Skocz do zawartości

Automatyzacja składki + lista płac + generowanie DRA

Polecane posty

Proszę o pomoc w stworzeniu automatu lub kilku, jeśli jest taka konieczność. Na chwilę obecną korzystam z automatu wyliczającego składki dla wspólnika. Skoro od wersji 47 można wykorzystać inne automaty, chciałbym:

1. automat nalicza składki wspólnika - i to działa

2. automat nalicza wynagrodzenia - i to działa

3. automat zatwierdza listę płac - tego nie potrafię ustawić aby lista zatwierdzała się po zapisaniu obiektu

4. automat generuje DRA - tego też nie potrafię ustawić aby DRA było generowane po zatwierdzeniu listy wynagrodzeń

5. automat generuje plik wymiany dla Płatnika po wygenerowaniu (zapisaniu DRA) to nie wiem jak ma działać bo nie przebrnąłem przez poprzednie automaty.

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to postu

3. To można ustawić w definicji listy płac - aby od razu po utworzeniu lista płac była zatwierdzona

4. Generować deklarację ZUS można tylko według harmonogramu - licząc wynagrodzenia na przykład dzisiaj w grudniu za listopad chyba nie generuje Pan deklaracji ZUS za grudzień - jeśli już to za listopad więc wyzwalaczem nie musi być zatwierdzenie listy płac tylko zwykły zegar

 

Dla małej firmy - zakładając, że wynagrodzenia naliczam 10 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc - scenariusz mógłby wyglądać następująco:

  1. uruchamiam program 10
  2. Uruchamiają się następujące automaty
    1. naliczanie składek wspólników za poprzedni miesiąc - według harmonogramu na 10 dzień miesiąca, co miesiąc
    2. naliczają się wynagrodzenia za poprzedni miesiąc - według harmonogramu na 10 dzień miesiąca, co miesiąc - w definicji listy płac ustawiam zatwierdzenie listy płac po naliczeniu - te wynagrodzenia wejdą do deklaracji ZUS nie w tej sesji tylko dopiero za miesiąc
    3. generuje się deklaracja rozliczeniowa ZUS za poprzedni miesiąc - według harmonogramu na 10 dzień miesiąca, co miesiąc
    4. generuje się plik wymiany do płatnika - "po zapisaniu obiektu - Deklaracja rozliczeniowa ZUS" - warunek: "Obiekt został dodany (pierwsze zapisanie)"

Chyba nic nie pomyliłem...

Oczywiście nie preferujemy takiego działania - tutaj wszystko odbywa się poza kontrolą człowieka - nikt nie kontroluje, choćby wizualnie, kompletności czy poprawności naliczeń. Może w bardzo małej firmie z bardzo prostym systemem wynagrodzeń jest to scenariusz do zaakceptowania. No ale to tylko mój punkt widzenia...

 

Link to postu
25 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

3. To można ustawić w definicji listy płac - aby od razu po utworzeniu lista płac była zatwierdzona

Ogarnięte dzięki.

25 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

4. Generować deklarację ZUS można tylko według harmonogramu - licząc wynagrodzenia na przykład dzisiaj w grudniu za listopad chyba nie generuje Pan deklaracji ZUS za grudzień - jeśli już to za listopad więc wyzwalaczem nie musi być zatwierdzenie listy płac tylko zwykły zegar

Dokładnie tak, w grudniu liczę wynagrodzenia i DRA za listopad.

Godzinę temu, Krzysztof Lasko napisał:

1. automat nalicza składki wspólnika - i to działa

Mam nadgorliwą kadrową więc ZUS'y i wypłaty liczy już 1 lub 2 dnia następnego miesiąca. Więc wszystkie automaty mam ustawione na 1 dzień nowego miesiąca.

29 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

Dla małej firmy - zakładając, że wynagrodzenia naliczam 10 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc

Dokładnie o małe firmy chodzi, jeden wspólnik, kilka osób z minimalnym wynagrodzeniem, żadnych L4 itp. Co miesiąc dokładnie to samo.

31 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

naliczają się wynagrodzenia za poprzedni miesiąc - według harmonogramu na 10 dzień miesiąca, co miesiąc - w definicji listy płac ustawiam zatwierdzenie listy płac po naliczeniu - te wynagrodzenia wejdą do deklaracji ZUS nie w tej sesji tylko dopiero za miesiąc

W moim przypadku wynagrodzenia za listopad wejdą do deklaracji listopadowej generowanej właśnie w grudniu. Wypłaty są ustawione na ostatni dzień miesiąca, bez przesunięcia. No i tu mam problem. Jeśli ustawię wszystkie automaty wg harmonogramu, na 1 dzień miesiąca to chyba muszę zachować jakąś kolejność czyli ustawić harmonogramy z pewnym opóźnieniem czasowym. Jeśli tak to jakim? Chodzi mi o to, żeby kadrowa po uruchomieniu programu nie musiała czekać aż się wszystko ponalicza, pozatwierdza, pogeneruje.

Chodzi mi o tą sekcję:

image.png.4de4971623a1dcfbdca3a4520e68e9cf.png

Link to postu

No to słabo. I kłóci mi się to ze stwierdzeniem:

8 minut temu, Krzysztof Lasko napisał:

Mam nadgorliwą kadrową

może i jest gorliwa, ale z rzetelnością to nie bardzo ;)

 

Z tego co wiem zadania według harmonogramu tylko w przypadku uruchomionego programu wykonają się o zadeklarowanej godzinie. Jeśli program zostanie uruchomiony po czasie to takie zadania (zdefiniowane nawet z odstępami czasowymi) wykonają się w nieokreślonej kolejności.
Koledzy z Automatyzacji mają zaplanowane poprawienie tego mechanizmu - kiedy to się uda trudno powiedzieć.

 

Czyli na dzień dzisiejszy nie bardzo się da to zrealizować z założeniem jednorazowego w miesiącu uruchomieniem programu. No chyba, że jednak naliczać wypłaty 1 dnia następnego miesiąca - wtedy mój scenariusz zadziała.

Link to postu
10 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

Czyli na dzień dzisiejszy nie bardzo się da to zrealizować z założeniem jednorazowego w miesiącu uruchomieniem programu

 

11 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

Koledzy z Automatyzacji mają zaplanowane poprawienie tego mechanizmu

W przypadku biur rachunkowych najczęściej jest tak, że jedna osoba robi jakiś konkretny zakres prac i właśnie w jednym dniu np. nalicza wszystkie ZUSy i wypłaty. Skoro duża część klientów ma małe firmy zatrudniające jednego czy dwóch pracowników ze stałym wynagrodzeniem, ogarniecie tego automatem  pozwala zaoszczędzać mnóstwo czasu.

Kiedyś, za czasów GT, próbowałem i nawet sugerowałem pomoc w dostosowaniu Inert'a do pracy biur rachunkowych, które pracują w inny sposób niż osoby tworzące oprogramowanie. Niestety Insert nie podjął tematu. Uważam, że wcześniej w Biurze GT, a teraz w Nexo brakuje wielu udogodnień, które mogą usprawnić pracę Biur Rachunkowych.

Link to postu
7 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

O jakim obiekcie mowa?

Chociażby o generowaniu DRA po zapisaniu listy płac. Jest wiele obiektów, których nie da się zautomatyzować właśnie dlatego, że czynności do wykonania są możliwe do wyboru tylko przy uruchamianiu automatu wg harmonogramu.

Nie ma nawet możliwości wygenerowania DRA po naliczeniu składek wspólnika, kiedy firma nie zatrudnia pracowników.

Edytowane przez Krzysztof Lasko
Link to postu

Oczywiście że tak. Ale mi chodzi o przypadki najprostsze z możliwych. Jak np, stworzyć automat generujący:

2 godziny temu, Krzysztof Lasko napisał:

1. automat nalicza składki wspólnika - i to działa

2. automat nalicza wynagrodzenia - i to działa

3. automat zatwierdza listę płac - tego nie potrafię ustawić aby lista zatwierdzała się po zapisaniu obiektu

4. automat generuje DRA - tego też nie potrafię ustawić aby DRA było generowane po zatwierdzeniu listy wynagrodzeń

5. automat generuje plik wymiany dla Płatnika po wygenerowaniu (zapisaniu DRA) to nie wiem jak ma działać bo nie przebrnąłem przez poprzednie automaty.

W przypadku gdy mamy do czynienia z JDG bez pracowników? O ile dobrze zrozumiałem nie ma możliwości generowania DRA po naliczeniu składek wspólnika, a jedynie wg harmonogramu co jest niemożliwe przy jednorazowym uruchomieniu Rachmistrza:

53 minuty temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

Czyli na dzień dzisiejszy nie bardzo się da to zrealizować z założeniem jednorazowego w miesiącu uruchomieniem programu.

 

53 minuty temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

No chyba, że jednak naliczać wypłaty 1 dnia następnego miesiąca - wtedy mój scenariusz zadziała.

Tego chyba nie bardzo zrozumiałem, bo przecież właśnie tak robię. Wypłaty za listopad naliczam 1 dnia następnego miesiąca czyli 1 grudnia.

Edytowane przez Krzysztof Lasko
Link to postu
7 minut temu, Krzysztof Lasko napisał:
45 minut temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

No chyba, że jednak naliczać wypłaty 1 dnia następnego miesiąca - wtedy mój scenariusz zadziała.

Tego chyba nie bardzo zrozumiałem, bo przecież właśnie tak robię. Wypłaty za listopad naliczam 1 dnia następnego miesiąca czyli 1 grudnia.

Chodziło o datę naliczania i wypłacanie listy płac - 1 grudnia, a nie 1 grudnia naliczana, a 30 listopada wypłacana.

 

Moduł Automatyzacji jest i będzie cały czas rozwijany. I to właśnie Państwa uwagi są tu najcenniejsze - to Państwo mają najlepszą wiedzę praktyczną.

Ale musi nam Pan dać czas na wdrożenie tych uwag.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Zgłoszenie zostało zrealizowane w wersji 49.0.0. Fragment listy zmian:

"Poprawiono wykonywanie automatów opartych o harmonogram, tak aby kolejność ich wykonywania była zapewniona zgodnie z ustawionym czasem. Problem dotyczył głównie scenariusza, kiedy program był wyłączony i czas ustawiony w harmonogramie już minął.";

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...