Skocz do zawartości

Wystawianie faktur w środowisku mieszanym w dobie KSeF

Polecane posty

Chciałem zapytać się o zaadresowanie takiego scenariusza od 01.07.2024.

Firma prowadzi biuro i sklep. W sklepie zdarzają się klienci indywidualni ale często w segmencie B2B, wobec czego transakcje finalizowane są fakturą dla kontrahenta. W biurze jest realizacja zamówień hurtowych.

Na stanowisku sprzedażowym działa POS. Klienci oczekują otrzymania faktury 'od ręki'. Pożądaną zatem konfiguracją jest automatyczne generowanie XML-a e-faktury i wysyłka do KSeF.

W biurze przy sprzedaży hurtowej proces fakturowania jest inny. Ostatecznie po 'zatwierdzeniu' faktury mają być na koniec dnia wysłane do KSeF.

Czy i jak zostanie zaadresowany ten problem, ponieważ w tym momencie, ustawienia KSeF są globalne?

Kolejna rzecz, która będzie kłopotliwa to na stanowisku POS problem z łącznością z KSeF. Czy operator POS będzie miał jakieś narzędzia by zweryfikować, czy awaria komunikacji z KSeF jest wynikiem awarii KSeF i ma prawo wystawić fakturę off-line, czy jest to problem po wewnętrznej stronie danej organizacji?

Jeśli będzie to awaria KSeF to w jaki sposób można przejść z wystawiania faktur on-line KSeF do off-line?

Link to postu

Dzień dobry, dziękujemy za zgłoszone sugestie. 
 

Jeśli chodzi o mieszane środowisko pracy, mamy zaadresowaną taką potrzebę, a jej realizacja jest planowana przed wejściem w życie obowiązku KSEFowego i polegać będzie na przypisaniu per stanowisko pracy (Słownik - Stanowiska pracy) parametrów głównych lub indywidualnych.
Czyli przykładowo na stanowisku X, który jest na froncie obsługi klienta można będzie ustawić natychmiastową wysyłkę e-Faktury do KSeF, zaś na stanowisku Y w biurze wysyłkę ręczną, bez względu na to, który z użytkowników jest zalogowany. Z tych ustawień mógłby również korzystać POS.
 

W kwestii powiadamiania o awariach - pracujemy nad tym zagadnieniem i planujemy wdrożyć narzędzie do powiadamiania użytkownika zarówno o planowanych pracach w KSEFie jak i awariach KSEFowych, oraz ewentualnych awariach w naszej infrastrukturze.
 

W kwestii wystawiania faktur w trakcie awarii - również obecnie trwają prace nad tymi scenariuszami. Prawdopodobnie w fakturze będzie dodatkowy status/y (obok obecnie występujących "Faktura do KSEF/tradycyjna") w rodzaju "faktura awaryjna" i planujemy oczywiście skorelować to z informacjami o znanych planowych pracach/awariach.

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Zgłoszenie zostało zrealizowane w wersji 50.0.0. Fragment listy zmian:

  • W słowniku stanowisk pracy dodano możliwość definiowania sposobu wysyłki dokumentów do KSeF. Ma to na celu umożliwienie np. niezwłocznej wysyłki do KSeF dokumentów wystawianych na stanowisku z POS - interfejsem dotykowym, a na pozostałych stanowiskach ręcznej wysyłki na żądanie.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...