Skocz do zawartości

Udziały wspólnika w kilku firmach oraz wybór wspólnika

Polecane posty

Jak wiadomo Rachmistrz Nexo nie oferuje w komfortowy sposób pracy w przypadku kiedy wspólnik ma udziały w kilku spółkach oraz JDG.  Sprawa ta powinna wg mnie być PRIORYTETEM, ponieważ obsługując kilka spółek w Nexo to jest jakaś tortura, CHYBA, że ja czegoś nie umiem zrobić. Prowadząc kilka spółek cywilnych i jawnych oraz JDG, musimy ręcznie wpisywać dane chociaż te dane są w systemie tylko w innej bazie SQL. Najgorsze jest to, że podczas korekty danych w jednej spółce zmieniają się dane np. u 3 wspólników i musimy u każdego ręcznie poprawiać. Wg mnie jest to w obecnych czasach sytuacja NIE DO ZAAKCEPTOWANIA.

 

Obecny system dodatkowych przychodów działa tak że jak wpiszemy przez kilka miesięcy przychód ze spółki/ek, to nie możemy miesięcznie z podsumowaniem narastającym co miesiąc wydrukować zestawienie tego udziału. A spokojnie można dodać na koniec PIT zestawienie udziałów dla danego wspólnika jak to ma miejsce w przypadku PIT-B przy zeznaniu rocznym. Chciałbym widzieć na wydruku, że spółka A ma zysk 100zl, a B 300zł. Obecnie wszystko jest wrzucone do jednego wora, w teorii mogę otrzymać informację na temat tych danych ale jest to męczarnia. 

 

Czy nie dało by się zrobić tak wiedząc, w danej firmie jest jeden właściciel lub więcej, ale zakładamy, że jeden to aby utworzyły się dokumenty z automatu przypisane do niego. Już tłumacze o co chodzi. Wystawiamy deklarację PIT po co mam wybierać że jest to liniowy, skala czy ewidencja jak w ustawieniach właściciela takie dane są zawarte, powinno się tylko wybrać z listy co chcemy, aby program sam podstawił dane.  Dodatkowo osobiście rozdzieliłbym zakładkę DEKLARACJE SKARBOWE na dwie, bo teraz jest takie trochę mylące. Pierwsza zakładka Deklaracje PIT (gdzie znajdowały by się wszystkie dokumenty związane z podatkiem dochodowym), oraz druga Deklaracje VAT (tutaj wszystkie VATUE, VAT9 itp). Dzięki czemu wiadomo było by gdzie co jest. 

 

Nawiązując do pierwszej części we wspólniku mamy zakładkę udziały w innych działalnościach, możemy dodać na stałe firmę pobierając dane z GUS, następnie ustawiamy od kiedy do kiedy jakie udziały posiada itp oraz co najważniejsze czy jest to firma prowadzona przez nasze biuro (tj czy mamy dostęp do bazy SQL). Jeżeli TAK to wskazujemy bazę SQL danego podmiotu (idealnym rozwiązaniem były by gdyby program mógł zaczytać dane od konkurencji np Optima itp) w takiej sytuacji gdy wskażemy bazę danych program przy wyliczeniu PIT pobierze aktualne dane z powiązanej firmy. Jeżeli NIE, to co miesiąc należy podać ręcznie Przychody/Koszty za dany miesiąc, tak jak mamy to obecnie, tylko można dodać że wchodzimy do spółki i dodajemy nowe dane. Przy tworzenia PIT co miesiąc dodatkowo program może nas informować, że należy uzupełnić przychody spółki ABC ponieważ nie zostały uzupełnione a taka spółka widnieje że jesteśmy jej wspólnikiem. 

 

 

 

 

Link to postu

Mogę dodać jeszcze jedną rzecz. 

Dobrym rozwiązaniem z tego co korzystałem w Reset2 było że, w  bazie danych była jedna całkiem osobna baza tylko dla właścicieli i tam mieliśmy wszystkie informacje o podatku dochodowym (jaki podatek, jaki zus, jaka ulga itp). Można było wskazać PIT-28, PIT-5L i inne aby można było wyliczyć. W konkretnej firmie wskazujemy właściciela z w/w bazy danych oraz jego udział/ okres itp.  Tak samo w innych współkach jeżeli posiadał. Dzięki czemu mogliśmy sprawdzić i wydrukować zaliczkę niezależnie od firmy na jakiej obecnie pracujemy. Czyli mamy 1 bazę SQL dla wspólników i podatek PIT oraz 1 i więcej baz SQL dla działalności i spółek tych wspólników. 

Może coś państwo z tego zaczerpną.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...