczych,  ma zawsze dostęp do dokumentacji  pracowniczej, terminów badań, szkoleń. Prosty szybki dostęp do dokumentów ( w chmurze a nie w bazie, które obciążają bazy danych). 

Rozwiązanie zagadnienia dotyczącego teczek pracowniczych jest planowane na przyszły rok. Dodatkowo, jak już wcześniej wspomniałem, w programie Biuro nexo można korzystać ze wbudowanych raportów, lub stworzyć raport na potrzeby własne. Tworzeniem raportów zajmują się lokalni serwisanci, których listę można znaleźć poniżej:

W dniu 5.10.2023 o 10:03, Agnieszka Pokus napisał:

- brak możliwości  kontroli czasu wykonywania zadań przez pracowników  biura 

Zgadza się, aktualnie nie ma takiej możliwości.

W dniu 5.10.2023 o 10:03, Agnieszka Pokus napisał:

- kolejny temat to KSEF ! brak informacji, brak rozwiązań! i tu  nie chodzi  o  możliwość wystawiania faktur sprzedaży czy  ich  pobierania ale opisywanie dokumentów, zbiorcze pobieranie dokumentów z ksef wszystkich klientów,  możliwość zatwierdzania,  opisywania  dokumentów wystawionych Faktur sprzedaży ale również faktur zakupowych pobranych z ksef w  jednym miejscu dla klienta. Co z subiekt 123 ? co z portalem  biura ? Jakie rozwiązania planujecie ?

W tej sprawie zachęcam do zapoznania się z postami w poniższych tematach:

W dniu 5.10.2023 o 10:03, Agnieszka Pokus napisał:

- kolejna kwestia e-zla brak możliwości pobrania zbiorczo dla wszystkich klientów, brak automatyzacji w tym zakresie

Lista jest  bardzo  długa ! Programy dają wiele możliwości ale z jakiś  powodów zatrzymaliście się na etapie udzielenia korzystającym z możliwości a nie dajecie gotowych rozwiązań.

Mamy zapisane wdrożenie rozwiązania w jednej z przyszłych wersji.

 

Poniżej przesyłam listę tematów e-Pomocy technicznej dotyczących KSeF:

Edytowane przez Dariusz Nowak
Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Podpisuję się pod wszystkim, co napisała Agnieszka. Dodam 5 groszy o Raportach, żeby uwypuklić problem: 

W biurach mamy po kilkadziesiąt/kilkaset podmiotów, a kontrola limitów kasa/vat/mp/ulg w zus itp ma polegać na tym, że na przykład po zaksięgowaniu lub zaimportowaniu faktur program nas SAM automatycznie powiadamia o zbliżającym się limicie, a nie że musimy pamiętać, żeby uruchomić jeden z nielicznych, nieczytelnych raportów:

image.png.1f5baaef0f6892e3fdabb4be5d1626eb.png

 

przy czym nie możemy filtrować wg podstawowych danych klientów, dla których te raporty chcemy uruchomić przez co generowanie raportów dla niewielkiej liczby klientów trwa tyle: 
image.png.68e5e067b8ed71bad70956c9f3c903eb.png

 

dodatkowo jeśli chcemy mieć dodatkowy (wcale nie jakiś wymyślny) raport, to musimy płacić Serwisantom, których niewiele i są obłożeni pracą, a liczba dostępnych raportów od wielu lat się nie zmienia.

  • Lubię to 1
Link to postu

Dziękuję Biuro Rachunkowe Ponitax za czas poświęcony na dokładne opisanie problemu. Na prawdę nikt z nas nie chce piętnować insertu ale zmobilizować do działania. Naprawdę podpatrujcie konkurencję chociażby te podatkipodatki w zakresie zarządzania biurem czy saldeo w zakresie eteczek osobowych. A tobie Biuro Rachunkowe Ponitax póki insert nie domaga do zarządzania polecam podatkipodatki:)

  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 11.11.2023 o 23:13, Agnieszka Pokus napisał:

1. Biuro nexo i raporty ! Bardzo proszę zerknąć na system podatkipodatki może wówczas zrozumiecie co jest niezbędne do zarządzania biurem. Raporty działają topornie, długo i niestety żaden serwisant tego nie zmieni. biurom rachunkowym potrzebne są inne rozwiązania. Może naprawdę warto podpatrzeć jak działa to u innych. W podatkipodatki zaznaczam np. rodzaj podatku jako vat-7 i mam listę tylko tych firm na vat w której widzę kwoty vat do zapłaty wszystkich klientów wraz z oznaczeniem czy mail z kwotą podatku wysłany, czy upo pobrane itd. W liście firm od razu widać czy firma- klient jest vat czynny, czy jest vatue.  I tak można filtrować listę firm według różnych działań np: dostarczenie dokumentów, płace, zus na 15, zus na 20, cit, pit, vat i wiele innych. Mogę również zawsze wrócić do listy działań z poprzednich miesięcy. Może warto zerknąć jak funkcjonuje aplikacja do zarządzaniem i pracą biura rachunkowego a nie upierać się przy czymś co na prawdę nie działa sprawnie. 

Dziękuję za zgłoszenie, temat zapisaliśmy do analizy.

W dniu 11.11.2023 o 23:13, Agnieszka Pokus napisał:

II konta pocztowe i automatyzacja! pan pisze o zupełnie czymś innym. Może znów nie napisałam bardzo wyraźnie ale chętnie to uzupełnię. Problem i brak możliwości korzystania z zewnętrznej poczty czy nawet gestora jest w zakresie korzystania z dodatkowo płatnej funkcji automatyzacji. Sam pomysł był dobry jednak tworzenie automatów np. Wyślij mail według określonego wcześniej utworzonego szablonu z załącznikiem lista płac po działaniu- zatwierdzenie listy płac no super ! Tylko proszę kto wymyślił, że do automatów nie można korzystać z zewnętrznej poczty. Dopytywałam po odpowiedzi Pana z insertu na mój post i niestety usłyszałam, że ktoś mnie źle zrozumiał i nie można w tym wypadku korzystać z poczty zewnętrznej. Jeśli chcemy wykorzystać automatyzację do wysyłki automatycznie maili po wykonaniu jakiegoś działania musimy u każdego klienta dodawać konto pocztowe. Porażka bo po pierwsze nie działa ta poczta sprawnie, często mail ląduje w skrzynce nadawczej i tam sobie wisi, po drugie pracownicy biura nie mający dostępu do wszystkich klientów widzą treść poczty wychodzącej do wszystkich z tego konkretnego konta pocztowego, po trzecie puchną bazy danych ! No litości niech ktoś w końcu przemyśli tą kwestię. Skoro można korzystać z zewnętrznej poczty np. Przy wysyłaniu powiadomień mailowych z kwotami zus z pozycji deklaracji zus w gratyfikancie czy z innych deklaracji podatkowych bo tu owszem program tworzy maila według szablonu w zewnętrznym programie  pocztowym to czemu nie można tak przy automatyzacji 🙈🤯

Zgadza się, tu początkowo źle Panią zrozumiałem. Temat zapisaliśmy do analizy.

 

Co do tego, że e-mail zostaje w nadawczej, to potrzebujemy informacji, jaki mają Państwo serwer pocztowy i opisanie konkretnego scenariusza. Bazy nie muszą puchnąć, ponieważ można ustawić, aby synchronizacja obejmowała same nagłówki wiadomości (treść oraz załączniki będą przechowywane na serwerze i dociągane wtedy kiedy użytkownik będzie chciał podejrzeć daną wiadomość).

 

Zbiorcze kopiowanie definicji kont pocztowych zapisujemy do realizacji. Dzięki temu będzie można skopiować do wybranych klientów biur dane konta pocztowego wskazane konto pocztowe wraz z uprawnieniami do konkretnych użytkowników

W dniu 11.11.2023 o 23:13, Agnieszka Pokus napisał:

III ksef to już jakieś kpiny. Nie wiem jak będą działać proponowane rozwiązania bo może i całkiem dobrze ale termin proponowany przez insert to zwyczajna kpina. Dziś poznajemy szczątki informacji np cenniki dotyczące pobierania dokumentów z ksef a nie możemy poznać rozwiązania dla ksef. Przecież my musimy jak najszybciej poznać narzędzia, funkcjonalność i ceny by móc ewentualnie zdecydować z jakich programów będzie nam najefektywniej i najbardziej ekonomicznie korzystać. Termin proponowany przez insert to kpina ? Kiedy czas na zmiany cennika przez biuro? Kiedy czas na wdrożenie i szkolenie klientów? Kiedy czas na wdrażanie i naukę czy wtedy gdy ksef już będzie obowiązywał? Wszyscy wiemy, że ksef działa różnie i są błędy ale my to jesteśmy w stanie zrozumieć. Wiemy, że narzędzie insert również mogłoby zawierać z tego powodu jakieś niedociągnięcia ale my nie wiemy w ogóle jak ono wygląda! Znamy za to ceny 

Aktualnie KSeF można testować w wielu aspektach. Poniżej przesyłam listę przygotowanych przez nas przykładowych scenariuszy pracy:

  1. Przedsiębiorstwo korzystające z księgowości wewnętrznej
    1. Obsługa KSeF w przypadku współpracy Subiekta nexo z programem księgowym linii nexo (wspólna baza danych)
    2. Obsługa KSeF w przypadku współpracy Subiekta GT z programem księgowym linii GT (wspólna baza danych)
    3. Obsługa KSeF w przypadku współpracy Subiekta nexo i innego systemu księgowego (oddzielne bazy danych)
    4. Obsługa KSeF w przypadku współpracy Subiekta GT i innego systemu księgowego (oddzielne bazy danych)
    5. Obsługa KSeF w przypadku współpracy innego systemu handlowego z programem księgowym linii GT (oddzielne bazy danych)
    6. Obsługa KSeF w przypadku współpracy innego systemu handlowego z programem księgowym linii nexo (oddzielne bazy danych)
  2. Biuro rachunkowe bez wykorzystania Portalu dokumentów
    1. Scenariusz obsługi KSeF dla biura rachunkowego wykorzystującego program Rachmistrz GT lub Rewizor GT
    2. Scenariusz obsługi KSeF dla biura rachunkowego wykorzystującego program Rachmistrz nexo lub Rewizor nexo
  3. Przedsiębiorstwo korzystające z usług księgowości wewnętrznej z wykorzystaniem Portalu Dokumentów
    1. Obsługa KSeF w przypadku przedsiębiorstwa wykorzystującego program Rachmistrz GT lub Rewizor GT oraz Portal Dokumentów
    2. Obsługa KSeF w przypadku przedsiębiorstwa wykorzystującego program Rachmistrz nexo lub Rewizor nexo oraz Portal Dokumentów
  4. Biuro rachunkowe wykorzystujące Portal Dokumentów
    1. Scenariusz obsługi KSeF dla biura rachunkowego wykorzystującego program Rachmistrz nexo lub Rewizor nexo oraz Portal Dokumentów
    2. Scenariusz obsługi KSeF dla biura rachunkowego wykorzystującego program Rachmistrz GT lub Rewizor GT oraz Portal Dokumentów
W dniu 11.11.2023 o 23:13, Agnieszka Pokus napisał:

IV E- teczki osobowe:( naprawdę musimy znów szukać zewnętrznych aplikacji 😢. Na szczęście podatkipodatki dają taką możliwość. 
Insert litości dajcie szansę pracować nam na zakupionych już programach. Chętnie każdy zapłaci za aplikacje i dodatkowe rozwiązania ale niech one są! Dla biura rachunkowego w dzisiejszych czasach wymienione kwestie są niezbędne! 

Ten temat również zapisaliśmy do wdrożenia w jednej z przyszłych wersji.

Edytowane przez Dariusz Nowak
Link to postu

Odnośnie I,II, IV bardzo się cieszę na reakcję. Mam nadzieję, że się doczekamy :) . 

Odnośnie ksef to ja mam na myśli możliwość testowania narzędzi w niedługim czasie a nie czytania prezentacji. Tak jak pisałam chcemy wszyscy zweryfikować jak działają narzędzia udostępnione przez insert by móc ocenić czy są dla nas optymalne. Mam nadzieję, że scenariusze będziemy mogli ocenić i przetestować szybciej niż w obecnie proponowanym terminie przez insert. 

 

Pozdrawiam i trzymam kciuki byśmy mogli pisać same pozytywne opinie. Dziś naciskam, by można było w przyszłości optymalnie pracować na insert.

Link to postu
  • 4 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...