Łukasz Gręziak 0 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Dzień dobry, mam problem z fakturami VAT wystawianymi w walucie CZK. Zamówienie pobierane jest przez integrator w czeskich koronach. ZK tworzy się poprawnie tj. widzi, że zamówienie jest opłacone w całości w walucie CZK (417 CZK). Następnie podczas automatycznego wystawiana faktury tworzy się niedopłata w PLN (jak na załączonym zrzucie ekranu) i Nexo ustawia niedopłatę jako płatność przy odbiorze. Forma płatności to PayU_CZK z ustawieniem, iż jest to waluta CZK. Kurs z dnia zamówienia to 1 CZK = 0,1887 PLN, co świadczyć by mogło, że wpłatę PayU_CZK Nexo widzi jako wpłatę w PLN (417 CZK * 0,1887 = 78,69 PLN) Przejrzałem ustawienia Nexo, typy dokumentów, formy płatności i nie mam już pomysłu jaki parametr może za to odpowiadać. Będę wdzięczny ze wszelkie sugestie. Link to postu
Kacper Panek 147 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Dzień dobry, w jaki sposób wystawiana jest faktura VAT? Proszę o zrzut ekranu z sekcji płatności na zamówieniu. Link to postu
Łukasz Gręziak 0 Napisano 6 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Dzień dobry, faktura wystawiana jest automatycznie przez integrator Sellintegro. Przekształca on ZK w fakture sprzedaży VAT. Poniżej załączam płatności z ZK do wyżej załączonej faktury. Link to postu
Kacper Panek 147 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Proszę zaznaczyć zamówienie prawym przyciskiem myszy i wybrać Zrealizuj jako – Faktura sprzedaży. Czy na tak wygenerowanym dokumencie również zachodzi rozbieżność pomiędzy zamówieniem a fakturą? Link to postu
Łukasz Gręziak 0 Napisano 6 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze (edytowane) Pierwotnej ZK nie mogłem zrealizować, gdyż już ma status "Zrealizowane". Stworzyłem taką samą ZK dla tego samego Klienta wraz z rozrachunkiem. Przy ręcznym przekształceniu "nowego" ZK nie tworzy się niedopłata. W między czasie zweryfikowałem jeszcze faktury oraz rozrachunki dla zamówień i faktur generowanych w EUR. Dla Euro taki problem nie występuje. Edytowane 6 Października 2023 przez Łukasz Gręziak Link to postu
Ernest Sadowski 57 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Godzinę temu, Łukasz Gręziak napisał: Przy ręcznym przekształceniu "nowego" ZK nie tworzy się niedopłata. Zatem to wina integratora. Tam należy kierować zgłoszenie. Możliwe, że EUR działa bo jest bardziej wszechobecną walutą, a CZK coś źle zaimplementowali. Link to postu
Łukasz Gręziak 0 Napisano 6 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Panie Erneście, niestety wątpię, iż jest to wina integratora, gdyż mamy dwie firmy (dwa podmioty w Nexo Pro) i do każdej z nich jest podpięty ten sam integrator z tymi samymi ustawieniami. Dla jednego podmiotu problem nie występuje a dla drugiego tak. Także pozwala mi to przypuszczać , że w Nexo dla obu podmiotów jest różne jakieś ustawienie , które ciężko zlokalizować. Dodatkowo wtyczka integratora odpowiedzialna za generowanie faktury nie ma w swoim konfiguratorze żadnego ustawienia dotyczącego walut lub stawek VAT. Jedyne ustawienia to wskazanie, ZK z jakiego statusu ma być przetworzone na fakturę sprzedaży oraz do jakiego statusu ma zostać przeniesione zamówienie gdy wygenerowanie faktury będzie prawidłowe i do jakiego jeżeli będzie błąd. Link to postu
Kacper Panek 147 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze Jeżeli przy ręcznym dodawaniu dokumentów program działa prawidłowo, a podczas korzystania z integratora występują nieoczekiwane błędy, zalecamy kontakt z dostawcą wspomnianego rozwiązania. Link to postu
Kacper Panek 147 Napisano 9 Października 2023 Udostępnij Napisano 9 Października 2023 w Przeliczanie waluty na fakturze (edytowane) Dzień dobry, być może aktywowanie skutku finansowego dla dokumentów ZK będzie miało wpływ na przypisane płatności (Typy dokumentów – Zamówienie od klienta – Ceny i przeliczenie dokumentu – sekcja Płatności). Należy pamiętać, że zmiana parametru będzie miała wpływ wyłącznie na nowe dokumenty. Jak dokładnie wygląda konfiguracja płatności PayU? Bez wglądu w kod, który realizuje zamówienia, ciężko jest zdiagnozować przyczynę problemu. Edytowane 9 Października 2023 przez Kacper Panek Link to postu
Polecane posty