Skocz do zawartości

Przeliczanie waluty na fakturze

Polecane posty

Dzień dobry, mam problem z fakturami VAT wystawianymi w walucie CZK. 

Zamówienie pobierane jest przez integrator w czeskich koronach. ZK tworzy się poprawnie tj. widzi, że zamówienie jest opłacone w całości w walucie CZK (417 CZK). 

Następnie podczas automatycznego wystawiana faktury tworzy się niedopłata w PLN (jak na załączonym zrzucie ekranu) i Nexo ustawia niedopłatę jako płatność przy odbiorze. 

Forma płatności to PayU_CZK z ustawieniem, iż jest to waluta CZK. 

Kurs z dnia zamówienia to 1 CZK = 0,1887 PLN, co świadczyć by mogło, że wpłatę PayU_CZK Nexo widzi jako wpłatę w PLN (417 CZK * 0,1887 = 78,69 PLN)

 

Przejrzałem ustawienia Nexo, typy dokumentów, formy płatności i nie mam już pomysłu jaki parametr może za to odpowiadać. Będę wdzięczny ze wszelkie sugestie. 

 

 

Zrzutekranu2023-10-6o08_00_19.png.66b5be9a939e9ac0f6c1ea0abf520aab.png

Link to postu

Pierwotnej ZK nie mogłem zrealizować, gdyż już ma status "Zrealizowane". Stworzyłem taką samą ZK dla tego samego Klienta wraz z rozrachunkiem. Przy ręcznym przekształceniu "nowego" ZK nie tworzy się niedopłata. 

W między czasie zweryfikowałem jeszcze faktury oraz rozrachunki dla zamówień i faktur generowanych w EUR. Dla Euro taki problem nie występuje. 

Edytowane przez Łukasz Gręziak
Link to postu

Panie Erneście, niestety wątpię, iż jest to wina integratora, gdyż mamy dwie firmy (dwa podmioty w Nexo Pro) i do każdej z nich jest podpięty ten sam integrator z tymi samymi ustawieniami. Dla jednego podmiotu problem nie występuje a dla drugiego tak. Także pozwala mi to przypuszczać , że w Nexo dla obu podmiotów jest różne jakieś ustawienie , które ciężko zlokalizować. 

Dodatkowo wtyczka integratora odpowiedzialna za generowanie faktury nie ma w swoim konfiguratorze żadnego ustawienia dotyczącego walut lub stawek VAT. Jedyne ustawienia to wskazanie, ZK z jakiego statusu ma być przetworzone na fakturę sprzedaży oraz do jakiego statusu ma zostać przeniesione zamówienie gdy wygenerowanie faktury będzie prawidłowe i do jakiego jeżeli będzie błąd. 

Link to postu

Dzień dobry,

być może aktywowanie skutku finansowego dla dokumentów ZK będzie miało wpływ na przypisane płatności (Typy dokumentów – Zamówienie od klienta – Ceny i przeliczenie dokumentu – sekcja Płatności). Należy pamiętać, że zmiana parametru będzie miała wpływ wyłącznie na nowe dokumenty.

 

Jak dokładnie wygląda konfiguracja płatności PayU?

 

Bez wglądu w kod, który realizuje zamówienia, ciężko jest zdiagnozować przyczynę problemu.

Edytowane przez Kacper Panek
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...